Alta 170 cm pitkille miehille tulisi myöntää vapautus armeijasta
Marssiminen pitkien seassa on vaikeaa, joutuvat helposti kiusatuksi, alikersanttina tai sotilaspoliisina ei ole auktoriteettia ja lyhyt mies ei edes saa naista ja näin ei ole edes perhettä mitä puolustaa jos sota tulee.
Kommentit (27)
Pitkät miehet kuitenkin hoitelee naiset kotirintamalla, menkööt lyhyet miehet ihan vapaasti lyijynsyöjiksi :)
Vierailija kirjoitti:
Simo Häyhä aka Valkoinen Kuolema oli nippa nappa 160cm. Legenda.
Näin on, ja kun Mannerheim johti sotaa, sotatoimia johti Aksel Fredrik Airo (rapia 165 cm):
https://fi.wikipedia.org/wiki/A._F._Airo
Ehkä sotilaspoliisin hommaa lukuun ottamatta pieni koko on vain eduksi.
Kumma kun minun mies ja exä molemmat muistelevat inttiä lämmöllä. Ehkä johtuu siitä ettei niillä ole mitään itsetunto-ongelmia pituutensa suhteen.
Armeijassa oli ainakin ennen tapana sijoittaa varusmiehet myös kokonsa mukaan eri yksiköihin ja tehtäviin. Minäkin olin 185-senttisenä komppanian keskikokoa. Ketään ei tainnut olla alle 180, ainakaan sen jälkeen kun lyhyemmät siirrettiin Kaartin kunniakomppaniaan!
Miksi täällä nyt liitetään lyhyiden armeijassa pärjääminen ja naistensaanti toisiinsa? Ei pitkä saa naista jos naama on ruma, kroppa ei ole kunnossa ja pukeutuminen on hirveää. Tai ehkä saa joltain, mutta ei siitä ole parisuhteeseen kauniin naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun minun mies ja exä molemmat muistelevat inttiä lämmöllä. Ehkä johtuu siitä ettei niillä ole mitään itsetunto-ongelmia pituutensa suhteen.
Täysin käsittämätön kommentti. En nähnyt palveluksessa juuri mitään hyvää kun yhteisleikit eivät ole koskaan innostaneet. En vaan ymmärrä miten se liittyy mihinkään muuhun.
Päinvastoin, pitkiltä pitäisi evätä armeijaan pääsy.
Pitkät on kömpelöitä eivätkä saa kroppaansa maastoutettuaa mihinkään. pitkään kolhoon kroppaan on vihollisen helppo upottaa luotinsa. Pitkät ei mahdu mihinkään kalustoon, ei panssarivaunuun ei hävittäjään.