Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIKUISTEN LOPPUVIIKKO (to-pe)

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täällä kirjoittelen pitkästä aikaa...oikeestaan ei oo ollu voimia kirjotella..oon vain lukenu teän juttuja. Oon ollu aika väsyny tuon tytön takia.Välissä tuntuu että pää hajoo ku se huutaa...aamuisin ei yleensä itke ja silloin nauraa ääneen ja juttelee, ja sitte mulle tullee itku. Mutta illat meillä on yhtä kitinää ja huutoa. Kävin taas eilen lääkärissä sen puluttelun takia..mutta edelleenkään ei mitään apua. Mä yritin että se " antais luvan" käyttää sitä gavisgonia että jospa se auttais...mutta se heti tyrmäsi sen.

Nyt tuntuu etten etea jaksa enää rampata turhaan lääkärissä ku ei se helpota Linnean oloa yhtään. Säälittää vaan pieni tyttö ku kipeetä se näyttää sille tekevän.

MINKKI: Miten teillä menee? kerro kuulumisia.Ois kiva tietää onko siitä gavisgonista ollu apua?

Sitte gallupiin:

*Minkä kokoisia vaatteita vauva käyttää tällä hetkellä?

*Onko jotain vaatteita jäänyt jo pieneksi?

*Mitä vauvalla on yleensä kotona päällään? Lempivaatteet?

*Kuinka usein vaihdat vauvan vaatteet?

*60-62cm tällä hetkellä käytössä. Yks 56cm taitaa vielä mahtuu päälle. Eli kaikki 50-56cm on jo menny pieniksi.

*Kotona yleensä päällä pody ja sukkahousut..joskus potkarit.Mut meän likka heiluu niin kamalasti (varsinki silloin ku itkee) että jalat ei taho pysyä potkareitten lahkeissa, vaan on aina yhtenä myttynä mahan kohalla. Siksi siis sukkahousut. Ei mitään lempi vaatteita.

*Vaihdan tytöltä aika usein vaatteita kun se puklailee niin paljon. Yleensä pari kertaa päivän aikana. Ja Öisin Tahtoo pissat tulla läpi, eli silloinkin vaatteet vaihtuu. Kone siis pyörii kokoajan.

Mäki haluaisin alkaa siihen laihdutus-piiriin... tuntuu vaan eittei taida nämä viimiset 5kiloo mitkä jäi, niin tippuu millään.Mäki oon niitä suklaan ystäviä. Ja iltaisin kun tyttö huutaa, niin sitä jaksaa aika pitkälle suklaan voimin...

Meillä mies mahataudissa...ja mä ihan mielissään ku se " joutuu" oleen kotona. Ei tarvi olla yksin...en kehtaa sille sanoo, mut teille myönnän! ;)

Vauvan koosta oli vielä puhetta meillä tyttö siis 6viikon neuvolassa 4945g ja 55,2 cm. Hyvin on kasvanu!

juu, yritän jaksella taas kirjoittaa myöhemmin lisää.

väsynyt miisa ja Linnea 7vk ja 2pv

Vierailija
2/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Minkä kokoisia vaatteita vauva käyttää tällä hetkellä?

2. Onko jotain vaatteita jäänyt jo pieneksi?

3. Mitä vauvalla on yleensä kotona päällään? Lempivaatteet?

4. Kuinka usein vaihdat vauvan vaatteet?

1. n. 60 cm

2. pari pienen pientä bodya on jäänyt pieneksi

3. kietaisu body, joka kiinnitetään neppareilla ja potkupuku

4. joskus kerran päivässä, joskus kolmekin kertaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Midzi: tiedän mistä puhut... Meillä sama juttu, tosi karmeeta, varsinki alkuaikana. Poika huusi aina illat ja aloitti tietty juuri silloin kun me suunniteltiin unille menoa. Nyt alkanut helpottaa, tosin illat edelleen ovat pahinta äkäilyn osalta. Aamuisin ja päivällä poika on itse herra aurinkoinen, kun herätään, hymyillään heti ensimmäiseksi. Päivällä otetaan sellaisia 15 minuutin - 3 tunnin unia ja muuten seurustellaan ja valvotaan kovasti. Uskon, että illalla sitten alkaa olla valvomiskiintiö täynnä ja halutaan tankata ja mennä sitten pitkille yöunille. Eli illalla sitten syödään melkeinpä puolen tunnin välein ja väliajat kitinää ja itkua...meinaa kieltämättä vieläkin ottaa hermoon :) Annan pojalle maitoa sitten niin usein kunnes hän nukahtaa ja nukkuu sen 8-10 tuntia. En viitsi kovin isoja määriä antaa kerrallaan, koska pelkään, että hän saa ähkyn tai sitten puklaa liiat pois... Tämä on ihan jokailtainen rumba joten siihen on jo jollakin tavalla tottunut vaikka ei mitenkään ihanaa olekaan. Iltapesut ja vaipanvaihdot ym tehdään sitten siinä riehumisen lomassa. Muuten poika ei hirveesti edes kiukkuile.

Tänne ei ihmeempiä, poju on taas hymyillyt koko aamun ja vitsi vie voiko olla suloisempaa, kun mennä nostamaan juuri herännyttä, lämpöistä vaavia sängystä ylös ja joka hymyilee kuin hangon keksi! Tippa oikein tulee silmään kun se on niin söpö!!!

Ensi maanantaina olisi äiti - vauva -tapaaminen neuvolassa. Kiva nähdä muitakin mammoja :) Sitten keskiviikkona eka lääkäri pojalla.

Saa nähdä tulenko flunssaan, meinaa olla vähän sellainen olo...pitäisi tänään käydä apteekista hakemassa Disflatylia lisää ja sitten jos ostaisi varalta pojalle suppoja...Jos sattuu että alan tässä sairastaa ja tartutan pojankin. Pitää kysästä viel apteekista kun en ennen niitä ole ostanut.

Jeps, poika kakki tunteella pöksyyn joten nyt sitten pyllypyykille!

Mukavaa loppuviikkoa ja keväänodotusta kaikille!!!

Sasuliini ja Eetu 1kk 30 pv

Vierailija
4/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Midzille voimia. Ihan sama rumba se on täälläkin. Meidän poika on ollut siis itkuinen ihan pienestä asti, kuten olen täälläkin kirjoitellut. Ei kuitenkaan taida olla koliikki, koska huuto ei ole kellontarkkaa eikä ihan jokapäiväistä. Tilanne on alkanut nyt hieman helpottaa ja ainakin omat hormoonit ovat tasaantuneet sen verran, etten enää itke hysteerisenä yhdessä vauvan kanssa kilpaa.

Esimerkiksi keskiviikko oli aivan hirveä. Vauva heräsi päiväunilta kahden maissa eikä sen jälkeen enää oikein nukkunut. Karmea kiljuminen ja kitinä kesti klo 17-22 -jep, vauva meni vasta kymmeneltä nukkumaan ja nukkui koko loppupäivän aikana yhdet puolen tunnin torkut. Siis valvoi reilu 7tuntia! Mutta kun ei nuku, ei millään.

Tätä iltaitkua on nyt alkanut olla ihan päivittäin, mutta se ei ole pahin mahdollinen joka päivä. Selvästi poika on väsynyt, mutta kun saan sen uneen ja lasken sänkyyn niin kas, ei väsytä yhtään. Se tuntuu taistelevan kaikin voimin nukahtamista vastaan.

Mahavaivat ja pulauttelu on meillä vähentynyt ja ollaankin jätetty Disflatyl-tipat kokonaan pois. Toistaiseksi on mennyt hyvin. Tosin suurin apu lienee korvikemaidon vaihto Tuttelista apteekin erikoiskorvikkeeseen. Nyt aiotaan vaihtaa Omneo-Tutteliin (joka siis myös apteekin tuote) kun toi maitoallergisten korvike on vähän turhan arvokasta (yli 30¿ purkki, josta tulee 3litraa) vauvalle, jolla ei ole allergiaa todettu ja siten ei saa reseptiä.

Jokatapauksessa ihaninta on, että nyt pojalla on myös niitä hyviä jaksoja päivässä, jolloin hymyilee ja jokeltelee. Ennenhän valveilla olo oli pelkkää itkua. Ne hymyt kyllä sulattaa... lisäksi plussaa, että viihtyy jo sitterissäkin jonkinmoisia aikoja. Puoli tuntia taitaa olla maksimi yhteen soittoon, mutta sekin on jo plussaa!

