MAALISVAUVOJEN 06 LOPPUVIIKKOPINO
ajattelin aloittaa jo uuden pinon mussukoille kun meitä alkaa enempi jo täällä oleen. ite palaan myöhemmin pinoon.
Kommentit (48)
loppuviikon pinoa ; ) Pistetään väsymyksen piikkiin taas tämä päivistä erehtyminen.
Kuinkas muilla torstai on lähteny sujumaan? Me nukuttiin varsin hyvin viimeyökin..Poika söi n klo 23,00 sitten yöunille, syöttö 01,30 hetki valvottiin, 03,30 taas syöttö. Poika kyllä taisi herätä vatsavaivoihin kun tuntuu ettei maito silloin maistunu. Niin ja vaippa oli valskannu joten siitä sitten poika nukkui 07,30 asti meidän vieressä. Sitten oli hereillä 09 asti ja nukkui taas reilun tunnin.
Nyt onkin sitten ottanut vaan pieniä torkkuja aamun jälkeen ja vähän kitissyt välillä. Taitaa olla yliväsynyt. Pitäis kohta laittaa hänet vaunuihin nukkuun kun seuraavan kerran syö ensin. Vaunuissa ulkona uni maistuu paremmin ja pidempään.
Juuri hain pojan lattialta pois kun alkoi kova huuto. Hain eilen varastosta hänelle jumppalelun jospa hän jo innostuisi sitä katselemaan välillä. Jopas hän 10 min viihtyi sitä katselemassa.
Meillä poika olisi koko hereillä olo aikansa aina sylissä. Ostin rintarepun että hän voisi tällöin olla siinä ja itse sais vapaat kädet touhuta mutta en meinaa osata käyttää sitä reppua..Tai siis en vaan laita sitä ; ) ei taida olla oikein mun juttu.
HEREILLÄOLOAJASTA on ollut puhetta ja meidän poika jaksaa valvoa 0,5-2 tuntia kerrallaan. Tästäkin ajasta tunnin torkkuu.
RISTIÄISET meilläkin on seurakintatalolla. Ei maksa mitää muuta kuin pöytäliinojen lainaus ja tietty tarjottavat ja kukat.
ONNITTELEMPA NÄIN LOPPUUN TUOREITA VANHEMPIA VAUVOISTAAN kun en ole pitkään aikaan huomannut onnitella. ONNEA SIIS!
Palailen taas kun kerkiän.
ei se mun otsikko ollut mitenkään tarkoitettu sulle kun aloitin loppu viikonpinon.. Onhan nyt jo loppuviiko ja mä aloitin maanantaina alkuviikolle..
Mua vaan kyllästytää nää arkipäivät ja halisin että olisi jo viikonloppu, siksi tuo " taitaa olla vasta torstai..."
MISSÄ LUURAA KEVÄT JA AURINKO tulisitte jo....:)
Aamupäivän sai tehdä hiki hatussa lumitöitä kun uutta lunta oli satanut ainakin 20cm. Kaiken lisäksi vaikka mittari näytti +2 astetta mokomasta lumesta ei saatu tehtyä edes lumiukkoa aamu-ulkoilun iloksi vaikka kuinka yritettin lasten kanssa pläähh...
Terveydenhoitaja justiinsa käväsi. Uusimmat strateegiset mitat 3100g (synt 2790g, sairaalasta lähtöpaino 2685g) eli hyvin on tyttö lähtenyt kasvamaan. Navastakin oli yön aikana hävinnyt se nasta, jota luulin sieneksi joten tänään päästään kylpyyn.
Tyttö nukkui tänään ekaa kertaa ulkona 1,5h. Aikaisemmat ulkoilut ollaankin toteutettu lenkkeilyn merkeissä. Hyvin ainakin ruoka maittoi ton ulkoilun jälkeen ja nyt jatkaa unia omassa sängyssään. Viime yönnä meni taas kahdella syötöllä tai no oikeastaan kolmella kun itse nukahin jo yhdeksän jälkeen ja ensimmäisen syöttö oli puoli yhdeltätoista. Nyt onkin päivät olleet huomattavasti helpompia kun olen kömpinyt sänkyyn ajoissa, pidentää pinnaakin kummasti noi kunnon yöunet.
Makeanhimo on alkanut tulla takaisin ilmesesti imetyksen myötä, päätinkin aloittaa taas karkkilakon ennen kun " tilanne riistaytyy ihan käsistä" . Jos vaikka sinnittelisi siihen asti kun paino on samoissa lukemissa kuin ennen raskautta. Kivasti on paino ruvennutkin tippumaan, tällä viikolla on lähtenyt vajaa kolmisen kiloa ilman sen kummempaa ruokia karsimatta. No ne viimeiset neljä-viisi kiloa juodunkin varmaan taas " perinteisesti" ihan aikuisten oikeasti laihduttamaan pois, mutta sitten vasta kun vauva on vähän isompi. Toisaalta olisi kyllä ihana kun pääsisi takaisin vanhoihin mittoihin ennen kesää, niin että mahtuisi vanhat kesävaatteet päälle.
Nyt tarttee päästää 5v koneelle, lupasin hänet pikku-kakkosen sivuille pelaamaan.
Jaksamisia kaikille vauva-arkeen,
toivottelee Maisa ja Nuppu 10 vrk
Meillä tarkka maalispoika syntyi laskettuun aikaan eli 8.3 keskiviikkona eli on nyt 3vk 1pv vanha. Kasvu on alkanut hyvin. syntymäpaino 3,145 ja paino nyt 3,590. Ja omasta mielestä pituuttakin on tullut lisää... Synnytyksessä oli komplikaatioita joista yritän jaksaa kirjottaa synnytyskertomuksen synnytyskeskusteluun.
Luin tuota edellistä maaliskuisten pinoa ja olen tainnut pitää aika lämpimänä poikaa. Olen kokoajan pitänyt huolta että joka kohdassa on vaatteita tuplat!!! Eli body, puolipotkarit, paita ja potkuhousut... oon kyllä kokeillu selkää ja ei tunnu hikiseltä joten ehkä on vaan tottunut siihen että on paljon päällä..
Vaipoissa olen huomannut samaa kuin muutkin, kakat ja pissat tulee sivusta ulos ja vaatteita saa vaihtaa pari kertaa päivässä.
Josta sitten seuraavaan ongelmaan. Kaikki sanoi ettei kannata ostaa alle 60 cm koon vaatteita kun menee niin vähän aikaa, joten sain lähteä melkein sairaalasta tullessani ostamaan pienelle vauvalle (48,7cm) vaatteita, koska kyllä se 62cm koko on tuollaiselle kirpulle aika iso...
Poika nukkuu illalla n.2h ja herää puolelta öin, seuraavan kerran herätään kolmen maissa ja siitä mennään aika usein aamu seitsemään, joskus joutuu siinä valillä syöttämään kerran. Päivällä syö melkein puolen tunnin välein (tai sitten tyydyttää vaan imemistarvettaan).
Kaikille joita eppari vaivaa, kannatta kokeilla suihkutuksen jälkeen föönausta. Neuvolasta neuvottiin ja autto ainakin mulla!!!!!!
Aika pitkiä taitaa pinoista tulla jos tekee vain kaksi pinoa viikossa, mutta ihan kuin vaan, pääasia että saa rupatella ja purkaa tuntojaan =)
Kiitos Santtu ja Zia kun kerroitte mistä saa korviketta halvimmalla. Miksiköhän Lilystä ei ole kuulunut aikoihin vai enkö mä vain ole huomannut sun kirjoituksia?!? (kirjoittelit ihailtavan usein kuulumisia).
Meillä ollaan syöty nania ja tuttelia sekaisin ja nyt sit sainkin lastenklinikalta vinkin, että kannattaa visusti pysytellä yhdessä lajissa. Nanistakin kuulema tytöllä ilmaa tulee kiitettävästi, joten suosittelivat tutteli plussaa.
Eli käytettiin tyttöä eilen lastenklinikalla kun aamuyöstä sai tosi pahan näköisen kohtauksen. Tyttö nukkui sängyssä ja kuulosti niinkuin olis puklaus tullu ja menin äkkiä kattoo niin ei puklua, mutta tyttö kakoi tuskaisesti ja nostin äkkiä olkapäätä vasten ja kakominen jatku eikä meinannu saada kunnolla henkeä ja tuli sellaista " kuivaa" kuplallista sylkeä ja veti itseään kaarelle ja näytti ettei saa kunnolla happea. Taputtelin tyttöä selkään hätääntyneenä ja se tuntu vähän auttavan, mut vielä tyttö auko suutaan ja yritti haukkoa henkeä ja naama meni ihan punaiseksi eikä saanut edes itkettyä vaikka näytti, että yritti! En osaa kuvailla kunnolla, mutta todella säikäytti ja mies samalla soitti lastenklinikalle jonne käskettiin oireiden perusteella tuoda näytille samantien.
Ottivat kaikennäköisiä kokeita ja sit halusivat ottaa tytön yön yli osastolle seurantaan. Tänään haettiin tyttö kotiin kun ja onneksi ei löytynyt mitään vakavempaa vikaa ja diagnoosiksi tuli refluksi. Se kuulema tulee just tälleen vähän vanhemmalle vauvalle, ettei ihan vastasyntyneelle. Saatiin kotihoito ohjeeks sekoittaa maitoon Thicken Up-jauhetta mikä sakeuttaa maitoa niin se ei niin helposti nouse ylös. Ja sängyn päätyä pitää pitää korotettuna kotonakin että nukkuu vähän pystymmässä asennossa. Mua kyllä vähän ihmetyttää koska tyttö tosi harvoin pulauttaa kun hyvin röyhtäyttää, mut kai se refluksi voi sit näköjään tulla vähän pulauttelevalle vauvallekin.
Käytiin myös lääkärineuvolassa tällä viikolla ja hienosti on kasvanut, painoa 4150g (2370g), pituutta 52cm (45cm) ja py 36,3cm (31cm). Muutenkin kaikki vaikutti olevan kunnossa ja oikein täydellinen tyttö kuulema on ;) Hassua, että sit just seuraavana yönä tuli toi kohtaus, mut refluksikin menee onneks ohi kuulema sit viimeistään kun aloitetaan kiinteitä ruokia syömään.
Mulla itsellä oli jälkitarkastus tällä viikolla. Hb oli noussut 138 vaikka en syö erityisemmin mitään rautapitoista ruokaa, mut hyvä. Ja " alakerta" on hyvin parantunut, ettei sen puolesta mitään. MUTTA lääkäri tunsi vasemmalla alavatsassa jotain ylimääräistä =( Sanoi, että koska mulla laiska suoli toimimaan (ollut aina) niin saattaa olla " sitä itseään" , mutta laittoi lähetteen alavatsan ultraukseen varmuuden vuoksi. Toivottavasti ei löydy mitään poikkeavaa, pelottaa.
Mulla on sit vissin menkatkin jo alkanut. Jälkivuotoa tuli 2,5 viikkoa ja sen jälkeen oli reilu 2 viikkoa taukoa kunnes taas alkoi niukka verinen vuoto mikä kesti 5 päivää. Neuvolan täti sano, et jälkivuodossa saattaa olla taukoa, mut lääkäri oli sitä mieltä, että oli kuukautiset. Enpä kauaa saanut nauttia menkattomasta elämästä lapsen syntymän jälkeen. Hassua, että alkoi vaikka " imetän" eli pumppaan maitoa vielä... Olin luullut et menkat ei ala niin kauan kun imettää.
Nyt täytyy mennä syömään kun tyty vielä nukkuu.
-Simbucca & tyttö 7 vko-
Kävin hakemassa sapuskaa tähän viereen ja syön samalla kun nettailen.
Kävin lukemassa uusia synnytyskertomuksia ja susannap sun teksti oli siis kadonnut! =(
Jostain syystä jos tarpeeksi pitkään kirjoittaa tekstiä niin " kone heittää pihalle" ja sanoo tekstin lähetyksen jälkeen, että pitää kirjautua ensin. Ja tietysti sitä tekstiä ei näy enää vaikka selais sivuja taaksepäin.
En tiedä onko vaan vauva-lehden sivuston ongelma, mutta kannattaa AINA TALLENTAA ennen lähetystä. Mulle kävi viimeksi noin äsken kun ton mun edellisen tekstin lähetin, mut olin onneks tallentanut.
Nyt ei muuta kuin illan jatkot kaikille...
Aurinkoa ja kevättä täälläkin kaipaillaan! Kaippa tuo vesisade sitä tekeekin ja kevät koittaa kohta.
MAISA71 huolehtii ihanasti meidän kunnosta ja voinnista ja kannustaa kuntoilemaan! Kiitos siitä! Taisitkin olla sinä, joka kannusti mut raskauden puolen välin tienoilla bodybalanceen. Se olikin tosi mahtava juttu, kävin siellä koko loppuajan kahta viimeistä viikkoa lukuunottamatta. Nyt mulla olis jo kova hinku salille. Näitä lötsähtäneitä käsivarsia ja persausta olisi kiva alkaa palauttelemaan entiseen kuntoon. Kävelylenkeillä olen käynyt ja tänään huomasin, että kunto on todellakin rapistunut, kun vaunuja kohtuullisen reippaasti sohjossa lykkiessä syke nousi yli 150...
Missä vaiheessa niitä VATSALIHAKSIA saikaan alkaa tehdä (siis muutakin kuin poikittaista)? Ja uskaltaako sitä tehdä jo ihan jotain kyykkyjä, jos tästä salille lähtis? Kaippa sitä vois ihan kotijumpalla aloittaa, mutta mun on todella hankala saada itseni jumppaamaan kotona.
PIKKARAINEN: Meillä on ainakin ristiäiset pääsiäislauantaina kirkossa, eikä pappi puhunut mitään, että päivä olisi jotenkin epäsopiva. Eikä pappi ole mikään perhetuttu tms. Nimi meidän pitäisi vielä valita, samoin kolmas kummi. Ei ole helppoa...
Meidän poju tuntuu nukkuvan joka toisen yön suht ok ja joka toisena yönä sitten vääntelehditään ja itkeskellään. Poika rauhoittuu kyllä yleensä joko isänsä olkapäälle, johon maha sopii hyvin, tai sitten rinnan päälle. Välillä mahaa sitten vääntää ja poika taivuttaa itsensä kaarelle ja suorastaan ulvoo kipua. Nyt laitoin pojan tuohon viereeni mahalleen nukkumaan, kun joku täällä kertoi tekevänsä niin päivisin. Todella rauhallisesti nyt tuossa tuhiseekin. Monta kertaa vaan pitää tarkastaa, että hengittääkö se oikeasti, kun mitään ei kuulu.
Joku puhui alkuviikosta " hössöstä esikoisen äidistä" , eikä ihan suotta. Minä kyllä tunnustan olevani supervarovainen hössö ja mietin, että onkohan nyt tämä vaate hyvä vai liikaa vai mitä... Huomenna ajattelin uskaltaa viedä pojan ensimmäisen kerran ulos nukkumaan. Onkohan tuo itkuhälytin luotettava... :)
Nyt pitää käydä haukkaamassa jotain suuhun, ennenkuin poika herää syömään.
Kevättä odotellessa mukavia hetkiä vauvojenne kanssa! Niin ja onnea uusille vauvautuneille!! :)
t: Hömppä ja poju 2vko 5pvä
Missä asennossa vauvan jalat on siinä kietaisuristikakkosessa? Ne jää kai liinan sisälle vai? Eikö siinä asennossa tule painetta vauvan selälle, kun on tavallaan peppunsa varassa?
- hössö Hömppä-
Tuosta SANTUN ensimmäisestä viestistä, että esikoinen tykkää sotkea siivotut paikat, tuli mieleen oma esikoiseni joskus parivuotiaana. Kerran kun hänen isänsä juuri lopetteli imurointia, tyttö hihkaisi ilahtuneena: " No nyt saa sotkee!" Tosi motivoivaa siivota...
Ikävän kuulonen tuo SIMBUCAN vauvan kohtaus, onneksi ei ollut mitään pahempaa. Me pidetään kans vauvan sängyn päätypuolta kohotettuna, ihan " muuten vaan" . Ajattelin vain, että ehkä vähemmän nousis ruoka takaisin ylös ja muutenkin ehkä helpottais ruoansulatusta ja ehkä nenäkään ei menis niin helposti tukkoon. Siksi heti eka päivänä kun tultiin sairaalasta, laitettiin vähän koroketta laatikkosängyn päätypuoleen. En tiedä onko siitä ollut hyötyä, mutta tuskin ainakaan haittaa.
Mua huvittaa välillä mun ja mun miehen erilaiset näkemykset vauva-arjesta, kun tää on mulle toinen lapsi ja miehelle eka vauva. Mun mielestä on aivan normaalia, että me vanhemmat ollaan väsyneitä kun vauva on vajaan kuukauden ikäinen, mutta tänään mies just mietti, että mitä me tehdään väärin kun ollaan näin väsyneitä. Ajattelin myös tänään, että ihana kun meidän poika nukahtaa yleensä noin helposti, niin eiköhän viis minuuttia myöhemmin mies ääneen miettinyt, miten meidän vauvaa on niin vaikea saada nukahtamaan! Jne. jne. Mies on ahkeraan kysellyt neuvoja vauvan " ongelmiin" äidiltään, joka tänään nauraen kysyi, että nukenko mies kuvitteli saavansa! Siis oikeesti meidän vauva on mun mielestä vauvaksi aika helppo tapaus ja kaikki on sujunut mun mielestä ihan ok.
Mulla muuten lähtee hirveästi hiuksia, mites muilla? Kaljuuntumisenestovinkkejä otetaan kiitollisena vastaan! Vielä näitä hiuksia riittää, mutta ei kyllä loputtomiin jos ei tämä karvanlähtökausi kohtapuoliin lopu.
Tietääkö kukaan, miten tuo raskausaikana mahaan tullut ruskea viiva käyttäytyy: lähteekö se kokonaan pois vai ainoastaan vaalenee ja milloinkahan? Mulla on ohut tummnruskea viiva mahassa aivan alhaalta ylös rintoihin asti. Aika hassun näköinen, vois se edes vaaleta ettei näyttäs tollaselta tussilla piirretyltä viivalta!
Nyt meen nukkuun kun vauva lopetti syömisen.
Kyläsairaala alkoi jo...
Zia kyseli HIUSTENLÄHDÖSTÄ. Mulla esikoisen jälkeen auttoi b-vitamiini. Apteekin pelkkää b-vitamiinia söin, nytkin ajattelin aloittaa. Neuromax forte on merkki.
Niin ja RUSKEAVIIVA lähti esikoisen jäkeen kokonaan pois. EN muista kaunko meni, mutta lähti kuitenkin. Poikaa kun aloin odottaa, oli esikoinen 8kk, ja silloin ei ainakaan viiva ollut... Nytkin viiva tuli ja tossa vielä roikkuu mukana. Synnytyksestä on vajaa 6vko.
Nyt meen kattoo ohjelmaa.
-Santtu, poitsu 5,5vk ja esikoinen 1v5kk
Meillä yöllä taas poika valvo pari tuntia! On nyt siitä asti kun ollaan annettu deetippoja ni heränny valvomaan ja ähisemään. Viimeyönä sitten jo itkikin tai oikeiastaan huusi ja kovasti yritti pumppailla ja röyhtäillä. Nukahti sitten syliin pystyasentoon.
Voisko tässä tapauksessa antaa jo cuplatonia tai disflatylia vai oisko muita ideoita? Hieromista olen kokeillu mut se ei auta ku hetkellisesti vähän aikaa!
caddie: meilla pikkuruun kantoliina ja oon kyllä tyytyväinen siihen että sen ostin!!
zia: mulla lähti raskaudenaikana ihan järkyttävästi hiuksia. Nyt ei ole lähtenyt...ainakaan vielä!!:)
Mulla tuli niin tästä kuin esikoisestakin alhaalta ylös asti menevä ruskea viiva. Esikoisesta se lähti kokonaan (en muista missä ajassa) ja nyt vielä on ruskea viiva, mut kaippa sekin sitten pikkuhiljaa lähtee (jotkut sanoo että se on hormooniviiva ni luulis että sit ku jotkut hormoonit tasottuu ni viivakin lähtee..tai tiedä sitä).
Mutta nyt mentävä laittamaan pyykkiä koneeseen...poika herää kohta tissille!!
t.lottis+tyttö 1v11kk ja poika 3vko1päivä
ZIA: Kaverini söi helokkiöljykapseleita joista kuulemma oli apua hiustenlähtöön. Joku sen lääkäri oli ehdottanu sitä sille. Synnytys on kuulemma niin kova rasite/ stressitila elimistölle että aiheuttaa hiustenlähtöä jonkun aikaa. Näin jotenki oli se lääkäri kertonu..; )
Juuri kun eilen hehkutin muutamista hyvin nukutuista öistä niin viimeyö menikin ihan pipariksi.
Olin aivan varma illalla että poika nukahtaa hyvin klo 23 kun söi ja oli valvonu tätä ennen pari tuntia. Muutaman lyhyen torkun oli ottanu tänä aikana, mutta ei! Vääntelyt alkoi vaikka röyhtäisi jne. Kitkutteli ja kitisi sitten melkein seuraavaan syöttöön eli 1,30 saakka. Parit lyhyet torkut otettiin sitä ennen. Taisi olla masu vaivaa..Sen jälkeen taisi nukkua kohtalaisesti aamu puol5 een ja taas syötiin. Sen jälkeen valvottiin taas ja poika kitisi ja vääntelehti kunnes apaut 7lta nukahdettiin ja isommat lapset herätteli jo 7,30. Tuli siis tosi levoton yö.
Jospa sitten ens yö taas nukuttais paremmin..Toivoa ainakin sopii.
Viluttaakin ihan mahdottomasti että toivottavasti en oo tulossa kipeeks. Toisaalta väsymyskin aiheuttaa vilutusta.
Nyt poika nukkuu vaunuissa ja me tultiin isompien kans äsken sisälle syömään joten meen nyt ruokkimaan itseni ja jälkikasvun ennenkun poitsu vaunuistaan herää taas.
Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!
[color=Darkseagreen]Kovasti alkanut houkuttelemaan muakin tuo KANTOLIINA, kun tuntuu että poika viihtyy enimmäkseen sylissä ja sitten on aika hankala kotihommia tehdä, kun vauva sylissä. Mies kyllä hoitanut kotihommat nyt isyyslomansa aikana erinomaisesti... oon oikeesti yllättynyt, kuinka omatoimisesti hommiin ryhtyy. Ennen kun ei juuri imuriin tarttunut. Oon hänelle siitä sanonutkin nyt monet kiitokset. Ihana mies mulla!
Meilläkin eilen illalla pojan masua kipristeli oikein kunnolla ja silti tissillä roikkuis ja sitten vaan tulee lisää kipristelyä. Onneksi yö meni hyvin ja heräili syömään normaaliin parin tunnin väliajoin. Aika rankkaa kyllä heräillä tuohon tahtiin, mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa vähene tuo yösyöminen... toivottavasti! Meillä myös nukahdetaan tissille ja välillä ei osaa nukahtaakaan, jos ei saa tissiä hetkeksi suuhun. Äskenkin pari imaisua otti ja sitten nukahti tissi suussa, kun siis ensin oli karjunut pää punaisena mun syömisen ajan. Miten niille aina tuleekin nälkä just sillon, kun ite yrittää syödä... no kariseepa kilot, kun ei syödä ehdi :)
Ootteko muuten SYÖTTÄNEET aina yhdellä syötöllä molemmista rinnoista? Jossain niin luki, että pitäs tehdä. Mä syötän yleensä vaan toisesta ja jos sitten joskus vaikuttaa sen jälkeen vielä nälkäiseltä (ei yleensä kyllä tartte kuin toisesta), niin oon antanut toisesta. Inhottavia kovia möykkyjä välillä pakkaantuu rintoihin ja tuntuu, ettei poika saa niitä ite imettyä. Oon sitten vauvan imiessä samalla koittanu hieroa möykkyjä ja hyvin ovat tuntuneet silleen tyhjenevän.
