Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhannustarjoiluista. Dippiapuja?

Vierailija
22.06.2017 |

Voi apua. Huomenna olisi tulossa muutama kaveri kylään ja tarjottavia olen pohtinut kuumeisesti. Okei, meillä nyt tulee "pääosassa" olemaan tuo alkoholi, mutta olen aina ollut semmoinen, että jos meille tulee porukkaa, pitää olla edes jotain syötävää tarjolla. Varsinkin näin juhannuksena ja muutenkin juodessa on hyvä napostella välillä.^^

Olen nyt päätynyt kanavartaisiin, kirsikkatomaattivartaisiin, sekä jauhelihakebakoihin. (Kana- ja tomaattivartaat paistan parilalla ja kebakot teen uunissa.) Kanoista teen kahta eri versiota. Toinen jotenkin "korealaisittain" ja toinen ihan vaan soijakastike/sitruunanmehu/inkivääri yms. -hässäkässä. Kebakoista pyrin tekemään aika mausteisia. Chilimaustetta yms. Lisäksi tulee tarjolle suolakeksejä, joiden päälle laitan savuporo-tuorejuustoa, sekä serranon kinkkua.

Mutta sitten se apua-osuus. Elikkä dipit noille vartaille ja kebakoille?o.o''
Jälkimmäisille ajattelin jotain kermaviili-ruohosipuli juttua. Olisiko arvon ihmisillä ideoita?

Ja joo, vähän ehkä yksinkertaiset tarjottavat, mutta kukaan kavereista tuskin onkaan tulossa syömään.:P Mä vaan aina panikoin tarjottavia... Jääpi varmaan miehelle ja mulle lauantaiksi kivat krapularääppiäiset.xD

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sweet chili-soossi toiseksi?

Vierailija
2/13 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin tsatsiki, tosi hyvää ja toimii mielestäni ihan kaiken kanssa. Tietysti jos viitsit, voit tehdä tsatsikin itsekin, mutta tuo Lidlin oma on aivan huippua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mulla ei tuo tullut mieleen, kiitos!:)

Ap

Vierailija
4/13 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin tsatsiki, tosi hyvää ja toimii mielestäni ihan kaiken kanssa. Tietysti jos viitsit, voit tehdä tsatsikin itsekin, mutta tuo Lidlin oma on aivan huippua.

Tuossa on kans ideaa. Itse en niin tsatsikin ystävä ole, mutta mies rakastaa sitä. Ja maistuu varmaan sen kavereillekin.:) Lidliin en enää taida päästä käymään, joten voisin kokeilla tehdä itse. Tuskin älyttömän vaikea homma on.

Ap

Vierailija
5/13 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääni tälle, loistavaa. Sopii erinomaisesti kaikkeen. Löytyy sieltä jukurttihyllyn lopusta mehujen vierestä.

Vierailija
6/13 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lidliin ei pääse niin purkki kermaviiliä ja sipsidippijauhe, jatkaa voi kurkkuraasteella ja valkosipulilla.

Vierailija
7/13 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että osaakin olla ällöttävä sana tuo "soossi", jota jostain syystä on alettu nykyään käyttämään.

Miksi ei voi sanoa kastike tai edes soosi?

Vierailija
8/13 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin kermaviilikastikkeen (ei mitään jauheita siihen vaan itse maustat). Murskaa haarukalla fetaa ja valkosipulimurskaa myös ja mausteita oman mielen mukaan esim. mustaa pippuria, paprikajauhetta jne.

Vierailija
9/13 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaviilipohjainen dippi ja tomaattipohjainen dippi.

Vierailija
10/13 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkean vähän ..... :) Minusta tarjottavasi ovat herkullisia ja olet nähnyt vaivaa niiden ideoimiseen/tekemiseen.Hauskaa juhannusta :)

Vierailija
11/13 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikkean vähän ..... :) Minusta tarjottavasi ovat herkullisia ja olet nähnyt vaivaa niiden ideoimiseen/tekemiseen.Hauskaa juhannusta :)

Voi kiitos, kylläpä piristi iltaa.:) Hauskaa juhannusta!

Ja tulin nyt sitten ostaneeksi Blue Dragonin sweet chili -kastiketta kanavartaita varten ja tein itse kermaviilikastikkeen kebakoille.

Jälkimmäiseen tuli 1prk kermaviiliä, pieni (115g) rasia valkosipuli-yrtti-tuorejuustoa, ripaus suolaa ja mustapippuria, sekä kunnon nippu silputtua ruohosipulia. Testattiin tuota kastiketta vähän varhaisperunoiden kanssa ruualla ja toimi.;)

Kiitos vastauksista!

Ap

Vierailija
12/13 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tykkäättekö, mutta hummus on tosi hyvää dippinä ja kanavartaiden kanssa myös.

Vierailija
13/13 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tykkäättekö, mutta hummus on tosi hyvää dippinä ja kanavartaiden kanssa myös.

Hummus on semmonen, mitä en ole koskaan maistanut, mutta haluaisin kyllä. Nyt kun kerran on vieraita tulossa, pitäydyn tutuissa asioissa, mutta pitää kyllä testata hummus joku kerta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan