Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nollasta on vaikea jakaa hupeihin (rahaongelmat)

Vierailija
25.06.2017 |

Mua niin suututtaa, kun ihmiset ei tajua kiukkuisuuttani tiukkaa rahatilannettani kohtaan. Olen opiskelija ja tienaan 0e kk ja elän säästöillä. Ystävät pyytävät mitä ihmeellisempiin paikkoihin, äiti puhuu koko ajan matkoista ja maksaisi mulle matkankin. Mutta ongelma on, että äitini on ollut yh ja antanut meille kaiken. En halua hänen maksavan mulle enää muuta kuin max vähän ruokarahaa. Isästä ei toki kuulu, eikä rahaa tule. Eikä juuri koskaan oo tullut. Töitäkään en saa. Millä perkeleellä saan väen tajuamaan, että 0e tuloilla on vaikea ostaa muuta ku ruoat ja lääkkeet. Jo 2. kesä ilman töitä. Koko ajan hakenu duunii ku duunii ja lainoja en ota.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp

Vierailija
2/16 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut henkilökohtaisen avustajan töitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten on vaikea ymmärtää tilannetta, jossa eivät ole itse olleet. Itse kahden opiskelijan äitinä, tiedän miten tiukoilla ovat opiskelijat, jotka eivät halua ottaa lainaa. Villistä opiskelijaelämästä ei kannata puhuakaan, kun raha ei riitä edes välttämättömään aina.

Kesätöiden saaminen on opiskelijoille elintärkeä kysymys ja sitä jännitetään aina ainakin meillä, kun suhteita ei ole ja rahan lisäksi tarvitsisi saada oman alan työkokemusta ja hyvää täytettä cv:hen. 

Ainut mikä kannustaa, on toive paremmasta, mutta kyllä varmasti väsyttää ja kiukuttaa, kun kaiken mukavan saa unohtaa ja elämä on pelkkää selviytymistä.

Vierailija
4/16 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on säästöjä mut oon aatellu pesämulkuksi tulevaisuuden varalle. En haluu lainakierteesee jos valmistun. Josko ees duunii saa. Leipäjono on mullekin tuttu ja kirkon ruoka avut.

AP

Vierailija
5/16 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas nälkä kaivaa. Tekis mieli jtn syödä. Oon nostanut 1400e säästöjä kesäksi.

Miten jaan ne, vai jemmaanko osan syksyyn?

Ap

Vierailija
6/16 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten on vaikea ymmärtää tilannetta, jossa eivät ole itse olleet.

Ap:n äiti on ollut ja ymmärtää. Siksi hän rahaa tarjoaakin, rakkaudesta, ettei ap:n tarvitsisi olla nälissään. Mutta ap ylpeyttään ei ota.

Monissa rikkaammissa perheissä vanhemmat antavat lapsilleen ja sitten nämä omille lapsilleen jne. Sitä arvostellaan, koska kuulemma ihmisen pitää tulla toimeen yksin. Ei nähdä sitä tosiasiaa, että iauttamalla laitetaan hyvä kiertämään. Suomessa vaan on vallalla ajatus yksin pärjäämisestä. Yksin on kaikki tehtävä, vaikka kärsien. Vain hteiskunta saa auttaa, omat vanhemmat ei. 

Ap:kaan ei varmasti tulevaisuudessa auta omia lapsiaan, jos sellaisia saa.  

Vierailija
7/16 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää on koko kesä ilman tienestiä

Miten työttömät jaksaa koko vuoden lojua

Vierailija
8/16 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupeihin? Mistä 1800-luvulta kirjoitat?

Vierailija
9/16 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutuminen<3

Vierailija
10/16 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas nälkä kaivaa. Tekis mieli jtn syödä. Oon nostanut 1400e säästöjä kesäksi.

Ap

Oikeesti 1400€ ja ruikutat nälästä?! Ruma sana

Vierailija
11/16 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul on säästöjä mut oon aatellu pesämulkuksi tulevaisuuden varalle. En haluu lainakierteesee jos valmistun. Josko ees duunii saa. Leipäjono on mullekin tuttu ja kirkon ruoka avut.

AP

Pesämulkku??!!?

Vierailija
12/16 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Eli varastat silkasta periaatteesta ruokaa oikeasti rahattoman suusta, jolla ei ole edes mahdollisuutta säästöihin ja lainaan? Mitä jos pitäisit suusi ihan supussa vaan?

Vierailija
13/16 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöllä ostan aspiasunnon ku pääsen opinnoista ulos. Leipäjonossa käyn ja kirkon ruoka avussa, säästöjäni en ruokaan tuhla. Pesämulkku on tilille jäävä säädtö tulevaisuuteen jos joskus ostan jtn jännää

Vierailija
14/16 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oikeesti 1400€ ja ruikutat nälästä?! Ruma sana

Jaa se kolmelle tai neljälle kuukaudelle (en tiedä minkä ap katsoo kesäksi) ja maksa siitä vuokra ensin pois. Maksa sen jälkeen mahdolliset muut laskut, pakolliset lääkkeet ym ja katso paljonko jää ruokarahaa.

Vierailija
15/16 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä loppunut sosiaaliset suhteet jopa perheeseen, koska vaikean rahatilanteeni tietäen jättävät kohteliaasti pyytämästä mihinkään, koska minulla ei olisi varaa. Esim. bussilippuun Helsingistä Espooseen tapaamaan sisaruksia. Tässä kuussa sain vähän päälle 500€ työttömyysrahaa ja jouduin maksamaan opintolainan eriä vähän päälle 500€.

Vierailija
16/16 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul ei onnex oplainoi

Ap