Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on myydä lukion ekaluokan jälkeen

Vierailija
26.06.2017 |

matikan, fysiikan, kemian, kielten yms kirjoja?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli ainakin se järki, että koska missään tapauksessa en aikonut kirjoittaa matikkaa, kemiaa tai fysiikkaa, niin kirjat kiertoon vaan heti kurssin jälkeen ja niillä rahoilla sitten ostaa seuraavien kurssien kirjoja. Ei tietenkään kannata myydä niitä kirjoja, joista aikoo vielä kirjoituksiin lukiessa hyötyä. Muut tottakai heti vaan kiertoon ettei jää rahat niihin kiinni.

Vierailija
2/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei kirjoittaisi niin onhan ne yleissivistäviä ja edellinen kurssi auttaa seuraavan kurssin oppimisessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Si

Sinä nyt et ainakaan ole lukiossa.

ekan luokan, yms.

Vierailija
4/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myin jokaisen jakson jälkeen kirjat niistä aineista, joita en aikonut kirjoittaa. Myöhemmin monia kirjoja ei voi enää edes myydä, koska niistä on ehtinyt tulla jo uusi painos, jonka tietenkin koulu vaatii.

Tietenkään niiden aineiden kirjoja ei kannata myydä, jotka aikoo kirjoittaa. Eikä niitä todennäköisesti saakaan myytyä enää kolmen vuoden jälkeen.

Vierailija
5/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kans tajua matikan, fyaiikan ja kemian kirjojen myyjiä. Minä kertasin lukiokirjoistani vielä teknillisessä yliopistossakin.

Matikan lukuon ekaluokan (mitä siinä sanassa on vikana) kirjoja oli iso valikoima käytettynä kirjakaupassa, jun lapselleni mentiin yhdessä ostamaan viime viikolla.

Vierailija
6/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sityen kertaa, jos ei muista jotain juttua myöhemmissä kursseissa, jos aiemmat kirjat on myyty?

Vierailija
7/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kans tajua matikan, fyaiikan ja kemian kirjojen myyjiä. Minä kertasin lukiokirjoistani vielä teknillisessä yliopistossakin.

Matikan lukuon ekaluokan (mitä siinä sanassa on vikana) kirjoja oli iso valikoima käytettynä kirjakaupassa, jun lapselleni mentiin yhdessä ostamaan viime viikolla.

Kaikki ei mene teknilliseen, eikä tarvitse mitään noista aineista jatko-opinnoissaan. Itse taas säästin psykologian ja uskonnon kirjat, niistä kun on mulle hyötyä vielä jatkossakin.

Vierailija
8/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lopettaa lukion siihen ykköseen.

Vierailija
9/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sityen kertaa, jos ei muista jotain juttua myöhemmissä kursseissa, jos aiemmat kirjat on myyty?

Siinä voi ihan omaa arviointikykyä käyttää, tarvitseeko niitä kirjoja vielä tulevaisuudessa kertaamiseen. Esimerkiksi juuri kemiaa ja fysiikkaa on molempia vain yksi pakollinen kurssi, joten niillä kirjoilla ei ainakaan tee yhtään mitään, jos ei ole kiinnostusta lukea tai kirjoittaa niitä aineita.

Ja sitten tietenkin voi olla vain erityisen hyvä jossain aineessa, eikä tarvitse kertausta. Itselläni oli tällainen tilanne englannin kanssa. Ei ollut mitään järkeä säästää sellaisia kirjoja, joissa oli pelkästään asioita, joita jo valmiiksi osasin ennen lukioon menemistäkin.

Vierailija
10/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla keskiarvon alarajat joissain paikoissa todella matalalla, kun näitä lukee.

Vierailija
11/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei mene teknilliseen, eikä tarvitse mitään noista aineista jatko-opinnoissaan. Itse taas säästin psykologian ja uskonnon kirjat, niistä kun on mulle hyötyä vielä jatkossakin.

