Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähiesimies kiusaa, ylempi pomo ei saa äijää kuriin, mitä seuraavaksi?

Vierailija
26.06.2017 |

Rikosilmoitus? Pomo on tehnyt omien sanojensa mukaan kaiken minkä voi. Lopputiliä ei voi ottaa, ennen kuin löydän uuden työpaikan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sillä pomolla ei ole pomoa?

Vierailija
2/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut yhteydessä jo työsuojeluvaltuutettuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava esimies kehiin.

Vierailija
4/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo on toimitusjohtaja, häntä ylempää ei ole. Ei ole myöskään luottamusmiestä eikä työsuojeluvaltuutettua.

ap

Vierailija
5/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamusmiehet on juuri tätä varten. Esimies on epäonnistunut/ei hoida tehtäväänsä, joka hänelle kuuluu, eli työsuojelua.

Vierailija
6/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittosta saa apua. Ja rikosilmoitus ehdottomasti.

Vierailija
7/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuojelupiiri sitten eli AVIin yhteys jos pomo ei puutu eikä  työterveyskään. Miksi  pomo ei saa alaistaan aisoihin?

Vierailija
8/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomo on toimitusjohtaja, häntä ylempää ei ole. Ei ole myöskään luottamusmiestä eikä työsuojeluvaltuutettua.

ap

Sitten yhteys Aviin! Ne selvittää työpaikkakiusaamisia. Tai se on niitten velvollisuus selvittää tilanne.

Vierailija
9/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi pyydät pomolta tuon _kirjallisena_ ja kerrot vieväsi asian eteenpäin. Jo mainittu Avi on oikea osoite.

Vierailija
10/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sitten yhteys Aviin! Ne selvittää työpaikkakiusaamisia. Tai se on niitten velvollisuus selvittää tilanne.

Kiitos.

ap

Vierailija
11/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminenhan on aina vähän kokijasta kiinni. Jos pomo on ilkeä tai käskee tekemään ikäviä työjuttuja, niin se ei välttämättä ole kiusaamista. Jos tj ei ole puuttunut asiaan, niin syy saattaa olla juurikin se, että mitään oikeaa kiusaamista ei ole, vaan ap on vähän liian herkkä.

Etsi uusi työpaikka ja sitä ennen mene vaikka psykologin luo käymään, jos se auttaisi saamaan itseluottamusta lisää.

Vierailija
12/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kiusaaminen ilmenee?

Vierailija
13/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminenhan on aina vähän kokijasta kiinni. Jos pomo on ilkeä tai käskee tekemään ikäviä työjuttuja, niin se ei välttämättä ole kiusaamista. Jos tj ei ole puuttunut asiaan, niin syy saattaa olla juurikin se, että mitään oikeaa kiusaamista ei ole, vaan ap on vähän liian herkkä.

Etsi uusi työpaikka ja sitä ennen mene vaikka psykologin luo käymään, jos se auttaisi saamaan itseluottamusta lisää.

Olipa täysin käsittämätön kommentti ja empatiakyvytön. Huomaa, että et tiedä kiusaamisesta mitään! Kiusaamiseen on olemassa selvät määritelmät, vaikka se onkin myös hyvin subjektiivinen kokemus. En usko, että kukaan lähtee kovin heppoisin perustein tekemään valitusta työpaikkakiusaamisesta. Pikemminkin ongelmasta helposti vaietaan ja syytetään itseään ja omaa herkkähipiäisyyttä. Kiusaaminen on usein hienovaraista, joten jos ihmiseltä ei löydy tunneälyä niin hän ei tajua mikä on kiusaamista ja mikä ei.

Vierailija
14/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää todisteita ja kirjaa tapahtumia. Niitä saattaa vielä tarvita.

Vierailija
15/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehnyt kaikkensa? Eikö pomo voi antaa sille potkuja jos kerran ei ole vieläkin ylempää esimiestä? Mun entisessä duunissa ainakin potkittiin työpaikkakiusaaja-pikkupomo pihalle pomon toimesta...

Vierailija
16/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISTUKAA SE ULOS

Vierailija
17/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työntekijä tekee myös tahallaan "kiusauskeissejä" juurikin esimiehiä vastaan, ikään kuin näpäyttääkseen. Myös esimiehellä on oikeus työrauhaan, joten todisteet pitää olla vedenpitävät kun alainen syyttää esimiestä kiusaamisesta.

Itse olin vastaavassa tilanteessa esimiesasemassa uhrina täysin keksityn ja perättömän jutun perusteella. Syytökset alkoivat olemaan jo niin paksuja, että oli pakko hommata juristi omalla kustannuksella ja tein myös rikosilmoituksen. Poliisikuulustelussa entinen alaiseni sitten myönsi kaiken olevan keksittyä ja homma katkesi siihen.

Entisen alaiseni työsuhde purettiin tämän jälkeen välittömästi ja sai vielä sakot päälle. Ikinä ei kertonut miksi teki mitä teki, mutta hyvä ja mielenkiintoinen työ meni alta. Varmasti kannatti..

Vierailija
18/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle käy niinku mulle kävi. Sain burnoutin. Tai hermoromahduksen, millä nimellä sitä kutsutaan. Olin ahkera ja yritin joustaa omalta puoleltani ja muuta, valittaminen kuitattiin vaan että mä nyt oon loukkaantunut turhan vähästä, ehkä pomolla oli syynsä toimia niin kun toimi, eikä mua otettu oikein tosissaan, kiusaaminen oli päivittäistä, mut jos pomo kiusaa niin se kiusaa,

Vierailija
19/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsivain kirjoitti:

Tehnyt kaikkensa? Eikö pomo voi antaa sille potkuja jos kerran ei ole vieläkin ylempää esimiestä? Mun entisessä duunissa ainakin potkittiin työpaikkakiusaaja-pikkupomo pihalle pomon toimesta...

Mut pienessä paikassa on sana sanaa vastaan, toiset ei halua sekaantua asiaan, ja pomo voi olla omalle pomolleen kiva, mukava ja reilu mutta alaiselle jotain ihan muuta. Ja helposti uskotaan pomoa ja työntekijää lullaan laiskaksi tai valehtelijaksi jos ei ole todisteita. Eihän kiusaaja tyhmä ole, osaa selittää asian pomolleen parhain päin. Ja muut ei sekaannu asiaan, varsinkaan määräaikaiset kun haluavat pitää työpaikkansa, kesätyönsä ja palkkansa. Heitä ei asiaan sotkeentuminen kiinnosta tai hyödytä kun sopparia jäljellä kuukausi tms.

Vierailija
20/22 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitsivain kirjoitti:

Mut pienessä paikassa on sana sanaa vastaan, toiset ei halua sekaantua asiaan, ja pomo voi olla omalle pomolleen kiva, mukava ja reilu mutta alaiselle jotain ihan muuta. Ja helposti uskotaan pomoa ja työntekijää lullaan laiskaksi tai valehtelijaksi jos ei ole todisteita. Eihän kiusaaja tyhmä ole, osaa selittää asian pomolleen parhain päin. Ja muut ei sekaannu asiaan, varsinkaan määräaikaiset kun haluavat pitää työpaikkansa, kesätyönsä ja palkkansa. Heitä ei asiaan sotkeentuminen kiinnosta tai hyödytä kun sopparia jäljellä kuukausi tms.

Hullua sinänsä, määräaikaisilla on vähiten hävittävää. Tai ehkä ajattelevat saavansa uuden sopparin, pomosta valittaminen ei ehkä auta asiaa. Toisaalta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi