Koko elämä ihan sotkussa, ja voimat on ihan loppu
Vastoinkäymisiä vastoinkäymisten perään. Erosin pitkästä suhteesta, jouduin muuttaa pienempään asuntoon ja rahat ovat tiukilla. Terveyskin reistaa. Siskoni kanssa tuli välirikko, joka on ollut mulle ainoa ystävä. Hän on ollut mulle tosi tärkeä, mutta nyt mulla ei ole ketään joka tukisi. Tuttavia on, mutta en halua heitä kuormittaa ongelmillani tai muutenkaan avautua. Hajonneen parisuhteen myötä romuttuivat haaveet rakkaudesta, luulin että hän olisi ollut se oikea. En jaksa enää edes yrittää ratkoa ongelmia tai tehdä niiden eteen mitän, kun kaikki mitä yritän, nousee seinä pystyyn. On niin kovin yksinäistäkin.
Kommentit (28)
Onko sinulla paljon lainaa? Onko sairauksia? Ahdisteleeko exä?
Vierailija kirjoitti:
Oletko yksin vai lasten kanssa?
Ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla paljon lainaa? Onko sairauksia? Ahdisteleeko exä?
Exän kanssa erottiin sovussa, mutta ei olla oltu yhteydessä eron jälkeen. Lainaa ei ole, mutta rahat on tiukilla. Työpaikka onneksi on.
Voi pientä niin, eikö elämä ollutkaan ruusuillatanssimista ja prinsessaunta. Tervetuloa oikeaan maailmaan. Täällä on otettava vastuuta ja tehtävä vaikeita päätöksiä. Aina ei voi tukeutua siihen, että muut ihmiset hoitavat epämukavat hommat. Mene töihin ja hanki rahaa, niin meidän muidenkin on tehtävä. Olet kuitenkin päässyt aikasi nauttimaan hyvästä elämästä parisuhteineen ja isompine asuntoineen. Kaikille tuo ei ikinä ole todellisuutta vaan jotkut joutuvat koko elämänsä kituuttamaan sairaana pienillä tuloilla velkaisena ilman toivoa paremmasta huomisesta.
Neuvoni on se, että lopetat ulinan ja menet töihin.
Niin oo onnellinen niistä asioista joita sulla on esim se työpaikka, jonka ansiosta pysyt edes vähän elämässä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Voi pientä niin, eikö elämä ollutkaan ruusuillatanssimista ja prinsessaunta. Tervetuloa oikeaan maailmaan. Täällä on otettava vastuuta ja tehtävä vaikeita päätöksiä. Aina ei voi tukeutua siihen, että muut ihmiset hoitavat epämukavat hommat. Mene töihin ja hanki rahaa, niin meidän muidenkin on tehtävä. Olet kuitenkin päässyt aikasi nauttimaan hyvästä elämästä parisuhteineen ja isompine asuntoineen. Kaikille tuo ei ikinä ole todellisuutta vaan jotkut joutuvat koko elämänsä kituuttamaan sairaana pienillä tuloilla velkaisena ilman toivoa paremmasta huomisesta.
Mikäs ulisija se siellä?? Ap sanoi, että onneksi on töitä! Tajuatko sinä, että silti voi olla rahat ihan helvetin tiukilla? Juuri muutin itse, 700e meni siihen lystiin. Myin kaiken elektroniikan, jotta sain rahaa muuttoon, eikä edes riittänyt kattamaan kustannuksia. Monilla työssäkäyvillä ei ole varaa mihinkään ylimääräiseen.
Voimia AP! Mene ulos luontoon, tee asioita joista tulee hyvä mieli... Voimat palautuvat ajan kanssa. Nyt vaan täytyy olla kärsivällinen. Ero on rankka prosessi ja ottaa aikaa toipua. Joten salli itsellesi se aika...
Mikäs seiskaa noin vahvasti risoo kun ei osaa enää lukeakaan.
Yritä saada välit omalta osaltasi kuntoon siskosi kanssa, pyydä ja anna anteeksi. Vaikkei siskosi lämpenisi vielä, niin myöhemmin hän voi niin tehdä jos ojennat nyt kätesi.
Vierailija kirjoitti:
Voimia AP! Mene ulos luontoon, tee asioita joista tulee hyvä mieli... Voimat palautuvat ajan kanssa. Nyt vaan täytyy olla kärsivällinen. Ero on rankka prosessi ja ottaa aikaa toipua. Joten salli itsellesi se aika...
Kiitos 💖
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs ulisija se siellä?? Ap sanoi, että onneksi on töitä! Tajuatko sinä, että silti voi olla rahat ihan helvetin tiukilla? Juuri muutin itse, 700e meni siihen lystiin. Myin kaiken elektroniikan, jotta sain rahaa muuttoon, eikä edes riittänyt kattamaan kustannuksia. Monilla työssäkäyvillä ei ole varaa mihinkään ylimääräiseen.
no edullisestipa muutit, itse en pääse muuttamaan jos en maksa 1850€ ennakko vuokraa.
Jugurtti kirjoitti:
Yritä saada välit omalta osaltasi kuntoon siskosi kanssa, pyydä ja anna anteeksi. Vaikkei siskosi lämpenisi vielä, niin myöhemmin hän voi niin tehdä jos ojennat nyt kätesi.
Tätä olen miettinyt, mutta siskoni loukkasi minua todella pahoin. Vaikea tilanne, kun hän ei ole yhtään pahoillaan eikä halua pyytää anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no edullisestipa muutit, itse en pääse muuttamaan jos en maksa 1850€ ennakko vuokraa.
Sinäpä sen sanoit, takuuvuokra + 1kk ennakkovuokra ja pakko oli saada joku asunto. Tässä saa kyllä laskea ihan tosi tarkkaan, että saa ruoat ostettua tilipäivään asti.
Voimia ap, joskus elämä koettelee kovasti ja yleensä se kaikki rysähtää kunnolla samanaikaisesti. Yritä pitää huolta itsestäsi, unesta, terveydestäsi ja mielialasta. Anna tunteiden tulla, mutta etsi myös tietoisesti hyviä kokemuksia. Käy juurikin luonnossa kävelyllä jne. tai mistä pidätkään. Muista että olet yhä rakkauden arvoinen. Tämä parisuhde ei ollut sun viimeinen mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Voimia ap, joskus elämä koettelee kovasti ja yleensä se kaikki rysähtää kunnolla samanaikaisesti. Yritä pitää huolta itsestäsi, unesta, terveydestäsi ja mielialasta. Anna tunteiden tulla, mutta etsi myös tietoisesti hyviä kokemuksia. Käy juurikin luonnossa kävelyllä jne. tai mistä pidätkään. Muista että olet yhä rakkauden arvoinen. Tämä parisuhde ei ollut sun viimeinen mahdollisuus.
Kiitos tsempeistä 💖
Terveisiä meiltä, minä oon sitten (akat. eli koulutustakin on) pitkäaikaistyötön, eronnut ja yksinäinen. Maksan työttömyyskorvauksesta takaisin vanhaa opintolainaa, koska on pakko. Nyt oon onneksi terve, olo on hyvä, kun selviydyin hengissä vakavasta sairaudesta.
Mahtaakohan elämäll olla jotain muuta mulle vielä näyttää...
Olen aika usein paininut musertavien vastoinkäymisten kanssa ja ajatus mihin aina lopulta päädyn on se, että onko jotain, mitä tahansa, parempi kuin ei mitään.
Sellaista se on. Ei ole antaa neuvoa. Minulla on lusäksi paljon velkaa.