Kysymys teille joilla on silmälasit.
Minulla on oikean silmännäkö huonontunut. Nään lähelle kyllä, mutta kauas sumeasta. Edellisestä näön tarkastuksesta on n. 5vuotta. Silloin näkötarkastettiin ammattikoulussa. Minä siis en tahtoisi silmälaseja, jotenkin "kammottavaa" miettiä että näköni alkaa jo huonontua ja siksi olen alkanut keräämään rahaa jo laserleikkaukseen.
Kysymykset kuuluu; Minne menen tarkastamaan näön? Kuinka paljon suunnilleen maksaa? Ja saako piilolinssejä kuinka halvalla? Onko piilarit kannattava osto, vai ennemmin silmälasit? Pillereiden ja silmälasien plussat ja miinukset?
Kommentit (47)
Kannatan että ostat ap piilolinssit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hanki silmälaseja, pillereillä saat ehkäisytehon samalla vaivalla.
Ymmärsit varmaan mitä tarkoitettiin. Pieni kirjoitusvirhe ja heti täytyy huono läppä heittää.
Huomasin itsekin että nyt piilareista muuttui pillerit. Kyllä on kätevä tämä automaattisyöttö. -ap
Suomen translatiivi: "piilarit muuttuivat/tulivat pillereiksi". Tai sitten "piilareista tuli pillerit"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hanki silmälaseja, pillereillä saat ehkäisytehon samalla vaivalla.
Ymmärsit varmaan mitä tarkoitettiin. Pieni kirjoitusvirhe ja heti täytyy huono läppä heittää.
Huomasin itsekin että nyt piilareista muuttui pillerit. Kyllä on kätevä tämä automaattisyöttö. -ap
Suomen translatiivi: "piilarit muuttuivat/tulivat pillereiksi". Tai sitten "piilareista tuli pillerit"
Pilkunnu*sija
Piilarit. Voit vaihdella aina väriäkin 😉
Minulla on ollut lasit ainakin 20 vuotta. Ilman laseja en näe kuin n. 20cm eteeni. Lasini ovat osa persoonaani ja viehätysvoimaani, joskin onhan se toki epäkäytännöllistäkin toisinaan. Esim. saunomisen tai peseytymisen ajaksi pitää ottaa ne pois, samoin nukkuessa ja joskus seksinkin ajaksi joutuu ottamaan ne pois...Sitten pakkanen vs sisätilat.... Aina tuntuvat olevan sotkussa ja pienikin sormenjälki tai muu tahra linssin näkökentässä häiritsee. Piilareita en tohdi kokeilla ja laser- tms. -leikkauksessa käyn vasta sitten jos minullekin joskus periytyy kaihi, sitä kun on suvussa......
Vierailija kirjoitti:
Käytän yötä päivää pidettäviä kuukausilinssejä, ovat tosi kätevät. Joillekin piilolinssit eivät sovi, kokeilemalla selviää.
Et kai sä oikeasti pidä nukkuessas piilareita?
Tottakai ne tehdään yksityisellä, ei laserleikkaus ole välttämätöntä eikä todellakaan julkiseen terveydenhuoltoon kuuluvaa. Laserleikkaus on ns. Silmän kauneusleikkaus, ei välttämätön.
Ja tottakai laserleikkauksesta kerrotaan niin hyviä kuin huonoja puolia. Se kuuluu asiaan, mutta sitä en usko että riskeistä ei kerrottaisi koska ei ole taloudellisesti kannattavaa.
Itse olen leikkauksessa käynyt. Silmät olivat kuivat ja valonarat n. viikon ajan. Kyllä minulle lääkärissä kerrottiin kuinka saattaa käydä ja että leikkaus ei onnistu kaikilla. Kerrottiin jopa tarina pieleen menneestä leikkauksesta, ja leikkaukset onnistumisprosentit.