Anopin toiminta
Sekä hänen aikuisella pojallaan että tyttärellään on yritys. Yritykset ovat eri alan yrityksiä. Tyttärensä tekee yrityksessään toimistohommia, aivan kuten minä miniänä omassa yrityksessämme. Silti hän ei arvosta minua pätkääkään vaan hänen mielestään vaan loisin kotona. Omistan myös yrityksestämme osan. Mistä tuollainen halveksunta johtuu? omaa tytärtään ja hänen työpanostaan hän kehuu jatkuvasti.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä anoppi käyttäytyy noin, koska sinäkään et arvosta työtäsi. kerrot ensin näin "Sekä hänen aikuisella pojallaan että tyttärellään on yritys" ja vasta sitten muistat, että itsekin omistat osan yrityksestä.
Anoppi ja muut kunnioittavat sinua, jos opettelet kertomaan, että "sekä kälyllä että minulla on yritys". Älä mene miehesi selän taakse, siellä et saa arvostusta.
Kyllä minä arvostan itseäni. Mieheni vaan omistaa yrityksestämme isomman osan kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä anoppi käyttäytyy noin, koska sinäkään et arvosta työtäsi. kerrot ensin näin "Sekä hänen aikuisella pojallaan että tyttärellään on yritys" ja vasta sitten muistat, että itsekin omistat osan yrityksestä.
Anoppi ja muut kunnioittavat sinua, jos opettelet kertomaan, että "sekä kälyllä että minulla on yritys". Älä mene miehesi selän taakse, siellä et saa arvostusta.
Kyllä minä arvostan itseäni. Mieheni vaan omistaa yrityksestämme isomman osan kuin minä.
Siksikö sinulla ei ole omasta mielestäsi yritystä? Jos itsekin katsot,että se on miehen yritys ja sinä siellä vähän puuhastelet, niin miksi työtäsi pitäisi arvostaa?
Äidit yleensä pitää enempi tyttäristään kun miniöistään:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet ponnistellut sen eteen, että voisit omistaa isomman osan yrityksestä? Puuhailet seillä vain vähän, etkä edes pyri isompaan osakkuuteen?
Ainahan ne anopit pitää enemmän tyttäristä ja vävyistään kuin pojista ja miniöistään.
Surullista, mutta totta.
Anopin todellinen luonne ja älykkyys tulee esiin siinä, miten hyvin anoppi kykenee nämä tunteensa peittämään ja toimimaan ainakin näennäisen oikeudenmukaisesti kaikkia osapuolia kohtaan. Useimmiten tilannetaju ja älykkyys kuitenkin puuttuu, valitettavasti.
Hienon miehen hän on kuitenkin sinulle kasvattanut.