Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

19-vuotias lukee Aku Ankan Taskukirjoja - onko normaalia?

Vierailija
24.06.2017 |

Eikö kuulosta vähän lapselliselta toiminnalta 19-vuotiaalle? Pitäisittekö itse normaalina 19-vuotiasta joka lukee Aku Ankan Taskukirjoja?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Se joka lukee on varmasti mielisairas

Vierailija
22/29 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kaikkea mv-lehdestä venäläisiin klassikkoromaaneihin. On luettu paljon AA:n taskukirjojakin, joskin ne ovat lehtiä huonompia kieliasultaan. Pääasia, että poika lukee. Se on harvinaista nykypäivänä. 

-N52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo se jonkinlaatuisesta jälkeenjääneisyydestä, kieltämättä.

Kyllä minäkin luin 10 vuotiaana akuja ja hieman vanhempana Jerry Cottoneita, mutta ne vaiheet jäivät aika nopeasti unholaan kun pääsi hyvän kirjallisuuden makuun, kiitos kirjastojärjestelmämme :-)

Yllättävää kyllä huomasin kirpputoreja kierrellessäni, että Akun pokkari maksaa enemmän kuin kirjallisuuden klassikko.

Kertooko tämä jotakin kansamme sivistystasosta?

Vierailija
24/29 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan tykännyt Aku Ankan taskukirjoista. Jotenkin niin epäakuankkamainen piirustustyyli niillä italialaisilla piirtäjillä ja huonot tarinat. Barksia ja Rosaa sen olla pitää.

Samaa mieltä. Oli muistaakseni joskus joukossa ihan hyviäkin tarinoita (joissa joku hyvä piirtäjä/käsikirjoittaja, kuten Fleming Andersen) mutta yleisellä tasolla nuo italialaisten piirtämät ja käsikirjoittamat tarinat olivat aikamoista kuraa, juonetonta ees-taas-koheltamista huolimattomasti piirrettynä. Lieneeköhän enää seassa lainkaan sellaisia helmiä kuin joskus oli? Itse en ole moniin vuosiin noihin taskukirjoihin tullut koskeneeksi.

Vierailija
25/29 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut aikuiset lukevat, mutta en pidä siitä. Mielestäni sarjakuvat ovat lapsille.

Vierailija
26/29 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luen itsekin ja olen 51 ja muistan 1970-luvulla, kun yli nelikymppinen isäni luki niitä.

Jäit kiinni provo! Et voi olla 51, jos isäsi on nelikymppinen!!!!

Ymmärryksessä vikaa? Isäni on syntynyt 1931 ja oli 1970-luvulla yli nelikymppinen. Itse opin lukemaan vuonna 1973 ja isäni luki samoja sarjakuvia kuin minäkin.

Vierailija
27/29 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku-lehti on tullut mulle vuodesta 1970. Luen sen itsekin lasteni lisäksi.

Vierailija
28/29 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen teknillisen yliopiston kirjastoon tuli ainakin vielä 15 vuotta sitten (kun siellä opiskelin) Aku Ankka.

Vierailija
29/29 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kuulosta vähän lapselliselta toiminnalta 19-vuotiaalle? Pitäisittekö itse normaalina 19-vuotiasta joka lukee Aku Ankan Taskukirjoja?

Vielä keski-ikäiset miehetkin lukevat Aku Ankan taskukirjoja joten mietipä ihan omilla aivoillasi jookos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän