MAALISVAUVOJEN 06 LOPPUVIIKKOPINO
ajattelin aloittaa jo uuden pinon mussukoille kun meitä alkaa enempi jo täällä oleen. ite palaan myöhemmin pinoon.
Kommentit (48)
Tyttö nukkuu edelleen, on nukkunut 14 tuntia kahdella syötöllä ja heti rupeen miettimään, että onhan kaikki kunnossa, hassua ikinä ei ole hyvä nukkuu vauva sitten liian vähän tai liikaa:)
Esikoisella kurkunpääntulehdus, yöllä jo mietittiin pitääkö lähteä viemään polille hendittelemään mikrosipiiraa, mutta onneksi kohtaus helpotti höyryhengityksellä ja nyt aamulla pojalla jo parempi olo, vaikka kuumetta onkin. Nyt saakin sitten jännitellä ketkä kaikki tauti käy läpi, toivottavasti vauva ainakin säästyisi taudilta äidinmaidon voimalla.
No joo arvasinkin tän, varma tapa saada tyttö hereelle tulla koneelle:)
Meillä ei varsinaisesti mahavaivoja ole ollut, Rela tippoja olen kuitenkin " varmuuden välttämiseksi" antanut. Täällä esim lastenosastolla käytetään vain niitä nykyisin mahavaivoihin.
Sisarusten suhtautumisesta kyseli Monkey. Meillä pienin ja suurin suhtautuneet vauvan tuloon ihan rauhallisesti. Keskimmäinen on heittäytynyt hankalaksi, ei niinkään ole mulle mustis, mutta kun isovekka hoitaa ja viihdyttää vauvaa niin se ottaa pattiin ja runsaasti.
Muistan kun toka syntyi ja esikoinen oli silloin 2,5 v niin hän käyttäytyi aivan samoin kuin teidän neiti, teki kaiken mahdollisen silloin kun en päässyt häntä huomioimaan esim imettäessä. Ajan myötä meni ohi ja sen muistan että rankkaa oli. Voin vinkkinä sanoa, että kolmannen ja nyt neljännen kanssa tilanne ainakin meillä oli ihan eri. Isot sisarukset viihdyttävät toisiaan ja mulle jäi/jää runsaasti aikaa olla vauvan kanssa. Ja myös meillä 8v:stä on ihan konkereetista apuakin vauvan/pienten hoidossa (eli lisää vauvoja kehiin:)
Nyt täytyy mennä, mies uhkaa antaa tytölle korviketta jos en lopeta ja heti.
Mukavaa sunnuntaita,
Maisa ja nelikko
Hei!
Voi vitsi voi olla rinnat kovat ja arat. Meillä tyttö syö n. 2-3 tunnin välein. RInnat on suuret ja kovat sekä kipeet. Paljon puhutaan pumppauksesta. No mun kysymys olisi, että kannattaako / pitääkö rinta pumpata tyhjäksi syötön jälkeen. Tyttö on nyt 4 päivää vanha ja rinnat vuotaa kiitettävästi. Siis pumpatako rinta tyhjäksi ja vaikuttaako se lisäävästi maidon tuotantoon? En siis tod. kaipaa enempää maitoa ja herumista, mutta olisi kiva jollain tapaa helpottaa oloa. Pelkään, että jos nyt pumppaan rinnan tyhjäksi, niin maitoa tulee enemmän...
AUTTAKAA AMATÖÖRIÄ!
Tinttu81 ja tyttö 4pvä
tosta PUMPAAMISESTA. Miullakii on alkanu olla suihkutissi-ilmiötä, rinnat on suuret, kipeet ja pinkeet ja vauva saa välillä tissiraivareita, ilmeisesti kun maitoa tulee suihkulla liikaa kerralla eikä raukka meinaa ehtiä niellä sitä kaikkea... oon välillä pumppaillu mut mietin et lisääkö se entisestään maidontuotantoa, niin että kohta joudun koko ajan olemaan pumppaamassa??? auttakaa toistakin amatööriä!!!!
fiona77 ja poika 3vko6pvä
ANNA22 valitteli kun vauvan vuorokausirytmi mennyt ihan päälaelleen.. Niin on meilläkin! Viimeset 4 yötä valvottu lähes kokonaan! Viimeyönä nukuttiin 02-03,30, sitä ennen valvottiin ja sen jälkeen yli 5 een ja vanhin lapsemme tulo herätteleen jo 6,30. Tällästä meillä ollut tosiaan nyt 4 yötä ja alan oleen todella väsynyt. Päivällä yritän nukkua mutta vanhimmat lapset pitää meteliä eikä se oikein onnistu. Sitten taas jos mies lähtisi lasten kans ulos niin vauva ei ole samassa " rytmissä" mukana. Nukkuu päivisin vaihtelevasti eli välillä vai 10 min torkkuja välillä vetää 3 tuntia putkeen. Inhottavaa käydä nukkuun kun ei tiedä onko herätys heti kun silmäsi laitat kiinni..Päätäkin on särkenyt monena päivänä..Lieneekö johtua väsymyksestä. Poika ei huuda eikä hirveesti vatsavaivoja valita kunhan vaan valvoo öisin..Cuplatonit ollut käytössä jo parisen viikkoa ja nämä relatipat myös. Nyt täytyy tänä iltana tosissaan ottaa " syyniin" pojan nukkumiset ja koittaa pitää häntä hereillä tai herätellä jos koko illan vaan nukkuis..Mutta se on tosi vaikeeta pitää tuon ikäistä hereillä tai saada hereille...
Huoh. Tulipa valitusta, mutta nyt alkaa totaalinen uupumus läheneen.
ISOMMAT SISARUKSET ovat ottaneet vauvan tulon hyvin vastaan. Etenkin esikoinen tyttö 5,5v on innokas vauvan hoitaja ja tykkää vauvasta. Keskimmäinen 3 v on ylpeä vauvasta MUTTA kovin kiukkunen kaveri hänestä on tullut vauvan syntymän jälkeen..Taitaa siis osoittaa mustasukkaisuutensa siten.
ME ULKOILTIIN vauvan kanssa ekan kerran 10 päivän iässä. Nyt on onneksi jo melko lämpimiä kelejä ollut.
En taaskaan muista mistä muusta aiheesta on nyt juteltu ; ) Alkaa jo ihan nolottaan tää muistamattomuus..
ONNEA UUSILLE MAALISVAUVOILLE JA HEIDÄN VANHEMMILLEEN.
T.lyytikki ja poika huomenna jo 5 vkoa
[color=orange]Meillä yö jälleen hieman huonosti nukuttu, kahdella syötöllä vauva huusi kurkku suorana syömisen jälkeen, parilla muulla nukahti rauhallisesti syötyään. Meillä vatsavaivat tulleet oikein kunnon ongelmaksi, jokaisen syötön jälkeen poika itkee enemmän tai vähemmän pää punaisena n. 1½ tuntia. Kävin hakee tänään avuksi DISFLATYLIT ja RELA-TIPAT, josko niistä jotain apua. Eilen illalla kaivoin kaapista LACTOPHILUS-maitohappobakteerit ja aattelin käyttää ne nyt loppuun ennen RELA-tippoja. Itselle vaan tulee niin voimaton olo, kun toinen karjuu aina ruokailun jälkeen. Oikein mikään ei tunnu helpottavan pidemmäksi aikaa. Ollaan hierottu masua, kannettu masulteen olkapäällä ja kädellä, taputettu peppua ja selkää, nukutettu päivisin mahalteen... Röyhtaisyä ei meinaa millään tulla ja siksi kai jää kiertämäänkin masuun.
Mä ainakin olen käsittänyt, ettei rintoja kannata tyhjäksi LYPSÄÄ, kun sitten vaan maidontuotanto lisääntyy. Itsellä ongelmana tuo rintojen pakkaantuminen. Ja samaa suihkutissi-ilmiöö kuin [b]Fionalla[/b]olen aatellut olevan, kun vauva saa ihme raivareita tissillä, vaikka maito kyllä tulee. Rasittavaa kun toinen huutaa, eikä meinaa imeä ja kuitnekin on nälissään. Kovasti oon asentoa vaihtamalla yrittänyt poikaa hämätä ja toisinaan onnistuukin.
Sais poika herätä, kun kohta räjähtää tissit... Oltiin kylässä ja nukkui reissussa niin, että syötön väliksi jäi huikeat 4 tuntia ja sitten söi vaan toisen tissin ja taas nukkuu... taitaa kyllä jo heräillä...
-Monkey ja Mosse 13pv-
Onnea kaikille uusille vauvan saaneille!!!
MEillä oli eilen ristiäiset ja poika sai nimekseen Markus Valtteri.
Huusi koko kasteen ajan ja nukahti kun pappi lopetti puhumisen ja siirryttiin kahville:)
-Santtu ja Markus *huomenna 6vko*
MAISA, kiitos hirmuisesti kun viitsit vastata!!! Menenkin heti tanaan kokeilemaan sita kuntopyoraa :)
Muuten ei kummempia.. Yolla herattiin vahan normaalia tiheammin syomaan, eli noin 2 tunnin valein. Kai tahan vasymykseen alkaa jo tottua..
Palaan varmaan myohemmin viela, nyt on mentava
Browniette ja tytto 3,5 vko