KUNTOILUSTA ollut kovasti puhetta, ja itseäkin hieman alkanut houkuttaa jonkinalinen liikunta, kun tuo masunahka aika löysänä tuossa roikkuu :) Ennen olin oikee sohvaperuna... Kilot kyllä putoo aikamoisella tahdilla, mutta kiinteyttä saisi olla enemmän. Nyt aamulla vaa' alla käydessä oli pudonnut 10,5kg... JEE!
Minkäslaisia tietoja me siihen meijän VAUVALISTAAN keräiltäisiin? Oon yrittäny katsella tältä palstalta erilaisia listoja, mutta ei niitä kauheesti ole. Antakaa ideoita, niin voi sellasta sitten ruveta kyhäilemään tässä pikkuhiljaa.
Jospa menis päiväunille, kun poika nukkuu ja neiti lähdössä kerhoon...
-Monkey ja Mosse 1vk 4pv-
Sain sitten minäkin sen flunssan. Nenä on ihan tukossa ja aivastelen koko ajan. Onneks sentään yöllä sain nukuttua, siis sen mitä nyt vauva antoi nukkua. Meillä herätään 2-3 tunnin välein syömään.
Sain ristiäiset sovittua ja ne pidetään 21.5. Toivottavasti ollaan silloin jo kesää kohden ja ilmat sallivat myös ulkona olemisen, muuten tulee sisälle ahdasta.
Lastenvalvojaa olen yrittänyt saada koko aamun kiinni, että saisi varattua ajan isyyden tunnustamista varten. Tuntuu nii hölmöltä koko touhu. No kerran se vaan kirpasee...
Sais nyt nää sohjo kelit loppua, että päästään sunnuntaina vauvan kanssa vaunuilemaan. Asutaan hiekkatien päässä ja matkaa isolle tielle on n. puoli kilometriä. Ei oo kiva kävellä kun heti kengät ihan märkinä, mä en edes omista mitään vettä pitäviä kenkiä.
Nyt on alkanut taas herkut maistumaan, mutta ruokaa ei edelleenkään tee mieli. En herkkujakaan mitenkään älyttömästi syö, pari palaa suklaata päivässä. Onkohan mulla joku alitajuinen pakkomielle tosta painon pudottamisesta??? Ei meinaan tosiaan olis pahitteeks pudottaa noita kiloja. Raskaudesta tuli se 2kg ja sen jälkeen en vaa' alle ole päässyt.
Nyt pää lyö tyhjää joten parempi lopettaa tältä erää. Hyvät viikonloput kaikille ja pitkiä yöunia!
Toivotaan et viikonlopun aikana saatais lisää porukkaa tällekin puolelle!
Kati ja tytöt 3v ja 12vrk
Harvinaista! Tosin vauva nukkunut pian 3 tuntia että eiköhän pian herää..
MONKEY! Isot onnittelut poikavauvasta! En ole ehtinyt kaikkia onnitella kun ei aina pääse koneellekaan. Sieltä tulikin sitten poika ; ) Osasitko yhtään aavistaa loppumetreillä?
Ja sitten siitä vauvalistasta kun kyselit...Olisko pöljää laittaa sinne aina neuvolakuulumiset joka kuukaudelta tai niin usein kun noita neuvoloita yleensä on..Sitten vauvojen uudet osaamiset kuten ensihymyt yms. Lastentaudit ja hampaiden puhkeamiset. Päivä ja yörytmit ja uusien ruokien maistelut. Tässä siis muutamia vinkkejä. Kaikkia ei tietenkään voi laittaa kai....
Nyt meen hörpsään kupin kaffia että pysytään hereillä. Moiks taas!
Siihen voisi kerätä tiedot syntymäpäivä, mahdollisesti sairaala (uteliaana näkee mistä päin kukin on), syntymä mitat. Ja sitten listaan voisi päivittää aina neuvola tietoja 1kk, 2kk, 3kk jne... on sitten helppo vertailla toisiin vauvoihin kun on kaikkien saman iän neuvolat samassa.
Nämä nyt ainakin tuli mieleen, onko jollain muuta ideoita?
-Santtu *mummin luona*, poitsu *ulkona nukkumassa* 5,5vko ja esikoinen *myös ulkona nukkumassa* 1v5kk
[color=green]poika nukkuu sylissä, siihen rauhoittuu helposti.
eilen aloitettiin cuplatonit ja yö meni rauhallisesti. tänään oon antanut muutaman kerran ja musta tuntuu että kipristelee masua enemmän. pitäisiköhän kokeilla sitä disfatyliä (vai mikä sen nimi oli) ooteko kuulleet sen aiheutavan vatsavaivoja? taidan pyytää miestä tuomaan myös niitä rela-tippoja.
ekat vaunulenkit edessä viikonloppuna. laitateko vauvan aina selälleen vaunuihin? meilä poitsu nukutettu tähän asti vain kyljellään, mutta tuntuisi näissä talvitamineissa helpommalta pitää selällään. entä vaatetus ulos nyt kun päivällä asteita on +2-4C? sairaalassa sanoivat että kerrospukeutumista ja vauvalle vielä villaa väliin. tietysti vauvat eri lämpöisiä, mutta yksi kerros sisävaatetta, villat, haalari, pussi ja vaunuihin, vai joku kerros pois?
näin täällä. sukulaisia tulossa huomenna yökylään. hulinaa tulossa..
Caddie ja Poika 10pv[/color]
käydäänkö pk-seudulla/ hgissä muuten itse toimistossa vai tullaanko sieltä kotiin kylään?
C
mitä kaikkea voisi välttää omassa ruokavaliossa mikä vaikuttaa pojan vatsaan?
ainakin maito, tuore ruisleipä ja kahvi (näitä en tosin syö - leipä paahdettuna, maitoa en juo ollenkaan " raakana" , enkä kahvia), herne+papuruoat, mausteruoat..
mitä muuta? miten esim. tee?
C
Laitan tähän linkin vanhaan pinoon...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6816519&p=4&tmode=1&smode…
Mun puolesta voisi olla jo perjantai ja alkaa viikonloppu, mutta torstai se taitaa vasta olla. Meillä on launataina ristiäiset ja haluisin ne pois alta niin ei taas olisi mitään stressattavaa. Onneksi pidetään kirkolla niin ei tarvitse miettiä kodin siivoamista. Meillä kun on koko ajan pyykkiä kuivumassa ja tiskiä odottamssa tiskokoneeseen pääsyä, niin olisi kamala yrittää saada kaikki pois tässä vauva arjen keskellä. Toi esikoinen kun on sellainen sotkia kun on siivottu. Parasta on leikkiä omassa huoneessa kun sre on just siivottu. Kun lelut on taas levitetty ympäsi kotia, ei leikkiminen enään huvita.
Vauva on parvekkeella nukkumassa ja tuota neitiäkin pitäisi alkaa sinne kohta laittaa. Itse en ole vielä aamiasta syönyt, pitäisi varmaan syödä, jos tämä päivä lähtisi vähän paremmin vauhtiin...
Käykääähän pk-seutulaiset kattelemassa tappamis pinoa odotuspuolella. Tapaamista on ehdotettu perjantaille 7.4.06.
-Santtu poitsu 5vk3pv ja neiti 1v5kk