Lauantaina ristiäiset. Kiva, että pojalle saadaan nimikin :-)

-Oodi ja Simppu -melkein 7vkoa

Vierailija
5/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nukkuu ja mun pitäis mennä aamupalalle ennen kuin menen itsekin nukkumaan. Tytöllä oli tänään neuvola+lääkäri jo klo 9, joten en ole ehtinyt vielä syödä. Mun äiti tuli meille poikaa katsomaan ja vei mukanaan yökylään. Mun äiti on kyllä niin ihana!!! Olen valittanut sille noista meidän öistä, niin haki pojan siksi (ja tietty myös siksi, että poika saa siellä 100 % huomiota) sinne hoitoon, että saisin itse nukuttua silloin kun vauva nukkuu. Viime yö oli jo vähän parempi. Tyttö alkoi nukkumaan joskus klo 22 ja heräsi muutaman kerran yöllä syömään. Pitkästä aikaa mä nukuin noi syötöt, niin että jossain vaiheessa aina havahduin, että ahaa, tyttö nukkuu tissi suussa tai suu tissin vieressä ja jatkoin unia. Vähän ennen kuutta tyttö ei sitten enää nukahtanutkaan, vaan valvoi reilun tunnin ja nukkui sitten vielä tunnin verran.

Joo, siellä neuvolassa käytiin. Kaikki kunnossa. Painoa oli nyt 6 viikon iässä 5040 g eli 8 päivässä tullut 270 g ja pituutta oli nyt 55,8 cm (hassua, kun millin tarkkuudella merkataan, kun ei se pituus kuitenkaan niin tarkka mitta ole, jos vauva on vähänkin kippurassa tms.). Toi oli meillä jo viides neuvolakäynti tämän 6 viikon aikana, mutta seuraava on kyllä vasta vajaan kuukauden päästä.

Eilen oli aika rankka päivä. Yöllä nukuin taas huonosti eli valmiiksi jo väsytti kamalasti, mutta lähdettiin silti lasten kanssa ekan kerran kyläilemään kolmistaan. Mentiin kaverille, jolla on melkein saman ikäiset lapset kuin meillä. Mentiin sinne kahdella bussilla ja tyttö onneksi nukkui koko matkan ja jatkoi unia vielä sielläkin. Takaisin tullessa tyttö nukahti, kun lähdettiin, mutta heräsi bussissa sitten loppumatkasta ja huusi loput 10 min, mitä matka kesti. Kun eihän siellä bussissa voi ottaa tyttöä syliin, ainakaan mä en uskalla. Tuttikaan ei silloin tietenkään auta. Sääliksi kävi pientä, eikä nyt enää tee mieli lähteä mihinkään bussilla. Ehkä kuljetaan tästä lähtien junalla, kun siellä uskallan ottaa tytön syliin, jos herää ja alkaa itkemään. No, jäin sitten vielä kaupungille, kun mies tuli hakemaan lapset ja tulin kotiin vasta klo 20 jälkeen. Tyttö oli täällä raivonnut, vaikka olikin onneksi suostunut juomaan pullosta maitoa. Ei kyllä kovin montaa " reissupäivää" viikossa jaksa. Huomenna pitäis tosin käydä hakemassa poika sieltä mummilta, mutta siinä ei mene koko päivää.

Miisalle ja Linnealle vielä lohtuhalaukset! Toi huutaminen on tosi rankkaa. Onneksi Linnea on koko ajan vanhempi, niin elämän pitäisi (huom! pitäisi) helpottaa päivä päivältä. Ei tätä loputtomiin kestä (ONNEKSI!). Pahimmat itkut alkaa kohta olla takanapäin! Tsemppiä ja jaksamista kamalasti!!!

Mä liityn myös mukaan " kesäksi kuntoon" -projektiin. Olen myös aikamoinen herkkupeppu, enkä tota herkuttelua aio koskaan lopettaa, enkä edes paljon vähentää, mutta liikuntaa alan taas harrastamaan oikein kunnolla. Meillä ei ole kotona vaakaa, mutta 1,5 viikkoa sitten anoppilan vaaka näytti, että painoa olisi vielä 5 kg enemmän kuin ennen raskautta. Eilen sain yhdet vanhat housut mahtumaan jalkaan just ja just, mutta ei niillä voinut kyllä kävellä eikä istua... Lantio on sen verran levinnyt, että pahasti kiristää vanhat housut ja mahamakkara on niin suuri, ettei housut edes menisi vyötäröltä kiinni. Tavoitteena on pudottaa noi 5 kg ja saada vanhat housut mahtumaan hyvin jalkaan =)

Nyt menen syömään mannavelliä ja leipää...

T:Fassiloora ja tyttö 6 vko + 1 pvä

Vierailija
6/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitan poika sylissä joo ei sitten pilkkuja jne... koittakaa saada selvää!

MIDZILLE heti ekaksi - lohdutusta huutoon! meillä on gaviscon auttanu eli ei happamia röyhtyjä, yöt on aivan ihania -eli syö tasaisesti ja nukahtaa -ei rupea kakoilee ei kupli yms... nukkuu ja syö ja pieree .....

olen antanu joka ilta viiden maissa sen pari milliä ja illatkin ollu aika helppoja -huomaa ettei jannua enää koske ruokatorveen niinkui ennen. toki illat istutaan tissillä eli tankataan ja torkutaan koko ajan ja sit 21 sammuu ilman huutoja :) ja maito pysyy sisällä eli ei oo nälkäkään. Mä kärsin jokseenki suihkutissi ongelmasta -eihän teillä vaan oo samaa ? eli maitoa tulee niin että valuu syöttäessä yli ? ja sitten se lentää kaaressa pohalle tai puluttaa pikkuhiljaa milloin mihinki? toinen minkä huomasin siitä kovasta pulauttelusta että jannulla oli koko ajan nälkä ja huusi sitten sitä . koska kun annoin muutaman kerran pakastimesta maitoa -söi ja rauhottui...

Nyt tosiaan on ollu toosi helppoa ja maito riittää ja poika kasvaa ! !

vaategallup : meillä pääasiassa 56 cm vaatteet käytössä, muutama 60 cm vaate jo kaivettu odottaa valmiiksi mut on niin surkuhupaisa näky isoissa tamineissa. poika on siis toosi lyhyt vaikkakin paksu :)

kotona tavan bodyt ja potkarit käytössä, vieraille ja kaupungille mentäessä jotain siistimpää ylle tosin en kuitenkaan tingi mukavuudesta eli katson ettei oo mitään ihme hilavitkuttimia mitkä painaa yms...

mutta meillä siis muuttorumba edessä, remontti kohta valmis ja ristiäiset tulossa eli hommaa piisaa ja kaikki samalle viikolle. kyllä muakin huvitti eilen kun vaihdoin uudella asunnolla keittiön remontin keskellä vaippaa -oli ties mitä lastaa yms välinettä siinä ja mies samalla sitten putsas laattoja ja väisteli meitä ; )

tälläistä meidän arkeen , voi kun MIDZI asuisit täälläpäin tai me siellä niin voisi käydä katsoo teidän tyttöä jos jotenkin voisi auttaa kun on niin samanlainen tilanne kun meidän pojalla !!

voimia kaikille !!! tulispa jo kesä....

minkki kera oskarin 5vko 2pv

Vierailija
7/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö valvoo myöskin illat, ja päivät menee rauhallisissa merkeissä- ja hyvä niin, että mulla jää aikaa esikoiselle. Yleensä tyty valvoo illan klo 16-22 ja tankkaa, pulauttelee, kitisee ja kakkaa ;) Meis sitten viihdyttää esikoista. Meidän esikoinen oli TOSI rauhallinen vauva, niin välillä tuntuu, että missäs tämän vauvan käyttöohjekirja on...Onneksi yöt on rauhallisia, eli tyty herää 1-3 kertaa rinnalle ja jatkaa unia.

Vauvan paino ei ole noussut toivotulla tavalla, eli mitat oli 4vko neuvolassa 4460g ja 55,5cm. Mun mielestä imetys sujuu hyvin, ja maitoa tulee välillä niin että suihkuaa...mennään viikon päästä uudelleen neuvolaan punnitukseen. Ärsytti vaan terkan kommentti, että kai tarjoat vauvalle aina rintaa, kun se on tyytymätön?! Tuli sellainen olo, että terkka pitää mua ihan pönttönä...

Mä haluan kanssa liittyä painonpudotusrinkiin, 7 raskauskiloa olisi karistettavana!

Spiral ja tytöt :vauva 4vkoa ja 5pv sekä esikoinen 2v2kk

Vierailija
8/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuosta pulauttelusta ja itkuista... Meillä pulautellaan tosi paljon, mun pitää vaihtaa paitaa monta kertaa päivässä jos meinaan olla vähänkään skarpin näköinen (yleensä kyllä kuljen kotona puklut olalla valuen ja siihen kuivuen...). Minusta myös tuntuu että maito jota vauva syö (rintamaito) on varmaan vauvalle vahingollista kun itkee ihan hirveesti syötyään, vääntelee vartaloaan kaarelle jne. Mutta tämä ei ole jokapäiväistä, joten en ole soittanu edes neuvolaan. Pitäsköhän???

Eilen oli ihan karmea päviä kun vauva heräs ysiltä aamulla ja nukku kahdesti päivällä kun vein tyttöä ulos nukkumaan. Se siis nukku just sen aikaa kun vaunut liikku. Sitten nukahti kahdeksalta sikeään uneen ja söi muutaman kerran yöllä kunnes heräs seiskalta. Olin ihan rikki päivän jälkeen ja kun vauva ois nukkunu yöllä niin minä pällistelin silmät auki...

Meillä vauva taitaa taistella masuvaivojensa kanssa niin ettei paljoa naureskele. Hymy irtoaa kyllä päivittäin ja oon siitä jo tosi onnellinen, mutta se on vain pieni hetki... Mulla on kyllä korkea kynnys lähteä kysymään neuvolasta apua, vaikka vauva itkis kuinka. Oon jotenkin varma että mun pitäis vaan pärjätä... Kertokaa mikä voi olla vialla jos vauva itkee kovasti?

Mymmeli

Vierailija
9/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli heti paljon parempi olo. On se niin mahtava että on tämmöinen paikka mihin voi purkaa tuntemuksiaan, ja saaha vertais tukea. Taisi tarttua mieheltä Linnealle mahatauti...pikkuisella oli ihan vetelä ripuli. Pittää nyt seurailla että muuttuuko pahemmaksi ja syökö tyttö.

Onko teillä ollu vauvoilla vielä tauteja? Miten hoidatte ripulia? Ja milloin lääkäriin?

On se vielä esikoisen kans vähän välissä arvailua.... Vaikka työkseen oon lapsia hoitanu, niin en kuitenkaan näin pientä. ja sairaanahan lapsia ei tuoda hoitaa... eli antakapaaka ' kokeneet' äitit vinkkejä!

MINKKI. Missä päin te siis asutte? Me asutaan nurmijärvellä.

Juu, mulla kans vähän suihku tissi ongelmaa. Ensin sieltä ei heru ollenkaan ja tyttö meinaa jo hermostua..mut sitte yhtäkkiä kun tyttö on jo ollu jonku aikaa tissilla niin se maito nousee oikein paineella, ja silloin se kyllä suihkuaa. Linnea päästää siinä välissä yleensä irti tissistä ja mä annan maidon suihkuta johonki rättiin...ja sitte taas jatketaan. Niin että voihan se osiltaan siis tietty siitäkin syystä pulautella...mutta mies syöttää yleensä kerran yössä pullosta, niin kyllä se senki jälkeen oireilee...

Mä laitan tänään sinne syntyneet.fi sivuille Linneasta kaste kuvan..eli jos kiinnostaa niin voi käydä kattoon. Ois kiva nähä minkä näköisiä teidän muitten naperot on! :D

ÄÄKS, unohin taas mitä muuta mun piti kirjoittaa...

Vierailija
10/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oodi, onko apteekissa myytävänä eri Tutteli Omneota kuin ruokakaupoissa? Minä nimittäin ostin Omneaota Prismasta, silloin alussa kun tuntui että tuo meinaa pulautella enemmänkin. Edelleen on se paketti avaamattomana kaapissa.

Omneo on kuulemma ennen ollut apteekkikamaa, mutta nyt sitä saa päivittäistavarakaupoista siinä missä muitakin korvikkeita. Apteekin hinnat kun tietää, niin saattaapi olla aika paljonkin halvempaa kaupassa.

Mun käsittääkseni ne on ihan samaa tavaraa, mutta varmista vielä?

KL

Vierailija
11/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me asutaan Mikkelissä eli kaukana ja ei ihan päiväkahville kehtaa kyllä ajella . hei kokeile sellaista jos sulla on rintapumppu niin lypsät hiukan altapois sitä maitoa ennen syöttöä -ei suihkua ihan niin kovasti ! sekin auttaa tai sitten ei ! sitten se vastavirtaan syöttö eli olet itse hiukan takakenoisessa asennossa -sekin saattaa auttaa ! vaavan kipuilua on kamalaa katsella ja kyllä se äidin sydänparkaa raastaa !!

meidän oskarista löytyy kuva syntyneet.fi sivuilta ja siellä sairaala MKS , syntymäpäivä 21.02 !! Jos joku haluaa käydä kympin poikaa kurkkaamassa ;) kuvassa viiden tunnin ikäinen :) vauvakuumehan tässä iskee kääk !!!

Vauvan itkuista : Kuulemma normaali vauva itkee yhteensä 2 tuntia päivässä ja jos itkee enemmän niin ei ole normaalia joo tiedä tuota ! meillä esikoinen itki 7 tuntia päivässä 4 kuukautta putkeen -oli koliikki ja oskari itkee silloin kun on hätä eli nälkä tai väsy tai kipu ! kipu itku meillä yleensä sellaista että oskari katsoo ihan silimiin ja huutaa toosi kovaa ihan niinkui äiti auta katseella ! ja nälkä hamuaa itkulla aina johonki suuntaan yleensä syö samaan tahtiin omaa nyrkkiään tai tuttia kun huutaa !

mutta kaikki vaavathan on yksilöitä ! mä olen kai äidiksi jotenkin tässä vaan oppinu vaistojeni myötä en oppikirjoja lukemalla !!

aaa kutsu käy -palaan vielä !

minkki

Vierailija
12/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille auttoi, kun hän lopetti suklaan syönnin, niin vauvaltakin helpottui masuvaivat...Hän tosin veti sitä ihan hirveitä määriä päivässä, pari levyä...

Vierailija
13/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä syö joka päivä suklaata, ja määrät on aika pieniä...

Olin viikonki syömättä kokonaan,mutta ku sillä ei tuntunu olevan merkitystä Linnean itkuisuuteen...niin nyt mä oon taas antanu itelle luvan syödä suklaata! :)

Ja onhan niitä vaikka mitä mikä voi tehä maha kipua... oon jättäny teen pois, ja ruis leivän, ja sipulin ym. Enkä tiedä auttaako.

Mä uskon meidän Linnean itkujen johtuvan siitä pulauttelusta...ku ainakun pulauttelee niin itkee silloin,ja samalla röyhtäilee, nielee,ja kuolaa...

En tiiä kaippa tämä on vain normaalia...niinkuin kaikki tuntuu hokevan. Mut musta on kauheeta että Pieniä vauvoja saa sattua niin kamalasti ' normaalisti' . Tämän äidin sydän ainakin särkyy aina kun Pikkuinen väntelehtii tuskissaan..

Herkkis-miisa ja Pikkuinen Linnea

Vierailija
14/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vähän ongelmia sen pumpun kans..ku ei taho herua sille. Vaikka yrittäisin puoli tuntia niin saan vain jotain 20ml. Mutta jos vauva on tissillä..niin sitte kyllä heruu. Oon kokeillu pumpata toisesta samaa aikaa ku Tyttö syö toisesta...niin johan tuli parissa minuutissa 60ml!

Eli miten saan pumpattua ennen tytön syöttöä?? Kiva, jos ois jotain vinkkejä!

Vierailija
15/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikolle kiitti vinkistä. Pitääkin käydä eka Prismasta etsimässä sitä Omenota. Mulle sanottiin neuvolassa, että sitä saa apteekista. Mutta ei kai ne siellä tiedä, jos onkin yleistynyt jo normaaliin kauppaan? Tuskinpa on kahta samannimistä tuotetta?

Vitsi mä olen väsynyt. En tajua miksi, vaikka nukuin ihan ok yön. Olen tässä toiveikkaana yrittänyt saada Simppu-jätkää unille, mutta mitä vielä.Se on nyt kohta tunnin kukkunut sitterissä -no, onneksi viihtyy siinä. Mutta uskomantonta -mulla on jotenkin syyllinen olo kun annan sen vaan olla tossa sitterissa jalkojeni juuressa, enkä juttele sille. Onko tässä nyt sitten järkeä?

Että ensin ottaa pattiin kun pitää vauvaa koko ajan kanniskella ja nyt kun se itsekseen viihtyy, niin on syyllinen olo kun ei koko ajan juttele ja kanniskele sitä? Ei oo helppoa tää äitiys ei.

Mä olen netistä etsinyt jotain toimintaa päiviin. Mitä te muut teette päivisin? Mulla alkaa olla lähiympäristön kadut koluttuna eikä ostoskeskuksessakaan jaksa koko aikaa maleksia. Löysin seurakunnan sivuilta tietoja perhekerhosta. Joku kohtaamispaikka lapsille ja vanhemmille -onks kukaan käynyt? Niitä on tässä lähellä melkein joka aamu jossakin... mutta onkohan ne jotain kovin kristillisiä? Kun mä en mitään jesse-touhua jaksais,,,

Ja jos joku muu tässä pk-seudun lähistöllä tuntee (asun muuten H-linnan motarin vieressä, vartti Nurmijärveltä Midzi!) päivät pitkiksi niin eiku mammatreffejä pystyyn! Mä siis asun Vantaalla.

Vierailija
16/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan täällä espoossa ihan kehä III varrella, joten jos on auto käytössä, TERVETULOA kahville.

t. jeltsu&oona 6vko 4pvä

Vierailija
17/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin uhkaa mökkihöperyys... Kovasti ois kiva tehdä jotain ja nähdä ihmisiä, mutta kun kaikki " normaalit" ystävät ovat töissä arkisin päiväsaikaan. Me asutaan sitten Porvoossa, jos täällä on muita mammoja lähistöltä höperyyden partaalla niin järkätään treffejä tänne kehän ulkopuolellekin =)

Pikaisesti ehdin tähän koneelle ennen kuin lähdetään esikkoa viemään lääkäriin. Sillä on koko kroppa täynnä jotain mystisiä ihottumanäppyjä ollut jo parisen viikkoa ja nyt sitten päätin että mennään lääkärikeskukseen tarkistuttaa onko tuo jollekin allerginen vai mikä niitä aiheuttaa. Hassusti on myös molempien korvien taustat ihan auki ja tosi pahan näköiset.

Meillä oli ihana viimeyö, Nooa nukahti illalla 22:30 ja heräsi syömään vasta 5:30 josta jatkoi vielä unia puoli yhdeksään aamulla =) On pitkästä aikaa todella pirteä olo ja sormet ristissä täällä toivotaan että tämä olisi pysyvämpi ilmiö. (Ensi yönä siis valvotaan kun menin sanomaan...)

Iltaitkuista oli puhetta... ilmiö on nyt alkanut meilläkin. Joka ilta 18-22:00 kitistään ja huudetaan vuorotellen. Mutta missään vaiheessa ei ole hyvä olla kuitenkaan. Jännä että näin monella alkaa tässä vaiheessa vasta nuo itkut... Yleensähän se kuitenkin alkaa 3-4 viikkoisena käsittääkseni? Korjatkaa jos olen väärässä. Mutta eiköhän noitten itkujen luulisin parin kuukauden sisällä helpottavan.

Mä en enään muista kenelle kaikille piti toivotella jaksamista, joten toivotellaan sitä tasapuolisesti kaikille meille helmikuisten mammoille =)

sina77 ja Nooa 6vko 6päivää

Vierailija
18/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sillä se ei totta vieköön ole helppoa, kun vauva vaan huutaa. :/ Jaksamista kaikille huudon kanssa taisteleville!

Meillä on tää viikko tähän mennessä menny melko hyvin huutojen osalta. Alkuviikosta oli enemmän kitinää. Nyt on auttanut se, että myös näin iltapäivisin/alkuillasta laitan meidän Vimpulan ihan omaan sänkyyn nukkumaan. Hän rauhoittuu sinne yleensä tosi hyvin ja malttaa ottaa sit vielä hyvällä tuurilla puolen tunnin torkkuja. Nämä helpottavat illan kitinöitä, mutta eivät poista niitä. Nytkin tyttö torkkuu omassa sängyssä, kun väsyi leikkimään leikkikaaren alla. Vimpula jaksaa valvoa noin tunnin kerrallaan ja sit on saatava ainakin pienet nokoset.

Me oltiin tänään vierailulla mun työpaikalla ja tyttö nukkui koko reissun ajan! Pelkäsin vähän, ettei unta riittäisi enää, kun otettiin jo aikaisemmin 3h torkut. Sit herättiin välissä vähä vajaaksi tunniksi syömään ja vaipanvaihdolle ja sit taas ruettiin nukkumaan, kun päästiin turvakaukaloon istumaan. En sit viittiny kaivaa likkaa ulos kaukalosta ja toppapuvusta ollenkaan. Ajattelin, että hitto se ei ole mikään näyttelyeläin, vaikka monet varmaan mielellään olisivat nähneet Vimpulan " koko komeudessaan" . Ehkäpä joku toinen kerta.

Tulipas taas tilitettyä päivän tapahtumia. Sitä kun vauvalle juttelee vaan " höö" ja " guu" tyyppisiä juttuja, niin alkaa kaipaamaan oikeita sanoja... ;D

Vielä siitä huonosta omasta tunnosta. Minä myös tunnen syyllisyyttä, jos annan vauvan itsekseen potkiskella ja katsella ympärilleen esim. omassa sängyssä (meillä tyttö viihtyy siis tosi hyvin pinniksessä!). Hulluahan tämä on, sillä sehän tekee vaan hyvää, kun toinen saa itsekseen tutustua ympäröivään maailmaan ja tehdä rauhassa havaintoja ilman, että siinä on joku pällistelemässä ja naamaansa vääntelemässä vieressä ;) Ei ne ihan jatkuvasti edes sitä seuraa välttämättä edes kaipaakaan, mutta silti sitä on hankala saada menemään perille omaan kupoliin...

Vierailija
19/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siiri nukkuu käsivarrella joten yhdellä kädellä täytyy kirjoittaa...

kyllä täälläkin välillä meinaa mökkihöperyys iskeä, ja aivot tuntuu surkastuvan kun päivittäiset keskustelukumppanit on 1kk ja 2vee :D. ei mullakaan ole liikaa kavereita jotka olisi päivisin kotona, kyllä sitä aina tähän aikaan jo odottaa miestä kotiin! iltaisin on pakko päästä hengähtämään, yksin prismassa ruokaostoksilla käynti on juhlaa... mitenkähän järjestyisi tamperelaisten miitti kera kakrujen?

kesäksi kuntoon haluaisin myös, en ole ollenkaan sitä mieltä että vasta vatsamakkarat tekee Naisen. itsehillintää vaan ei löydy yhtään, ja makeanhimo on ihan hirveä! eilenkin kaupasta lähti mukaan neljä marsia (muka miehelle, hah), kädet täristen ahdoin ne naamaani heti autossa. no jumpassa olen onneksi käynyt jo pari kertaa.

töihinmenostakin oli puhetta. mä olen alustavasti luvannut mennä vuodenvaihteesta. riippuu vähän minkälaisia projekteja on tarjolla.

me käydään seurakunnan avoimessa kerhossa, ja olen tykännyt, samoin esikoinen. riippuu varmaan paljon vetäjistä, kannattaa käydä katsomassa. MLL pitää myös perhekahviloita.

fannyk + siiri

Vierailija
20/45 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

galluppi:

*Minkä kokoisia vaatteita vauva käyttää tällä hetkellä?

*Onko jotain vaatteita jäänyt jo pieneksi?

*Mitä vauvalla on yleensä kotona päällään? Lempivaatteet?

*Kuinka usein vaihdat vauvan vaatteet?

*meijän poijalle ei enää 50cm koon vaatteet mahu

*eli kaikki 50cm vaatteet on jo pieniä, nopeesti kyllä jäi pieniksi

*Yleensä joku kokohaalari tai pitkähihanen body

*vaatteet vaihtuun yleensä aamulla ja illalla ennen nukkumaan menoa, ellei sitten muuten likaannu.

poika nyt 5vk 3pv (4vk tarkastuksessa 5100g ja 52cm)

Ilta huutoa meilläkin joka ilta ja tuntuu ettei mikään saa hiljaseks. yöt nukkuu hyvin herää n. klo. 2:00 ja 4:30

Äippä 84 ja poika 5vk3pv