Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli perintoa. Tosi paska tilanne. Miehen isa kuoli ja nyt mies joutuu maksamaan hirvittavia summia perintoveroa. Kaikki omaisuus on kiinni talossa ja tontissa. Eli anoppi jaa

Vierailija
30.03.2006 |

tietenkin siihen asumaan. Miehen pitää maksaa se perintövero noin puolesta kiinteistön arvosta. Siis tosi kivaa. Hirvittävä summa pitää laittaa sellaiseen, mistä nyt ei itselle ole mitään hyötyä. Rahaa olisi tarvittu omankin talon laajentamiseen.

Toinen jännä juttu on se, kun kävi ilmeiseksi että miehen isä kuolee lähiaikoina, niin neuvoin heitä siirtämään omaisuutta anopin nimeen. No eivät uskoneet minua, vaan menivät kysymään Osuuspankin lakimieheltä. Lakimies ilmeisesti oli ammattitaidoton, koska sanoi, ettei sillä ole mitään merkitystä. Maksoivat noin 100 euroa tästä tiedosta. No nyt miehen pitää maksaa n. 1000 euroa enemmän perintövero, koska eivät uskoneet minua. Jippii. Tosi kivaa.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoi meidän sisarusten perintöverot kun äitimme kuoli.

Olemme jo sopineet tekevämme miehen kanssa tulevaisuudessa samoin lapsellemme, vaikka se tarkoittaisi omakotitalon myyntiä ja muuttoa pienempään. Ihmettelen näitä vanhempia jotka antavat lastensa kärsiä.

Vierailija
42/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Sinä voit aina muuuttaa muualle. Vittuako sä täällä haukut muita ryssiksi ? Ei ole pakko asua Suomessa.

Olen isänmaallinen ihminen ja rakastan isänmaatani. Teitä kommunisteja vihaan.

Ota nyt hyvä ihminen ajoissa se lääke. Sulla ihan vaahto valuu suupielistä. Taidat olla se samainen henkilö, joka vaalien alla haukkui Halosta joka ketjussa, mutta SUURI kiitos sinulle. Halonen valittiin taas. Ja oikea valinta olikin.

Mistä muuten tiedä kuka kommari on ? Kerro minkö näköinen kommari on ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa, niin sitten talo myyntiin.

Vierailija
44/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä verovaroista asuessasi vuokra-asunnossa.

Vierailija
45/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut lukea näitä viestejä mutta tiedän sun fiilarit. Itse jouduin maksamaan perintöveron isäni kuoltua (vaikka perintöä ei ole saatavissa ennenkuin äitini kuolee). Kyllä harmitti tähän rahatilanteeseen ottaa lisää lainaa että sai verot maksettua mutta muutakaan ei voinut tehdä.

Vierailija
46/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskellä on oikeus asua talossa tai asunnossa. Jos perinnön saaja haluaa muuttaa rahaksi perinnön ja leskellä jos ei ole varaa maksaa tätä *ulos* niin ainoaksi jää tuon asunnon/talon myynti.

Vierailija
47/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos ei ole rahaa, niin sitten talo myyntiin.

Vierailija
48/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pelasta mitään!

Tieto perinnön suuruudesta tulee verottajalle heti kun perunkirjoitus on pidetty... ja sehän täytyy pitää 3kk kuluessa...

Vierailija
49/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Leskellä on oikeus asua talossa tai asunnossa. Jos perinnön saaja haluaa muuttaa rahaksi perinnön ja leskellä jos ei ole varaa maksaa tätä *ulos* niin ainoaksi jää tuon asunnon/talon myynti.

Vierailija
50/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja talo " lihoiksi"

Vierailija
51/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin jäis valtiolta yksi porras saamatta?? Minä ainakin aion sitten kun vanhemmistani aika jättää jäädä väliin ja " siirtää" oman perintöni suoraan omille lapsilleni.

Vierailija
52/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäses jostain.

Vierailija
53/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meinaan minäkin tehdä. En ota perintöä vastaan.

Vierailija
54/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

anoppi vuokrakämppään

ja talo " lihoiksi"

Varmaan oliskin Anopilla kiva surra suurta menetystään uusien seinien sisällä. Hyvä vaan että pääsisi pois miehensä itse rakentamasta talosta. Unohtuisi se entinen ukko nopeemmin ja voisi jo alkaa katsella uutta äijää.....

Vierailija
55/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja näin jäis valtiolta yksi porras saamatta?? Minä ainakin aion sitten kun vanhemmistani aika jättää jäädä väliin ja " siirtää" oman perintöni suoraan omille lapsilleni.

Teillä onkin sitten mukavat vuosittaiset byrokratia edessä. Muistakaan pyytää vanhempia tekemään testamentti ajoissa. Onnea valitsemallanne tiellä.

Vierailija
56/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä kieltäydyt perinnöstä, niin eivät ne sinun lapsesi sitä perintöä suoraan saa. Myös he tällöin saattavat (tilanteesta riippuen) jäädä täysin perinnöttömiksi.

Ottakaa asioista selvää!

Vierailija
57/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse kieltäytyy perinnöstä, niin sen saa omat lapset. Se ei ole mikään tappelun asia. Laki on vain niin. Eikä tarvitse tehdä mitään testamenttia.

Äitini kuoli 6 vuotta sitten ja itse tein näin. Omat lapseni perivät mummunsa. Perintövero oli aivan sama kuin minullakin olisi ollut.

Nyt vain säästettiin yhdet perintöverot. Riittää kun kieltäytyy perunkirjoituksessa perinnöstä.

Vierailija
58/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunkirjoittaja automaattisesti laittoi lapseni edunsaajiksi. Ei mitään vuosittaista tappelua ole ollut verottjan eikä kenenkään muun taholta. Minä maksoin ne lapseni perintöverot. Näin halusin lahjoittaa lapsilleni pienen pesämunan tulevaisuutta varten.

Vierailija
59/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis paljonko maksaisit veroa vähentämättä niitä korkoja - maksettujen verojen määrä korkovähennyksen jälkeen.

Sen korkovähennys on ihan olemassaoleva summa rahaa, jota sä et maksa, vaan valtio avittaa sua sen summan verran. Ja valtiohan saa rahansa yhteisistä verovaroista.

Vierailija
60/65 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinteistön (jos niin ikävästi menee asiat) niin maistraatista pitää kysyä lupa, jos alaikäiset on omistajina. Maistraatti pitää tiukasti kiinni lasten edusta. Voi olla vaikeaa saada sitä lupaa.

Vierailija:

Perunkirjoittaja automaattisesti laittoi lapseni edunsaajiksi. Ei mitään vuosittaista tappelua ole ollut verottjan eikä kenenkään muun taholta. Minä maksoin ne lapseni perintöverot. Näin halusin lahjoittaa lapsilleni pienen pesämunan tulevaisuutta varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä