Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIKUISTEN LOPPUVIIKKO (to-pe)

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö helmimammojen keskusteluun mahtuu yksi noin kuukauden ikäisen pojan äiti Espoosta.. Esikoisemme syntyi 28.2. Alku oli totta puhuakseni melkoinen järkytys kun kaikki oli niin uutta ja sekavaa, ja vieläkin on aikamoista pyöritystä mutta jo viime viikolla ehdin pikaisesti surfata vertaispalstoilla ja teidän kirjoituksenne kolahtivat. Oli ihanaa lukea arjestanne ja tuntea olevansa " normaali" . En tunne ketään pienten vauvojen äitejä, joten jos sallitte, liityn seuraanne.

Tänään 1kk 2pv vanha pikkumies oli aluksi todella helpon tuntuinen vauva, oikein valpas ja toisaalta maltillinen ja tuumivainen. Silti olimme helisemässä kun kaikki oli niin uutta. Nyt itkut ja suoranainen huutokin on lisääntynyt kovin, ja pähkäilen mistä mahtaa olla kyse. Erityisesti yöt ovat välillä hankalia kun poika rohisee ja vinkuu niin kovasti. Myös ähkiminen ja vääntelehtiminen sekä ilmavaivat ovat riesana. Ainoastaan " lentokoneasento" on hyvä ja tietty lenskarin täytyy olla liikkeessä.. Paino ei lähtenyt kunnolla nousemaan ja kun kävimme edellä mainituista oireista lääkärissä hän puuttuikin painoon ja kehotti lopettamaan imetyksen. Poika nukahteli rinnalle ja pullolle (sairaalassa oli aloitettu lisämaito keltaisuuden vuoksi). Nyt viime päivät onkin ruoka maistunut kun käytössä on pelkkä pullo ja Almiron Pepti. Ehkä pojalla meni jotenkin nälän säätely sekaisin kun oli monta " menetelmää" . Huomenna on painokontrolli neuvolassa. Lääkäri määräsi myös maitoallergiatestit ja sen jälkeen ehkä tutkitaan refluksia. Onko teillä muilla joilla sitä on vauvan erityisen hankalaa olla vaakatasossa?

Tässä siis lyhyt esittäytyminen, vastailen gallupiin myöhemmin mikäli olen tervetullut seuraan.

nippu ja " aatu" 1kk+

Vierailija
22/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin Espooseen möte pystyyn niin äkkiä saadaan nipullekin pari " mammakaveria" -mulla näet sama ongelma, että aika vähissä on kaverit, joilla olisi lapsia. Tai siis ainakaan niin, että olisivat äitiyslomalla. Ja kun ne lapsettomat elää sitä omaa elämäänsä (sitä samaa, jota mäkin eli tähän asti) niin yhden kahvilareissun buukkaamiseen menee pari viikkoa.

Siis mä olen niiiin masentunut kun mun piti mennä huomenna illalla leffaan. Oltiin jo sovittu kaverin kanssa treffit Forumin kulmalle... nyt sille iskikin työkaverin läksiäiset ja treffit siirtyy ensi viikkoon. Byääää! Siis, tiedättehän kun on tätä aikaa niin on oikein odottanut, että JES, mulla on vapaa ilta vauvan hoidosta... ei tietty voi mitään ja ensi viikko on yhtä hyvä kuin tämäkin, mutta silti.

Taidan anyway nipistää itselleni muutaman tunnin ja lähteä uimaan (ensi viikolla ristiäisten jälkeen alkaa mulla ja miehellä dieetti -tai ainakin osittainen ruokavalion kevennys) ja vaikka shoppailemaan potkuhousuja pikkumiehelle. Siis mä en meinaa löytää mistään kivoja potkuhousuja -kaikki on vaan jotain farkkuja tai sitten housut ja paita-yhdistelmiä, jotka ei mun mielestä ole käytännöllisiä tän ikäiselle.

Hmm, miten ihmeessä olen jo toista (vai kolmatta) kertaa tänään koneella? Mies on vetämässä treenejä, valmentaja kun on, niin on tässä aikaa. Simppu ei nuku -tänään tuli sitten enkat: heräsi päiväunilta klo 12 ja siitä asti kukkunut pystyssä. Kello nyt siis 19.30! On torkkunu pari 15-25min pätkää, mutta ei sillai kunnolla nukkunut. Että näin -onneksi jaksaa olla sitterissä, vaikka pitääkin kovaa älämölöä ikkunan kanssa :-)

Tosiaan Jeltsu (ja nippu, jos olit kiinnostunut) -ei kun treffipäivää miettimään. Meille, kas yllättäen, käy oikeastaan mikä päivä vaan.

T. Oodi (taas)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan Nippu ja muutkin uudet, kyllä sekaan mahtuu! Mulla ainakin yksi päivän kohokohdista näiden pinojen lukeminen. Viime aikoina on tullut tavaksi tulla imetyksen yhteydessä lukemaan, sitten onkin kirjoittelut jääneet kokonaan. Meillä jotenkin viime päivinä noi isot tytöt 3v. ja 4v. koko ajan kärttämässä mua leikkeihin tai johonkin ellen sitten imetä " Almaa" , sen takia noi imetyksetkin pitää käyttää hyödyksi:)

Ensinnäkin SPIRAL, laskeskelin ettei " Almallekaan" oo tullut tuota 150 graa syntymäpainosta per viikko, koska laski niin rajusti syntymän jälkeen, painoi syntyessään 4910gr ja sairaalasta lähtiessä 4500 eli kai se laskukin pitää ottaa huomioon?! Mä olen päättänyt nyt kolmannella kerralla olla mahd.vähän huolissani, kun välillä tuntuu että tää äitinä oleminen on pelkkää huolissaan oloa.. Ei toi teidänkään painonkehitys musta kovin huonolle kuulosta. Meillä " Alma" siis kuukauden ikäisenä 5250gr, joten jos sitä vertaa syntymäpainoon, ei ole tarpeeksi senkään paino noussut.

Sitten MIDZI ja muutkin... Meillähän siis " Alma" tyytyväinen ja lähes itkuton, joten helppohan mun on tässä sanoa, olenkin vitsaillut tutuille, että kolme kertaa kun koittaa, niin yksi on edes vähän parempi painos:) Mutta meillä siis noi isot tytöt kumpikin tosi itkuisia ja huonounisia ekat 11kk, ei mitään erityisiä puklu-tai muita ongelmia, kakkonen tosin sairasteli puolivuotiaasta asti. Että niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, mä ainakin pidän " Alman" tyylisiä vauvoja epänormaalina vähemmistönä. Mun kohdalla ainakin yksi totuus on se, että joka kerta on itse jotenkin paljon rauhallisempi ja varmempi kuin aiemmin, mä ainakin hermoilin esikoisen kohdalla ihan kaikesta ja kakkosen kanssa stressasin koko ajan sisarussuhteesta, nyt eka kerran vähän nautinkin tästä touhusta. Mutta en tällä tarkoita sitä, että olis jotenkin teihin muihin yleistettävissä.

Mua jotenkin rasittaa just nyt noi meidän isot likat. Käyvät kolme tuntia kerhossa aina ma-ke-pe, mutta näinä välipäivinä tuntuu, että hyppivät seinille täällä kotona. Leikkivät kyllä kivasti kahdestaan, mutta koko ajan pyytävät jotakin, kaikki on ihan hyrskyn myrskyn ja tuntuu vaan etten riitä enää niiden tarpeisiin. Välillä oon ihan kade teille, jotka pystytte keskittymään vaan vauvaan. Tänäänkin tein tossa ruokaa " Alma" rintarepussa ja samalla leikin toisella kädellä ponileikkejä ja silti nää mimmit riekkui siinä lahkeissa koko ajan. Oikein ärsytti, kun mies uskalsi mainita, missä ravintolassa oli liikelounaansa tänään syönyt. Huh.

No ihania typsyjähän noi on ja itse olen nimenomaan kolmesta aina haaveillut, ehkä huomenna parempi päivä. Ainiin sitä piti vielä kysäistä, että onko kaikkien muiden vauvat jo hymyilleet, " Alma" on edelleen ihan totinen torvensoittaja eikä kyllä mitään juuri ääntelekään. Ehkä se siitä...

Adalmiina ja " Alma"

Vierailija
24/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oodi, Jeltsu ja Nippu...

Minäkin Espoosta, kehä3:n varrelta, joten treffejä vaan miettimään. Meidän naapurissa vielä yksi helmis lisää, jonka kanssa jo treffaillaan, joten iso porukkahan meistä jo tulis..

Jeltsulle laitankin s-postia heti kun ehdin vaan.

A&A

Vierailija
25/45 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hyvin nukuttu yö takana ... ja mie heräsin jo 5.30 kun oskari söi kolmannen kerran -no ei siten enää nukuttanu mutta Oskari kyllä kuorsaa tuossa kakka housuissa , tuoksuu tänne asti. En raaski herättää -kyllä itse herää sitten kun alkaa harmittaa ja lämmittäähän mukavasti kun on paidan kaulukseen asti märkä ;)

MIDZILLE siitä pumppaamisesta ja maidon herumisesta. Mie teen aina niin että kun Oskari nukkuu päiväunia -noin suunniilleen tiedän milloin herää . Pumppaan vieressä katsellen Oskaria -heruminen jotenkin alkaa paljon nopeammin kun katselee suloista omaa nyyttiä . Sitten mulla on kaksi pumppua ja ihan rehellinen kun olen AINUN on ihan paska ja AVENTIN on ihan huippu !! Aventin pumpussa saa sen oikean imu rytmin jolloin sitä maitoa kyllä tulee !!! Sitten on vielä asento -hiukan alakenoinen asento istuen toimii mulla parhaiten ja sitten kun hieroilee niitä pahkuroita varsinkin kainalon puoleleta niin ei tarvitse kauaa töitä tehdä !! Ja muista rentoutua !!!

NIPULLE tervetuloa mukaan keskusteluun !!

Tyttö kutsuu laittaa aamupalaa joten ... palataan

minkki ja Oskari 1kk3pv

Vierailija
26/45 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli taas jokin sormi liian nopea.

Hyvin nukuttu yö takana koko perheellä. Olen niiiiiiin tyytyväinen kun Rinkeli nukkuu hyvin yönsä sillä minä olen väsyneenä todella kiukkuinen ja sitä ei kestä kukaan.

Mies on lähdössä maanantaina työmatkalle ja tulee vasta keskiviikkona yöllä. Näin ollen hän lupasi minulle vapaan viikonlopun mikä tarkoittaa sitä, että saan mennä niin kuin huvittaa ja hän hoitaa tytöt =) Ja minähän menen! Menen siis huomenna ulos ystäväni kanssa joka tulee tänne Helsingistä. Ei olla nähty taas moneen kuukauteen ja minä olen onnesta soikeana kun saan hänet tänne huomenna. Kyllä mulla on ihana mies.

Rinkelin iltakitinät on huomattavasti vähentyneet. Nyt muutaman iltana kitinää on ollut vain noin 30min ja sekin yhteensä eli pienissä pätkissä. Kitinän laitan väsymyksen piikkiin kun illalla tulee pitempi hereillä olo aika. Kymmeneen mennessä Rinkeli on kuitenkin pääsääntöisesti nukahtanut ja nukkuu sitten 5-7 saakka aamulla. Tämän viikon ajan on ollut sitten kunnon sylittelyä koska neiti on suostunut nukkumaan vain mun sylissä taikka vaunuissa, aina kun olen sänkyyn laskenut niin viimestään puolen tunnin päästä alkaa huutelu. Niskat alkaa olla todella jumissa koska kantoliinakaan ei ole oikein kelvannut. No nyt kuitenkin on ihmeen kaunan nukkunut omassa sängyssä ja hyvä niin.

Fanny kyseli Tampereen mammojen tapaamisesta lapsien kera. Minä ilmottaudun mukaan. Kaupugilla ei liene kovin mielekästä tavata? Vai onko jossain tarpeeksi suuri paikka? Meille sopii tulla jos vain haluaa tänne mahtuu vaikka kerrostalossa asutaankin. On myös leluja isommille lapsille :) Jos joku keksii muun paikan niin kertokoon.

Nonnu, huhuu, missä olet? Onko kantoliina syönyt sinut vai minne olet hävinnyt kun ei ole mitään kuulunut. Mites liinailu sujuu?

Ennille ja Emmalle kiitokset seurasta. Oli mukavaa saada seuraa kaupungille. Toivottavasti ensi viikolla on paremmat ilmat jotta päästään kunnolla ulkoilemaan ja polttaan kaloreita :) Saat sen kirjan kun tavataan seuraavan kerran.

Taidan loikata aamulehden pariin jos sen vaikka sais luettua ihan rauhassa...

Birdy ja Rinkeli (joka nauroi eilen ensimmäistä kertaa)

Vierailija
27/45 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö imuttaa tuttia sylissä joten ei oo sit isoja kirjaimia..

pitää tuttia aina metsästää lattialta tai jostain housujen kätköistä.

viime yö oli ähinää ei siis itkua ja nyt mua väsyttää...melkein koko yön tyttö riippu tississä ja olis halunnut valvoa, meinas usko loppua kesken,olin jo tuttelipakkausta avaamassa,mut sit iskä sai tytön nukkumaan...tai oli pakko kun minä käänsin selän ja laitoin tyynyn korville ;)))))

espoolaiset mäkin asun vantaan rajalla,malminkartanossa.

mulla ei oo päivisin autoo,mut julkiset kulkee.

että jos ootte jotain kehittelemässä niin voisin osallistua, ei juurikaan ole tekemistä päivisin mullakaan. varsinkin ku kevät koittaa ja ilmat paranee.

nyt pakko alkaa laittaa pyykkiä koneeseen ja huudattaa imuaria kun tyttö vihdoin nukahti.

kuumetta(väsyneenä) ja tyttö 7vko, kauheeta kun aika rientää.

tyttö muuten hamuaa jumppalelusta niitä riippuvia osia ja kääntyi kyljelleen ihan itse.siis eilen noi tapahtui!!!

Vierailija
28/45 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jeesus noita meidän öitä!!! Laitoinkin niistä erillisen avauksen, joten en jaksa niistä tähän enää kirjoittaa, mutta lyhyesti siis: Tyttö on nyt viikon ajan vissiin joka yö valvonut 1-2 h, useimmiten ton 2 h. Viime yönä valvoi klo 04-06. Mä en saanut itse eilen illalla unta ennen kuin ekan yösyötön jälkeen, joten olin klo 04 mennessä nukkunut noin 2,5 h. Yhteensä koko yön unisaldo oli noin 2,5 h+3 h. Onneksi esikoinen on siellä yökylässä, niin menen ihan just tytön kanssa päiväunille. Sen jälkeen lähdetään hakemaan poikaa kotiin. Oli kyllä ihanaa olla eilen illalla kotona vain yhden lapsen kanssa, joka joko nukkui tai oli hiljaa sylissä =) Ja ekan kerran tytön syntymän jälkeen sain oikein kunnolla nauttia tytön seurasta! Kun normaalisti siinä on esikoinen aina pyörimässä ympärillä. Vaikka on mulla poikaa jo kamala ikävä (mulla tulee sitä ikävä aina HETI, kun erotaan, nyyh).

PK-seudun Helmikset! Me tullaan myös tapaamiseen! Tosin meillä on vähän rajotteita: Esikoinen on ma ja ti kerhossa, joten niinä päivinä ei käy meille. Ja koska meillä ei ole autoa, niin päästään vain sellaisiin paikkoihin, mihin kulkee julkiset ja mielellään juna, koska tyttö on nyt kerran aloittanut sen huutokonsertin bussissa ja se ei ole kivaa. Asuuko kukaan sellaisessa paikassa, mihin kulkee juna tai ois bussilla tosi lyhyt matka Helsingin keskustasta? Lyhyelle matkalle uskallan lähteä bussillakin (ehkä), koska tyttö ei voi herätä heti nukahdettuaan... Ja mielellään vielä sellainen paikka, mihin menee joko useita busseja tai sitten se yksi bussi tosi tiheään, koska mitä olen Espoossa matkustellut busseilla, niin joka kerta ainakin 4 rattaat jää pysäkille nuolemaan näppejään, kun bussissa on jo kahdet rattaat.

T:Fassiloora ja tyttö 6 vko + 1 pvä

Vierailija
29/45 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että mahdutaan mukaan. Espoossa tapaaminen sopisi mainiosti, asutaan III-kehän lähellä, maamerkkinä pienen automatkan päässä Espoon Ikea. En ole vielä uskaltautunut bussimatkalle, mutta kai sekin pitää joku päivä kokeilla..

