Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupungista maalle muuttaneet! Kannattiko?

Vierailija
27.06.2017 |

Oletko muuttanut kaupungista maalle? Miltä tuntui, olitko tyytyväinen?

Olemme 2-lapsinen perhe ja olemme pohtineet maalle muuttoa, koska sieltä saisi tietysti parempia ja isompia taloja pienemmällä hinnalla. Olemme suunnitelleet, että lapsia saisi tulla ainakin yksi vielä. Asumme tällä hetkellä parin kilsan päästä keskustasta noin 40 000 asukkaan kaupungissa. Työmatkamme olisivat n. 20 km ja tarvitsisimme kaksi autoa, mikäli maalle muuttaisimme.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena muutettiin Helsingistä landelle ja ei helvetti se oli kärsimystä. Älkää tehkö lapsille tuota

Vierailija
2/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena muutettiin Helsingistä landelle ja ei helvetti se oli kärsimystä. Älkää tehkö lapsille tuota

Helsinkiläisen puhetta.

Kärsinys on kaupungissa jossa et voi pitää lapsia ulkona valvomatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon ollut lapsen kanssa maalla ja myös kaupungissa.

Ilman muuta maalla ollessa kaikki oli vaivattomampaa ja mukavaa.

Vierailija
4/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kannattanut, mutta tilanteeni oli vähän erikoinen. Muutin nimittäin äärettömän työstä stressaantuneena, burnoutin rajoilla. Siinä tilassa tuntui että mitään en niin kaipaa kuin hiljaisuutta, rauhaa ja yksinäisyyttä. Ja hyvää se tekikin. Ensimmäisen vuoden olin kuin paratiisissa siellä luonnon keskellä. Toinen vuosi oli arkea, vähän alkoi jo pakolliset askareet entistä aina kerrostalossa asunutta helsinkiläis-sinkkua kyrsiä, mutta sisullahan niistä selviää. Jos tympäisi esim. ruohonleikkuu, klapinteko, talon pikku remppahommat tms, katselin lähiseudulla yksin asuvia jopa aika huonokuntoisia vanhuksia ja ajattelin, että jumalauta, jos nuokin selviää, niin kyllähän minäkin, terve ihminen!

Kuitenkin kolmantena asumisvuotena, kun stressista ja burnarista oli jo toivuttu, alkoi asuminen tuntua kovin yksinäiseltä. En enää kaivannutkaan rauhaa ja hiljaisuutta, se ei oikeasti ollut minun perusluonteeni se erakkomaisuus, vaikka niin olin luullut. Olin ollut erakko vain äärimmäisen rasitustilan takia, kun en kestänyt ärsykkeitä. Toipuneena olin taas se sama entinen ekstrovertti, joka olisi tykännyt poiketa työpäivän jälkeen tuopille tai mennä kauppakeskukseen kiertelemään, tavata tuttuja tms. Maalla alkoi ahdistaa pirusti. Ja kun yksinäisyys ahdisti, alkoi jokainen pakollinen toimikin tympiä entistä enemmän, erityisesti se että taloni lämpisi vain puulla ja työssäkäyvänä oli raskasta kylminä päivinä polttaa takkaa 3 kertaa päivässä. 

3 vuotta asuttuani myin taloni pois ja muutin takaisin Helsinkiin. Muuten ei niin harmittaisi, koska koen että luonto ja rauha auttoi oikeasti minua selviämään hyvin lähellä burnoutia olleesta tilasta, mutta valitettavasti asunnon myynnissä menetin useita kymmeniä tuhansia rahaa koska talosta paljastui asumisaikanani vakavia ongelmia. 

Mutta ihan eri asia varmaan perheellä, ja/tai jos on kokemusta maalla asumisesta.

Vierailija
5/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisen puhetta.

Kyllä me oltiin ulkona valvomatta. Käytiin pelaamassa futista tai korista tai lähdettiin uimaan. Kaikkea pystyi harrastamaan, kun joka paikkaan pääsi bussilla

Vierailija
6/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihanaa tuuhata valkeiden kanssa ja tulee kiva savun haju.

Mitäs tekemistä kerrostalossa on?

Onko siellä oma kasvimaa ja piha yksityisenä?

Vierailija
7/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisen puhetta.

Kyllä me oltiin ulkona valvomatta. Käytiin pelaamassa futista tai korista tai lähdettiin uimaan. Kaikkea pystyi harrastamaan, kun joka paikkaan pääsi bussilla

Riippuu lapsen iästä. Miten vaikka 3-vuotias voi jäädä yksin ison kaupungin leikkipaikkaan?

Vierailija
8/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maallahan just lapsia täytyy kuskailla joka paikkaan kun julkisia ei ole ja naapurit, kaverit, kaupat kymmenien kilometrien päässä. Kuulostaapa vaivattomalta.

Vierailija
9/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maallahan just lapsia täytyy kuskailla joka paikkaan kun julkisia ei ole ja naapurit, kaverit, kaupat kymmenien kilometrien päässä. Kuulostaapa vaivattomalta.

No meillä on kahden kilometrin matka.

Vierailija
10/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisen puhetta.

Riippuu lapsen iästä. Miten vaikka 3-vuotias voi jäädä yksin ison kaupungin leikkipaikkaan?

No ei tietenkään tuon ikäistä voi jättää mihinkään valvomatta. Toisaalta 3-vuotiaalle on ihan sama missä asutaan. Kouluikäisiä tuossa pitää miettiä

Vierailija
11/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä on kahden kilometrin matka.

Mikä maaseutu se sellainen on että kaikki palvelut alle 2 km päässä?! 

Vierailija
12/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisen puhetta.

Sen ikäistä ei saa jättää yksin missään! Haloo, järki käteen. Se on heitteillejättämistä paikasta riippumatta.

Vierailija
13/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täys h---tti alkaa sitten, kun lapset haluaa alkaa harrastaa. Maalla ei ihan kaikkea kivaa ole. Me muutettiin kaupunkiin lasten tultua teini-ikään, lapset on tästä ratkaisusta jälkeenkin päin kiitelleet. Itse asuisin maalla mieluiten, mutta isommille lapsille kaupunki on paras.

Vierailija
14/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maallakaan ole ihmisillä kasvimaata.Ehkä yhdellä prosentilla on. Ruoka on niin halpaa kaupassa.

Vierailija
15/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisen puhetta.

Ai maalla kolmevuotias pystyisi muka leikkimään yksin? Mitä ihmettä tarkoitat?

Vierailija
16/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tota noin... En tiedä teetkö tahallasi provon, mutta miten kerrostaloasunto eroaa omakotitalosta sisätiloiltaan? Eli ihan samaa kerrostalossa tehdään. Ja kaikkie ei kaipaa kasvimaata  :) Mulle riittää parvekkeen yrtit =)

Vierailija
17/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kauppaan kolme kilsaa ja samassa on kirjastot sun muut lähimmät tutut ovat ihan naapurissa ja ystäviäkin on vaikka asun 900 hengen kylässä

Vierailija
18/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täys h---tti alkaa sitten, kun lapset haluaa alkaa harrastaa. Maalla ei ihan kaikkea kivaa ole. Me muutettiin kaupunkiin lasten tultua teini-ikään, lapset on tästä ratkaisusta jälkeenkin päin kiitelleet. Itse asuisin maalla mieluiten, mutta isommille lapsille kaupunki on paras.

Kyllä täällä landella on mahdollista harrastaa esim. Jalkapalloa, hiihtoa, säbää, ratsastusta, suunnistusta, kokkikerhoa löytyy ja niin myös askartelukerho, luontokerho, kokkikerho ja "toimittaja"kerho löytyy ja on täällä paljon sellaisiakin aktiviteetteja mistä en ole vielä kuullutkaan

Vierailija
19/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä landella on mahdollista harrastaa esim. Jalkapalloa, hiihtoa, säbää, ratsastusta, suunnistusta, kokkikerhoa löytyy ja niin myös askartelukerho, luontokerho, kokkikerho ja "toimittaja"kerho löytyy ja on täällä paljon sellaisiakin aktiviteetteja mistä en ole vielä kuullutkaan

Vierailija
20/51 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisen puhetta.

Mitä höpäät? 😂😂😂

Nyt olen jo 25-vuotias, mutta todellakin lapsena kaikki kesäpäivät esim. Vuosaaressa pyörin yksin tai ystävien kanssa ilman valvontaa.

Mikä Helsingissä vaatii valvontaa? 11-vuotiaana muutettiin Sörnäisten kulmille ja vaikka siellä on narkkeja ja alkkeja runsaasti, hyvin pärjäisin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi