Vihkisormusbudjetti
Kertokaa millaisen (tai linkittäkää) vihkisormuksen olette hankkineet :) mitä maksoi? Mikä on hyvä budjetti?
Kommentit (75)
Kiitos vastauksestasi! Minun mielestäni tonnikin on jo ihan tosi paljon. Mutta aiomme hankkia vain yhdet sormukset, niin silloin mutamia satasia saisi kyllä tuo vihki maksaa. En vain oikein tiedä minkä tyylistä etsin. Kävimme jo katselemassa kultasepänliikkeessä, mutta mikään ei oikein iskenyt. Netissä kaikki näyttävät niin erilaisilta.
Ap
Minun vihkisormukseni maksoi 40e. Hopeinen sormus.
Kuukauden palkka sormuksiin kuuluu laittaa.
t. kultakauppias
N. 10 000.
Emme käyttäneet rahaa häihin, vaan sormukseen.
Vihille kävimme maistraatissa.
2 viikon nettopalkka meni omaan sormukseeni. Ja ihan itse maksoin. :)
Minulle riittää se, että itse pidän sormuksesta. Paha vain, että on niin kallis maku. Ilman hintatietoakin valitsen aina sen kalleimman tai kalleimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi! Minun mielestäni tonnikin on jo ihan tosi paljon. Mutta aiomme hankkia vain yhdet sormukset, niin silloin mutamia satasia saisi kyllä tuo vihki maksaa. En vain oikein tiedä minkä tyylistä etsin. Kävimme jo katselemassa kultasepänliikkeessä, mutta mikään ei oikein iskenyt. Netissä kaikki näyttävät niin erilaisilta.
Ap
Kannattaa käydä useammassa ja jos on jotain hajua mitä tahtoo niin sen voi myös teetättää niin että kertoo sepälle mitä on valmis maksamaan ja mitä tyyliä haluaa
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittää se, että itse pidän sormuksesta. Paha vain, että on niin kallis maku. Ilman hintatietoakin valitsen aina sen kalleimman tai kalleimmasta päästä.
Ihan perus. Jos suurimmalle osalle laitetaan kuvia Sormuksista ja käsketään valita suurin osa valitsee kalleimmasta päästä. Tämä johtuu siitä että niihin käytetään kauneimmat kivet ja designiin käytetään enemmän aikaa. Halvat sormukset on yleensä todella yksinkertaisia
Totesin, että alle tonnilla on vaikea löytää kaunista sormusta. Ja olen reilusti alle keskituloinen. Kaikki tuntui olevan samanlaisia mitä jokaisella vastaantulijalla on, mikä on mielestäni tylsää. Kunnes löysin omani, maksoi 650e ja onnekseni pienin koko oli juuri sopiva itselleni. Kannattaa etsiä vaikka toivottomalta tuntuukin.
Yhden tosi kivan olen löytänyt netistä, suomalaisen valmistajan. Normaalihinta melkein 2000e mutta olisi nyt alennuksessa (poistuvaa mallia) alle 900e. Tuntuu vain tosi isolta laittaa tuollainen summa sormukseen... Mieheni on kuitenkin sitä mieltä, että jos tuon sormuksen haluan niin me ostamme sen. Toivottavasti ei ehdi viimeinen kappale mennä ennen kuin olen päätöksen tehnyt! Olisi tietysti kiva käydä jossain sormusta kokeilemassa ennen ostoa mutta ei ole enää missään liikkeessä kun on vanhempaa mallia. Saa nyt nähdä mitä teemme. Millaisia sormuksia teillä on? Pitääkö olla timanttia jne?
Ap
Ja kiitos vastauksista! Kiva kun on asiallisia vastauksia ja keskustelua hyvässä hengessä :)
Ap
Me teetettiin vihkisormukset kultasepällä, saatiin nätit ja uniikit. Oma sormukseni maksoi noin 2000e ja miehen 1000e. Ei ole kaduttanut hetkeäkään, saatiin just oman näköiset ja laadukkaat sormukset. Häistä aikaa yli 10 vuotta.
Marjuliisu kirjoitti:
Yhden tosi kivan olen löytänyt netistä, suomalaisen valmistajan. Normaalihinta melkein 2000e mutta olisi nyt alennuksessa (poistuvaa mallia) alle 900e. Tuntuu vain tosi isolta laittaa tuollainen summa sormukseen... Mieheni on kuitenkin sitä mieltä, että jos tuon sormuksen haluan niin me ostamme sen. Toivottavasti ei ehdi viimeinen kappale mennä ennen kuin olen päätöksen tehnyt! Olisi tietysti kiva käydä jossain sormusta kokeilemassa ennen ostoa mutta ei ole enää missään liikkeessä kun on vanhempaa mallia. Saa nyt nähdä mitä teemme. Millaisia sormuksia teillä on? Pitääkö olla timanttia jne?
Ap
Mikäli kyseessä on nettikauppa niin tilaat kotiin ja sovitat ja jos se on sopiva pidät ja käyt kaiverruttamassa sen jälkeen. Jos et pidä lähetä takaisin
Sattui osumaan "Se Oikea" silmään erään osto- ja myyntiliikkeen tiskissä, vaikkei sitä silloin edes etsitty. Ruhtinaalliset 20 euroa. Vanha hopeasormus, jossa on jokin luonnonkivi. Juuri minun tyyliseni, sitä kaikki sanovat. Luulevat minun teettäneen tuon sormuksen ja maksaneen itseni kipeäksi :D En arkaile kertoa totuutta. Olen saanut muutaman tuttavankin harkitsemaan sitä, paljonko laittaa vihkisormukseen rahaa. Timanttisormusta en koskaan edes halunnut, ja tiesin, että sormuksen pitää olla uniikki, persoonallinen ja minun näköiseni.
Tatuoinnit maksoi satasen yhteensä mulle ja miehelle.
Ostimme käytettynä eli vintage molemmat brittien ebaysta. Ovat kumpikin kultaa, luonnontimantteja platinaan istutettuina, art decoa 20-30-luvuilta. Aitous varmistettu Suomessa. Kihla maksoi 130 euroa ja vihki 400. "Hieman" halvempia kuin kotimaassa ja todella kauniit ja ainutlaatuiset ja kohta jo oikeaa antiikkia.
Meillä maksoi sormukset yhteensä ehkä 40e. Hopeiset perusrinkulat. Ei kumpikaan käytetä sormuksia, joten olis tuntunut hassulta hommata monen sadan euron sormuksia kaappiin pölyttymään. Kuitenkin haluttiin se sormustenvaihto seremoniaan mukaan ja päätettiin sit tollaset halvat ostaa...
Omasta mielestä se "hyvä budjetti" riippuu ihan parista. Jos tykkää pitää kauniita ja arvokkaita koruja, tietty silloin hankitaan kalliimmat sormukset :)
Marjuliisu kirjoitti:
Vuosien saatossa 900 e on pieni summa : )
Ap
Kihla maksoi minulla reilu 160e ja vihkisormukseen olen valmis satsaamaan tuplat tuon.
Ei kannata oikeasti tuijotella muiden budjetteja koska se pitää mukauttaa siihen mitkä on oman perheen tulot ja mihin on valmis laittamaan rahaa. Esim suurin osa minun tutuista kehuskeli parin tonnin sormuksilla ja minusta se oli liikaa koruun. Itse tahdoin korun jota voi rauhassa käyttää joka päivä ilman pelkoa. Yksi kavereista osti Amerikan matkalla sormukset tiffanyltä joiden hinta oli 15 000. Aivan liikaa minusta.