Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön, pidätkö kesälomaa?

Vierailija
26.06.2017 |

Käytkö reissussa esim. viikon? Mitä kesäloma tarkoittaa. Ei työhakemusten lähetellä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri selvisi, että uusi työ alkaa elokuussa, joten nyt rennosti elän siihen saakka. Pitkä kesäloma siis! Onneksi saan työttömyysrahan siihen saakka.

Toukokuussa oli vajaa 2 viikon ulkomaanreissu, siellä tein 2 hakemusta.

Vierailija
2/15 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina lomalla 365 päivää vuodesta ja en hae ikinä muutenkaa työpaikkoja ellei työkkäristä käsketä hakemaan johonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys. Tietenkin laitan hakemuksia jos on hyviä paikkoja, eilen just lähti yksi. Maantieteellisesti se lähti eri paikasta, eli mökiltä..

Tietenkin voin lähteä vaikka kahdeksi viikoksi Kreetalle jos huvittaa. Sielläkin toimii netti ja rutiinisti selaan tietenkin kaikki kanavat vähintään 2-3 päivän välein ja teen hakemuksen jos vaikuttaa hyvältä. Haastattelukutsut menee yleensä kuitenkin niin pitkälle, että ulkomaanreissultakin ehtii kotiin.

Vierailija
4/15 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina lomalla 365 päivää vuodesta ja en hae ikinä muutenkaa työpaikkoja ellei työkkäristä käsketä hakemaan johonkin.

Tämä.

Vierailija
5/15 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytkö reissussa esim. viikon? Mitä kesäloma tarkoittaa. Ei työhakemusten lähetellä?

"Ei työhakemusten lähetellä?"!!! Opettelisit suomea!

Vierailija
6/15 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pidän. Ihan kuten pidän talvi-, syys-, pääsiäis-, joulu-, kevät-, hiihto- ja kaikki muutkin lomat. Se tarkoittaa sitä, että en tee töitä.

Ei oikeasti työhakemuksia voi lähettää joka päivä. Katsos kun ihan joka päivä ei ole haettavissa sopivia paikkoja. Toisinaan urakoin ja lähetän 5 hakemusta päivässä, mutta sitten voi mennä viisi viikkoa, että en laita ainuttakaan hakemusta.

Vierailija
7/15 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri selvisi, että uusi työ alkaa elokuussa, joten nyt rennosti elän siihen saakka. Pitkä kesäloma siis! Onneksi saan työttömyysrahan siihen saakka.

Toukokuussa oli vajaa 2 viikon ulkomaanreissu, siellä tein 2 hakemusta.

Miksi et saisi päivärahaa siihen asti?

Vierailija
8/15 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastattelukutsut menee yleensä kuitenkin niin pitkälle, että ulkomaanreissultakin ehtii kotiin.

Onkohan tämä alakohtaista? Minä olen ollut työttömänä puolisen vuotta ja käynyt hieman alle kymmenessä haastattelussa. Kaikki ne ovat olleet "huomenna tai ylihuomenna".

Varmaankin paremman väen paikoissa maltetaan odottaa, että hakija tulee kotiin Etelämantereelta.

Vierailija
9/15 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvokaas nyt samalla työttömät, mitä kanavia pitkin te töitä haette? Mol.fi ilmoitettuja selaan kokoajan ja niitä haen, harva vaivautuu edes vastaamaan. Avoimia hakemuksia suoraan firmoihin olen laittanut ja harva niistäkään vastaa. Haetteko koulutustanne vastaavaa vai muutakin työtä? Hemmetin turhauttavaa.

Vierailija
10/15 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska olen kesätöissä. Pidän "lomani" sitten elokuussa,jos ei työt satu jatkumaan (kivahan se ois..).

Vierailija
11/15 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvokaas nyt samalla työttömät, mitä kanavia pitkin te töitä haette? Mol.fi ilmoitettuja selaan kokoajan ja niitä haen, harva vaivautuu edes vastaamaan. Avoimia hakemuksia suoraan firmoihin olen laittanut ja harva niistäkään vastaa. Haetteko koulutustanne vastaavaa vai muutakin työtä? Hemmetin turhauttavaa.

Mä selasin lähinnä firmojen omat nettisivut ja muutaman jonkun mollin tai monsterin tma kautt laitoin myös. Mutta se mihin pääsin, oli yrityksen nettisivulla ilmoitettu haku.

Vierailija
12/15 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haastattelukutsut menee yleensä kuitenkin niin pitkälle, että ulkomaanreissultakin ehtii kotiin.

Onkohan tämä alakohtaista? Minä olen ollut työttömänä puolisen vuotta ja käynyt hieman alle kymmenessä haastattelussa. Kaikki ne ovat olleet "huomenna tai ylihuomenna".

Varmaankin paremman väen paikoissa maltetaan odottaa, että hakija tulee kotiin Etelämantereelta.

Mä haen asiantuntijatyötä ja yleensä haastattelut on aina n. viikon päähän tai alkuviikosta soitettaessa tyyliin perjantaille. Jos ei onnistuisi siirtää haastatattelua paluun jälkeiseen aikaan, niin lupaavan paikan kyseessä ollessa fiksaisin oman paluuni niin, että ehdin haastatteluun. En harrasta valmismatkoja, eli lentojen muuttaminen onnistuisi tyyliin aina. Voi maksaa, mutta onnistuu.

Vierailija
13/15 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömällä ole lomaa. Puhelinta on päivystettävä arkisin virka-aika ja postia meillä päin iltaan jopa klo 23:een asti.

Vierailija
14/15 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lomaa lainkaan. Painan hikihatussa työttömyyttä 24/7/365.

Vierailija
15/15 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työt soitti mulle ja ja kysy tarttenko töitä. Eli, mollin kautta olen yrittänyt, laittanut yrityksiinkin suoraan hakemuksia vaikkei avoimia ole ollut. Ei ole tärpännyt kun yksi haastattelu... sekin ryhmähaastattelu joista puolet entisiä työntekijöitä. Suhteilla sitten kaverin työpaikalle satuttiin tarvitsemaan, pomo oli kysellyt tietävätkö ketään ja soitteli sitten tulenko. Näin ne työt saadaan.. kavereille vinkkinä että jos firmassa vajetta ni tulet vaikka heti :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi