Ilkeät sukulaiset, ei tee mieli olla tekemisissä
Suvussamme on pari henkilöä joiden elämäntehtävä on moittia muiden tekemisiä, puuttua kaikkeen ja olla yleisesti vain helkutin ilkeitä. Olen nyt aikuistuessani vasta huomannut nämä toisia mustamaalaavat sukulaiset.
Onko täällä ihmisiä jotka ovat katkaisseet pahanilmanlintuihin välinsä jotta oma mielenterveys pysyy hyvänä? :D
Kommentit (44)
Suku on pahin. Mulla ei edes ole moitiskelijoita ja valittajia suvussa, mutta saavat kyllä sanomisillaan ja sanomatta jättämisellään tehtyä selväksi, mitä ja ketä arvostavat ja mitä ei.
Ketään en voi kuitenkaan syyttää vittumaisuudesta, kun käytös on niin hienovaraista. Ainoa ratkaisu on ollut vain välttää mahdollisimman pitkälle, välillä sitten tsemppaan ja osallistun johonkin kokoontumiseen antaen kaiken mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Teen tämän lapseni takia, koska hänellä on oikeus juuriinsa ja esim. pikkuserkkujen tuntemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Veljeni on hirviö ja narsisti. Käyttää dementoitunutta äitiämme hyväksi.
Mikä sinä sitten olet? Vaikka hän olisi mikä niin kukaan tasapainoinen ei ala nimittelemään toisia tuolla tavalla.
On varmaan helppo sanoa tuo hänestä netin kautta mutta uskallatko sanoa tuota samaa hänelle päin naamaa? Nyt sinä olet yhtä ihmishirviö ja vielä egoistikin kun luulet tietäväsi koko totuuden.
Niin ja sanotakkoon vielä ettetkö itse muka ole syyllistynyt käyttämään toisia hyväksi? Jonkun silmissä sinun toimesi voivat näyttää siltä mistä nyt syyllistät muita. Älä siis syyllistä toisia kun olet varmaan itsekkin syyllistynyt moiseen. Huom. et välttämättä äitisi kohdalla mutta jonkun muun kohdalla olet voinut syyllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Olitko häissä perjantaina?
Olin pienissä häissä.
Ap
Ihania nämä sukustereotypiat. Joku maalta kaupunkiin muuttaminen ei merkitse yhtään mitään 70v tädeille, jotka itsekin ovat nuorempana nähneet maailmaa. Osa meistä haluaa ap:n tavoin syytellä muita siitä, että itse on epävarma omista valinnoistaan.
Miksi ne ei ole hyvillään ja ylpeitä susta? Opiskelit sisukkaasti jne?
Uskoisin, että nämäkin haukat toisissa kahvipöydissä kehuvat sun saavutuksilla. Mut eipä se lohduta.
Olin pienissä häissä ei kyllä ollut minun kirjoitus. :D
T. Ap
Haha, et ole ainut. Myös minun tätini, jo edesmenneen äitini sisaret ovat juuri tuollaisia.
Näistä kateellisempi katkaisi itseasiassa tänä kesänä välit minuun, en tiedä miksi enkä välitä.
Tuo paskan jauhanta kyllä ketuttaa, jotkut nimittäin uskoo.
Joo yllättävän paljon pari ihmistä voi vaikuttaa koko suvun keskinäisiin väleihin. Nyt kun mietin että miksi ottaisin kahden tätini puheita itseeni, mutta niin ne vaan vaikuttaa täällä pienessä kylässä lomaillessa. :/
Ap
Veljeni vaimo on melkoinen kokemus aina kun hänen kanssaan joutuu viettämään vähänkin enemmän aikaa: Yhdessä hengenvedossa kertoo kuinka oli niin ihanaa olla matkalla milloin Malediiveilla, toisinaan Abu Dhabissa, useimmiten kuitenkin Madeiralla ja kuinka hän ei todellakaan aio enää koskaan yöpyä muualla kuin kalliimmissa hotelleissa, Hilton-ketjukin alkaa olemaan jo vähän nähty jne jne. Joo-o, ymmärrän kyllä että on varaa matkustella ja majoittua hienosti mutta voi herrajumala pitääkö siitä jatkuvasti paasata.
Sen kerran kun on poikennut asunnossani muistan reaktion kyllä: "Ai tälleenkö sä asut?", no sori kun ei ollut kultaisia hanoja ja suklaaputousta pöydällä. Kaikesta valitettavasti huomaa, että raha on kihahtanut hattuun ja onkin leveillä puheillaan sekä epävakaalla persoonallisuudellaan onnistunut suututtamaan ison osan naapureistaan. Kavereina hänellä tuntuu olevan vain niitä, joiden nenä on kaikkein ruskein ja jotka ylistävät hänen elämänvalintojaan ehdoitta.
Tämä henkilö on todella raskas ja isommassa porukassa olen toisinaan kokenut melkoista myötähäpeää sekä salamannopeista aiheettomista kilahduksista kuin jatkuvasta pröystäilystään. Mikä siinä on, ettei voi puhua normaalisti vaan joka väliin pitää tunkea joku antiikkikaupasta ostettu "todella arvokas" kello/lautanen/huonekalu tai jos ei mitään muuta keksi, niin ettekö edes huomaa mun uusia Villeroy&Boch -kuppeja/Vuittonin käsilaukkua/mitälie. Joutuessaan huonoihin väleihin jonkun henkilön kanssa tämä henkilö on automaattisesti vain "kateellinen hänelle" kun hänen elämänsä on niin fantastista.
En taivaan tähden tiedä, mitä veljeni hänessä oikein näkee, etenkin kun tiedän hänen puhuvan jumalattomat määrät pahaa ihmisten selän takana ja toisinaan kommentoi törkeästi myös aivan päin naamaa. Katsoi kerran mm. asiakseen alkaa valittamaan mieheni vanhempien tekemästä päätöksestä, joka tuli aivan sivulauseessa ilmi, ja joka ei millään tavalla edes melkein kuulunut hänelle. Ilmeisesti hänen olisi pitänyt päästä siihenkin osalliseksi jotenkin. Tiedän myös varmuudella hänen haukkuneen meidän sukuamme ihan yleisesti ja että hänellä on ainakin yksi sakkotuomio laittomasta uhkauksesta ja lievästä pahoinpitelystä parin vuoden takaa. On joutunut myös sovittelemaan riitojaan niin, että on sitten esittänyt julkisia anteeksipyyntöjä paikallisessa lehdessä saadakseen edes jonkinlaisen aselevon joidenkin naapureidensa kanssa.
Olemme muuttaneet noin sadan kilometrin päähän hänestä toivoen, että näemme häntä nyt vieläkin harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Veljeni vaimo on melkoinen kokemus aina kun hänen kanssaan joutuu viettämään vähänkin enemmän aikaa: Yhdessä hengenvedossa kertoo kuinka oli niin ihanaa olla matkalla milloin Malediiveilla, toisinaan Abu Dhabissa, useimmiten kuitenkin Madeiralla ja kuinka hän ei todellakaan aio enää koskaan yöpyä muualla kuin kalliimmissa hotelleissa, Hilton-ketjukin alkaa olemaan jo vähän nähty jne jne. Joo-o, ymmärrän kyllä että on varaa matkustella ja majoittua hienosti mutta voi herrajumala pitääkö siitä jatkuvasti paasata.
Sen kerran kun on poikennut asunnossani muistan reaktion kyllä: "Ai tälleenkö sä asut?", no sori kun ei ollut kultaisia hanoja ja suklaaputousta pöydällä. Kaikesta valitettavasti huomaa, että raha on kihahtanut hattuun ja onkin leveillä puheillaan sekä epävakaalla persoonallisuudellaan onnistunut suututtamaan ison osan naapureistaan. Kavereina hänellä tuntuu olevan vain niitä, joiden nenä on kaikkein ruskein ja jotka ylistävät hänen elämänvalintojaan ehdoitta.
Tämä henkilö on todella raskas ja isommassa porukassa olen toisinaan kokenut melkoista myötähäpeää sekä salamannopeista aiheettomista kilahduksista kuin jatkuvasta pröystäilystään. Mikä siinä on, ettei voi puhua normaalisti vaan joka väliin pitää tunkea joku antiikkikaupasta ostettu "todella arvokas" kello/lautanen/huonekalu tai jos ei mitään muuta keksi, niin ettekö edes huomaa mun uusia Villeroy&Boch -kuppeja/Vuittonin käsilaukkua/mitälie. Joutuessaan huonoihin väleihin jonkun henkilön kanssa tämä henkilö on automaattisesti vain "kateellinen hänelle" kun hänen elämänsä on niin fantastista.
