Ekonomi vs. tradenomi
Mielipiteitä ? Kumpi koulutus arvostetumpi työelämässä ? Mitkä ovat haastavammat asiat opiskelussa? Kumpi saa paremmin töitä ? Pääseekö kummastakin koulusta etenemään hyvin pitkälle vai vain toisesta koulusta paremmat mahdollisuudet etenemiseen ? Heittäkää kommentteja ja mielipiteitä ?
Kommentit (75)
Minä pärjäsin ihan hyvin yliopistossa, mutta merkonomiopinnoissa vaikeuksia.
True story, vaikka vaikeudet ehkä johtuikin jostain muusta, ken tietää.
No ekonomi kirjoitti:
Hehee... mun hommiin ei ois ainakaan mitään tradenomeilla asiaa :D Jotkut varmaan laittavat hakemuksia tulemaan kun hakuja auki kun eivät tajua mitä "ylempi korkeakoulututkinto" tarkoittaa. Olen pankissa töissä sellaisissa hommissa, että sinne ei millään pilipalitutkinnolla pääsekään :D Täytyy olla vähintään ekonomi tai FM.
Tradenomeja on kaupankassat täynnä xDNim merkki,
Ekonomi ja ylpeä siitä
Oikeinkirjoituksen, kielellisen sujuvuuden tai sivistyksen perusteella sinua tuskin ainakaan on palkattu. Mäkin olen pankissa töissä ja ekonomi, mutta se että rinnastat FM:n ja KTM:n toisiinsa vaikka pankeissa "kovan tieteen aloista" KTM, OTM, DI ja FM ovat paljon FM:ää arvostetumpia, kertoo myös sinusta, osaamisesta ja toimintaympäristöstäsi paljon.
Ja BTW, satunpa tuntemaan erittäin fiksuja uralla edenneitä (myös pankissa)tradenomeja, joten ei se tutkinto älystä ja sen soveltamiskyvystä kaikkea kerro.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tradenomi-rouvani sai ehdotuksen alkaa osastopäälliköksi, ohitse kahden ekonomin. Repikää siitä, titteliuskovaiset.. Näytöt töissä ratkaisee, ei muodollinen koulutus. Paitsi julkisella sektorilla...
(tosin hän pääsi aikoja sitten kauppakorkeaan opiskelemaan, mutta jätti kesken kun ei kiinnostanut "samojen asioiden syvempi opiskelu")
"Ei kiinnostanut" tarkoitat tietysti ettei älli riittänyt .
Vierailija kirjoitti:
Juuri tradenomi-rouvani sai ehdotuksen alkaa osastopäälliköksi, ohitse kahden ekonomin. Repikää siitä, titteliuskovaiset.. Näytöt töissä ratkaisee, ei muodollinen koulutus. Paitsi julkisella sektorilla...
(tosin hän pääsi aikoja sitten kauppakorkeaan opiskelemaan, mutta jätti kesken kun ei kiinnostanut "samojen asioiden syvempi opiskelu")
Kuule..lue kommentti 16. Saat vähän tietoa,miten homma menee ihan rehellisesti.
T. Ekonomi
Vierailija kirjoitti:
Mua on nykyään jo alkanut ahdistaa kertoa opiskelevani tradenomiksi, kun tuntuu, että suurin osa ihmisistä niputtaa kaikki tradenomit yhteen ja pitää meitä aivan tyhminä ja turhina. Varsinkin kauppatieteitä opiskelevilta olen saanut osakseni ihan suoraa vittuilua ja naureskelua, kun olen kertonut opiskelevani liiketaloutta.
Sorry..se on vaan totuus..sitä te olette :D
T. Ekonomi
Tutkintojen arvojärjestys alimmasta lähtien:
tradenomi (ruotsinkielinen koulu)
ekonomi (ruotsinkielinen koulu)
tradenomi (suomenkielinen koulu)
ekonomi (suomenkielinen koulu)
Mitä tradenomeilla tekee ? Me ekonomit olemme se ryhmä,joka kääntää jokaisen pään positiivisella tavalla. Tradenomit pysyköön kaupan kassalla,niin kaikki + me ekonomit olemme tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tradenomeilla tekee ? Me ekonomit olemme se ryhmä,joka kääntää jokaisen pään positiivisella tavalla. Tradenomit pysyköön kaupan kassalla,niin kaikki + me ekonomit olemme tyytyväisiä.
Ekonomeille täältäkin pisteet :)
No ekonomi kirjoitti:
Hehee... mun hommiin ei ois ainakaan mitään tradenomeilla asiaa :D Jotkut varmaan laittavat hakemuksia tulemaan kun hakuja auki kun eivät tajua mitä "ylempi korkeakoulututkinto" tarkoittaa. Olen pankissa töissä sellaisissa hommissa, että sinne ei millään pilipalitutkinnolla pääsekään :D Täytyy olla vähintään ekonomi tai FM.
