Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Postin tunnus voi olla "Sujuvampi arki"????

Vierailija
23.06.2017 |

Postinen kun napsahtaa luukusta, kannessa lukee Postin logon vieressä "Sujuvampi arki". Postihan vain hankaloittaa arkea!

Itse olen kahdesti tilannut netistä paketin kotiinkuljetuksella, kummallakin kerralla on pitänyt noutaa postitoimistosta paketti. Ja kyllä, se noutaminen on vaiva jos postitoimisto ei ole naapurissa tai normaalien matkojen varrella ja paketti on iso ja painava. Siksi kai Postikaan ei niitä viitsi kotiinkuljettaa.
Samanlaisesta toiminnasta olen netistäkin lukenut paljon.

Sitten se Ebay-sekoilu, että on Postille mahdotonta tietää mahtuuko paketti postiluukusta, jos se ei ole Postin omissa standardimitoitetuissa paketeissa. Kun olin aikoinaan töissä kioskilla jonka yhteydessä oli Postin palvelupiste ja vielä maxikirjeet olemassa, niiden sopivuus testattiin laittamalla paketti läpi muovilevystä, jossa oli postiluukun kokoinen reikä.
Ainut keksimäni syy, miksei tuollaista voi enää käyttää, on Postin yritys päästä jälleen kerran mahdollisimman vähällä. Sitten ihmisten pitää noutaa postitoimistosta niitä tavallista kirjekuortakin pienempiä, ohuita paketteja, kun Posti "ei tiennyt" mahtuuko sellainen luukusta sisään.

Unohtamatta postin väkivaltaista kohtelua. Juuri oli sekin uutinen, kun mies tilasi jonkun levyn erityissuojalla, ja silti se tuli perille tuhantena sirpaleena. Pakettikin oli sen näköisessä kunnossa, että oli heti selvää ettei sen sisällä voi olla enää ehjää tavaraa.
Ja toki ne pienemmät jutut, jotka kertovat omaa tarinaansa. Jatkuvasti kirjeideni ja lehtieni päällä on kengänjäljen kuvia vaikka minä en ole ehtinyt niiden päälle astumaan. Lehdissä on usein kansi hieman revennyt, kansi enää yhdellä niitillä kiinni tai lehti on tungettu väkivalloin väärä puoli edellä luukusta (se puoli jossa sivut "hajaantuvat", en ymmärrä miksi kukaan edes tekee noin kun sehän on paljon hankalampi niin).
No kenties kyseessä on vain minun alueeni postinkantajat ja muut Postin työntekijät, muttei se siinäkään tapauksessa ole plussaa Postille.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vielä maxikirjeet olemassa

Näitä toivoisin (turhaan takaisin). Oli niin kätevää kun paketti tuli suoraan kotiin. Hintakin oli vain puolet siitä, mitä nyt pitää maksaa postista noudettavista paketeista. Vaan onhan postin voittoa tavoittelevana yrityksenä fiksuinta tuplata hinta ja puolittaa työn määrä. 

Vierailija
2/8 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Lisäksi meidän alueella (kerrostaloja) päiväposti jaetaan tiistaisin kahteen kertaan - iltapäivällä kahden aikoihin ja illalla noin klo 23.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkukaupungin pääposti (en todin tiedä, onko muita olemassakaan enää) oli suljettu torstaina, siis juhannuksen aatonaattona. Ei tullut edes mieleen tarkistaa, sillä eihän se nyt mikään aatto ollut. 

Onneksi kovin moni verkkokauppa ei enää postiin toimita, vaan voi hakea lähikaupasta. Olen aina kannattanut postin säilyttämistä, mutta ehkä ne laajemmat aukiolot vaikka Prisman tai CM:n yhteydessä oliskin ihan hyvä juttu!

Vierailija
4/8 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun hain viimeksi postista "ei mahtunut postiluukusta" -lapun kanssa "iso"kokoista kirjettä, kysyin postineidiltä että ihanko totta ei mahtunut? Paksuus oli n. 4 mm. Ja postineiti myönsi että posteljoonin ei ole pakko ottaa jotain kirjettä kierrokselle mukaan jos ei huvita ja on vaikka paljon jaettavaa.

Vierailija
5/8 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

cellbes toimittaa postiin kirjoitti:

Meidän pikkukaupungin pääposti (en todin tiedä, onko muita olemassakaan enää) oli suljettu torstaina, siis juhannuksen aatonaattona. Ei tullut edes mieleen tarkistaa, sillä eihän se nyt mikään aatto ollut. 

Onneksi kovin moni verkkokauppa ei enää postiin toimita, vaan voi hakea lähikaupasta. Olen aina kannattanut postin säilyttämistä, mutta ehkä ne laajemmat aukiolot vaikka Prisman tai CM:n yhteydessä oliskin ihan hyvä juttu!

Myös meidän ison kaupungin ainoa posti sulkee usein "poikkeuksellisesti" klo 17 (eikä 19) jos on vaikka helatorstain aatto. Kiitti v*tusti.

Vierailija
6/8 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläno posti on hukannut monta laskua... kiva kun tulee muistutuksia ja soittaa sitten että en ole unohtanut, en vain yksinkertaisesti ole saannut laskua. Yllättävän hyvin ovat uskoneet, kaikkialla muualla paitsi perintätoimistossa.

Vierailija
7/8 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kun hain viimeksi postista "ei mahtunut postiluukusta" -lapun kanssa "iso"kokoista kirjettä, kysyin postineidiltä että ihanko totta ei mahtunut? Paksuus oli n. 4 mm. Ja postineiti myönsi että posteljoonin ei ole pakko ottaa jotain kirjettä kierrokselle mukaan jos ei huvita ja on vaikka paljon jaettavaa.

Toinen vaihtoehto on se, että luukusta tipahtaa lappu "hae paketti toimistosta kun et ollut paikalla kun posteljooni yritti tuoda kotiin", eikä tasan tarkkaan ole soinut ovikello tai mikään. Koko pakettia ei ole mukana edes. 

Ymmärrän posteljoonien puolen tässä, on isot aluet ja kova kiire. Syytänkin asiasta Postia itseään, kun aiheuttaa tuollaista.

Vierailija
8/8 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia Orwellilaista uuskieltä jolla palvelujen huonontaminen ja alasajo selitetään palvelun parantamiseksi. Ne on vaan sekaisin niissä virastoissaan. Ei tule mieleen että normaalijärkinen tajuaa heti että siinä on todella avuton huijausyritys.

VR.kin paransi juuri palveluaan lähijunissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä