Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on ollut oudoin syy, jonka takia tiedät jonkun keskeyttäneen opintonsa?

Vierailija
26.06.2017 |

Entä oliko hän mahdollisesti samassa oppilaitoksessa ja miten suhtauduit häneen keskeyttämisen jälkeen?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä mikään outo syy ole, mutta hän oli laiska. Pidin häntä laiskana alusta asti ja pidän edelleen.

Vierailija
2/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä mikään outo syy ole, mutta hän oli laiska. Pidin häntä laiskana alusta asti ja pidän edelleen.

Alussa näkee heti ne tyypit, jotka tulevat keskeyttämään opinnot. Kahdessa eri tutkinnossa olen arvannut ihan alussa yhden tyypin per luokka, joka tulee varmsti keskeyttämään opinnot ennen puoltaväliä ja molemmat osui oikeaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tykännytkään alasta. Olisko kannattanut ottaa alasta selvää ennen opiskelupaikan hakemista?

Vierailija
4/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimatka poikaystävään joka olisi voinut muuttaa naisen mukana. 

Laiskuus, kiinnostamattomuus, alalle sopimattomuus jne. kun opintoja on jäljellä enää vuosi tms. Olisi ollut parempi kuitenkin käydä loppuun, kun ei muutakaan suunnitelmaa ollut tilalle, paitsi hanttihommat.

Vierailija
5/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma nistin ja opiskelijan elämät oli liian vaikeaa yhdistää. Ihan kutakuinkin näillä sanoin asian totesi. No, pisteet rehellisyydestä mutta pitkällä tähtäimellä ajatellen olisi ehkä kannattanut jatkaa opiskelua ja jättää se toinen elämä.

Vierailija
6/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alussa näkee heti ne tyypit, jotka tulevat keskeyttämään opinnot. Kahdessa eri tutkinnossa olen arvannut ihan alussa yhden tyypin per luokka, joka tulee varmsti keskeyttämään opinnot ennen puoltaväliä ja molemmat osui oikeaan.

Millä perusteella päättelit heistä näin? Mitkä muuten olivat tutkinnot?

Vierailija
7/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tykännytkään alasta. Olisko kannattanut ottaa alasta selvää ennen opiskelupaikan hakemista?

Jos hän luuli sen olevan hänen juttunsa, mutta tajusi sitten, ettei ole.

Vierailija
8/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko heillä ylipainoa tai olivatko ujoja?

Vierailija
9/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä "ei oo mun juttu"-asenne on jotekin huvittava. Ihmisillä on nykyisin liikaa vaihtoehtoja ja siksi eivät osaa valita sitä kuuluisaa "omaa juttuaan". Minulla ei riitä ymmärrystä opiskelut tuosta syystä keskeyttäneille. Niihin opinto-oppaisiin voi tutustua etukäteen  ja etsiä sen  "oman juttunsa"  ennen kuin hakee opiskelupaikkaa. Turhaa yhteiskunnan rahojen haaskausta käydä kouluissa kokeilemassa. Myös erittäin itsekästä viedä opiskelupaikka joltakin, jonka juttu se ala olisi ollut. 

Vierailija
10/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ujous tai ylipaino saisi jonkun keskeyttämään opintonsa? :D

Vierailija
11/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä lopetti unelma-ammattinsa opinnot, koska ammattiin kuuluu niin paljon byrokratiaa.

Vierailija
12/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisillahan on huono kunto, joten he eivät jaksa. Ujous taas estää sosiaalisen kanssakäymisen.

Vierailija
13/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitä mieltä, ettei kykene tulemaan toimeen sosiaalisissa tilanteissa asiakaspalvelussa. Jätti kesken alan, jossa voi tehdä töitä joko asiakkaiden tai pelkkien koneiden kanssa. Haki opiskelemaan alaa, joka on lähes pelkkää (haastavaa) asiakaspalvelua. En osaa käsittää.

Vierailija
14/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matemaattista osaamista vaativilla aloilla voi oikeasti tulla yllätyksenä, että kuinka paljon sitä osaamista vaaditaan verrattuna esim. lukio-opintoihin. Siitä voi johtua tuo "ei ollut oma juttu" joillakin.

Vaikka työnkuva olisi mielenkiintoinen, niin jos opinnoista ei kykene suoriutumaan, niin minkäs teet. Nykyään kun ei tukiopetustakaan saa, ja toisaalta oppilaitoksilla on paineita päästää opiskelijoita vain läpi kursseista, vaikka näiden osaaminen ei riittäisikään, eli seuraavalla kurssilla on entistäkin vaikeampaa, kun pohjatietokaan ei ole kunnossa.

Vierailija
15/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisillahan on huono kunto, joten he eivät jaksa. Ujous taas estää sosiaalisen kanssakäymisen.

Kirjojen lukeminen on hirveän rankka fyysinen suoritus. :D Reilusti ylipainoinen tuskin pääsee edes opiskelemaan niille aloille, joilla kunnolla on merkitystä. Samoin ujot tuskin pääsee aloille, joilla sosiaalisuudella on merkitystä. Jollakin yliopiston massaluennolla sosiaaalisuudella ei ainakaan ole mitään merkitystä.

Vierailija
16/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matemaattista osaamista vaativilla aloilla voi oikeasti tulla yllätyksenä, että kuinka paljon sitä osaamista vaaditaan verrattuna esim. lukio-opintoihin. Siitä voi johtua tuo "ei ollut oma juttu" joillakin.

Vaikka työnkuva olisi mielenkiintoinen, niin jos opinnoista ei kykene suoriutumaan, niin minkäs teet. Nykyään kun ei tukiopetustakaan saa, ja toisaalta oppilaitoksilla on paineita päästää opiskelijoita vain läpi kursseista, vaikka näiden osaaminen ei riittäisikään, eli seuraavalla kurssilla on entistäkin vaikeampaa, kun pohjatietokaan ei ole kunnossa.

Sama tekniikassa. Itsellä meni matikat ja fysiikat hyvin, mutta ammattiaineiden teoriaosuudet olivat tervaa. Valmistuin kuitenkin ja vaihdoin heti saman tien alaa. Tosin aikuisiällä olen palannut tekniikkaan, kun olen alkanut jaksaa lukea ja miettiä lukemaani, asenneongelma oli minulla nuorena. Eli täydensin alani opinnot ja pärjäsin hyvin. 

Vierailija
17/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani pääsi opiskelemaan arvostettua alaa, oppilaitokseen johon pääsevät vain harvat ja valitut, mutta jätti sen parin vuoden päästä kun pikaruokaravintolassa aukesi mahdollisuus vuoropäällikön pestiin.

Vierailija
18/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkä rakko ja usein toistuvat virtsatieinfektiot. Yliopistossa luennot aina väh. 1,5 h putkeen ja yhden luennon aikana jopa pari vessakäyntiä. Todella outo syy, mutta kun itselläni oli taannoin virtsis, niin tajuan kyllä että usein toistuvana se käy hermoille. Tosin saattoi tuo opiskelijakin olla hieman heikkohermoisempi muutenkin.

Vierailija
19/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä "ei oo mun juttu"-asenne on jotekin huvittava. Ihmisillä on nykyisin liikaa vaihtoehtoja ja siksi eivät osaa valita sitä kuuluisaa "omaa juttuaan". Minulla ei riitä ymmärrystä opiskelut tuosta syystä keskeyttäneille. Niihin opinto-oppaisiin voi tutustua etukäteen  ja etsiä sen  "oman juttunsa"  ennen kuin hakee opiskelupaikkaa. Turhaa yhteiskunnan rahojen haaskausta käydä kouluissa kokeilemassa. Myös erittäin itsekästä viedä opiskelupaikka joltakin, jonka juttu se ala olisi ollut. 

No tuota.. itse lopetin opiskelun kesken heti kun täytin 18, ala ei kiinnostanut koska faija pakotti valitsemaan sen alan (uhkaili jne, piti valita koska "hänkin on sillä alalla ja puoli sukua on ollut" valitsin kyllä sitten jonkun mielekkäämmän. Oudoin tai ei oudoin minkä tiedän oli opiskelukaverini, erotettiin kun tuli joko humalassa tai vanhan viinan hajuisena jatkuvasti paikalle, ja oli riski työturvallisuudelle.

Vierailija
20/52 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jes. Tästä tuli hyvä mieli. Mä en koskaan löydä varmuudella omaa juttua. Kiva et ees jonkun mielestä on okei, etten mene koskaan opiskelemaan.