Miten suhtaudut siihen, että on jo kolmas viileä ja sateinen kesä peräkkäin?
Varasitko matkan lämpimään vai tykkäätkö viileästä? Mitä teet lomalla kun vettä sataa ja on viileää?
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä säästä paineita ottaa, kun sille ei kuitenkaan voi mitään. Sateet ja viileys ei haittaa, kun pukeutuu sään mukaan. Lenkkeily ainakin on tällä ilmalla mukavampaa, kuin helteellä. Koirakin jaksaa paremmin. Totta kai toivon, että jokunen hellepäiväkin kesään mahtuisi. Tai ainakin aurinkoa.
tiedätkö paljonko verovarojasi ja muiden maailman maiden verovaroja sijoitetaan projektiin nimeltä ilmastonmuutoksen ehkäisy? vastaus: ihan helvetisti. kuitenkin, kuten sanoit, ilma on mitä on ja koko maailmasta ei löydy ketään joka voisi todistaa noiden käytettyjen rahojen vaikuttaneen ilmastonmuutokseen mitenkään. Joku laskutaitoinen voisi kysellä että mihin ne kaikki rahat sitten katoavat kun ilma kuitenkin on mitä on.
En välitä.paskaakaan. Tai no, oikeastaan parempi näin että on kylmää ja sataa vettä.
Miten niin kylmiä? Olen ollut nyt keväällä joka toinen viikonloppu mökillä ja aurinko on paistanut miltei poikkeuksetta. Yksi sateinen kesä oli joku viisi vuotta sitten, ei voinut kaivaa ojaa kun oli niin märkää.
Minulle kesä on toukokuusta syyskuuhun, ja usein lämmintä on vasta heinäkuussa. Kaunista on aina! Ei haittaa vaikka n. +20 olisi mukavampaa. Ulkomailla käyn pari kertaa kesässä.
Nyt on pitkään ollut valitsevana lännestä tuleva ilmavirtaus. Silloin on talvella lauhaa ja kesällä tätä tämmöistä säätä. Idästä kun tulee ilmat, niin on kovat pakkaset ja kesähelteet. Säätietelijät sanovat, että nämä suuret linjat eivät vaihtele päivittäin, vaan valitseva suuntaus pysyy pitkään. Minulle tämä sopii, luontokin näyttää tykkäävän, kovin on upeaa alkukesän vehreys. Nytkin on aurinkoista ja kirkasta, mutta lämpöä vain n 15C. Kohta osuu aurinko parveketuolille, menen sinne istumaan ja ulos katselemaan ja lintuja kuuntelemaan.
Ihana kesä ollut ja juhannussääkin oli tänä vuonna parempi kuin moneen vuoteen. Aurinko paistanut koko vkl.
Olen intohimoinen puutarhuri joten olen iloinen kun sataa! Silloin ei tarvitse kastella kukkasia. Paras on jos on muutaman päivän hiukan leudompaa, aurinko paistaa hetken ja sitten taas sataa pari päivää. Koko puutarhani on savisessa rinteessä joten ylimääräinen vesi valuu pois. Lisäksi kasvattelen lajeja joille viileä, sateinen sää sopii, en mitään eksoottisia, aurinkoa kaipaavia.
Lihavana, hyvin tatuoituna keski-ikäisenä täti-ihmisenä en myöskään tykkää helteistä, en halua näyttäytyä hihattomissa tai shortseissa. Jaksaa tehdä jotain jos on hiukka viileämpää.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kylmiä? Olen ollut nyt keväällä joka toinen viikonloppu mökillä ja aurinko on paistanut miltei poikkeuksetta. Yksi sateinen kesä oli joku viisi vuotta sitten, ei voinut kaivaa ojaa kun oli niin märkää.
Suomessa oli keskimääräistä viileämpi kevät (ainakin huhti- ja toukokuu), samoin kesäkuu on ollut keskimääräistä viileämpi. Jos olet yhtään uutisia seurannut niin tämä on fakta.
En nyt viitsi vielä julistaa tätä kesää kylmäksi ja sateiseksi. Sitähän on vielä pari kk jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
En nyt viitsi vielä julistaa tätä kesää kylmäksi ja sateiseksi. Sitähän on vielä pari kk jäljellä.
Ennusteiden mukaan sama säätyyppi jatkuu eikä muutoksia ole luvassa. Elokuussa alkaa koulut ja on jo syksyn tuntua.
Työreissujen ja vuosien ulkomailla asumisen jälkeen, minun mielestä kesäsää Suomessa on aina hyvä. Ilma on raikas ja puhdas.
Muutenkaan sää ei juuri häiritse kesällä eikä talvella. Tämä on pohjois-Euroopassa oleva maa.
Paskainen ja kuumudesta tunkkainen ilma ei kiinnosta.
Eiköhän se mene niin, että elokuusta tulee hellekuukausi, kun harva enää lomailee. Uskon, että syyskuukin vastaa normaalia kesää, päivisin yli 20 astetta. Tämmönen fiilis tuli.
Lähdettiin tänäkin kesänä kuukaudeksi kauas pois lämpimään.
Sateinen kylmä Suomi tuntuu vaan pahalta unelta.
Viime kesänähän oli vaikka kuinka lämpöisiä päiviä. Ja toissakesänä oli heinäkuussa kämpässäni yli 2 viikon ajan jotain 35 astetta lämmintä. Vai oliko se sitä edellisenä kesänä. Ei muista kun istuu vaan sisällä kaiket päivät.
Kesäkuuhan on lähes aina kylmä ja sateinen. Oikea kesä on vasta alkamassa. Viime kesän juhannus oli yllättävää kyllä lämmin. Todella harvinaista.
Ei täällä Helsingissä nyt niin paljon ole sadellut. Pilvistä on ja tuulee (kylmästikin), mutta ei täällä kyllä koko ajan sada. Eilenkin hikoilin auringonpaisteessa. Kannattaa pysyä liikkeessä, niin ei ehdi tulla kylmä. Varmasti makaamalla nurmikolla sitä ainutta auringonsädettä metsästäen tuleekin kylmä.
Vähän ehkä harmittaa, kun ei tarkene käyttää joka päivä kivoja kesämekkoja, mutta muuten ihan hyvä sää.
Vierailija kirjoitti:
Pessimisti ei pety, you know ;)
Nautin, siis ihan oikeasti. En oo koskaan ollut mikään kesän rakastaja, vaikka olenkin syntynyt kesäkuussa. En saa nukutuksi ja olen kärttyinen, pitäis varmaan muuttaa vaikka jonnekkin antarktikselle, ainakin olis tarpeeks kylmä :D..
Normaalit lämpötilat meillä täällä pohjoisessa on. Suomihan sijaitsee Alaskan, Siperian ja Grönlannin eteläosan kanssa samalla pituuspiirillä.
Mun lapsuudenkesät ysärillä oli lämpimiä, asuin shortseissa. Tänä kesänä toisella lapsella ollut shortsit ehkä pari kertaa, pienemmällä ei yhtään. Kunpa heinäkuussa tulisi kuumaa, ei ainakaan sateita pliis.