Yääkh, söin äsken tietämättäni annoksen kiinalaista kananlihaa. Ehkä selviän hengissä, mutten ois ostanu, jos oisin tienny.
Sellanen Kmarketista ostettu käsintehty nuudeli-pähkinä-kana -annos, jossa luki gluteeniton ja suomenkieliset tekstit.
Ja pikkupräntillä kananlihan alkuperä Sichuan, Kiina. Teretulemast MRS-bakteeri sitten!
Kommentit (9)
Negis kirjoitti:
Luulet oikeasti, että Suomessa myydään jotain bakteeriruokaa?
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/12/15/bakteeripommi-vaanii-broileris…
Kyllä kuule luulen. Ja ennenkaikkea ällöttää se tapa, millä kinukit kohtelevat eläimiä.
Eipä noista tuommoisista ruuista suomessa ole mitään tullut, muuten olisi jo mediassa ollut kauhea hälinä ja netissä paniikki ja k.o ruokia ei saisi tuoda tänne. Eli relax.
Eikai kukaan raakaa broileria ja kanaa syö? Ei ne bakteerit tartu hyvin kypsennetystä ruoasta, ja pesee hyvin kädet ja ruoan valmistus välineet.
Käyttäjä3781 kirjoitti:
Eikai kukaan raakaa broileria ja kanaa syö? Ei ne bakteerit tartu hyvin kypsennetystä ruoasta, ja pesee hyvin kädet ja ruoan valmistus välineet.
Yhdys sanatkaan eivät tartu ihmiseen ja se se vasta harmillista on.
Jos ruoan etiikka oikeasti merkitsee sinulle ja sen lisäksi pelkäät kaikenlaisia basiliskoja, teet ruokasi itse. Tuonkin olisit saanut aika vähällä vaivalla itse.
Luulitko syöväsi suomalaista ruokaa koska annos oli gluteeniton ja tuoteseloste suomeksi?
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Jos ruoan etiikka oikeasti merkitsee sinulle ja sen lisäksi pelkäät kaikenlaisia basiliskoja, teet ruokasi itse. Tuonkin olisit saanut aika vähällä vaivalla itse.
Luulitko syöväsi suomalaista ruokaa koska annos oli gluteeniton ja tuoteseloste suomeksi?
Työevääksi nappasin, kun en ehtiny valmistaa itse. Yleensä nuo käsinkootut ateriat on tehty jossain pikkufirmoissa täällä pääkaupunkiseudulla, koska ne on tuoretavaraa.
Ei kyllä tullut mieleen, että kana on tuotu pakasteena Kiinasta. H*vetin ekologista.
https://yle.fi/uutiset/3-5056056
"Vain osa tarkastetaan
Suomeen tuodaan vuosittain kymmeniätuhansia eriä elintarvikkeita. Niistä tarkastetaan pistokokein muutama tuhat erää. Kiinan lisäksi tuonti Thaimaasta ja Vietnamista Suomeen on lisääntynyt. "
Luulet oikeasti, että Suomessa myydään jotain bakteeriruokaa?