Nainen ratissa teki kaikki kohteliaisuusvirheet mitä voi
Takanani tuleva auto kohteliaisuustörttöili ja kun tuli lähemmäksi, niin nainenhan sitä ajoi. Hän mm.
1) Pysähtyi antamaan tietä ylittäville pyöräilijöille kohteliaisuuksissaan tietä, vaikka ei olisi pitänyt. Tämä lisää sekaannusta entisestään.
2) 70 km/h alueella väisti pysäkiltä lähtemässä olevaa bussia, vaikka ei pitäisi. Bussi väistää 70 km/h -alueella ja väisti ihan hyvin minuakin.
3) Teki laittoman ja turhan kaistanvaihdon väistäessään rampilta moottoritielle tulevia. Rampilta tulevilla on kärkikolmio ja he väistävät.
Eli ainakin nämä rikkeet.
Kommentit (73)
Itseäkin vituttaa suunnattomasti liikenteessä "kohteliaat", jotka aiheuttavat sillä vain vaaratilanteita muille. Ei minua tarvitse väistää kun olen rampilta tulossa, osaan kyllä ihan itse liittyä moottoritielle!
Miten sul on aikaa seurata sitä sun takana olevaa?
Vierailija kirjoitti:
Autossa on taustapeili ja kuskin on seurattava liikennettä kaikissa suunnissa. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa.
AP sai alapeukkua liikennesääntöjä osaamattomilta kanssa-autoilijoilta.
Vierailija kirjoitti:
En ole AP, mutta ainakaa kevarikoulussa korostettiin kuinka tärkeää on seurata mitä takana tapahtuu. Tämä siis korostuu pärrällä, koska peräänajotilanteessa voi käydä todella huonosti. Siis jos auto törmää moottoripyörään.
Vierailija kirjoitti:
Kukapa meistä on virheetön, että voisimme vaatia muilta täydellisyyttä.
Vierailija
</p>
<p>3) Teki laittoman ja turhan kaistanvaihdon väistäessään rampilta moottoritielle tulevia. Rampilta tulevilla on kärkikolmio ja he väistävät.
</p>
<p>Eli ainakin nämä rikkeet.[/quote kirjoitti:Miten kaistan vaihto motarilla on laiton 😏?
Tuo rampilta liittyminen on ikuisuusongelma. Itse liittyessä raivostuttaa, jos edessä on kuskeja, jotka yrittävät siirtyä muiden sekaan 80km/h vauhdilla 120 alueella. Ja sitten ne oikealla kaistalla tilaa antavat. Ihan turhaa poukkoilua. Rekoille voin antaa tilaa, jos vasemmalla kaistalla ei ole ruuhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö pyöräilijät muita kuin virheitä liikenteessä, etenkin jalkakaäytävillä ajaessaan ne venähtäneet 12-vuotiaat?
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihdan kaistaa moottoritiellä ennen ramppia ihan oman hyvinvointini takia, tehkää te muut mitä haluatte. Tuo "ramppisääntö" on yhtä älykäs, kuin että pakolaisten ottaminen on rikkaus!
Annatko samalla logiikalla tietä myös kolmion takaa tuleville ja päästät punaisia päin ajavat ensin? Tasa-arvoisessa risteyksessä tietysti päästät myös vasemmalta tulevat menemään ensin?
BB kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3) Teki laittoman ja turhan kaistanvaihdon väistäessään rampilta moottoritielle tulevia. Rampilta tulevilla on kärkikolmio ja he väistävät.
Eli ainakin nämä rikkeet.
Miten kaistan vaihto motarilla on laiton 😏?
Tieliikennelaki sanoo:
Milloin kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa, hänen on kuljetettava ajoneuvoa ajokaistaa tarpeettomasti vaihtamatta yleensä eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla.
Ja tuollainen on tarpeeton kaistanvaihto. En kyllä ole ikinä kuullut, että ketään olisi rangaistu tuosta.
Kyllä minä annan tietä jos rampilta paljon tulijoita ja vasen kaista tyhjänä. Esim. kun kehä 1 on ollut remontissa ja kiihdytyskaistoja ei ole, niin joskus siinä odottaa pitkäkin jono, ensimmäisenä joku perävaunun kanssa jonka on vaikea sujahtaa liikenteen sekaan. Luonnollisesti teen kaistanvaihdon hallitusti ja vaaratilanteita aiheuttamatta. Sujuva liikenne lienee kaikkien etu.
Nainen ratissa -juttuja vuonna 2017? Millä vuosisadalla oikein elät ap?
Vierailija kirjoitti:
Tuo rampilta liittyminen on ikuisuusongelma. Itse liittyessä raivostuttaa, jos edessä on kuskeja, jotka yrittävät siirtyä muiden sekaan 80km/h vauhdilla 120 alueella. Ja sitten ne oikealla kaistalla tilaa antavat. Ihan turhaa poukkoilua. Rekoille voin antaa tilaa, jos vasemmalla kaistalla ei ole ruuhkaa.
Kaikilla ei ole tehokkaita autoja joten vielä vähän kun on ylämäki niin eihän se perusromu mihinkään kulje. Mielestäni 120 km/h on muutenkin aivan liian kova kun ei ihmisillä mitään Tesloja ole. Poukkoilijat pitäisi laittaa linnaan. Laki on tältä osin täysin selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö pyöräilijät muita kuin virheitä liikenteessä, etenkin jalkakaäytävillä ajaessaan ne venähtäneet 12-vuotiaat?
Ja autoilijathan noudattavat pykäliä koko ajan?
Toki on paljon pyörällä tötöilijöitä, mutta kannattaa muistaa, että pyöräilijä häviää aina. Oli sitten hänessä tai autoilijassa vika.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ratissa -juttuja vuonna 2017? Millä vuosisadalla oikein elät ap?
Elän vuotta 2017.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole tehokkaita autoja joten vielä vähän kun on ylämäki niin eihän se perusromu mihinkään kulje. Mielestäni 120 km/h on muutenkin aivan liian kova kun ei ihmisillä mitään Tesloja ole. Poukkoilijat pitäisi laittaa linnaan. Laki on tältä osin täysin selvä.
Aika harvoin kiihdytetään ylämäkeen. Ja aika harva henkilöauto ei kiihdy 120km/h nopeuteen, ellei ole hajalla. Ja jos tuo 120km/h on liian hurja vauhti, niin kannattanee jättää moottoritiet väliin.
Minä miehenä teen samat rikkeet päivittäin. Koeta olla sekoamatta.