En oikein vielä ymmärrä tämän palstan logiikkaa eli milloin vastataan mihinkin viestiin.

Joka tapauksessa myöhemmin lisää, nyt kuuluu pinniksestä kutsuääni!

n&a

Vierailija
30/45 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki voisin tulla sinne tapaamiseen vaikka täällä nurmijärvellä asutaanki...ku täällä ei taida asua muita helmiksiä?

Ja ois tosiaan kiva jo lähtä ihmkisten ilmoille ja saada vähän muita ajatuksia!

Eli jos vain löytyy sellainen paikka mihin on helppo/kätevä tulla bussilla, niin voisin kans yrittää raahautua paikalle.

Oon tosiaan kesäkuun alussa vasta muuttanu tänne etelään, niin en muutenkan tunne täältä juuri ketään ja aika vähän tiedän paikkojakin.... pohjoisessa oon asunu koko ikäni.

taas muisti pätkii..

tais olla kaalilaatikko ? joka kysy siitä ajanvietteestä... mulla ainakin menee aika paljon aikaa tässä koneen ääressä! Yleensä syötteässä luen juttuja..eli kahentunnin välein 15-20 min.

miisa ja Linnea

Vierailija
31/45 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oonkohan tämän palstan nuorin äiti?

-86? eli tänä vuonna 20.

ääks, tuli vaan mieleen. oonko ' kauheen' nuori?

(hormoonit taas ;)

Vierailija
32/45 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Birdy:No ei ole kantoliina minua syönyt, kun koko liinaa ei ole vielä edes tullut. Sen toimitusaika on noin kaksi viikkoa, joten ensi viikolla pitäisi tulla. Mä haluan sen nyt heti! Tilasin sen punaisen unikkoliinan, kun se oli niin ihana. En siis ole ensimmäistäkään liinaa vielä saanut, mutta surffailen kantoliina sivuilla ja haaveilen jo muistakin liinoista=) Kertokaapa joku viisaampi, mitä eroa on kudotulla liinalla ja sillä tavallisella joustavalla?

Olen täällä ihan onnesta mykkyrällä, kun meidän " Aatu" nukkui viime yönä kuusi tuntia yhteen menoon, ja vieläpä omassa sängyssään, jipii! Ottaisipa meidän poju tämän tavaksi. Meillä kun tuo pikkupoika on iltavirkku ja hän nukahtaa vasta klo 23-24 ja sitten esikoinen herää yleensä 7:30-8:00, niin mulle ei jää kovin paljoa aikaa nukkua, jos yösyöttöjä on monta. Mutta jos tuo ihana pullero-pallero alkaisi nukkua yhdellä syötöllä, niin sehän olisi ihan luxusta. Toivotaan parasta...

Jos Tampereen seudulla järjestetään tapaamista, niin innolla olen mukana. Mulla vaan on tuo kulkeminen vähän ongelmallista noiden poikien kanssa, kun ei ole omaa autoa käytössä, mutta jos tapaamispaikkaan pääsen täältä peräkylältä suht.helposti bussilla, niin mukana ollaan!

Hyvää viikonloppua helmet=)

nonnu78 & Aatu 6 viikkoa

Vierailija
33/45 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUUMETTA: Me asutaan Myyrmäessä, ihan Helsingin rajalla.. Lähetäänkö vaunuilee joku päivä?

Olis kiva tavata muitakin Pääkaupunkiseutulaisia, hyviä paikkojahan löytyy. Jos ei keskustaan haluta, niin Leppävaaran Sello on tosi hyvä vaunujen kanssa, siellä kun on ne liukuportaatkin sellaisia liuskoja!

Meillä on koko viikko mennyt tosi aurinkoisesti ja niitä nimijuhlia (Ens viikon viikonloppuna) järkkään kiivaasti, huomenna mennään mummolaan pojan kanssa, jos ehtisin siellä ommella pellavaiset liivin ja housut juhlapuvuksi pojalle, katsotaan..

Sammaksen kanssa tappelemme, ei tosin ole kovin ärhäkkä tapaus. Mutta lähinnä tekee mun nännini tosi aroiksi. Pojalla on vain kielessä. Laitetaan sitruunamehua, mutta mua riipaisee nähdä pojan ilme, kun laitan sitä, katsoo mua silmiin ja näyttää ihan siltä kuin olisin pettänyt sen luottamuksen. =(

Mutta nyt syömään, ehkä jopa rauhassa, kun poika nukkuu..

nemma&muksis 6 vkk + 5 pvää

Vierailija
34/45 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo vastaamislogiikkaa täällä ;)))) kun kaikkien aivot on narikassa vielä seuraavan vuoden!!! eli vastaa mihin muistat,osaat,haluat jne.

midzi no meillä on ikäeroa 14 vuotta...(mun pikkusisko on saman ikäinen) mut en mä kenenkään ikään tuijota...mähän olen vasta 27...laskekaa vaikka.

tyttö aloitti huutokonsertin niin lykkäsin vaunut parvekkeelle,kun ei oo koira kotona niin ei tuu lähdetty kävelylle ja noi kadut on ihan paska kunnossa, kengät ja sukat heti märkänä, ei hyvä.

kuumetta, joka odottaa ruokaa valmistuvaksi

Vierailija
35/45 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä ei tod mee ku 2 min junalla ja kävelyllä 15 min myrtsiin.

mennään vaan joku päivä

Vierailija
36/45 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on pitkä toimitusaika, hö. Kudotulla ja trikoisella on se ero, että kudottu ei jousta lainkaan ja on jäykkä. Näin ollen siis hankalampi sitoa ja voipi olla myös hiostava. Kokemusta on!

Birdy

Vierailija
37/45 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih..laskitko vähän väärin?? ;))))

aika hauska... mä 20vuotta, sä 27 vuotta..ja meillä ikä eroa 14 vuotta??

vai miten se meni?

Vierailija
38/45 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen ollut 27 vuotta viimeset 7 vuotta ;))))))

Vierailija
39/45 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee tänään paremmin, tytöt oli kerhossa poikkeuksellisesti 9-12, saatiin olla Alman kans aamu rauhassa:)

Mä oon varmaan tän pinon vanhin jos Midzi on nuorin, toukokuussa 35, ei paljon naurata...

NIPPU! Missä asustat? Meillä myös toi Espoon Ikea ihan tos lähellä! Me asutaan täällä Gumbölessä, Muuralan takana, kehä3:n ja Turunväylän kainalossa. Meille ei pääse julkisilla (kuin aikaisin aamusta ja alkuillasta), mutta te jotka tässä lähellä olette auton kanssa (Nippu?, Jeltsu?, Oodi?) voisitte tulla joku päivä esim. ens viikolla kyläilemään? Ringae varmaan jaksaa ilman autoakin ton 100m tulla:) Mites olis torstai?

Isommalla joukolla kantsis varmaan treffata vaikka siellä Sellossa niinkuin joku jo ehdotti! Laittakaas kahvittelupäivästä ja ajankohdasta ehdotuksia...

Adalmiina (kerrankin ilman Almaa)

Vierailija
40/45 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

prinsessamme syntyi 8.2 ja kun kyseessä on esikoinen, on aika mennyt vauvaa ihmetellessä...Luulin aiemmin, että kaikki vauvat nukkuvat 3-4 tunnin päikkäreitä mutta pirpanamme on näyttänyt että näin ei todellakaan ole. Yöt meillä menevät hyvin (kunhan saadaan vauva ensin nukkumaan) mutta illat ovat melkoista itkeskelyä kun tyttö on aivan yliväsynyt. Hän nukkuu vaunuttelemassa ja pari 15 min torkkua ruoan jälkeen muttei muuta, tuntuukin että hänellä on jonkin sorttisia syvään uneen nukahtamisvaikeuksia. No, tänään nukuimme 12 asti päivällä, joten katsotaan muten se vaikuttaa rytmiin...

Muuten tyttö on melkoinen tissitakiainen ja nautiskelee siis ruokailusta äitinsä tyylisesti pitkään ja hartaasti :) Vatsavaivoista meillä kärsitään kovin ja yritämmekin löytää hyvää vyöhyketerapeuttia (suosituksia otetaan ilolla vastaan). Asumme Pitäjänmäellä ja mielellämme lähdemme vaunuttelemaan/kahville muiden mukana!

Baby2006 ja vielä nimetön vaavi