En ikipäivinä kuvitellut lukioaikaan meneväni teknilliselle alalle. Yritin oikikseen, mutten päässyt. Mieheni kävi myös teknillisen. Hänellä oli lukiossa lyhyt matematiikka eikä hänkään teknilliseen alunpeein suunnannut, mutta ei päässyt kauppakorkeaan.

Vierailija
12/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Si

Sinä nyt et ainakaan ole lukiossa.

ekan luokan, yms.

Si

Sinäkö olet?

Vai änkytätkö muutenkin?

Vierailija
13/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla keskiarvon alarajat joissain paikoissa todella matalalla, kun näitä lukee.

Jaahas. Mistä näin päättelet? Aika outo päätelmä nimittäin. Mulla oli ka noin 8.5 ja lapsellani 8.2. Ei siis todella alhainen, muttei superhyväkään. Varmaan keskitasoa.

Mutta mikä sinä olet toisia arvostelemaan ja ennen kaikkea, miksi?

Vierailija
14/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikipäivinä kuvitellut lukioaikaan meneväni teknilliselle alalle. Yritin oikikseen, mutten päässyt. Mieheni kävi myös teknillisen. Hänellä oli lukiossa lyhyt matematiikka eikä hänkään teknilliseen alunpeein suunnannut, mutta ei päässyt kauppakorkeaan.

Esim. minä taas tiesin satavarmasti etten ole menossa teknilliselle alalle joten siksi myin noi kirjat. Kävin fysiikkaa ja kemiaa pakolliset ja sain vitosen, lyhyestä matikasta sain vitosia ja nelosia.

Vierailija
15/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä voi ihan omaa arviointikykyä käyttää, tarvitseeko niitä kirjoja vielä tulevaisuudessa kertaamiseen. Esimerkiksi juuri kemiaa ja fysiikkaa on molempia vain yksi pakollinen kurssi, joten niillä kirjoilla ei ainakaan tee yhtään mitään, jos ei ole kiinnostusta lukea tai kirjoittaa niitä aineita.

Ja sitten tietenkin voi olla vain erityisen hyvä jossain aineessa, eikä tarvitse kertausta. Itselläni oli tällainen tilanne englannin kanssa. Ei ollut mitään järkeä säästää sellaisia kirjoja, joissa oli pelkästään asioita, joita jo valmiiksi osasin ennen lukioon menemistäkin.

Harvassa ovat he, jotka osaavat yläkoulun jälkeen jo lukion asiat.

Mutta Av-mammat ovat aina luonnonlahjakkuuksia 😊

Vierailija
16/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertauskirjat on keksitty. 

Vierailija
17/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. minä taas tiesin satavarmasti etten ole menossa teknilliselle alalle joten siksi myin noi kirjat. Kävin fysiikkaa ja kemiaa pakolliset ja sain vitosen, lyhyestä matikasta sain vitosia ja nelosia.

No, ehkä tuossa tilanteessa voisin ymmärtää myymisen. Toisaalta jos ekoista kursseista tulee nelosia ja vitosia matikassa, niin voi myös ajatella, että päästäkseen lopuista kursseista läpi, voi olla pakko kerrata niitä ekoja kursseja.

Vierailija
18/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertauskirjat on keksitty. 

Omasta tutusta kirjasta tehtyine tehtävineen on nopsempi ja helpompi kerrata.

Vierailija
19/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Mistä näin päättelet? Aika outo päätelmä nimittäin. Mulla oli ka noin 8.5 ja lapsellani 8.2. Ei siis todella alhainen, muttei superhyväkään. Varmaan keskitasoa.

Mutta mikä sinä olet toisia arvostelemaan ja ennen kaikkea, miksi?

Muut kyllä ymmärsivät.

Vierailija
20/32 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille vanhemmille sanottiin ysien vanhempien tiedotustilaisuudessa opojen taholta, että kohta teillä on taas pieniä EKALUOKKALAISIA, jotka tarvitsevat tukea uudessa elämänvaiheessaan lukiossa tai amiksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän