Ystävän dieettivinkki - vittuiluako?
Oltiin juhannuksena istumassa iltaa ystävien mökillä. Ystäväni tietää hyvin että minulla on dieetti päällä, siitä saa kyllä puhua eikä se ole mikään hyshys asia. Mutta olin kyllä tyrmistynyt kun sanoi että sipsejä ja muuta suolaista varten tehdyt dipit oli kuulemma mun dieettiä varten tehty kevyt kermaviiliin. Mutta siis mitään terveellistä dipattavaa ei ollut, vaan sipsejä ja naksuja. Oliko tämä mielestänne vittuilua vai ymmärtämättömyyttä?
Raivostuttaa kun meni dieetti taas pieleen kun tuli syötyä niitä sipsejä. Ystävä vakuutteli etukäteen että paikalla on minullekkin sopivaa naposteltavaa (me siis toimme pääruoan, iso savustettu kala).
Kommentit (4)
Helpoimmalla pääsee kun ruokarajoitteinen - olipa sitten kyse allergiasta, eettisestä vakaumuksesta tai terveydellisestä valinnasta - tuo itse itselleen jotakin sopivaa tarjottavaa. Ehkei ystäväsi nyt vain tullut ajatelleeksi dieettiäsi sen tarkemmin, ilman sen kummempaa tarvetta tehdä elämästäsi vaikeaa.
Tällä kertaa meni näin. Ensi kerralla vähän toisella tavalla: ehkä tuot itse vaikkapa dipattavia kasviksia juhliin, tai syöt kotona sopivasti niin, ettet nälkäisyyttäsi ajaudu herkuttelemaan holtittomasti. Ei maailma tähän kaadu.
Ystävä väkisin suuhun tunki sipsejä?
Mitään kasviksia ei ollut lähimaillakaan? Porkkana tai paprika on ihan hyviä dipin kanssa naposteltavia.
Ei, kyllä kyse on ihan omasta tyhmyydestäsi :)