En taivaan tähden tiedä, mitä veljeni hänessä oikein näkee, etenkin kun tiedän hänen puhuvan jumalattomat määrät pahaa ihmisten selän takana ja toisinaan kommentoi törkeästi myös aivan päin naamaa. Katsoi kerran mm. asiakseen alkaa valittamaan mieheni vanhempien tekemästä päätöksestä, joka tuli aivan sivulauseessa ilmi, ja joka ei millään tavalla edes melkein kuulunut hänelle. Ilmeisesti hänen olisi pitänyt päästä siihenkin osalliseksi jotenkin. Tiedän myös varmuudella hänen haukkuneen meidän sukuamme ihan yleisesti ja että hänellä on ainakin yksi sakkotuomio laittomasta uhkauksesta ja lievästä pahoinpitelystä parin vuoden takaa. On joutunut myös sovittelemaan riitojaan niin, että on sitten esittänyt julkisia anteeksipyyntöjä paikallisessa lehdessä saadakseen edes jonkinlaisen aselevon joidenkin naapureidensa kanssa.
Olemme muuttaneet noin sadan kilometrin päähän hänestä toivoen, että näemme häntä nyt vieläkin harvemmin.
Kiinnitin huomioni tuohon sanaan "raskas" henkilö. Jotkut ihmiset ovat tosiaan todella raskaita henkisesti muille ihmisille, sen tiedän kokemuksesta. Kun on ollut raskaan hlön kanssa tekemisissä, tuntuu kirjaimellisesti kuin kaikki voimat olisivat loppuneet, ja keho on jännittynyt, lihakset väsyneet ja puremalihaksetkin kipuilevat.
Mielen kiintoista on se miten valtavan tehokas kasvualusta ihmismieli on kaikelle kaltoinkohtelulle. Ihmisaivot näyttäisivät oikein pursuavan jotain paskalannoketta, jossa pieni nöyryytyksen poikanen, tylytys ja mitätöinti kasvavat valtavaksi raskaaksi taakaksi, jota ei jaksa kymmenenkään ihmistä kannatella.
Mitähän tuolle sinunkin sukulaiselle on lapsena tai nuorema siemennetty päähän, että siitä on kasvanut noin järkyttävän raskas taakka? Varmaan se on lähtenyt jostain näennäisen pienestä lällättelystä joltain keskenkasvuiselta pässinpäältä, ja nyt lukuisat ihmiset saavat nauttia sitä satoa oikein sydämensä kyllyydestä.
En tiedä saako kukaan kiinni mitä yritän selittää, mutta haluaisin että ihmiset heräisivät ihmettelemään sitä ihmettä, kuinka pienestä voi kasvaa suurta. Tahtoisin jotenkin että laajemmaltikin alettaisiin ymmärtää, että kaikkeen hirveyteen ja pahuuteen mitä maailmassa tapahtuu, on syynä ne pienet "lällällälläl lierut" ja "hah pyh pah heh hehit"
Ettei aina tarvitsisi jokaisen polttomurhan ja kouluampusien jälkeen huuli pyöreänä ihmetellä, miksi.
Mulla on sama juttu kunsulla, mut mä ainakin tein ilmoituksen poliisille ku vuosikymmenten ajan minusta on tehty perättömiö juoruja ja vaikka mitä. Eli jos oot viel tos tilanteessa, nii tee säkin ilnoitus poliisille.
Itse sitä saa valita kenen kanssa toimii.
Onneksi voi ajaa rekan alle. EI tarvitse olla hullujen orjana.
Onneksi asun kaukana suvusta. Eläköön he elämäänsä. Viesteihinsä vastaan ok tai aha🤣Mitä nuista ottamaan stressiä.
Mulle ystävät läheisempiä kuin yksikään sukulainen. Perjantainakin näen yhtä ystävää. Odotan niin innolla
Ihmiset ei muista,että olemme kaikki kuolevaisia.
Vierailija kirjoitti:
Se että muutin Pohjanmaalta pienestä kylästä Helsinkiin opiskelemaan oli tosi kova paikka näille naisille. Olin tehnyt ison virheen koska nyt minusta tulee ylpeä kun muutin kaupunkiin. Siis.. 🙄
Ap
Voit kyllä olla itseä itsestäsi. p:aan pidä jäädä makaamaan. Irtiotto vaatii aina rohkeutta.
Äitini oli N. Veljeni on myös. veljen vaimo on myös vähän dingdong. Täti on myös. Jos olisikin siitä että puhutaan roskaa ja auotaan päätä mutta nämä pikkupirut yrittävät puuttua asioihini jatkuvasti ja jos se ei onnistu ainakin levitellään perättömiä juttuja. Siksi muukaan suku ei halua olla tekemisissä. Mulle tilanne ois ihan kiva mutta tuo asioihin puuttuminen...
Veljeni on hirviö ja narsisti. Käyttää dementoitunutta äitiämme hyväksi.