Hammasvälin kipu/särky, help!!
Mistä voi johtua? Alkoi melko yhtäkkiä... Kova kipu hammasvälissä ja vihloo hammasta.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Kipu on varmasti hampaassa. Ei siinä välissä ole kuin tyhjää
Aivan joo, tietenkin...Voikohan hammasydin olla tulehtunut? Pitää varmaan varata hammaslääkäriaika, mutta voi mennä aika pitkään. Ellei sitten saa jotain kiireaikaa...
Voi olla reikä hampaassa tai hampaan juuressa tulehdus tai molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan joo, tietenkin...Voikohan hammasydin olla tulehtunut? Pitää varmaan varata hammaslääkäriaika, mutta voi mennä aika pitkään. Ellei sitten saa jotain kiireaikaa...
Yksityiselle menet, saat ajan vaikka heti huomiseksi. Maksaa pari sataa.
Tikuta ja hae apteekista Corsodyliä tuubissa (tahnaa). Ainakin ientulehdus rauhoittuu.
Mitä tapahtuu jos ronkit sitä hammaslangalla tai tikulla? Siellä voi olla ruokaa jumissa ja siksi painaa hampaita.
Voi olla myös yöllinen hampaiden narskutus, tosin harvemmin kipua silloin vain yhteen paikkaan tulee, mutta voi niinkin käydä. Ota särkylääke ja soita huomisaamuna hammaspäivystykseen.
Koskeeko, kun naurat? :))
Ihan totta, kun nauroin, vedin jotenkin ilmaa suun kautta, niin vihloi. En mennyt hml:iin, niin hampaasta lohkesi paikka, siiten toinen ja lopulta koko hammas. Piti varata aika, niin alkoi sellanen migreenikohtaus, et vielä porattavaksi pitäs lähteä? (ei riippunut hampaasta). Sitten iski vielä pari muuta kohtausta ..... (Sissosstana tätä mun elämää....)
Desinfioi mekaanisesti ja huuhtele siihen tarkoitetulla apteekin aineella. Punainen neste paremman makuinen. Toista toimenpiteet muutaman kerran. Varaa aika hampilääkärille heti mutta jos em keinot auttavat voit peruuttaa ajan.
Vierailija kirjoitti:
Tikuta ja hae apteekista Corsodyliä tuubissa (tahnaa). Ainakin ientulehdus rauhoittuu.
Kannattaa pestä hampaat Corsodylilla aamuin illoin ja pursukuttaa suuta Corsodylin liuoksella ohjeen mukaan. Ja tietenkin langata ja tikuttaa hampaanvälit vähintään ennen pesua.
Kiitos vastauksista. Kävin hammaslääkärissä ja tulehdushan siellä oli. Hammas piti poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Kävin hammaslääkärissä ja tulehdushan siellä oli. Hammas piti poistaa.
Voi että :( Ikävämpi juttu. Mulla parodontti, ja useampi jo otettu, ei paljon naurata...
Mutta ainakin sait avun, elämä jatkuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että :( Ikävämpi juttu. Mulla parodontti, ja useampi jo otettu, ei paljon naurata...
Mutta ainakin sait avun, elämä jatkuu!
Jep! Parodontiitti tuossakin oli syynä...
Pelottaa vaan, pystyykö tuolla ikenellä enää puremaan mitään kovaa vai meneekö aina rikki..? Esim näkkäriä tai vaikkapa porkkanaa...
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa vaan, pystyykö tuolla ikenellä enää puremaan mitään kovaa vai meneekö aina rikki..? Esim näkkäriä tai vaikkapa porkkanaa...
Hanki tekohammas siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki tekohammas siihen.
Aika kalliita sellaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan missä asut. Minä olen saanut aina ajan jo samaksi päiväksi kun olen soittanut ja valittanut hammaskipua. Tämä siis terv. keskuksen hammashuollon kautta Helsingissä. Viimeksi pari viikkoa sitten soitin ja sanoin, että yöllä särki muttei nyt aamulla. Sain silti ajan heti yksityiselle hammasklinikalle ostosopimuksella eli maksoin vaan kunnallisen hamm. hoidon hinnan. Oli pieni reikä ja asia hoitui heti.
Kurluta koskenkorvaa suussa jonkin aikaa ennenkuin nielaiset...kyllä se siitä sitten "turtuu"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan missä asut. Minä olen saanut aina ajan jo samaksi päiväksi kun olen soittanut ja valittanut hammaskipua. Tämä siis terv. keskuksen hammashuollon kautta Helsingissä. Viimeksi pari viikkoa sitten soitin ja sanoin, että yöllä särki muttei nyt aamulla. Sain silti ajan heti yksityiselle hammasklinikalle ostosopimuksella eli maksoin vaan kunnallisen hamm. hoidon hinnan. Oli pieni reikä ja asia hoitui heti.
Joo sain tosiaan jo samalle päivälle ajan! Oli kyllä positiivinen yllätys. (t. Aloittaja)