Kaikkien aikojen lempikirjasi
Et saa sanoa jotain tiettyä sarjaa/trilogiaa tms. Vain yksi kirja, joka saa tietysti olla osana jotain kirjasarjaa.
Omani on varmaan Tuhat loistavaa aurinkoa. En lue sitä kauhean usein, mutta joka kerta se saa minut tuntemaan tunteita, joita en ole -ainakaan vielä- saanut muuta kirjaa lukiessa.
Kommentit (90)
Meidän Marikki. Opettelin lukemaan sen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Dan Brown - Inferno
Tämäkö??!!
Huonoin Brownin kirja ja tyhmän ärsyttävät juonenkäänteet.
Harmitti lukiessa D:
Kaari Utrion Isabella, sen olen lukenut moneen kertaan.
Jukka-Pekka Palviainen: Isä, poika ja Pyhäranta.
Kertomus siitä, kun isä hautaa isäänsä ja poika isoisää. Vittumaiset satakuntalaiset miehet laittavat asiat hoitumaan.
Jos ei nuorena luettuja kirjoja lasketa (koska silloin kaikki tuntuu niin paljon), niin
John Steinbeck, Vihan hedelmät
oli järisyttävä kokemus
Minuun teki ensilukemalta ikuisen vaikutuksen Katherine Nevillen Musta kuningatar, jossa kirjoitetaan historiaa uusiksi ihan häikäisevästi. Edelleen yksi lempikirjoistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon hyviä, enimmäkseen ulkomaalaisia mut sanotaan nyt Suomi 100 kunniaksi Mika Waltarin Sinuhe Egyptiläinen
Sinuhe Egyptiläinen ei ole kovin hyvä. Henkilöhahmoissa ei ole syvyyttä. Tekemällä tehdyn tuntua.
Luuletko että henkilö muuttaa mielipidettään siitä pitääkö jostain kirjasta vai ei vain siksi että joku random kertoo keskustelupalstalla että kirja on hänen mielestään paska : D
Vierailija kirjoitti:
Tosi vaikea valita vaan yhtä! Mulla on pari tusinaa kirjoja jotka luen säännöllisesti uudestaan ja uudestaan parin vuoden välein, minkä noista nyt sitten valitsisi kun on montaa eri tyylilajiakin... Ehkä Pratchettin Thief of time, siihen en kyllästy koskaan, luen varmaan joka vuosi.
Terry Pratchett on yksi lempikirjailijoistani!
George R.R Martinin Valtaistuinpeli on mielenkiintoisin kirja minkä olen lukenut. (Kirjan luin paljon ennen Game of Thronesin hehkuttamista.)
J.Krishnamurti: Oivalluskyky herää.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu. 😇
Onhan se ajatuksia herättävä, mutta se on kyllä 66 kirjan kokoelma.
Victoria Holt - Kolme morsianta
Ja ilman nuoruuden tunnemyrskyjä, Pauliina Rauhalan Taivaslaulu.
Ei ehkä se suosituin mielipide, mutta vastaan silti Erlend Loen Supernaiivi. Suosikkikirjailijani ihan ylivoimaisesti. Pidän kevyistä, mutta silti jollain tapaa oivaltavista kirjoista. Samalta kirjoittajalta "L" kamppailee ehdottomasti ykkössijalta lempikirjojen listalla.
Keltinkangas-Järvinen Tunne itsesi suomalainen. Luen sitä välillä, kun usko itseen meinaa loppua. Kuuluu hyötykirjojen kokoelmaan.
Olen niin nuori ja lapsellinen että vastaan Houkutus :D Mutta oikeasti, olin 15 kun kirja ilmestyi, nyt täytän 27, ja ihastuin kirjaan heti. Kerran vuodessa luen sarjan uudelleen. Se on sellaista höpsöä hömppää, joissain kohdissa voi nauraakkiin :)