Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOhiirten torstai-tuhinat***

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISYYSVAPAAT: Meillä mies aikoo pitää heti vauvan syntymän jälkeen 1 tai 2 viikkoa, riippuen vähän siitä, milloin tämä vauveli syntyy. Jos sattuisi syntymään jo heinäkuun loppupuolella tai heti kuun vaihteessa, silloin mies luultavasti pitää vain yhden viikon, kun on kuitenkin ollut lomalla jo nelisen viikkoa ennen sitä. Sitten ne kaksi jäljelle jäävää viikkoa säästettäisiin ensi syksyyn/talveen. Minä olen myös yrittänyt ylipuhua miehen, että hän pitäisi ne vanhempainvapaan viimeiset kaksi viikkoa ja saisi siitä sitten ne bonusvapaat eli olisi ensi vuonna toukokuussa kuukauden isyysvapailla. Mies ei ole vielä lämmennyt ajatuksella, kai hän lähinnä miettii sitä, pystyykö järjestämään töistä vapaata. Toivon, että saan hänet ylipuhuttua tai että hän itse tajuaisi, miten ainutkertainen juttu tuo olisi.

ITSENSÄ SYYLLISTÄMINEN: Mun täytyy myöntää, että tuollaiset itsesyytökset on kalvanut minunkin mieltäni. Varsinkin ensimmäistä odottaessani, mutta myös nyt. Tuo on varmaan aika luonnollinen tapa ajatella. Onhan tämä raskausaika muutenkin niin herkkää aikaa, että mielessä pyörii vaikka mitä. Joskus olen sellaistakin miettinyt, että olenkohan ansainnut tätä toista lasta ollenkaan, kun en mielestäni ole tuon ensimmäisen kanssakaan aina mielestäni niin onnistunut. Varsinkin, jos korotan ääntä esikoiselle, tulee olo, että olen kamalan huono äiti enkä siis ansainnut yhtään enempää lapsia.

ALARAAJAKIVUT: Nyt vasta huomasin, että ainakin Hipsuhiiri ja Pumpuli härsivät myös näistä alaraajakivuista! Minulla on sama vaiva ollut jo pitkään. Lonkka kipeytyy heti, jos kävelen vähänkin pidemmän matkan. Liitoskivut vaivaa myös. Kiva olla jo tässä vaiheessa näin raihnainen :(.

MAIDON TULOSTA: Mulla ei esikoisesta tullut lainkaan esimaitoa ennen synnytystä. Vasta päivä pari synnytyksen jälkeen nousi maito kunnolla rintoihin ja sitten sitä tulikin. Saas nähdä, miten käy tämän toisen kanssa. Rinnat ainakin turposivat jo alkuraskaudessa, ekaa odottaessani ei sellaistakaan tapahtunut.

Kannatan PEEVELIN ehdotusta elokuisten treffi-pinosta. Sitä olisi paljon helpompi seurata ja jokainen halukas saisi varmasti riittävästi tietoa tulevasta tapaamisestamme.

Ja vielä niistä LASTEN VAATEHANKINNOISTA. Peeveli toikin esiin sen tosiasian, joka meilläkin on edessä: pojalta on jäänyt kaikki kevätvaatteet pieniksi. Pitäisi hankkia ainakin välikausihalari, kumpparit ja kevätkengät. Varsinkin nuo kenkähankinnat on aina hirveän työn takana, kun poika ei jaksaisi niitä koskaan sovitella ja kaupassa tulee aina isot riidat.

MINIK:lle ihanaa ultraa!!

OMASTA NAVASTA vielä sen verran, että Kela-paperit lähtivät käsistäni hetki sitten ja tänään laitan myös vakuutushakemuksen postiin :). Ihanaa saada asioita pois päiväjärjestyksestä! Muutenkin mulla on jotenkin paljon reippaampi mieli, kun mitä aamulla tai tällä viikolla muuten. Olisikohan lähestyvällä viikonlopulla jotain tekemistä asian kanssa.

Vierailija
22/31 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tuo viikonloppu taas lähenee! Olen ollut koko viikon ihan pihalla väsymyksestä, uskomatonta miten paljon tuo kellon rukkaaminen tunnilla vaikuttaa tällaisen aamu-unisen rytmiin. Ollaan koko perhe tuskailtu heräämisen kanssa koko viikon! Töissä on jatkuvaa kiirettä, enkä millään ehdi palstailemaankaan tarpeeksi, yritän kuitenkin pysyä mukana keskustelussa.

ISYYSVAPAISTA: Meillä ei tuota ole kovin paljon mietitty ja mitään päätöksiä ei ole tehty muutoin kuin synnytyksestä tietysti jää joksikin pätkäksi (pituudesta ei vielä tietoa). Mies vaihtaa tässä keväällä uuteen paikkaan joten ei ole vielä tietoa, miten voi lomailla (kiireajat töissä jne.) Minäkin tietysti toivon, että mies käyttäisi ¿bonusvapaansa¿, mutta nähtäväksi jää, meneekö töiden kanssa yksiin. Ymmärrän kyllä, jos mies ei tätä etuutta hyödynnä, kun kokonaan uudet työkuviot kyseessä.

KEVÄTVAATTEISTA: Olen myös käynyt ihastelemassa uutuuksia ja viikonloppuna aion jotain hankkiakin, itselleni nimenomaan. Kengät ovat hankintalistalla ykkösenä, mutta kyllä joku keväinen vaatekin mieltä kummasti piristäisi. Ja joku jo kommentoikin, että myös tavallisissa yläosissa on myös raskaana olevalle sopivia, saman huomasin itse viime viikonloppuna kun valikoimaa pikaisesti vilkaisin. Meillä on jo hankittu tytölle keväthaalari ja kengät sekä hatut ja käsineet ja joitakin ¿sisävaatteita¿ kuten farkut ja muutama paita. Mekot ovat pieniä, eli niitä täytyisi hankkia. On tyttö jo kysellytkin mekkojen perään. Aikamoisen tyttömäinen tyttö on kuoriutumassa tästä meidän ¿rasavillistä¿ ja on nyt viime aikoina ollut erittäin kiinnostunut hiuspinneistä ja mekoista sun muista! Meillä sovitukset onnistuvat useimmiten mainiosti, taitaa tuokin olla ¿naisellinen¿ piirre ja viime aikoina on innolla ollut lähdössä ostoksille mukaan!

TAPAAMINEN: Kannatan omaa pinoa tapaamisaiheisille viesteille. Jos palstaa ei ehdi seuraamaan koko ajan, menevät tapaamista käsittelevät kommentit kokonaan ohi.

Nyt vielä takaisin töiden kimppuun ennen kotiinlähtöä!

emali 19+1 (puoliväli lähestyy ;-))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepper:

Minä olen myös yrittänyt ylipuhua miehen, että hän pitäisi ne vanhempainvapaan viimeiset kaksi viikkoa ja saisi siitä sitten ne bonusvapaat eli olisi ensi vuonna toukokuussa kuukauden isyysvapailla.

Siis pystyykö mies saamaan jotenkin jotain bonusvapaita? Joita ei siis vähennetä äidin pitämästä vanhempainvapaasta? Toi olis kyl tosi hieno homma, varsinkin jos se lakiesitys niistä isyys- ja vanhempainrahoista menee läpi.

Vielä MIEHEN OSALLISTUMISESTA:Meillä mies on pitäny aina sen kolme viikkoa isyyslomaa. Muutenkin olen itsekin kai niin mukavuudenhaluinen et alusta alkaen ole näitä vauvoja aina miehellekin lykännyt ;) Ainoa tietysti mitä mies ei ole voinut tehdä on imettäminen. Vaipanvaihdot sujuu siinä ihan yhtä hyvin kuin multakin ja kaikki muukin. tärkeintä kai on se et antaa isän tehdä asiat omalla tavallaan eikä ole koko ajan korjaamassa miehen tapaa tehdä ettei hänelle tule sit epäluottamusta omaan osaamiseensa.

Nyt tuli yks kakinhajuinen tytöntyllerö tähän, vaipanvaihto hommiin siis.

Peeveli

Vierailija
24/31 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain, jos mies pitää vanhempainvapaan kaksi viimeistä viikkoa, saa hän ekstrana 2 viikkoa ylimääräistä isyyslomaa (= ns. " isyyskuukausi" ).

peeveli:

Siis pystyykö mies saamaan jotenkin jotain bonusvapaita? Joita ei siis vähennetä äidin pitämästä vanhempainvapaasta? Toi olis kyl tosi hieno homma, varsinkin jos se lakiesitys niistä isyys- ja vanhempainrahoista menee läpi.

Peeveli

Vierailija
25/31 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ripuli jatkuu. Sunnuntaina siis jo alkoi. Nyt alkaa jo vi...taan..!

Tiistaina kävin neuvolassa ja eilen lääkärissä, tänään sit verikokeissa ja jättämässä ulostenäytteet. Huomenna saa tulokset osasta verikokeita ja maanantaina sit loput. Saas nähdä löytyykö mitään vai onko tää sit vaan ihan tavallista ripulia. Oli mitä oli, sais jo loppua!

NEUVOLASSA kuitenki kaikki ihan hyvin, hemoglobiini 144, paino noussu 600 g, pissa puhdasta,verenpaine vähän koholla(niin on aina), sydänäänet kuului hyvin, pulssi 155. Kohdunpohjan korkeutta ei vielä mitannut, sanoi vaan että ihan turha mun vatsanpeitteitä mittailla.

ESIMAITOA on alkanu mullakin jo tällä viikolla valumaan. Esikoistakin kun odotin alkoi tosi aikasin.

TAPAAMINEN kuulostaa kivalta ja olen siis mukana. Ja kyllä varmaan kannattaa tosiaan oma pino aiheesta aloittaa.

Mutta nyt taas lepäilemään..

Calathea 18+3

Vierailija
26/31 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin juuri kaupungilta, ja matkaani tarttui ensimmäiset mammavaatteeni:). Mustat mamma caprihousut, farkkuhame ja pari paitaa. Tosiaan Tukholman keskustassa shoppailin ja kyllä noista mamma vaatteista on kaikki keskikokoiselle tallaajalle tarkoitetut aina loppu. XL ja XS kokoja on yllin kyllin.

Isyysvapaista kommentoin minäkin, täällä ruotsissa vanhempainvapaa on puolet ja puolet, eli minä olen ekan vuoden lapsen kanssa kotona ja mies sitten jatkaa siitä n. puoli vuotta eteenpäin. Hän haluaa ehdottomasti olla myös lapsen kanssa kotona ja kyllä se minulle vaan passaa.

Täällä on muuten kaunis ilma tänään, aurinko paistaa ja 7 astetta lämpöä, eli hiukka kevään merkkejä ilmassa, ihanaa!

tähtinova rv 19

Vierailija
27/31 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tänne olen niin harvoin kirjoitellut, mutta joskus kuitenkin. Olen aika laiska, mutta kerran viikossa seurailen menoa. Taas pisti silmääni sellainen aihe, että haluaa kommentoida.

TULEHDUKSISTA ym. OIREISTA: Olen varmaan ennenkin tästä asiasta jonnekin paasannut, mutta avaan vielä suuni. Jotkut ovat valitelleet valkovuotoja, supistuksia ym. mahdolliseen tulehdukseen viittaavaa. Minusta jos on jotain epätavallisen tuntuista alapäässä, ts. oma vaisto sanoo muiden oireiden lisäksi, että kaikki ei välttämättä ole ihan ok, niin kannattaa vaan lähteä reippaasti lekuriin ja passittaa itsensä labratesteihin.

Itselläni on ollut yksi runsaasta valkovuodosta alkanut ja pienillä supistuksilla jatkunut emätintulehdus, joka meni kohtuun ja sikiö kuoli. Tämähän on hyvin epätodennäköistä, että niin käy, moni emätintulehdus saadaan kuriin antibiooteilla. Minulla antibiootit eivät enää ehtineet tepsiä. En nyt halua korostaa, mitä minulle on käynyt, vaan sitä, että minusta pitää heti lähteä lääkäriin, jos on pienikin epäilys. Tämä ei todellakaan ole mitään yli-hysteriaa, vaan ihan normaalia raskausajan huolta. Silloin kun on raskaana on paljon herkempi kaikelle. On ihan sama, jos tekee vaikka 10 turhaa käyntiä ja kaikki on hyvin, mutta jos yksikin käynti paljastaa esim. tulehduksen, on se sen väärti. Vaikka kuinka pidettäisiin kahjona ylireagoijana, niin mitä se haittaa. Tunkekaa itsenne lääkäriin ja labraan, jos siltä todella tuntuu.

Paasasin taas pitkään, mutta asiakin on minusta tärkeä. Veljeni, joka on lääkäri, on sanonut minulle, että terveysasemat ovat juoppoja ja mummoja väärällään (en halua heidänkää vaivoja väheksyä), joten kyllä sinne etuoikeutetusti raskaana olevat lapsestaan huolissaan olevat äidit mahtuvat hyvin!

Hyviä viikonloppuja ja pitäkää itsestänne huolta.

Vierailija
28/31 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli oltua kaupungilla pojan ja työkaverin+tämän tyttösen kanssa shoppailemassa. Oli kyllä paljon vaunuväkeä liikenteessä tuolla Helisngissä, kun oltiin kaupoilla 9.30 aikoihin. No, itselle en ehtinyt kauheesti mitään katsella, kun pitäisi pojalle saaha kans näitä kevätvaatteita ja kenkiä. Onpas muuten aika voimia vievää hommaa, kun ei aina olla kovin yhteistyöhaluisia. Lopulta ei mitään pojalle löytynyt, mutta uudelle tulokkaalle hommasin läjän aivan ihania vaatteita ;) Että uusi reissu kaupoille edessä...

Ihan kuin muistaisin jonkun kyselleen polvien yläpuolelle ulottuvaa äitiyshametta. Tuolla Kampin keskuksessa on paljon lastenvaateliikkeitä ja siellä yhdessä ruotsinmaalta tulleessa oli sellainen kiva farkkuhame. Tuli täs vaan mieleen.

Tapaaminen viikonloppuna ennen juhannusta oikein mainiota ja voidaanpi pistää siitäkin pinoa pysyyn tosiaan.

Ja nyt menen herkuttelemaan omenapiirakalla ja vaniljajätskillä ;)

Air + masu 17+6 + poika 12/04

Vierailija
29/31 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

KEVÄTVAATTEET: Olen ihan kade kaikille teille, jotka olette tehneet hyviä ostoksia! Olen käynyt jo monta kertaa kuikuilemassa kaupoissa itselleni jotain kivaa, mutten ole löytänyt yhtään mitään. Lisäksi on viime päivinä alkanut kaupoissa pyörryttää/heikottaa, mikä on vienyt soppailusta nautintoa. Se uikkarin sentään jo löysin. Ilmeisesti mulla ei ole verenpaineesta enää juuri mitään jäljellä. Täytynee ruveta taas kantamaan suolakeksejä mukana, niin kuin korppuja alkuraskauden pahoinvointiin.

Muuten ei mitään kuulu, lunta sen kun tulee vaan. Ja liikkeitä alkanut tuntua pitkin päivää - kiva!

Vointeja!

Picapica ja Peukaloinen pikaisesti 20+1

Vierailija
30/31 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyyslomaa varmaan isäntä pitää sitten pari viikkoa, kun vauveli tulee maailmaan ja viikon myöhemmin. Saattaapi kenties pitää noi kesälomtkin osaksi syksyllä ;) Mitään ekstralomia ei varmaan pidä, kun ei pitänyt pojankaan aikaan, mutta meille tuo systeemi passaa ihan hyvin..

just mietin, että mies tavallaan " joutuu" osallistumaan enemmän lastenhoitoon jatkossa, kun kavereita on kaksi. Nyt on ollut meikäläisen vastuulla. En siis valita (no välilllä teki tiukkaa), mutta saapi nähdä, miten käy. Tuon pojan kanssa voi jo touhuilla hyvin kaikenlaista ja se on saanut miehen enemmän mukaan. Ennen, kun ei oikein kai tiennyt, mitä tuommoisen mytyn kanssa tekisi...

Sivuraiteille taisi mennä

Vierailija
31/31 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomista ultraa jännään ja saas nähdä kuinka ensi yönä saa nukutuksi. huomenna ollaan sitten viisaampia. Kättärille ollaan menossa joten enpä elättele toiveita että sukupuoli meille paljastettaisiin.

isyyslomasta oli puhetta. Meillä mies taitaa olla kesälomalla kun vauvan pitäisi syntyä. Hän aikoo pitää kolme viikkoa isyyslomaa heti loman perään jos työnantaja siihen suostuu. Voipi olla että pomo ilkeyttään haluaa miehen töihin muutamaksi vuoroksi ettei mies vahingossakaan saisi seitsemää viikkoa " kesälomaa" .

Tapaamisesta: Sopikaa päivä niin mä yritän järkätä sen vapaaksi töistä. Itse jään lomalle juhannukselta mutta varmaankin suurimmalle osalle ennen jussia sopii paremmin.

No eipä muuta kuin huomista ultraa jännätessä...

pubu ja Unski rv19+6