Ekonomi ja ylpeä siitä
En usko että minua huolittaisiin sinne kaupan kassalle, vaikka tradenomi olenkin, tai kauppaan ylipäätään kun en ole opiskellut liiketaloutta käytännössä ollenkaan. Toisaalta, en usko että ekonomikaan nyt ihan ekana olisi varteenotettavin vaihtoehto minun töihini ohjelmistotuotannon puolella.
Antaa kyllä tosi inhottavan ja sivistymättömän kuvan haukkua kenenkään tutkintoa. Aidosti fiksuilla ihmisillä ei ole sellaiseen mitään tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
No ekonomi kirjoitti:
Ekonomi ja ylpeä siitä
En usko että minua huolittaisiin sinne kaupan kassalle, vaikka tradenomi olenkin, tai kauppaan ylipäätään kun en ole opiskellut liiketaloutta käytännössä ollenkaan. Toisaalta, en usko että ekonomikaan nyt ihan ekana olisi varteenotettavin vaihtoehto minun töihini ohjelmistotuotannon puolella.
A:n papereillako pääsit ? auttoiko kaveri laskemaan kokeessa 18:3? Vai käytikö helmitaulua apuna?
T. Ekonomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ekonomi kirjoitti:
Ekonomi ja ylpeä siitä
A:n papereillako pääsit ? auttoiko kaveri laskemaan kokeessa 18:3? Vai käytikö helmitaulua apuna?
T. Ekonomi
Kateutesi paistaa kauas sinusta. T: tradenomi, ei liiketalous, ei kuitenkaan tuo aiemmin vastannut
Olen BBA-tradenomi ja työskennellyt varastossa. Nyt monta vuotta työttömänä, osittain omasta halustakin. Naurattaa kun jotkut tradenomit haluavat uskoa että niillä on hyvä koulutus. No ei ole, ainakaan jos on valmistunut samasta koulusta kuin minä. Ihan diibadaabaa koko koulu, mitään en tehnyt enkä mitään oppinut. Koko luokka samanlaisia tyhjäpäitä joista kukaan ei päässyt yliopistoon edes kieliä lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ekonomi kirjoitti:
Ekonomi ja ylpeä siitä
T. EkonomiKateutesi paistaa kauas sinusta. T: tradenomi, ei liiketalous, ei kuitenkaan tuo aiemmin vastannut
Oo..ootko vähän tööt vai miksi kuvittelet,että ekonomi olisi kateellinen jollekin tradenomille,jolla on alempi koulutus :D täytyy olla aikamoinen moukka,joka on kateellinen alemmalle tutkinnolle..
T. Ekonomi
Huutonaurua ylipäätään kauppa "tieteille". Oli se titteli mikä tahansa, samaa soopaa. Taino itseasiassa jotkut merkonomit tilitoimistossa ovat ihan tarpeellisia. Loput analyytikot sitten ansaitsevatkin lähinnä myötikset.
t: sähkö-di
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ekonomi kirjoitti:
Ekonomi ja ylpeä siitä
T. Ekonomi
Kyllä, kaikki koodarit ovat etenkin matemaattisesti lahjattomia ja muutenkin tyhjäpäitä. Jatko-opiskelen kyllä yliopistossa tietojenkäsittelytiedettä, mutta eipä tuonne yliopistoon pääseminen vaadi ilmeisesti paljoa, kerta tällaisiäkin tradenomi-ali-ihmisiä sinne kelpuutetaan.
Aallon Ekonomit tietysti arvostetumpia.
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua ylipäätään kauppa "tieteille". Oli se titteli mikä tahansa, samaa soopaa. Taino itseasiassa jotkut merkonomit tilitoimistossa ovat ihan tarpeellisia. Loput analyytikot sitten ansaitsevatkin lähinnä myötikset.
t: sähkö-di
Miten tuolla älykkyydellä on päässyt opiskelemaan yliopistoon? Tyhmyytesi paistaa läpi kirjoituksestasi . Jokaista ihmistä tarvitaan eikä sinun tutkintosi ole mitenkään parempi kuin mikään mukaan. Harva nörteistä perustaa loppujen lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Antaa kyllä tosi inhottavan ja sivistymättömän kuvan haukkua kenenkään tutkintoa. Aidosti fiksuilla ihmisillä ei ole sellaiseen mitään tarvetta.
Totta, mutta milloin muka kauppislaiset olisivat älyllään loistaneet? Yliopistomaailman bimbot haukkumassa tradenomeja tyhmiksi, jotenkin niin koomista.
Voisin kertoa aika paljon, isolla kokemuksella... mutta en jaksa. Ette te halua ottaa vastaan informaatiota. Haluatte pitää kiinni omista ajatuksistanne ja omasta omakäsityksestänne hyvällä itsekunnioituksella. Haluatte korostaa omaa paremmuuttanne mollaamalla muita.