Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysely! Luottotiedolliset ja luottotiedottomat.

Vierailija
23.06.2017 |

Onko sinulla luottotiedot, jos ei niin miksi?
Oliko sinun hankala saada asunto?
Mikä työllisyystilanteesi on?
Kuinka vanha olet ja missä asut?

Ap aloittaa.
● Minulla ei ole luottotietoja.
● Nykyistä asuntoa ei ollut hankala saada, mutta nyt olen etsimässä uutta ja ollut hieman haastavaa.
● Olen tällä hetkellä työtön, mutta syksyllä aloitan opiskelun.
● Olen 21-vuotias, Tamperelainen.

Kysely! Luottotiedolliset ja luottotiedottomat.

Vaihtoehdot

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli oma firma, ja siihen aikaan suositeltiin toiminimeä, eli kun firma ei kannattanut ja ala oli vielä sellainen että piti olla kallis varasto, jäi velkaa todella paljon. Ei ollut varaa edes konkurssiin, se olisi maksanut monta tonnia.

Pankkilainaa olen maksanut koko ajan vaikka olen ollut suurimman osan ajasta työtön tai kotihoidontuella, ulosotossa olevat velat vanhentuu muutaman vuoden päästä kun ovat 15 vuoden takaisia.

Puhelinliittymä on miehen nimissä, samoin asunnot aina olleet, niin vuokra- kuin omistusasunto/talo.

Nyt olen töissä uudella alalla ollut kohta 3 vuotta, palkka on pieni ja siitä menee vielä ulosottoon osa, mutta parempi sekin kun työttömänä, ja tykkään työstäni todella paljon, siksi jään siihen vaikka ansiosidonnaisella saisin lähes saman käteen kuin nyt.

42v. länsirannikolta.

Ei ne velat mihinkään vanhene,jos velkojat laittavat ne uudestaan perintään.

Vanhenee, verot ja eläkevakuutusmaksut vanheni jo 5 vuodessa. Jokainen velallinen voi kysyä ulosottomieheltään koska mikäkin velka vanhenee. Ja velallisella on oikeus kahteen kuukauteen vuodessa jolloin ulosottoa ei palkasta oteta. Jos on ollut työttömänä ja pääsee töihin, on oikeus 3kk tienata ilman että menee ulostottoon yhtään.

"Velka vanhenee lopullisesti yleensä 15 vuodessa

Vuoden 2008 alusta astuivat voimaan säännökset velkojen lopullisesta vanhentumisesta. Säännöksiä täydennettiin vuoden 2015 alusta voimaantulleilla muutoksilla.

Säännökset koskevat yksityishenkilöiden rahavelkoja. Nämä velat vanhentuvat lopullisesti 

15 vuodessa ulosottoperusteen (tuomion) antamisesta

20 vuodessa velan erääntymisestä, jos velkojana on yritys tai yhteisö

20 vuodessa ulosottoperusteen (tuomion) antamisesta, jos ulosottoperusteessa tarkoitettu velkoja on yksityishenkilö

20 vuodessa ulosottoperusteen (tuomion) antamisesta, jos korvaussaatava perustuu rikokseen, josta velallinen on tuomittu vankeuteen tai yhdyskuntapalvelukseen

25 vuodessa velan erääntymisestä, jos velkojana on yksityishenkilö.

Tuomioistuin voi antaa päätöksen ulosottoperusteen täytäntöönpanokelpoisuuden määräajan pidentämisestä 10 vuodella, jos velallinen on olennaisesti vaikeuttanut velkomista (esim. kätkenyt tai lahjoittanut omaisuuttaan tai salannut tietoja tai antanut vääriä tai harhaanjohtavia tietoja taloudellisesta asemastaan). Määräajan jatkamiskanne tulee nostaa 2 vuoden kuluessa alkuperäisen ulosottoperusteen täytäntöönpanokelpoisuuden määräajan päättymisestä"

Vierailija
42/46 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten luottotiedot voivat mennä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5691 kirjoitti:

Luottotiedottomuus on yhdeksän kertaa kymmenestä ihan oma syy.

Onko täällä kukaan sanonut että asia olisi toisin? Ei tarvitse yksinkertaisia asioita kertoa.

Sitä se verkostonarkkinointi teettää.

Vierailija
44/46 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot on. Vaikka jätin opintolainan maksamatta ja hain maksuvapautusta kelalta. Sain sen niin lähemmäs 18000 euroa korkoineen katosi minun niskasta.  :)

Vierailija
45/46 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten luottotiedot voivat mennä?

Hienoa että et.

Vierailija
46/46 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallella. Muutaman kk vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme