Kysely! Luottotiedolliset ja luottotiedottomat.
Onko sinulla luottotiedot, jos ei niin miksi?
Oliko sinun hankala saada asunto?
Mikä työllisyystilanteesi on?
Kuinka vanha olet ja missä asut?
Ap aloittaa.
● Minulla ei ole luottotietoja.
● Nykyistä asuntoa ei ollut hankala saada, mutta nyt olen etsimässä uutta ja ollut hieman haastavaa.
● Olen tällä hetkellä työtön, mutta syksyllä aloitan opiskelun.
● Olen 21-vuotias, Tamperelainen.
Kommentit (46)
Olen 18. Luottotiedot on. Opiskelen ja asun kotona Vaasassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli oma firma, ja siihen aikaan suositeltiin toiminimeä, eli kun firma ei kannattanut ja ala oli vielä sellainen että piti olla kallis varasto, jäi velkaa todella paljon. Ei ollut varaa edes konkurssiin, se olisi maksanut monta tonnia.
Pankkilainaa olen maksanut koko ajan vaikka olen ollut suurimman osan ajasta työtön tai kotihoidontuella, ulosotossa olevat velat vanhentuu muutaman vuoden päästä kun ovat 15 vuoden takaisia.
Puhelinliittymä on miehen nimissä, samoin asunnot aina olleet, niin vuokra- kuin omistusasunto/talo.
Nyt olen töissä uudella alalla ollut kohta 3 vuotta, palkka on pieni ja siitä menee vielä ulosottoon osa, mutta parempi sekin kun työttömänä, ja tykkään työstäni todella paljon, siksi jään siihen vaikka ansiosidonnaisella saisin lähes saman käteen kuin nyt.
42v. länsirannikolta.
Ei ne velat mihinkään vanhene,jos velkojat laittavat ne uudestaan perintään.
Ulosotossa olevat vanhenevat, mutta perintäyhtiöt roikottavat velkoja laittamatta niitä ulosottoon ja ne eivät vanhene. On velallisen etu, että ne laitetaan ulosottoon.
Nykyään on taas luottotiedot, kolme vuotta ne oli poissa.
Avioeron jälkeen oli elämänhallinta huonolla tolalla, ei velkaa paljonkaan ollut max. 4000 euroa ja kävin töissä, mutta niin vain jäi laskut maksamatta. En edes hakenut postia laatikosta ennen kuin näin että se on ihan pakko tyhjentää. Ja silloinkin yleensä tyhjensin sen suoraan paperinkeräykseen, ajatus yhdenkin laskun avaamisesta jäädytti kaiken järkevän toiminnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli oma firma, ja siihen aikaan suositeltiin toiminimeä, eli kun firma ei kannattanut ja ala oli vielä sellainen että piti olla kallis varasto, jäi velkaa todella paljon. Ei ollut varaa edes konkurssiin, se olisi maksanut monta tonnia.
Pankkilainaa olen maksanut koko ajan vaikka olen ollut suurimman osan ajasta työtön tai kotihoidontuella, ulosotossa olevat velat vanhentuu muutaman vuoden päästä kun ovat 15 vuoden takaisia.
Puhelinliittymä on miehen nimissä, samoin asunnot aina olleet, niin vuokra- kuin omistusasunto/talo.
Nyt olen töissä uudella alalla ollut kohta 3 vuotta, palkka on pieni ja siitä menee vielä ulosottoon osa, mutta parempi sekin kun työttömänä, ja tykkään työstäni todella paljon, siksi jään siihen vaikka ansiosidonnaisella saisin lähes saman käteen kuin nyt.
42v. länsirannikolta.
Ei ne velat mihinkään vanhene,jos velkojat laittavat ne uudestaan perintään.
Ulosotossa olevat vanhenevat, mutta perintäyhtiöt roikottavat velkoja laittamatta niitä ulosottoon ja ne eivät vanhene. On velallisen etu, että ne laitetaan ulosottoon.
Velat vanhenevat 3-5vuodessa. Velkoja saa periä samoja velkoja 15vuoden ajan jolloin ne vanhenevat. Näin minulle virastossa kerrottiin.
Luottotiedot on kunnossa. Joskus aikoinaan menetin luottotietoni, kun jouduin lomautetuksi työstäni ja masennuin. Sain aika nopeasti maksettua takaisin onneksi. Velkaa oli onneksi aika vähän.
Nyt asun omakotitalossa. Oma on, tai siis pankin.
Olen 33v ja vakituinen työ.
Ei ole ollut vaikea saada asuntoa, koska luottotietojen menetyksen aikaan oli jo vuokra-asunto.
Nykyään hoidan raha-asiani hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole luottotietoja, olen 27 -vuotias ja työelämässä, luottotiedot menetin kun otin 18 -vuotiaana ihan liian paljon pikavippejä mitä en sitten pystynytkään maksaaman pois, pikavippi pikavipin maksamiseen...
Ei ole tosin ollut vaikeuksia saada asuntoa.
Miten sinulla voi olla maksuhäiriömerkintä vielä 9 vuoden jälkeen? Onko sinulla vieläkin velkoja? Itsekin sähelsin aikanani, mutta en joutunut lusimaan luottotiedottomuutta kuin muutaman vuoden. Nykyään maksan kiltisti kaiken ajallaan.
Opiskelin ammattiin, joka vaati pikkuisen enemmän kuin pelkän amiksen, eli en ole ollut työelämässä vielä kovin pitkään. Ei ole ollut mahdollisuutta alkaa maksamaan velkoja pois ennenkuin vasta nyt.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko sitten kyselyn tulokset? Kuinka moni on vastannut?
Voin kertoa, laitan tämän päivän jälkeen vaikka tulokset tänne :) -Ap
Olin pahoissa vaikeksissa pari vuotta sitten, mutta hommasin suggerdadyn ja "pantiin" asiat kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole luottotietoja, olen 27 -vuotias ja työelämässä, luottotiedot menetin kun otin 18 -vuotiaana ihan liian paljon pikavippejä mitä en sitten pystynytkään maksaaman pois, pikavippi pikavipin maksamiseen...
Ei ole tosin ollut vaikeuksia saada asuntoa.
Miten sinulla voi olla maksuhäiriömerkintä vielä 9 vuoden jälkeen? Onko sinulla vieläkin velkoja? Itsekin sähelsin aikanani, mutta en joutunut lusimaan luottotiedottomuutta kuin muutaman vuoden. Nykyään maksan kiltisti kaiken ajallaan.
Opiskelin ammattiin, joka vaati pikkuisen enemmän kuin pelkän amiksen, eli en ole ollut työelämässä vielä kovin pitkään. Ei ole ollut mahdollisuutta alkaa maksamaan velkoja pois ennenkuin vasta nyt.
Okei, no se selittää asian. Enkä siis moralisoinut, kunhan hämmästelin vaan. Tsemppiä merkinnästä vapautumiseen!
Tallella ovat! 55 vuotta, eläkkeellä. Asun Porvoossa.
- Ei ole, pikavippejä ja laina joita en sitten pystynytkään maksamaan pois.
- Nykyisen asunnon sain helposti kun oli luottotiedot kunnossa mutta luottotietojen menetyksen jälkeen en ole asuntoa vielä tähän päivään mennessä saanut. Tammikuusta asti etsinyt aktiivisesti ja näytöissä ravannut.
- Osa-aikatyössä olen
Kuinka vanha olet ja missä asut?
23v, Turussa asun.
- Luottotiedot on nykyään tallella, mutta olin luottotiedoton useamman vuoden. Luottotiedot menivät persoonallisuushäiriöstä johtuvan holtittoman elämän ja masennuksen vuoksi.
- Nykyistä asuntoa ei ollut vaikea saada, koska muutettiin ulkomaille, jossa luottotiedot puhtaat. Edellistä asuntoa hankittaessa pyydettiin 2 kuukauden vuokra takuuna. Miehen luottotiedot oli puhtaat.
- Kokopäivätöissä - kun luottotiedot meni, olin vielä opiskelija/kuntoutusrahalla/osa-aikatöissä
- 35, ulkomailla
Parhaimmillaan ulosotossa oli 8000 euroa, mutta olen saanut maksettua kaikki. Mut tosin todettiin yhdessä vaiheessa varattomaksi, jonka jälkeen velat meni takaisin perintään, johon ne maksoin pikkuhiljaa.
Tallella. 30 vuotta. 3vuotta oli poissa 10euron laskusta. Moisissa asun.
On. Kaksi kertaa on meinannut mennä. Ensimmäisellä kerralla maksoin laskut autokoulurahoilla (ajokorttiin ei ollut enää rahaa, mutta mielestäni valitsin järkevästi kuitenkin) ja toisella kerralla otin toisen työn että sain laskut maksettua. Olen 33v. Juuri ottamassa pankista ensimmäistä lainaa.
Olen luottotiedoton, luottotiedot menetin muutama vuosi sitten mielenterveysongelmien seurauksena. Asunnon saannissa ei ole ollut ongelmia, mutta olenkin asunut viime vuodet opiskelija-asunnossa ja nyt avopuolison nimissä vuokratussa asunnossa. Nykyiseltä asuntosäätiöltä olisin voinut vuokrata itsekin, sillä luottotiedottomien kohdalla ehtona on vain normaalia suurempi vuokravakuus. Olen 29v yliopisto-opiskelija ja asun Etelä-Suomessa.
Sain luottotiedot takasIn pari vuotta sitten, menetin ne masennuttuani ja ahdistuksesta johtuvaa välinpitämättömyyttäni, kun en edes ollut avannut laskujani noin vuoteen. Noin vuoden olin ulosotossa ja pari vuotta menetin merkintöjen poisrumiseen. Töissä nousujohteisella urAlla olen ollut koko ajan. Nyt olen säästänyt asuntilainaa varten asp-tilille ja aion ottaa asuntolainan 2019. Myös miehelleni on käynyt samoin, hän saa luottotietonsa puhtaiksi vuoden lopulla. Pitkään joutuu tyhmydestä kärsimään, mutta aina voi selvitä! Olemme alle nelikymppisiä, joten ehdimme vielä maksamaan oman kotimme ennen eläkeikää😊
Luottotiedot on, ei ollut ongelmia saada asuntoa, töissä olen osa-aikasena minimit 30h, 26 keski-uusimaa
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha olet ja missä asut?On luottotiedot. Nuorena oli hankaluuksia ja maksuvaikeuksia mutta sain voudin kansa sovittua maksuerät eikä mennyt luottikset. Kyse oli liian ahkerasta työnteosta ja jättimätkyistä, joihin en älynnyt varautua.
Ei ole ollut asuntohankaluiksia, okt-talo.
Virka.
N47 v Kerava
Meni 2 vuotta sitten pikavippeihin . Töissä olen, 24 vee sain asunnon helposti