Mihin tyhmä ihminen kelpaa?
Olen viime aikoina joutunut toteamaan, että olen ilmeisesti tyhmä. Ainakin hyvin hidas oppimaan ja aivoni eivät toimi loogisesti, en osaa soveltaa ja teen paljon virheitä hyvinkin opituissa yksinkertaisissa asioissa = tyhmä.
Olen vasta 22, ei lukion jälkeistä tutkintoa. Olen hakenut ammattikorkeaan ja yliopistoon. Töissä olen ollut lukion jälkeen yhteensä 6 kuukautta. Olin ennen perus nuori: uskoin, että kovalla työllä menestytään. Kaikilla on mahdollisuus. Luin vuosia pääsykokeisiin 6-8 tuntia päivässä 6 päivänä viikossa eri tekniikoilla, alleviivaus, flashcards, muistisäännöt, ajatuskartat, kirjavat muistiinpanot piirrettyine kuvineen sekä kertaaminen tiheästi ja asioiden ymmärrys. Muisti ei kuitenkaan toimi ja olen joka vuosi hakenut helpompipääsyiseen. Amista nyt harkitsen, mutta täälläpäin ei ole mitään kiinnostavaa alaa, koska en halua lähihoitajaksi tai rakentajaksi.
Uskoin myös, että kovalla hakemisella pääsee töihin. Ja hain. Ja hain. Pääsin haastatteluihin ja viimein töihin. Töissä yritin kaikkeni, muuta päivässä en edes jaksanut kun olin aina antanut 100% itsestäni päivän aikana. Opin työt hitaasti, vaikka kyselin, tein muistiinpanoja ja opiskelin niitä illalla. Kun homma oli opittu, tein jatkuvasti typeriä virheitä. Jokainen työ on loppunut koeajalla. Olen pyytänyt palautetta aina työsuhteen jälkeen, yrittänyt oppia ja jatkan yrittämistä.
Motivaatiota ei puutu eikä yrittämistä. Mutta epätoivo alkaa vaivata, en vain osaa tarpeeksi hyvin kuin muut, enkä jotenkin kykene ymmärtämään, miksi. Aivoni eivät vain toimi niin nopeasti kuin muiden eivätkä loogisesti, enkä kykene oppimaan nopeasti.
Mitä voisin tehdä? En halua luovuttaa, haluan olla kuten muut. Opiskella, tehdä töitä, elää ilman jatkuvaa epäonnistumista.
Kommentit (5)
Kelpaat ja olet täydellinen johonkin poliittiseen virkaan.
Vierailija kirjoitti:
Hah, se voisikin olla. Harmi etten ole niin kovin karismaattinen ja supliikki persoona... ap
Minkä tyyppisiä töitä kokeilit ja mikä kiinnostaa?
Ehkä varastohommat? Keräilet listan mukaan tavarat lavalle jotka autokuski vie asiakkaalle. Pitää osata ajaa sähköisellä pumppukärryllä ja listan mukaan kerätä tavarat hyllyistä. On helpompaa ja kivempaa kuin lähihoitajan hommat ainakin omasta mielestäni.
Tai ehkä joku toistotyö kuten kokoonpano sopisi. Sen kun kerran oppii, niin samaa vaan uudestaan ja uudestaan. Vaatii toisaalta rutiinien ja tylsyyden sietokykyä.
Jos sinulla on bisness-vaistoja, kaupallisen alan hommat voisi sopia. Moni yrittäjä osaa oman hommansa mutta ei ole muuten mikään yleisnero. Ja puheliaalle mukavalle tyypille sopii myyntityö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, se voisikin olla. Harmi etten ole niin kovin karismaattinen ja supliikki persoona... ap
Ei tarvitse ollakaan, jos osaan nuoleskella, mielistellä ja tehdä niin kuin muut käskevät.
Aidantolpaksi.