Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkä vihjaista miehelle, että vähempikin olut riittäisi?... Vai olenko yliherkkä?...

Vierailija
17.03.2006 |

Eli mies, kunnollinen sellainen, hyvätuloinen, merkittävässä asemassa oleva ihana perheenisä ja rakastava aviomies on alkanut juomaan vähän kerrassaan enemmän ja enemmän olutta. Ihan kotosalla. Tuo enemmän on parina kolmena iltana viikossa 4-8 kaljaa (0,5l). Joskus viikonloppuisin menee päälle vielä melkein pullo (itse juon lasin kaksi, mies loput) viiniä.

Perustelee kaljam tarvetta työn aiheuttamalla stressillä. Juu, hänen työnsä on kyllä poikkeuksellisen stressaavaa ja vastuullista ja tiedän kyllä oluen laukaisevan stressaantuneen olon, mutta siihen kyllä riittää ihan yksikin tuoppi...

Huolehdinko turhasta? Ja jos en, niin miten hienovaraisesti saan miehen tajuamaan asian? Olen jo lopettanut oluen ostamisen, teen meillä kaikki ruokaostokset ja nyt mies siis hakee kaljansa itse kaupasta. Usein kyllä soittaa olevansa menossa kauppaan, tartteeko tuoda jotain vähän varmaan auttanee, jos sanon että ei? Tähän asti oon aina jotai keksinyt, jos en muuta, niin karkkia, armoton sokerisyöppö kun olen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

töhnänen olo seuraavaksi päiväksi? Joku 2-3 tuoppia mun mielestä vielä ihan ok, en siihen puuttuisi, itsekin saatan joskus sellaisen määrän ottaa -arki-iltanakin. Pääasia, että määrät ei pikkuhiljaa nouse.

Vierailija
2/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni tuo on turhan paljon. On nimittäin suvussa kokemusta siitä, että tuollainen jää päälle ja vaan lisääntyy kaiken aikaa. Eikö stressiä voisi hoitaa jotenkin muutoin? Siitähän tässä on kyse. Tai jos ei ole, niin sitten alkaa jo olla riippuvuutta ilmassa. Juuri näin se riippuvuus lähtee alulle, ei osata rentoutua ilman olutta. Sanoisin miehelle, että en halua lasten näkevän tällaista mallia kotona. Mies voisi itsekin miettiä, miten vähentäisi työn aiheuttamaa stressiä tai rentoutuisi muutoin. Tuollaiseen stressin ja oluen oravanpyörään ei pitäisi miehen suostua, koska se ajaa niin fyysisesti kuin psyykkisestikin huonoon kuntoon. Vielä tilanne ei ole teillä paha, mutta mielestäni teet oikein jos huomautat asiasta. Mitä pitempään tätä jatkuu, sen vaikeampaa totutuista tavoista on päästä eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari olutta iltasin ei varmaan pistäisi silmään, mutta alkoholisti perheestä tuloisin olen huomannu että e määrä kasvaa jos siitä ei pidä visusti kiinni. Sille ikäänkuin turtuu ja sitä tarttee enemmän. Kokeileppa itse auttaa miehesi oloa, anna hänen juoda se yksi kaksi olutta ja tarjoudu hieromaan tms kunhan ei enempää juo. Se auttaa jos todellakin on auttaakseen. Jos kieltäytyy ja valitsee kaljat, on kyseessä vain se humalanhaku, ei rentoutus.

Vierailija
4/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen raja)...Mutta nämä rajathan on yksilöllisiä ja sidoksissa ihmisen fysiikkaan/psyykeeseen/muuhun elämään. Joillain tuollainen tissuttelu voi repsahtaa; lisääntyä ja jopa johtaa riippuvuuteen, toiset elävät koko aikuisikänsä käyttäen alkoholia samalla tavalla -useinkin- koskaan lisäämättä kulutusta. Lisäksi toiset tulevat fyysisesti huonovointisiksi jo parista tuopista, toiset voivat juoda paljon enemmän...

Itse tunnen kaikin puolin kunnollisen, urheilullisen, työ- ja perhe-elämässään menestyneen, aktiivisen miehen (ex-miesystävä), joka juo juuri tuolla tavalla. Eli arki-iltoina menee 1-5 alkoholiannosta ja viikonloppuna sitten se viinipullo. Voi olla ihan hyvin illan juomattakin, mutta useinmiten päivän päätteeksi korkkaa pullon olutta, joskus menee muutama pullo. Koskaan en ole nähnyt häntä humalassa tai krapulassa -viikonloppuisin korkeintaan pienessä hiprakassa. Hän harrastaa liikuntaa päivittäin, syö terveellisesti jne. Hän ei missään nimessä jaksaisi tehokasta arkeaan (töissä johtavassa asemassa, joogaa 5krt vko, huolehtii kotitöistä ja lapsestaan jne.), jos elimistö olisi jotenkin retuperällä; itseasiassa hän on varmaan tervein ihminen jonka tiedän. Itse puolestani olen viikon väsyksissä, jos jonain viikkona erehdyn ottamaan useampana päivänä edes yhden tai kaksi olutta. Niin jatämä ko. mies on juonut samalla tavalla (koskaan juomista lisäämättä) sen 10 vuotta, minkä olen hänet tuntenut.

-Jos miehesi alkoholinkäyttö ei näytä aiheuttavan mitään lieveilmiöitä, ei silloin mielestäni tarvitse huolestua.

Vierailija
5/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme dokuja nää av-mammat, jos teidän mielestä se on ihan normaalia!!

Vierailija
6/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella alkaa itse rajoittaa. Ei tule mitään, jos sinä joudut olemaan vuosia se poliisi miehellesi. Keksisittekö paljon jotain autoilevaa tekemistä, jolloin hän ei voisi juoda. Entä voisitteko aloittaa yhdessä jonkun liikuntaharrastuksen, kun monia liikunta rentouttaa. Entä yhteiset iltakävelyt rentoutusmuotona. Jotenkin tuo olisi saatava loppumaan.

Vierailija
7/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei mieheni kautta,vaan ihan itseni kanssa. On myös stressaava työ, ja lisäksi lapset ja kotityöt... Usein illalla on niin puhki, että yksinkertaisesti ei jaksa, jos ei voi rentoutua sen viinilasillisen tai oluen myötä. Sitten taas sitä ihmeesti jaksaa, ja seuraavana päivänä on taas ihan pirtsakka fiilis. Tiedän, että kokonaismäärältään alkoholikulutukseni on varmasti riskirajoilla, mutta toisaalta olen käyttänyt alkoholia näin jo 10 vuotta, eli jos olisin alkoholistiksi tullut niin eiköhän se olisi jo tapahtunut... Määrät eivät siis ole kasvaneet vuosien mittaan. Kaikin puolin elän muuten superterveellisesti; kuntoilen 6krt/viikossa, syön tosi terveellisesti, painoindeksini on 20... Jotain kertonee, että hesarin leikkimielisessä " kuolinpäivätestissä" arveltiin, että eläisin yli 90-vuotiaaksi, vaikka keskimääräisesti minunikäiseni kuolevat siinä 82-vuotiaana.... Kokonaisuus ratkaisee. eli en kyllä vielä huolestuisi miehesi tilanteesta, kunhan määrät ei pikkuhiljaa nouse, ja muut elämäntavat ovat kohdallaan (ei ole ylipainoa, kuntoilee ym)

Vierailija
8/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lado ystävällisesti faktat nenän eteen ja pyydä häntä huomaamaan itse kuinka paljon kaljaa menee. Laske mitä se maksaa, muistuta ettei ole koskaan ajokunnossa jne.

Vierailija
9/9 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viikollakin pitää kitata, niin juoppo mikä juoppo. Ei mitkään työpaineet ole selitys viikolla juomiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan