Siivooja tuhosi mattomme, mutta väittää, ettei se ollut hän. Mitä tehdä?
Meillä käy siivooja 2 kertaa kuussa. Viimeksi hän pesi ikkunat ja läiskytti kuravettä valkoiselle matollemme. Siihen jäi kamalat kurajäljet, joita en saa milllään pois. Siivooja sanoo, ettei hän ole niitä aikaansaaut. Sana sanaa vastaan. Mitä tässä voi tehdä? Muuta kuin irtisanoa toimeksiannot jatkossa. Mainittakoon, että matto on yli 1000 euroa maksanut ja uusi. Jotenka hieman harmittaa.
Kommentit (34)
Älä osta 1000 euron mattoja, niin ei harmita jatkossa. Jos mä läikytän jotain mun 80 euron matolle enkä saa sitä helpolla pois, käyn hakemassa uuden.
Kai sulla nyt kuitenkin kotivakuutus on.
Kai se pesulassa käytettiin? Etkä vaan itse alkanut noin arvokasta mattoa läträämään puhtaaksi?
Siivoojan suhteen et voi juuri mitään muuta, kun todisteita ei ole.
Käännä matto toisinpäin. Ongelma ratkaistu.
Jos hyvä siivooja muutoin niin en irtisanoisi.
Vierailija kirjoitti:
Onko se matto oikeasti niin lähellä ikkunoiden pesupaikkaa, että syyllinen on tuo siivooja?
Kaverilla siivooja hajoitti Kynttilänjalan, eikä tunnustanut.
Lähti sekin täti vaihtoon.....
Epärehellistä siivoojaa ei kannata katsella.
Joo, meillä on isot ikkunat olohuoneessa, jossa kyseinen matto on ja ikkunat aukeavat sisälle päin, joten auki ollessaan ikkuna tulee maton päälle. Ja aivan selvät isot kuratipat vieri vieressä matolla. Niitä ei ollut aamulla, kun lähdin ja kun tulin kotiin ja siivooja oli käynyt, ne olivat ilmestyneet.
ap
Vierailija kirjoitti:
Älä osta 1000 euron mattoja, niin ei harmita jatkossa. Jos mä läikytän jotain mun 80 euron matolle enkä saa sitä helpolla pois, käyn hakemassa uuden.
Kai sulla nyt kuitenkin kotivakuutus on.
On kotivakuutus. Kiitti vinkistä. Ei tullut se vaihtoehto korvausasioissa mieleen lainkaan.
ap
Pitikö se matto jättää ikkunoiden pesu ajaksi lattialle? Ehkä tässä on emännälläkin vastuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Käännä matto toisinpäin. Ongelma ratkaistu.
Jos hyvä siivooja muutoin niin en irtisanoisi.
Ei tämä ole mikään kääntömatto, joka olisi identtinen toiselta puolelta. Tai jos tarkoitat, että käännän likaantuneen kohdan jonkin huonekalun alle, niin meillä matto on koko olohuoneen kokoinen (lähes) eikä sen päällä ole mitään huonekaluja.
Tuollainen vahinko sattui ja vielä viimeisenä työpäivänä.
Vie pesulaan? Jos varaa ostaa 1000e matto niin kai nyt irtoaa muutama kymppi pesettämiseen ei sen enempää maksa.
Vierailija kirjoitti:
Pitikö se matto jättää ikkunoiden pesu ajaksi lattialle? Ehkä tässä on emännälläkin vastuunsa.
Kyllä ammattitaitoinen siivooja osaa suojata paikat ennen töiden aloittamista, joten ei pidä vähätellä siivoojan vastuuta.
T. Itsekin joskus työkseen kotisiivouksia tehnyt
Vierailija kirjoitti:
No, tästä oppineena en enää jatkossa jätä vaan rullaan sen pois. Mutta kuvittelin, että ammattisiivooja osaa itse rullata maton (on tuntipalkalla, joten olisi saanut rullaamisestakin rahaa). Tai että hän olisi ammattilaisena ymmärtänyt suojata sen jollain. Ei siis tullut mieleeni, että siivooja on noin tollo.
ap
Vierailija kirjoitti:
Siivoojalla tuskin on mitään kunnon sopimusta. Remonttiehillähän lukee supimuksissa että tilaaja vastaa suojaamisesta ja työalueen tyhjentämisestä. Joten jos jotain likaantuu niin oma moka.
Siis matto meni pilalle eikä sitä pystynyt pesulassakaan jostain syystä puhdistuttamaan? Oli teillä tujut kurat ikkunassa, kannattaa pesettää ne useammin.
Kuka aikuisten oikeasti on ylipäätään niin lapsellinen, että hankkii valkoisia mattoja??
Vierailija kirjoitti:
Vie pesulaan? Jos varaa ostaa 1000e matto niin kai nyt irtoaa muutama kymppi pesettämiseen ei sen enempää maksa.
En ole mikään rikas, säästin tätä mattoa varten, sillä tämä oli mielestäni ihana. Mutta varmaan kärrään sen pesulaan. Harmittaa vaan, että maksaa siivoojalle, joka tuhoaa meidän omaisuutta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuka aikuisten oikeasti on ylipäätään niin lapsellinen, että hankkii valkoisia mattoja??
Ja koko huoneen kokoisen. Miten sen pesee?
Korataloutena miedän matot ostetaan mistä halvimmalla saadaan. Muutamat koiranripulit niistä voi saada painepesurilla pestyä, mutta ennen pitkää sinne tarttuu jotain joka ei lähde millään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tästä oppineena en enää jatkossa jätä vaan rullaan sen pois. Mutta kuvittelin, että ammattisiivooja osaa itse rullata maton (on tuntipalkalla, joten olisi saanut rullaamisestakin rahaa). Tai että hän olisi ammattilaisena ymmärtänyt suojata sen jollain. Ei siis tullut mieleeni, että siivooja on noin tollo.
ap
Ei tullut mieleen vai... Siivoojathan ovat poikkeuksetta korkeakoulun käyneitä vai miten se meni. Eiköhän ne ole päätyneet siivoojiksi syystä. Maksatko pimeästi vai verottomasti? Entä oliko siivooja yrittäjä vai palkollinen? Saattaa vaikuttaa asiaan.
Pese jatkossa ikkunasi useammin, jos niistä noin kauheet kuravedet tulee.
Onko se matto oikeasti niin lähellä ikkunoiden pesupaikkaa, että syyllinen on tuo siivooja?
Kaverilla siivooja hajoitti Kynttilänjalan, eikä tunnustanut.
Lähti sekin täti vaihtoon.....
Epärehellistä siivoojaa ei kannata katsella.