Oletko pahasti jäljessä ajasta? Puuttuuko sinulta joku näistä:
Älypuhelin
Tiskikone
Taulutelkkari
Tabletti
Pesukone
Minulta puuttuu nuo neljä ylimmäistä, nappipuhelin tosin alkaa ilmeisesti olla jo trendikäs :D
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Television omistaminen taitaa mennä jo nykynuorten maailmassa jo hieman vanhoillisuuden piikkiin, olen itse 20-vuotias kavereistani vain yhdellä on televisio kämpässään.
Tää, tai ei sillä televisiolla ainakaan teeveetä katsota (:D), vaan yhdistetään esim. läppäriin ja laitetaan omat viihteet tulille. Juuri kukaan minunkaan kavereistani ei katso niitä ohjelmia mitä sieltä teeveestä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Television omistaminen taitaa mennä jo nykynuorten maailmassa jo hieman vanhoillisuuden piikkiin, olen itse 20-vuotias kavereistani vain yhdellä on televisio kämpässään.
Eli siis pelikonsolitkin ovat nykyään jo vanhoillisia,minä tyhmänä luulin että nykynuoretkin vielä pelaisivat
Tablettia ei ole mut läppäri löytyy.
Muut on ja paljon muuta päälle.
Ei ole varaa taulutelkkariin ja tablettiin. Pesukone on ostettu käytettynä. Astianpesukone on ostettu vuosia sitten osamaksulla. Älypuhelin on osamaksulla.
Telkkaria ja tablettia ei enää ole. Jäivät tarpeettomiksi. Läppäri ja siihen tarvittaessa iso näyttö kiinni.
Tiskikone, tabletti, pesukone ja tietokone puuttuu, mutta ei johdu siitä että olisin ajasta jäljessä, vaan koska olen köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis pelikonsolitkin ovat nykyään jo vanhoillisia,minä tyhmänä luulin että nykynuoretkin vielä pelaisivat
Kyllä niillä pelataan, mutta aika moni kytkee ne näyttöön kiinni. Telkkari ei ole kiinnostava.
Kaikki muut löytyy, paitsi tabletti. Lapsilla oli sellainen, mutta meni rikki. Aika turha vekotin mun mielestä, kun on älypuhelimet ja läppärit.
Mulla ei ole mitään noista. Tiskaan käsin ja pyykkään taloyhtiön pyykkituvassa yhteiskoneella. Muut on turhaa krääsää.
Sain ensimmäisen älypuhelimeni 19-vuotiaana vuonna 2013, kun ostin sellaisen itselleni ensimmäiseen omaan kämppään muuttamisen kunniaksi. Pari viime vuotta meni tosin taas ilman älyluuria, kunnes hankin uuden ihan vastikään. :D
Nykyisessä asunnossani oli tiskikone valmiina, ja pääsin sitäkin sitten käyttämään ensimmäistä kertaa elämässäni, kun ei lapsuudenkodissani tai aikaisemmassa kämpässäni ollut. Mutta ilman omaa pesukonetta on pärjätty tuolta 2013 asti. :D
Ja tuskin tulee kaiken tämän jälkeen yllätyksenä, että vähän aikaa sitten saamani taulutelevisio on myös ensimmäinen laatuaan. :D Aikaisemmassa kämpässä ei ollut niin minkäänlaista televisiota. Tablettiakaan ei yllätys yllätys ole, en vain ole keksinyt sellaiselle vielä mitään käyttöä.
Kaikki nuo löytyy, on myös lp-soitin ja tupladekki kasettisoitin. Vhs-nauhuria ei enää ole eikä koskaan ole ollut pyykinkuivaajaa tai leipäkonetta.
Keski-ikäinen täti.
Joo, puuttuu kolme viidestä, mutta ei kiinnosta. Ihan sama, mitä mieltä asiasta joku toinen on. En ole koskaan ollut altis sosiaaliselle paineelle, ja siksipä olenkin säästynyt mm. tupakoimiselta ja juopottelulta. Eikä kaduta tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Älypuhelin
Tiskikone
Taulutelkkari
Tabletti
PesukoneMinulta puuttuu nuo neljä ylimmäistä, nappipuhelin tosin alkaa ilmeisesti olla jo trendikäs :D
Eikös taulutelkkari näin netti-tv:n aikana jo ole ihan out, mummojen verme?
Ei ole taulutelkkaria ei, eikä tule. Läppäri riittää, ja vanha kuvaputkitoosa niin kauan kuin jotain näyttää (sillä alkaa olla ikää 20 vuotta). Tabletteja minulla on purkissa muutama sata niitä pieniä pyöreitä. Tiskikone on, mutta tiskaan käsin kun en ole sitten viime muuton saanut aikaiseksi tilata putkimiestä sitä asentamaan. Säilytän siinä tyhjät muovipussit ja pahvijätteet.
Vierailija kirjoitti:
Älypuhelin
Tiskikone
Taulutelkkari
Tabletti
Pesukone
Mulla on älypuhelin (alle satasella ostettu lumia)
taulutv:nä mielestäni myytiin tuo mun telkkari, 7 tuumaa, siis oikeasti 7
Tabletti on, 7 tuumaa sekin
Pyykkäri on rikki, mutta silti olen veivaillut sillä useammana vuoden (ei poista aina vettä tai linkoa), asun ok-talossa joten pyykkitupia ei ole.
Puuttuu vain tiski- ja pesukone. Asuntoon ei mahdu. Pyykit pesen pesutuvassa ja astiat tiskaan.
Kaikki löytyy, mutta en ole mielestäni ajan hermolla. Yhdessäkään laitteessa ei ole esim. sosiaalisen median sovelluksia, koska en käytä.
Tabletti on eniten käytetty kodin laite, selaan nettiä, katson youtubea, netflixiä ja areenaa ja luen e-kirjoja. Läppäriä käytän, jos on joku kirjoittamishomma, nytkin se on ollut pois päältä varmaan kuukauden.
Taulu-televisio on jo kymmenen vuotta vanha. Se toimii lähinnä pelikonsolin näyttönä, joten joku näyttö pitää hommata tilalle, jos se menee rikki. Tallentavaa digiboksia käytän jonkun verran, en aio hankkia uutta. Livenä olen tänä vuonna katsonut tv:tä ehkä kaksi kertaa.
Älypuhelinta ei ole eikä tule. . Tablettia ei löydy, pöytäkone ja läppäri kylläkin. Tiskikone on, se säästää vettä ok-talossa. Taulutelkkarikin on, koska edellinen sanoi sopparin irti. En kyllä ymmärrä, miksi mies sen hankki, katsomme tekkaria todella harvoin.
Pesukone on kodin tärkein laite. Käsin pyykkääminen on tosi raskasta ja hankalaa.
En ole fasessa, instassa tai twitterissä. En snappaa. Tapaan ihmisiä kasvokkain.
Olen pahasti menneen maailman ihminen , tosin olen tyytyväisesti sitä.
Mun laps vei mun tabletin, vaikka ostin sille läppärin. :(
Siis sitä voi käyttää keittiössä resepteille, suunnistukseen ja netflixin katsomiseen.
Tosin joutuisin ostamaan siihen netin erikseen, kun mulla ei oo wi-fii. Tai sitten jakaisin kännykän nettiä.