Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa pienituloisen tekemään monta lasta?

Vierailija
24.06.2017 |

Jos vaikka koko perheen nettotulot n 3000 euroa kuukaudessa niin miksi yksi lapsi ei riitä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kortsut on hinnoiteltu liian kalliiksi, ja meillä köyhilläkin on himomme. Ja pillereitä tmv. hormonaalisia ehkäisymenetelmiä en voi käyttää syöpävaaran vuoksi.

Mies kävi just julkisella vasektomiassa ja maksoi sen poliklinikkakäynnin verran eli 32,70 euroa. Sen säästää köyhempikin muutamassa kuukaudessa ja on lopullinen ehkäisy.

No miestä en voi vasektomiaan pakottaa, siinäkin ne putket voi kasvaa takaisin yhteen ja tulla vaikka vahinkolapsi. En tiedä paljonko naisilla vastaava maksaa, mutta en myöskään itse halua kyseistä toimenpidettä itselleni tehtävän.

Kannattais vaan laskea niiden kortsujen hintaa ja helpottaa saatavuutta niin vältyttäisiin teiniraskauksiltakin.

Niitä saa nykyään edullisesti netistä. Miten paljon helpompaa sen pitäisi olla? Tilaat kotona tietokoneella tai puhelimella, maksat samalla ja haet kortsut omasta postilaatikosta/tulevat postiluukkuun.

Tiedäntiedän. On ne silti kalliita. Ja puhuin niiden vaikeasta saatavuudesta viitaten teineihin. Alle 18- vuotiashan ei voi tilata netistä, ainakaan ilman huoltajan suostumusta. Ei se teineille ole kauhean helppoa mennä kassalta ostamaan niitä kortsuja, monessa kaupassa siirretty ainoastaan kassalta saataviksi.

Vierailija
22/33 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kortsut on hinnoiteltu liian kalliiksi, ja meillä köyhilläkin on himomme. Ja pillereitä tmv. hormonaalisia ehkäisymenetelmiä en voi käyttää syöpävaaran vuoksi.

Mies kävi just julkisella vasektomiassa ja maksoi sen poliklinikkakäynnin verran eli 32,70 euroa. Sen säästää köyhempikin muutamassa kuukaudessa ja on lopullinen ehkäisy.

No miestä en voi vasektomiaan pakottaa, siinäkin ne putket voi kasvaa takaisin yhteen ja tulla vaikka vahinkolapsi. En tiedä paljonko naisilla vastaava maksaa, mutta en myöskään itse halua kyseistä toimenpidettä itselleni tehtävän.

Kannattais vaan laskea niiden kortsujen hintaa ja helpottaa saatavuutta niin vältyttäisiin teiniraskauksiltakin.

Niitä saa nykyään edullisesti netistä. Miten paljon helpompaa sen pitäisi olla? Tilaat kotona tietokoneella tai puhelimella, maksat samalla ja haet kortsut omasta postilaatikosta/tulevat postiluukkuun.

Jotenkin onnistuin lukemaan tuota alkuun niin, että lapsia saa nykyään edullisesti netistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei pitäisi harrastaa seksiä jos ei kehtaa ostaa kortsuja. Kehtaako mennä sit aborttiin? Tai sukupuolitautitesteihin? Huomattavasti nolompaa ostaa hiv-lääkkeitä apteekista kuin kortsuja.

Vierailija
24/33 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun lapset hankitaan niin kuka osaa ennustaa mikä on tilanne esim. 10v kuluttua.

Siinä välissä saattaa joutua työttömäksi, pitkille sairauslomille tms. ja tulot romahtaa.

Viisas on säästänyt ennen useamman lapsen hankintaa tai kun taloustilanne on hyvä.

25/33 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä samat syyt kun kaikilla muillakin ihmisillä. Suomessa onneksi tuetaan sen verran pienituloisiakin, ettei ajatus ole niin mahdoton. :)

Vierailija
26/33 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin hyvätuloinen lapset saadessani. Sitten tuli yt:t. Nykyään olen erittäin pienituloinen, vaikka osa-aikaisen duunarityön lopulta onneksi löysinkin. Näillä mennään. Onpahan opiskeluajoista kerääntynyt edes kulttuurista ja henkistä pääomaa, eikä lasteni elämä vaikuta mitenkään erityisen ankealta. Meillä on ihan riittävästi kaikkea.

Vierailija
27/33 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee lyhennettyä työaikaa 6h per päivä, tulot n. 1500e/kk, minä kotiohoidontuella 280e, lapsilisä n. 90 per lapsi, lapsia 2. Meillä omakotitalo ison kaupungin keskustassa , ei autoa, laskut, lyhennykset jne onnistuu. Emme matkustele tai kuluta, rahaa sen verran että mieskin halusi tehdä lyhyempää päivää. Meille aika on arvokkainta, mielellään sen lastemme kanssa vietämme. Arvovalintoja kai. Kyllä tähän vielä kolmas lapsi sais mun puolesta tulla kunhan vähän kasvavat. Keltään ei puutu vaatetta, urheiluvälineitä, harrastuksia, fillareita. En tiedä mihin ihmiset saa rahaa niin paljon uppoamaan, onko autojen pito sitten kovin kallista?

Vierailija
28/33 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tekee lyhennettyä työaikaa 6h per päivä, tulot n. 1500e/kk, minä kotiohoidontuella 280e, lapsilisä n. 90 per lapsi, lapsia 2. Meillä omakotitalo ison kaupungin keskustassa , ei autoa, laskut, lyhennykset jne onnistuu. Emme matkustele tai kuluta, rahaa sen verran että mieskin halusi tehdä lyhyempää päivää. Meille aika on arvokkainta, mielellään sen lastemme kanssa vietämme. Arvovalintoja kai. Kyllä tähän vielä kolmas lapsi sais mun puolesta tulla kunhan vähän kasvavat. Keltään ei puutu vaatetta, urheiluvälineitä, harrastuksia, fillareita. En tiedä mihin ihmiset saa rahaa niin paljon uppoamaan, onko autojen pito sitten kovin kallista?

Auton pito on kallista. Ja moni on vielä sitä mieltä, että ei lapsiperhe voi olla ilman autoa. Ihmettelen miksi ei onnistuisi.

Vierailija
29/33 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä14 kirjoitti:

Tuet. Toisin sanoen toisten rahat.

Haluaisin olla eri mieltä mutta en voi. Tiedän ainakin kaksi naista jotka tekivät lapsia tukien vuoksi. Lapset alkaa jo olla aikuisia, ne nuorimmatkin. Aikoinaan sai verotuksessa lapsivähennyksenkin jonka vuoksi eräs äiti jatkoi lisääntymistä kunnes yksi lapsi kuoli kohtuun. Sitten älysi lopettaa. Tämän avoimesti kertoivat, jopa lasten kuullen. Toinen heistä teki lapsia kuusi ja jokaisen eri miehen kanssa, lapset tämän kertoivat ihan ventovieraillekin.  Kumpikin naisista oli/on materia-koukussa eli uutta autoa, tekniikkaa ja vaatetta piti hankkia koko ajan. Laskut meni perintään ja ulosottoon, mutta ei se estänyt hankkimasta lisää, vaikka lapsen henkilötiedoilla velaksi. "Eihän se haittaa" jos lapselta menee luottotiedot. Surullista! Perhe hajosi, toisella sitä ei ehtinyt ollakaan kuin siittämisen ajan ilmeisesti. Mutta silti en yleistä että kaikki pienituloiset ja köyhät naiset näin tekisivät.

Vierailija
30/33 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan samat syyt kuin isotuloisenkin, eli pitää lapsista ja haluaa ison perheen. 

Voi tsiisus! Ei kai kukaan lapsia nyt tunnepohjalta tee: "mutta kun mä haluun". Ensin mietitään tarkkaan tulot ja tehdään pitkän aikavälin suunnitelmat rahojen riittävyydestä, mahdollisista tulevaisuuden suunnitelmista ja niiden vaikutuksesta talouteen! Sitten, JOS näyttää siltä että talous on vakaa ja vanhempien mielenterveys on riittävän ehjä niin EHKÄ voi harkita lapsen hankintaa.

Lapsia tehdään nimenomaan tunnepohjalta, koska niitä toivotaan, eikä järkipohjalta siksi, että lapsiin on varaa ja esteitä ei ole. Tavallinen pienituloinen perhe kykenee aivan hyvin kasvattamaan useammankin lapsen, jos osaa tulla vähällä toimeen. Liian moni luulee, että lasten kasvattamisessa merkityksellisintä on taata heille koti omakotitalossa ja ratsastustunnit sekä riittävästi viikkorahaa.

Vierailija
31/33 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton pito on kallista. Ja moni on vielä sitä mieltä, että ei lapsiperhe voi olla ilman autoa. Ihmettelen miksi ei onnistuisi.

Meillä ei ole ollut autoa moneen vuoteen ja hyvin on pärjätty. Ei asuta likikään keskustaa tai palveluja mutta täällä on suht hyvin toimiva julkinen liikenne.

-kolme lasta ja nettotulot 2300e/kk-

Vierailija
32/33 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tsiisus! Ei kai kukaan lapsia nyt tunnepohjalta tee: "mutta kun mä haluun". Ensin mietitään tarkkaan tulot ja tehdään pitkän aikavälin suunnitelmat rahojen riittävyydestä, mahdollisista tulevaisuuden suunnitelmista ja niiden vaikutuksesta talouteen! Sitten, JOS näyttää siltä että talous on vakaa ja vanhempien mielenterveys on riittävän ehjä niin EHKÄ voi harkita lapsen hankintaa.

Pidin ilman muuta selvänä, että tämä oli parodia, mutta nyt, kun niin moni näyttää ottaneen tosissaan, täytynee kysyä, oliko sittenkään.

Vierailija
33/33 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autosta pakko kommentoida. Itse eläisin ihan mielelläni ilman autoa, mutta. Lasten joukkueharrastusten vuoksi on oikeasti PAKKO olla auto. Ihan joka viikko on matseja ja turnauksia jossain hevon kuusesssa, jonne kestäisi julkisilla joku pari tuntia suuntaansa. (Viime kuussa esimerkiksi Mäntsälässä, Kellokoskella ja Espoon perällä jossain).Lisäksi on leiriä ja kaikenlaista tapahtumaa siihen päälle.

Ja ei, en oikeasti tajunnut, mitä tämä harrastusrumba tulisi olemaan, kun he aloittivat. Aluksi harkat ja muut olivat tässä lähellä pelkästään ja homma hoitui ihan pyörillä.

Enkä todellakaan voi lapsilta viedä tätä heille hyvin tärkeää asiaa, eli auto on käytössä.

Toki bensaa ei hirveästi edes kulu, kun työmatkoja en esimerkiksi ajele ollenkaan. Mutta ilman autoa loppuisi urheiluharrastus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi