Tuleeko tästä lastensuojeluilmoitus?
on ollut humalassa putkassa? Lapsi on ollut hyvässä hoidossa tuon tapauksen aikana...
Kommentit (49)
en ole riehunut, olin vain kännissä
Aina kun vanhempi joutuu tekemisiin poliisin kanssa muuten kuin sivullisena, tehdään lasu.
Ei tule. Mutta ole jatkossa tarkempi.
T: sossutäti
Hei, Sossutäti? Oletko varma? Olen erittäin stressaantunut
Lain mukaan pitää tehdä lasu. Myös etäisän törttöilystä tulee lasu, vaikka lapsi asuisi äidin kanssa ja olisi äidin luona silloin.
Edellinen "sosiaalityöntekijä" on väärässä. Ihmiset ovat ylipäätään hyvin tietämättömiä asian suhteen.
T. Oikea sosiaalityöntekijä
Sosiaalityntekijä, kysymys sinulle. Mitä mieltä olet jo putkan työntekijä sanoi ettei tule? Uskonko hänelle vai en?
Mua ihmetyttää aina nämä panikoinnit mahdollisesta lastensuojeluilmoituksesta. Sehän on HYVÄ että niitä ilmoituksia tehdään! Ilmoitus itsessään johtaa yhteydenottoon, tavallisimmin kotikäyntiin, jonka aikana ihan ihmisten kanssa keskustellaan perheen tilanteesta. Jos syytä ei ole, asiakkuutta ei aloiteta. On mahtavaa että tällainen järjestelmä on olemassa apua tarvitsevia varten.
Meillä kävi sosiaalityöntekijät kotona kun mies kirjautui osastolle hoitoon, olin vaan helpottunut kun joku kävi juttelemassa. Ja jos ikinä kukaan kantaa huolta meidän perheestämme, niin aina saa tulla tilanteen ammattilainen katsomaan.
Mutta tässä tapauksessa varmaan kannattaa miettiä tarvitsisiko itse jotain tukitoimia elämänhallintaansa, ei kai ole kovin tavallista joutua illanvieton päätteeksi putkaan? Sattuuko ylilyöntejä myös lasten kanssa?
T. Alkoholistiperheen aikuinen lapsi
Putkan työntekijä saattaa valehdella tai sitten hän ei osaa työtään, sillä lasu pitää lain mukaan tehdä.
Tv. Sosiaalityöntekijä myös
Mun mies joutui putkaan portsarin ylilyönnin takia mutta ei kukaan tehnyt lastensuojeluilmoitusta enkä edes ymmärrä miten nämä asiat liittyy toisiinsa. Miksi tehtäisiin?
Voiko putkan työntekijä valehdella?
No ei tule! Et ole altistanut lasta vaaraan tai kohdellut huonosti millään tavalla jos hän on ollut hyvässä paikassa hoidossa ja itse olet töpeksinyt muualla