Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hypomania päällä. Piti alottaa tasaava, mutta en haluu.

Vierailija
23.06.2017 |

Kävinpä tossa psykiatrin juttusilla ja hän totes mulla hypomanian, joka johtuu yhestä lääkkeestä. Ois pitäny lopettaa se lääke ja ottaa tasaava lääke siihen tilalle, mutta en sit tehny niin. Tää on liian kivaa, en mä haluu takas ainaiseen väsymyksen tilaan yhtään ennen kuin on pakko. En kylläkään saa nukuttua kuin hassut neljä tuntia unilääkkeelläkään, mutta kun ei oo päivällä siltikään väsynyt, niin samapa tuo. Paljon saanu aikaan tässä tilassa. Paljon enemmän ku normaalisti. Tää on mun eka hypomania.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoa ajattelin tänään ottaa, että saa nähä, mitä siitä seuraa :D. ap

Vierailija
22/73 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä millainen lääkitys sinulla on ja oletko juuri sairastunut (kaksisuuntainen?), kun sinulla on vasta ensimmäinen hypomania? Ilmeisesti olet aika nuori ihminen.

Lääkitystä en viittis alkaa sanomaan, mut masislääke löytyy ja tarvittavia. Ja psyki epäili, ettei mulla välttämättä oo kakssuuntasta, vaan että tää tila ois sivuoire lääkkeestä. Oon jo yli 30, että en kauheen nuori. ap

Mikähän siinä lääkityksessä on salaisuus?

No tarkka lääkelista on kyl melko paljastava seikka. Oon mielummin anonyymi.

Joopa joo, ihan on uniikki cocktail jokaisella ja voi yksilöidä sen mukaan ihmisen. Taisit ihan vaan pikkuisen provoilla mt-ongelmateemalla tällä kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä millainen lääkitys sinulla on ja oletko juuri sairastunut (kaksisuuntainen?), kun sinulla on vasta ensimmäinen hypomania? Ilmeisesti olet aika nuori ihminen.

Lääkitystä en viittis alkaa sanomaan, mut masislääke löytyy ja tarvittavia. Ja psyki epäili, ettei mulla välttämättä oo kakssuuntasta, vaan että tää tila ois sivuoire lääkkeestä. Oon jo yli 30, että en kauheen nuori. ap

Joopa joo, ihan on uniikki cocktail jokaisella ja voi yksilöidä sen mukaan ihmisen. Taisit ihan vaan pikkuisen provoilla mt-ongelmateemalla tällä kertaa.

No hyvä on. Se lääke joka tän hypon mulle tekee on akineton. Harvinainen sivuvaikutus sillä. Ja sycrest on se, joka piti alottaa. Kalliskin vielä. En provoa kyl. ap

Vierailija
24/73 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masislääke voi aiheuttaa hypomaniaa. Mulle tuli lievälläkin annoksella.

Vierailija
25/73 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai jätät mielialalääkkeet syömättä niin kuin palstan asiantuntijat sanovat ja parannut heti.

Vierailija
26/73 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itsesi takia, aloita tasaava lääkitys ja katkaise hypomania. Älä missään nimessä juo alkoholia, se voimistaa kaksisuuntaisen oireita. Hypomaniassa oleva ihminen ei välttämättä ole muista huipputyyppi, ja vaikka olisi, mitä sitten? Hypomaaninen tai maaninen ihminen ei ole oma itsensä, vaan sairausjakson vallassa. Mielialat ja fiilikset voi vaihdella euforiasta kiivaaseen ärtymykseen, ja käytös voi olla todella intensiivistä. Hypomaniassakin voi saada paljon tuhoa aikaan. En tiedä, millainen olet normaalisti, mutta minua hävettää aina omien hypomanioideni jälkeen. "Nousukaudet" rasittaa aivoja, ja niistä laskeutuminen johtaa usein syvään depressioon. Hypomania polttaa sinut loppuun. Saatat menettää omaisuutesi, työsi, ystäväsi, parisuhteesi, jopa henkesi. Näillä asioilla ei kannata leikkiä. Mainitset kyseessä olevan ensimmäinen hypomaniasi. Sehän voi leimahtaa täydeksi maniaksi, psykoottiselle tasolle. Sitä on hoidettava sairaalassa.

Tarkoitukseni on herätellä sinua. Hetken energisyys, luovuus, karismaattisuus jne. eivät ole sen arvoisia! Olethan vastuullinen itseäsi ja läheisiäsi kohtaan, tämä on raskas sairaus sekä kaksisuuntaista sairastavalle että tästä välittäville. Voimia.

T. Bipo II

Vierailija
27/73 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan huutelette. Poika on nyt ensimmäisellä matkallaan ja luultavasti antaa mennä minne tuuli vie. Ei siinä itelläkään järjen sana ole koskaan auttanuyt. Toisaalta hän oppii ymmärtämään päätään.

Vierailija
28/73 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää alko ainakaan vielä oo mitään pahentanu. Hyvät bileet vaa käynnissä :). Kaverit sanoo vaan et vaikutan vilkkaammalta ku tavallisesti, mut en oo rasittava. ap

Vierailija
29/73 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on manialla ja hypomanialla?

Vierailija
30/73 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on manialla ja hypomanialla?

Mania on voimakkaampi oireiltaan kuin hypomania

Vierailija
31/73 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä on. Se lääke joka tän hypon mulle tekee on akineton. Harvinainen sivuvaikutus sillä. Ja sycrest on se, joka piti alottaa. Kalliskin vielä. En provoa kyl. ap

Siis sulla on Parkinsonin tauti? Ton akinetonin kanssa ei kyllä pitäisi juoda.

Vierailija
32/73 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sulla on Parkinsonin tauti? Ton akinetonin kanssa ei kyllä pitäisi juoda.

Ei ees ole. Sain reseptin osastolta kun mulle tuli pakkoliikkumista yhestä toisesta lääkkeestä. ap

Vierailija
33/73 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja bileet senku jatkuu :). ap

Vierailija
34/73 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itsesi takia, aloita tasaava lääkitys ja katkaise hypomania. Älä missään nimessä juo alkoholia, se voimistaa kaksisuuntaisen oireita. Hypomaniassa oleva ihminen ei välttämättä ole muista huipputyyppi, ja vaikka olisi, mitä sitten? Hypomaaninen tai maaninen ihminen ei ole oma itsensä, vaan sairausjakson vallassa. Mielialat ja fiilikset voi vaihdella euforiasta kiivaaseen ärtymykseen, ja käytös voi olla todella intensiivistä. Hypomaniassakin voi saada paljon tuhoa aikaan. En tiedä, millainen olet normaalisti, mutta minua hävettää aina omien hypomanioideni jälkeen. "Nousukaudet" rasittaa aivoja, ja niistä laskeutuminen johtaa usein syvään depressioon. Hypomania polttaa sinut loppuun. Saatat menettää omaisuutesi, työsi, ystäväsi, parisuhteesi, jopa henkesi. Näillä asioilla ei kannata leikkiä. Mainitset kyseessä olevan ensimmäinen hypomaniasi. Sehän voi leimahtaa täydeksi maniaksi, psykoottiselle tasolle. Sitä on hoidettava sairaalassa.

Tarkoitukseni on herätellä sinua. Hetken energisyys, luovuus, karismaattisuus jne. eivät ole sen arvoisia! Olethan vastuullinen itseäsi ja läheisiäsi kohtaan, tämä on raskas sairaus sekä kaksisuuntaista sairastavalle että tästä välittäville. Voimia.

T. Bipo II

No siis ensinnäkin mulla ei välttämättä ole kakssuuntasta, kun tää johtuu siitä lääkkeestä ja toiseksi mule soitetaan ainakin maanantaina, että miten voin. Ehkä päädyn osastolle, ehkä en, mutta ei se osasto mikään paska paikka ole, niin että vaikka sit sinne. ap

Vierailija
35/73 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein onnistunut ilta oli :). ap

Vierailija
36/73 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta AV! Nukuin taas vaan 4h vaikka otin unilääkkeen illalla. Nyt väsyttää, mut eiköhän se mee ohi kohta. ap

Vierailija
37/73 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan peräkkäistä yötä ihminen kestää 4h unilla? Tää oli mun viides. Normaalisti nukun aina jotain 12h.  ap

Vierailija
38/73 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppa alkaa kyllä selkeesti olla aika finaalissa. Hirveet univelat tekee kummia. ap 

Vierailija
39/73 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaa kirjakieleen ja mene lääkäriin. Googlaamalla pakon edessä etsityt lääkkeet eivät sovi.

Vierailija
40/73 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palaa kirjakieleen ja mene lääkäriin. Googlaamalla pakon edessä etsityt lääkkeet eivät sovi.

Häh? En nyt ymmärtäny ollenkaan. Keneksi sä mua oikein luuletkaan, niin olet väärässä. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi