Miten suhtaudut siihen, että on jo kolmas viileä ja sateinen kesä peräkkäin?
Varasitko matkan lämpimään vai tykkäätkö viileästä? Mitä teet lomalla kun vettä sataa ja on viileää?
Kommentit (188)
Ilmastonmuutos on todistettu. Selkeästihän ilmasto muuttuu kohti jääkautta taas kerran.
Mennään joka kesä matkalle riippumatta kesän laadusta.
Mutta odotettuahan tämä oli. Lämmin talvi = huono kesä. Kylmä talvi = lämmin kesä. Ne hellekesät tulivat talvien jälkeen jotka olivat hyvin kylmiä.
Sateista en niin välitä, inhottaa joka paikkaan tunkeva kosteus, kotona sisälläkin se tuntuu jos jatkuvia sateita. Viileys ei niin haittaa, ideaalilämpö minusta on sellaiset +15/+20.
Egyptissä oli +40 ja ilma kuivaa aavikkoilmaa, toinen ääripää ollut Thaimaan matkat ja +35 ja se kosteus, se oli hirvittävän tukalaa ja ensimmäinen lomavko mennyt aina siihen "tottumiseen".
Eli kuiva ja kuuma paljon parempi.
Sää on asennekysymys, enkä jaksa ymmärtää miksi porukka jaksaa siitä valittaa kun asialle ei mitään voi.. Paitsi ehkä muuttamalla muualle..
Ihanaa. Eikä niin tavatonta. Minä muistan omista lapsuudenkesistäni, että ne olivat poikkeuksetta aik huonoja. Olen syntynyt -72.
Mutta pysyy pirteämpänä ja jaksaa tehdä jotain, kun ei ole niin kuuma!
Terveisiä Provencesta, vesikin 31-asteista. Kuin vaniljavaahdossa uisi. Kullä lämpö tekee hyvää vanhoille luille!
Eipäs ole. Savossa oli 2016 unelmakesä. Aurinkoista ja ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä Provencesta, vesikin 31-asteista. Kuin vaniljavaahdossa uisi. Kullä lämpö tekee hyvää vanhoille luille!
Paitsi että tuo on jo liiankin kuumaa, tuollaisissa lämpötiloissa tulee tukala olo. 😐
Kyllä ärsyttää. Koko talven odottaa kesää ja lomaa vain todetakseen että se sama +10 asteen lämpötila jatkuu ympäri vuoden. Minun lapsuudessani (80-luvulla) oli lämpimiä kesiä ja aurinko paistoi.
Vierailija kirjoitti:
Eipäs ole. Savossa oli 2016 unelmakesä. Aurinkoista ja ihanaa.
Asun Savossa ja ei todellakaan ollut! Heinäkuun alussa satoi kaksi viikkoa putkeen ja sen jälkeen oli muutamaa yksittäistä päivää lukuunottamatta viileää. Elokuussa oli ehkä lämmintä ja toukokuussa, mutta keskikesällä ei todella ollut mikään ihannekesä.
Mitäpä säästä paineita ottaa, kun sille ei kuitenkaan voi mitään. Sateet ja viileys ei haittaa, kun pukeutuu sään mukaan. Lenkkeily ainakin on tällä ilmalla mukavampaa, kuin helteellä. Koirakin jaksaa paremmin. Totta kai toivon, että jokunen hellepäiväkin kesään mahtuisi. Tai ainakin aurinkoa.
Rehellisesti sanottuna v*tuttaa, kesä on meillä muutenkin niin hirvittävän lyhyt pyrähdys ja sitten se mokoma tekee oharit (taas!!). Kohta on jo syksy, tosin nytkin tuntuu siltä.. Tahtoo lämpimään edes hetkeksi, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että tuo on jo liiankin kuumaa, tuollaisissa lämpötiloissa tulee tukala olo. 😐
Ei tule. Talossa ilmastointi ja tuo kaikkein kuumin aika nukutaan tai shoppaillaan.
Pistän kesämökin myyntiin.
Alkaa v****tamaan sisällä nyhjääminen, sateesta sammuva grilli ja kylmä järvivesi. Tämä oli tässä.
Etelämmäksi on lomalla päästävä.
Hiukan vähemmän voisi sataa, olisi kivampi olla ulkona. Viileys ei haittaa, mä en pidä helteestä.
Aivan naurettavaa väittää, että täällä kesät ennen muinoin lämpimiä olivat! Ehkä ajanjaksolla 1989-2000-jotain ne olivatkin, ysärillä oli melkein poikkeuksetta hyviä kesiä peräjälkeensä, mutta kyllä tää on Suomeen ihan normi...
t. -72
Ei haittaa yhtään. Jos aurinko on paistanut, kyllä täällä ollaan päästy heti +20 asteen. Toisaalta teen ulkotöitä, jolloin jatkuva vesisade hieman ärsyttää, mutta ei haittaa sinänsä elämää eikä töitä. Asennekysymys. Kesälomakaan ei ole kesällä, joten sinänsä ei väliä ja olen talvi-ihminen muutenkin. Täällä oli viime kesä kyllä suhteellisen lämmin ja pitkänkin aikaan. Oikeastaan viimeisimmät vuodet on olleet kesät todella lämpimiä/lämpimiä. Kesän lämpötilaennätykset on melkein järestään kaikki täältä päin.
yritys alkanut 4/21
plussa 1/22 — kkm 4/22
plussa 10/22 — kkm 12/22
N96 — taipumus toistuviin keskenmenoihin
Minä tykkään viileistä kesistä :)
Tämän vuoden säässä ei ole ollut juurikaan hurraamista, talvi oli liukas ja sohjoinen ja kevät superkylmä. Tähän konkurssiin kun lisätään sateinen ja viileä kesä niin avot, hienosti menee (so not). Yleensä pyrin ajattelemaan positiivisesti eli sää on mitä on eikä sille mahda mitään, mutta nyt alkaa puskea pintaan hienoinen ärsytys. En ole masokisti, haluan välillä niitä kauniita ja lämpimiä kelejäkin.
No eilen kävin pyöräilemässä ja jos ohikulkijat olisivat nähneet, olisivat varmaan pitäneet mua ihan hulluna nauramassa kaatosateessa fillarilla kaahaten....