Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"kakkupöytä" rippijuhliin, miten?

Vierailija
26.06.2017 |

Mulle tuli jostain hääohjelmasta mieleen (olen jo tietty unohtanut ja en löydä ohjelmaa) ns. kakkupöytä, jossa oli useita erilaisia pieniä kakkuja. Tässä käytettiin ihan Frödingenin pakastekakkujakin, mm. mudcake ja olisko ollut sitten 1-2 itsetehtyjä tai leipomosta tilattuja. Mutta hyvin pieniä.

Onko joku kokeillut?

Rippilapsi haluaisi mudcaken ja nimenomaan tykkää tosta Frödingenistä. Se ei taas yksinään kelpaa kakuksi, koska moni ei tykkää suklaakakusta. Kakkua tuppaa menemään ihan todella, todella vähän. Porukka ottaa velvollisuudesta pienen siivun. Meillä on ollut kolmet ristiäiset, yhdet rippijuhlat ja yhdet ylppärit ja täytekakku on se vähiten haluttu artikkeli aina, vaikka on vaihdeltu toimittajaa ja tehty myös itse.

Maksoin viime vuonna yli 60 e kakusta, josta meni ehkä puolikas. Voileipäkakku meni viimeistä murusta myöten, kuten muukin suolainen, ei tarvinnut kaivella lisää jääkaapista. Kakkua meni tosiaan ehkä max. puolikas.

Onko ihan kuolleena syntynyt idea laittaa useampi pieni valmiskakku kahvipöytään?

Suolaiseen panostetaan, ei mitään karjalanpaistia kuitenkaan, mutta suolaista on useaa sorttia salaateista piirakoihin. Makeaan ajattelin lähinnä noita kakkuja ja jotain keksejä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva idea. Ei kannata miettiä mikä on "oikein tai väärin". Se on oikein, jos oma perhe tykkää.

Vierailija
2/6 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea!

Kakku tosiaan on juhlissa usein pakkopulla.

Voihan jokaiseen kakkuun liittää vaikka pienen tarinan ripille pääseestä :) Jos tyttö, niin prinsessakakun kylkeen joku kuva hänestä pienenä "prinsessana", mutakakkuun kuva naama suklaassa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva idea! Taidanpa varastaa sen seuraaviin perhejuhliin, meillä kun on vielä niin että mies ja tytär rakastavat suklaakakkuja, minä ja poika taas ei tykäta ollenkaan ja suuri osa suvustakin jakautuu tässä kakkuasiassa. 

Vierailija
4/6 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Asettelet kakut tietysti lasisille alusille tms. vaikka torniin. Koristelet lisäksi vaikka syötävillä kukilla, raastetulla suklaalla, kermavaahdolla tai valmiilla koristeilla. Se valmispakaste vadelmakakku on tosi hyvä, kuten mutakakkukin.

Vierailija
5/6 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä idea, varmista vaan etukäteen, että valitsemasi kakut ovat kaikki hyvänmakuisia. Osa valmiskakuista on vähän pahvisen oloisia, mutta esim. juuri nuo mudcaket tosi hyviä.

Vierailija
6/6 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea!

Kakku tosiaan on juhlissa usein pakkopulla.

Voihan jokaiseen kakkuun liittää vaikka pienen tarinan ripille pääseestä :) Jos tyttö, niin prinsessakakun kylkeen joku kuva hänestä pienenä "prinsessana", mutakakkuun kuva naama suklaassa jne.

Tää on loistoidea! mulle tuli heti mieleen yksi kuva, jossa lapsi syö ekaa kertaa suklaajäätelöä ja naama on aivan suklaassa. Myös prinsessakuva löytyy mielen sopukoista. Pitää toki hyväksyttää ensin tällä ripille pääsevälle, mutta hänelle oli ok laittaa kutsuun hullunkurinen lapsuudenkuva, että varmaan myös tämä menee läpi.