Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa nyt ettei mun tarvitse huolehtia miehen siskon lapsista

Vierailija
23.06.2017 |

Ollaan appivanhempien mökillä, mikä siis on ihan ok, viihdyn täällä eikä siksi ole valittamista. Miehen siskon lapset ovat isovanhemmilla hoidossa koko viikonlopun ja anoppi vihjailee koko ajan, että minun pitäisi huolehtia lapsista kun kerran en juo mitään (olen raskaana). Ei kukaan muukaan kännissä ole, perus ruoka- ja saunajuomat on ja illemmalla jotain lisää kun lapset ovat nukkumassa. Olen jo sanonut anopille, että kun he kerran ovat luvanneet ottaa lapset juhannukseksi, heidän pitää hoitaa ja huolehtia. Minä olen täällä kutsuttuna vieraana enkä lapsenvahtina. Ei mene perille, hetken päästä anoppi on taas ehdottelemassa vaipanvaihtoa tai sanomassa isommille lapsille että "pyytäkää Saaraa" (leikkimökkiin "kahville"). Anoppi on juonut muutaman mutta on mielestäni silti siinä kunnossa, että pystyy huolehtimaan lapsista, appi samoin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, ne ovat isovanhempiensa vastuulla  ja voit sanoa sen ääneen. Relaa ja anna pilttien riehua, asia ei kuulu sulle.

Vierailija
2/19 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä siellä enemmän perheenjäsenenä olet kuin vieraana, etkä todellakaan kulu rikki jos lasten kanssa vähän leikkimökissä leikit. Muista tuo oma nuivuutesi sitten kun on se oma pulla putkahtanut uunista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse. Sellainen pitää kysyä etukäteen. Ja kuunnella ja uskoa vastaus. Lähde vaikka pitkälle juhannuskävelylle.

Vierailija
4/19 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä siellä enemmän perheenjäsenenä olet kuin vieraana, etkä todellakaan kulu rikki jos lasten kanssa vähän leikkimökissä leikit. Muista tuo oma nuivuutesi sitten kun on se oma pulla putkahtanut uunista.

Olen jo käynyt istumassa leikkimökissä ja leikkinyt lasten kanssa muutenkin. Haluan silti tehdä juhannuksena muutakin, mm. viettää aikaa mieheni kanssa. Appivanhemmat olisivat voineet kieltäytyä hoitamisesta, jos juominen houkuttelee kohtuukäyttöä enemmän.

ap

Vierailija
5/19 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse huolehtia lapsista! Jos appiavnhemmat oavt heidät hoitoon halunneet, he myös hoitavat apset. Lisäksi olet vielä raskaana.

Vierailija
6/19 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ne lapset menisi kaikkien yhteisessä huomassa. Ymmärrän, ettei kukaan halua yksinään ja täysipäiväiseksi lapsenvahdiksi. Mutta varmaan jossain vaiheessa olet itse tuossa samassa asiassa saamapuolella myös.

Vierailija
7/19 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat ovat ottaneet siskon lapset SINUN hoitoosi? Röyhkeää minusta.

Vierailija
8/19 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo käynyt istumassa leikkimökissä ja leikkinyt lasten kanssa muutenkin. Haluan silti tehdä juhannuksena muutakin, mm. viettää aikaa mieheni kanssa. Appivanhemmat olisivat voineet kieltäytyä hoitamisesta, jos juominen houkuttelee kohtuukäyttöä enemmän.

ap

Onpa törppöä anopilta ottaa lapset hoitoonsa ja sitten yrittää sälyttää tehtävää sinulle! Olet kyllä kiva kun olet leikkinyt heidän kanssaan ja huolehtinut heidän viihdyttämisestään. Harmittaa puolestasi. Jos olet perheenjäsen niinkuin joku tuossa sanoi, sinun kanssasi olisi pitänyt sopia asiasta, eikä vain kylmiltään sysätä sinut lapsenvahdiksi.

Vierailija
9/19 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän jo nyt, että se olen luultavasti minä, joka aamulla laittaa lapsille aamupalat kun muut nukkuvat. Ja samallahan se menee kun syön itsekin.

Vaikka jossain vaiheessa olisin itsekin saamapuolella, niin pitääkö minun jo nyt etukäteen ottaa vastuu toisten lapsista ilman että minulta edes kysytään sitä etukäteen? 

ap

Vierailija
10/19 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lasten kanssa oleminen on sinusta sitten niin vaikeaa? Ymmärrän kyllä, jos olet jotenkin sairas tai uupunut raskaudestasi, mutta muussa tapauksessa se on vain hyvää harjoitusta tulevaa varten sinulle.

Vierailija
11/19 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten kanssa oleminen on sinusta sitten niin vaikeaa? Ymmärrän kyllä, jos olet jotenkin sairas tai uupunut raskaudestasi, mutta muussa tapauksessa se on vain hyvää harjoitusta tulevaa varten sinulle.

Ei lasten kanssa oleminen ole minulle vaikeaa, mutta en vain tykkää kun heidät yritetään sysätä minulle kysymättä. En ole sairas tai erityisen uupunut, vaan haluan viettää aikaa myös aikuisten kanssa, erityisesti oman mieheni, enkä olla sidottuna lapsiin koko aikaa. Huomautan edelleen, että appivanhemmat ovat luvanneet hoitaa lapset, eivät he voi pakottaa minua lapsenvahdiksi vain siksi, että olen vesiselvänä heidän mökillään.

ap

Vierailija
12/19 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot lapsille, että mummi leikkii. Ja aamulla sanot lapsille, että menkää herättämään mummi laittamaan teille aamupalaa. ystävällisesti, mutta napakasti.

Juuri nyt voit lähteä vaikka kävelemään yhdessä miehen kanssa ja jos lapset haluavat mukaan, kiellä rauhallsesti ja kerro, että mummi on teidän kanssanne ja sillä selvä. Vaikka ei olisi ihan selvä.

Vierailija
13/19 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi on tästä järjestelystä mieltä? Voisiko hän lasten enona ottaa vastuuta myös?

Vierailija
14/19 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ukki myös hoitamaan, mikä vanhakantainen systeemi teillä vallitsee, että lasten kanssa puuhailu on naisten hommaa?

Vierailija
15/19 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu tää meininki on myös rantautumassa tännekin, kun oon täällä lapsenvahtina 6-vuotiaille puolipikkusiskoille. Jos ens juhannuksena täytyy, niin jään erittäin mielelläni kaupunkiin.

M23

Vierailija
16/19 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot lapsille, että mummi leikkii. Ja aamulla sanot lapsille, että menkää herättämään mummi laittamaan teille aamupalaa. ystävällisesti, mutta napakasti.

Juuri nyt voit lähteä vaikka kävelemään yhdessä miehen kanssa ja jos lapset haluavat mukaan, kiellä rauhallsesti ja kerro, että mummi on teidän kanssanne ja sillä selvä. Vaikka ei olisi ihan selvä.

Tai ukki!!

Vierailija
17/19 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte. Aina kun tulevat vinkumaan, sanot napakasti että menkää mummin (tai ukin) jutuille.

Jos koet luontevaksi, sanoisin sinuna myös anopille, että lapset ovat hänen vastuullaan kun kerran lupasi ne hoitaa. Muuten vaarana on jatkossa että saat hoitaa niitä koko ajan "kun samallahan se menee kun oma...".

Vierailija
18/19 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutele lapsille, että nyt on miesten juhannusyllätys teille - yhteinen mölkkypeli alkakoon, pelin vetäjänä The Ukki ja Kakkosvalmentajana The Eno. Hop-hop kaikki pelaamaan ukin ja Villen kanssa!

Vierailija
19/19 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lastenhoitaminen hel**i kuulu olla mitään leikittämistä ja jatkuvaa huomiota.

Oletteko koskaan ihmetelleet miten joku lapsi kaipaa jatkuvaa huomiota --- yllätys yllätys, se on OPETETTU siihen.

Lapset voi tehdä lasten juttuja, aikuiset aikuisten juttuja, kuhan on joku joka katsoo että lasten perustarpeet ym tulee hoidettua ja lapsen on turvallisessa ympäristössä. Eikä lapsille kannata kostaa aikuisten välisiä asioita.

Kai nyt kuka tahansa lapsen läheiden voi käydä jonkun vaipan vaihtamassa, se on vaan inhimillistä ettei toisen tarvi olla märissä. Miettikää itteänne sitten vanhainkodissa, toivotteko että vaihdetaan kuivat ylle. Tai antaa aamupalaa jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä