###Elokuisten loppuviikko###
Laitetaas pino alkuun. Palailen itse paremmalla ajalla iltapäivällä...
Kommentit (15)
Mitä ei äiti tekisi saadakseen edes köllötellä hiukan kauemmin aamulla... Meillä poika herää pinniksessä nukkuessaan yleensä klo 7-7.30. Nyt olen keksinyt, että kun mies herää vähän ennen klo 7, mä kiikutan nukkuvan pojan samalla meidän sänkyyn ja kaveri nukkua posottaa mun masun päällä melkein aina yli klo 8, joskus jopa yli klo 8.30! Ei siinä itse kauheasti nukuttua saa, mutta saapa edes vähän torkkua. En tiedä, miksi ei omassa sängyssään nuku samalla tavalla. :O
Eilen oli varsinaiset kevätjuhlaliikkeet taas menossa... Poika killui taas hellan alaluukun aisassa ja kun oli saanut kammettua itsensä polvilleen, irrotti kädet! Onneksi ehdin nappaamaan kiinni! Ennen on irrottanut vain toisen käden, eikä ole silloin kaatunut niin nopeasti eikä kovaa. Enhän mä uskalla olla tämän pikku marakatin kanssa yksin kotona, kun koko ajan on meno päällä ja mä yritän juosta perässä, ettei mitään tapahdu! :)
Onkos Babysta muuten tietoa, mikä mahtaa olla heillä tilanne? Kun ei ole vähään aikaan tainnut kirjoitella ollenkaan...
Kiitos Maisa kysymästä!
En ole yksinkertaisesti jaksanut enkä viitsinyt kirjoittaa. Meillä asuu sen sortin kitinä-kalle ettei aika muuhun jää. Tyytyväinen on niiiiiiin harvoin. Ollaan nyt reissussa ja nukkuminenkin on sitä sun tätä. Aloitettiin uudestaan kiinteätkin riisin lisäksi nyt hiukan bataattia ja mustikkaa (ennen sopi) ja siis Neocate maitona. Enpä siis tiedä sopiiko YHTÄÄN MIKÄÄN pojalle kun on huonotuulinen lähes aina.
Ollaan kierretty kylässä kavereilla ja siellä näkee kuinka " normaalit" lapset on niin tyytyväisiä ja iloisia ja meidän jätkällä niin lyhyt pinna joka asian suhteen ja missään ei kauaa viihdy vaan alkaa huuto.
Iso HUOH edelleen.
Jos jollain on vinkkejä miten meille saatas aurinkoinen poika ottasin ilolla vastaan? Syytä kitinöihin kun ei tiedä...
Aamulla oli vähän kiirettä, kun vein esikoisen kerhoon ja sit lähettiin Avan kaa ostoksille. Sitten taas vauhdilla kerhosta hakemaan ja ruokaa laittamaan. Huh mikä aamupäivä! Tein vielä äsken juustokakun huomisille anopin synttäreille. Ajattelin yllättää.. toivottavasti se nyt onnistuu!
Mindi ihmetteli miksi puuro ei maistu, miten on, oisko silleen et vauvalla ei oo vielä nälkä jos on juonut maitopullon klo 7 niin ei varmaan puuro maistu aamulla. Meillä ainakin jos neiti juo pullon maitoa klo 6 ei puuro sillon maistu kun vasta klo 9.30 jälkeen. Useimmiten juo maidon klo 04-05 välillä ja sit syö puuron klo 8 jälkeen. Mut lapsethan on erilaisia..
Ava varmaan kohta herää ja sit pitää taas lähteä raitista ilmaa haukkaamaan. Ihana ois tehdä kunnon kävelylenkki mut kun tuo esikoinen ei jaksa pitkiä matkoja. No kunhan pääsee edes ulos!!
Kuinka keittodiettiläiset jaksavat? Nostan teille hattua,HIENOA! Mä en siihen pystyis! Mä oon nyt 4 viikkoa käynyt Painonvartijoissa ja alas on mennyt 4kg. Eli kilo per viikko. Hidastahan tää on, mut kun ei tarvii olla nälässä ja voi syödä ihan tavallisia ruokia kunhan ei niitä kermassa ja voissa upota. Ja toisaalta toukokuun lopussa oon laskenut olevani 10 kg hoikempi, vielä 6kg jäljellä!
Mukavaa torstaita!
taitaa pukata ylähampaita samaan sysyyn taudin kanssa. Huomiseksi varasin lääkärin että katsoo korvat nyt kuitenkin kaiken varalta.
Poika sai eilen lattialta leipää suuhunsa ja sitä sitten oksennettiin puoli iltaa. No positiivista oli se, ettei tarvinnut soittaa ambulanssia =) Halvat huvit väsyneellä äidillä...
Että tämmöstä meillä!
Tsempata piti kaikkia laihiksella olijoita niin että TSEMPPIÄ!
MKE77 ja kipuinen poika
vähän jännittää, olis tässä meno esikoisen kans verikokeisiin, onneksi tajusin soittaa TK.hon ja kysyä puudutudlaastaria sillä apteekissa se ois maksanu 9e ja nyt saa ilmaiseksi.
vauva on oppinu joku päivä sitten isumaan, hauskasti pyllähtää istumaan karhukävelyasennosta, kontataan ihan pieniä matkoja mutta ryömiminen edelleen IN.
palaan myöhemmin uudestaan kun nyt pitää kiiruhtaa puuron syöntiin ettei vaan myöhästytä
Onpa taas ihanaa, kun tulee viikonloppu ja saadaan olla perheen kanssa yhdessä täällä kotona pitkästä aikaa. Viime aikoina viikonloput ovat menneet kyläillessä kaiken maailman juhlien merkeissä, joten nyt on kyllä ihanaa saada olla vaan kotona. Huomenna ois tarkoitus hankkia pojalle kaikenlaisia tarvikkeita, kuten turvaistuin. Täytyy varmaan tutustua turvaistuinvertailuihin, jos niistä sais apua valintaan.
Eilen retkahdin tekemään marjapiirakan, kun jääkaapissa oli vielä juoksevaa pullomargariinia. Eihän sitä nyt voinut roskiinkaan heittää, vaikka kuinka laihiksella tässä ollaankin. Vetäistiin sitten piirakka miehen kanssa heti eilen puoliksi. Morkkis ja ähky tuli. No tänään alkaa taas kerran uusi elämä... :)
Nukutaanko teillä muilla muuten jo kaikki yöt hyvin? Meillä poika nukkuu usein yöt läpi ja herää vasta aamulla n. klo 7 (tämä mamma kuitenkin aina herää tottumuksesta joskus aamuyöllä, ärsyttävää!). Joskus kuitenkin täytyy vielä imettää klo 4-5 aikoihin. Nyt kun vaan itsekin oppisi taas nukkumaa läpi yön.
Hyvää perjantain jatkoa!!
Minä olen kateellinen kaikille joille yöt nukutaan läpeensä tai herätään vain kerran... Tunnustan siis avoimesti! Meillä kun heräillään aikas monta kertaa yön aikana. Viimeyönä 3 kertaa, edellisenä taisin nousta 4 tai 5. Koskaan meillä ei olla vielä nukuttu koko yötä heräämättä. Paras yö on ollut 1 herääminen - niitä on ollut ihan muutama. Vähän jännittää, kun kuukauden päästä menen takas töihin, että kuinkahan sitä tulee jaksamaan, jos tuo lapsi ei pian opi nukkumaan. Jonkunlaista unikoulua pitäs vissiin pitää, mutta kun olen ite niiiiin väsynyt, että tuntuu että en jaksa edes kokeilla. Ajatuskin siitä että muutama yö pitäs valvoa ja taputella vauvaa, ehkä kuunnella huutoakin, tuntuu liialta. Mutta pakko on varmaan pian yrittää, että jaksas töihin mennä ja siellä olla.
Meillä on nyt sitten puhjennut toinenkin alahammas! Eipä se ekakaan vielä kunnolla näy, mutta tuntuu kyllä! Ja kovasti konttausmatkat pitenee! Niin ja nyt sitten vihdoin viimein on soseet alkaneet jotenkuten maistua! Tai siis se suu, joka on pysynyt tiukasti kiinni lusikalle, on alkanut aueta! :) Eihän sitä tässä olekaan odoteltu kuin reilut kaksi kuukautta! Hyvin silti oli kasvanut tyttö kun käytiin 8kk-tarkastuksessa. 9kg/73cm. +400g ja +2cm kuukauden aikana.
Nyt pitää lähteä keittelemään ruokia tällepäivälle. Mukavaa alkavaa viikonloppua!!
Anemos & neiti jo 8kk
toisaalta meillä kun ei oo eroa tolla arjella ja viikonlopulla joten ihan sama... Mies joutuu viikonloppusinkin tekemään usein töitä, kun on vanhempien yrityksessä töissä.
Aamulla käytiin mun työpaikalla tekemässä hoitovapaa anomus, hain nyt vapaata 31.12 saakka. Katsellaan kuinka tää syksy pärjätään ja sit voi ehkä keväänkin olla kotona jos hyvin menee. Eli jos rahat riittää. Ei oltu siellä kuin pikasesti, siellä oli meinaan kiertämässä vatsatauti, flunssa ym, joten en halunnut niitä mukaan.
Mulla on hirmuset suunnitelmat syksyä varten, oon siis hakenut keikkatöitä. Yks paikka ois sellanen mihin voisin ottaa Avankin mukaan. Sit ajattelin jatkaa avoimessa yliopistossa kasvatustieteiden opiskelua (en vaan tiedä millon siihenkin kerkee lukemaan..). Ja yhtenä iltana meen ohjaamaan liikuntaleikkikoulua. Joten saa mies syksyllä vähän hoitaa lapsia!
Tänään on anopin synttärit, illalla mennään kahville. Eipä muuta ihmeempää , Ava ryömii koko ajan enemmän eteenpäin. Pitäs taas ruokaa mennä laittamaan, tänään taas inhottaa koko homma!
Ihan nopeasti lähetyksen lomasta pinoudun...
Meillä ollaan sitten kaksi viikkoa nettipimennossa, eli tulen pinoutumaan aina kun ehdin...
MEILLÄ LÄHDETTIIN TOISSAPÄIVÄNÄ KONTTAAMAAN!!!!!!! Ihanaa.... mun pieni vauva....
Nyt tyttö meneekin sitten ihan joka paikkaan, mihin vain pääsee. Kovasti yrittää myös kääntyä istumaan.
Nyt takaisin lähetykseen...
Heather ja Neiti-Nessukka 7kk
Keskiviikkona oli viisainta tehdä päätös päästää 6v tyttären kissa pilven reunalle. Tuntuu että kaikki keinot ja hoidot käytettiin, mutta jossain vaiheessa ne eivät enää tehoa. Pahemmaksi asian tekee kun sunnuntaina lähti uuteen kotiin hevonen, joka oli myös tytön nimissä. Tosin onneksi jäi poni ja toinen kissa.
Eilen oli kissa vanhuksen hautajaiset ja kun kissa oli päässyt suuren kuusen ja kyynelkoivun alle, tyttö itki todella kovasti viedessään kynttilää haudalle. Tyttö oli suruissaan kun ei ollut muistanut tehdä mukaansydämen muotoista korttia, jossa olis ollut kissan nimi.
No, äskeinen ei sinällään liittynyt elokuiseen vauvaan, joka onneksi on vielä tietämätön elämän tällaisesta puolesta. Vauva sai eilen hyppykiikun, eikä tunnu löytävän siitä mitään iloa. Kivempaa taitaa olla äitin kainalossa ja katsella siinä touhuja. En vaan enää kovinkaan kauaa jaksa yhdellä kädellä roikotella kotitöitä tehdessäni. Pitää varmaan kohta laittaa rinkkaan :)
Vauva alkoi uudestaan heräileen pari kertaa yössä syömään jonkin aikaa ja nyt on kaksi viime yötä mennyt yhdellä heräämisellä. Jokusena yönä oli hereilläkin 2-3 tuntia.
Viikonloppua kaikille!
vähän meinaa väsyttää, kun vauva heräili useammna kerran yössä, söi kuitenkin vaan kerran. Esikoinen oli vissiin nakannu helisstimen illalla sänkyyn kun keskellä yötä rupes kuuluun narskutusta ja helinää sängystä, siellä poika leikki tyytyväisenä..... no nukahti kuitenkin aika nopeesti.
justa laiton pojan eka unille ulos niin eikö tuo ukko ala pärtsään moottorikelkalla parin metsin päästä poikaa, hohhoi, ei onneksi ainakaan vielä heränny.
no joo, tänään oli tarkotus lähtä viihteellekkin naapurikaupunkiin mutta kuskia eio sitten saatukaan ja ei uskalla kauas lähtä ilman kuskia kun kuitenkin vauva vielä heräilee ja jos sattuu ettei rauhotu. No kylläkait ne oikesti pärjäis mutta kun kotikyytiä ei ole niin en lähde:)
nyt kauppalistan tekoon.
Eipä päässyt eilen kukaan aprillaamaan (kauhee sana) kun olin koko päivän varuillaan ja epäilin kaikkea, heh heh..
Tänään sovin että mennään käymään mun vanhemmilla iltapäivälla ja esikoinen voi kuulemma jäädä sinne yökylään. Ihanan rauhallinen aamu huomenna tiedossa!
Innostuin eilen leipomaan pieniä possupiiraita ja retkahdin sitten niitä yhden syömään. Kauhee morkkis tuli heti ja sit lähdinkin kävelylenkille klo 20.30, oli tosi pimeetä kun tulin takasin... Se on jännä miten mielikuvitus alkoi temppuilemaan kun oli pimeetä sitä kuunteli joka risahdusta tuolla metsätiellä... vaikka tietääkin ettei siellä mitään tai ketään ole!
Kirjoitelkaapa kuulumisia!
Pitkästä aikaa. Meillä on pari viime viikkoa sairastettu flunssaa koko sakki. Isi taisi tuoda pöpön töistä, ja pieni sai sen viikko sitten ja nyt on äiskän vuoro olla korvat lukossa ja pää täynnä räkää... Sniff vaan.
Käytiin yksityisellä näyttämässä pojan korvat, olipahan varsinainen tri Mengele. Tiuski mulle, kun en heti osannut pitää kunnolla tiukasti poikaa paikallaan ja kun meni aikaa hukkaan kun piti body riisua jne. Sitten vielä, kun alkoi tutkia ilman ystävällistä sanaa pojalle, pieni tietty säikähti ja alkoi itkeä. Kommentti: -Kuuntelisin keuhkot jos äiti saisi pojan hiljenemään. Just joo. Kun käytiin päivystävällä edellisen viikon torstaina, kahden ja puolen tunnin jonotuksen jälkeen päästiin todella kivalle nuorelle naislääkärille, ja poika ei itkenyt eikä rimpuillut eikä mitään, kun tutkittiin. Päivystävä yleinen terveydenhuolto voitti siis kalliin yksityisen 6-0, mutta se jonotus:(
Äidin pikku siiseli oppi tässä sairastamisen lomassa myöskin konnttaamaan, eli nyt suunta on vahvasti eteenpäin. Viikko siinä meni, että parista konttausaskeleesta pääsi vauhtiin, mutta nyt joka päivä homma sujuu nopeammin. Kohta en pysy perässä! Käytiin työkaverin luona katsomassa mallia, hänellä kun on kesäkuinen reipas poika, joka näytti meidän pienelle mallia. Työkaverin poika kulkee jo tukea vasten eli " puita pitkin" niinkuin tiälläpäin sanotaan:) Siellä kylässä poitsu katseli aikansa, kun kaveri konttaili ja leikki, lopulta rohkaistui itsekin pariin jalan ja käden siirtoon. Nyt läiskähtää kämmen jo tarmokkaasti lattiaan kun pikku siiseli konttailee milloin eteiseen syömään vaununrenkaita tai kengännauhoja, milloin keittiöön natustelemaan maton hapsuja. Nyt on kodin turvakartoitus meneillään, pesuaineet siirtyi jo ylemmille hyllyille ja muuta vastaavaa.
Eipä meille sen kummempaa tällä kertaa. Huomenna on 8kk neuvola!! Onkos meillä nlapinoa vai avaanko sellaisen huomenissa??
Tsemppiä laihduttajille, itsekin vähennän suklaan syömistä ja pienin askelin yrittelen ruoka- ja kuntoremppaa. Jos se ei onnaa, muistan työkaverini sanat: - Hyvää ihmistä pitää olla paljon:)
Näihin sunnuntaisiin ajatuksiin,
Marjoriit ja pikku siiseli, kohta 8 kk
Flunssaa podetaan täälläkin kaikkien vatsatautien ja rotaviruksen jälkiminingeissa. Tätäkö tämä on koko kevät...
Tota lääkäri juttua piti ihan lähteä kommentoimaan. Ihan sama homma täälläkin, yksityislääkärit on oikeita moukkia lasten kanssa jopa siis lastenlääkärit. Kokemusta on kyllä vaan kahdesta mutta niille lääkäreille en todellakaan enää aikaa varaa, ehkäpä se mukavampikin versio vielä osuu kohdalle. Molemmat on ollut juuri tyyliä; kun päästään istumaan, survaisee " korvatähystimensä" lapsen korvaan sanomatta lapselle sanaakaan. Sitten tiuskii siinä huudon lomassa että pidä kunnolla kiinni päästä jne. Ja just toi " kuuneltais keuhkot jos äiti saa lapsen rauhottumaan" voi että pistää vihaksi.
Jos muutan sanan sanois lapselle ja näyttäis vaikka mitä on tekemässä ja millä niin luulis ettei ole liikaa pyydetty mutta tuntuu olevan.
Käytiin viime torstaina viimeksi ja koko huoneessa olo pelkkää huutamista ja ovelle pyrkimistä, ei ihme jos lapsille tulee lääkärikammo. Ja ne toimenpiteet ei varmasti kipua tuottaneet kun ei mitääntulehduksiakaan löydetty. Tietysti sitä pelästyy kun vieras ihminen käy suoraan " kimppuun" sanomatta sanaakaan tai ottamatta katsekontaktiakaan potilaaseen.
Terveyskeskuslääkäreillä sentäs on hieman enemmän aikaa, ainakin sanoa lapselle; moi.
Ehkä meillä on vaan ollut huonoa tuuria lääkärien suhteen, toivottavasti se matti mukava osuu kohdalle suraavalla kerralla.
Eipä nyt muuta tällä erää, taitaa neiti elokuinen heräillä partsilla ku itkuhälytin suhisee.
jekkuli ja tytöt 7,5kk ja 1,5v
Meillä hulinat senkun jatkuu.. Noin 5 krt yössä äiti nousee laittamaan tuttia, ja viime yönä klo 1.30 vellipullo vasta hiljensi neidin, ja aamu 7 maitopullo. Nyt ollaan jo nukuttu aamupäikkäreitä puoli tuntia. Mistä nuo lapset sen energian repii? Tuo 5 vuotiaskin heräsi ennen 7, ihan pirteänä. Kun mä taas olen silmät ristissä..
Noh, aikansa kutakin. Ruokailu on tätä nykyää myös aika taidetta. Puuro ei tahdo maistua, liekö jo kyllästynyt? Keittelen kyllä erilaisia puuroja joka aamu ja ilta, mutta silti tökkii. Eilen illalla isi sai riisipuuoa menemään, mutta nyt taas aamulla se ei mennyt.
Neiti viihtyy lattialla, ja hyppykiikussa. Taaksepäin kuljetaan, eteenpäin meno ei vielä onnistu, mutta ei ole kaukana sekään. Pylly nousee, mutta eri aikaan ylävartalon kanssa. :D
Mutta neiti on aurinkoinen ja hyväntuulinen, kiltti tyttö. Ei turhia kitise, naureskelee vaan. Toivottavasti pysytään terveinä, nyt on niin paljon kaikenlaisia juttuja liikenteessä, ja flunssasta juuri ollaan selvitty.
Meillä onkin seuraava viikko ihanaa, kun isillä alkaa huomenna isyysloma, ja seuraavan kerran menee töihin vasta 10.4 :)
Nyt tämä äiti lähtee keittää lisää kahvia jotta pysyy hereillä...
Hyvää loppuviikkoa, viikonloppua ja kevättä kaikille! :)
-Minttu & Viivi 7,5 kk