Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Propral sos. tilanteisiin liittyvässä pelossa/ahdistuksessa

Vierailija
22.06.2017 |

Onko kellään kokemuksia Propral-nimisestä lääkkeestä. Onko tullut sivuvaikutuksia? Millaisen annoksen otat ja onko siitä ollut apua?

Kommentit (25)

21/25 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se auttaa lievissä ja vähemmän jännittävissä tilanteissa, mutta kaikkein pahimmissa  ei. Sivuoireena tulee joskus jälkikäteen rytmihäiriöitä ja outo olo fyysisesti rasittavissa tilanteissa. Olen kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta ja paniikkihäiriöstä 20 vuotta eli noin 12-13-vuotiaasta lähtien. Apua hain vasta yli 20-vuotiaana. Joskus olen miettinyt, olisiko moni asia mennyt helpommin, jos olisin hakenut apua jo yläasteiässä ja saanut jotain lääkkeitä jo silloin. Uskon, että tästä ei olisi kehittynyt niin vaikeaa ongelmaa. Kehottaisin kaikkia hakemaan apua ajoissa. Pelkkä mielikuvaharjoittelu ja hengitysharjoitukset eivät auta pahassa paniikissa. Pitkittyessään näillä  vaivoilla on tapana tuoda mukanaan muitakin ongelmia kuten masennusta, eristäytymistä, työkyvyttömyyttä yms. Siksi ei kannata viivytellä avun hakemisessa. 

Vierailija
22/25 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain hyviä kokemuksia, vaikuttaa juuri kuin yllä kuvailtu.

Juuri näin. Minulla kokemusta jo noin 10 v. Tarvittaessa otan 3 kerralla, kun esim.meno hammaslääkäriin. Tai joku tärkeä tapaaminen. Estää jännittämisen mm.käsien vapinan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle sopiva annostus hammaslääkäripelkoon on 10 mg, jotkut käyttävät 40mg kerralla. Jos tarvitsen nopeaa vaikutusta eli 15 minuutissa pitää olla rauhallinen esimerkiksi puhelimessa niin laitan neljäsosan tai puolikkaan 10 milligrammaisesta kielen päälle sulamaan. Noinkin pienet annokset voi aiheuttaa illalla rytmihäiriöitä jos joutuu useana peräkkäisenä päivinä ottamaan.

Vierailija
24/25 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höpö höpö ei auta yhtään. 

Vierailija
25/25 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah ah ah ah ahdistaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi