Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listatkaa ärsyttävimmät työkaverit, joita teillä on/on ollut

Vierailija
21.06.2017 |

Minä aloitan:
Nuoleskelija, joka puhuu sinulle toista ja vaihtaa mielipidettään sen mukaan mikä häntä hyödyntää siinä tilanteessa eniten. Lisäksi vaikka työtä olisi tehty yhdessä, hän on yleensä keräämässä krediitit itselleen. Puhuu kaikista asioista niinkuin hän olisi ne hoitanut vaikka ei olisi ollut esim. missään yhteydessä ko. asiakkaan kanssa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijät jotka ravaa kokoajan tupakalla eivätkä keskity töihinsä joten muut joutuvat tekemään omat hommat ja korjaamaan heidän mokat. Mikä siinä on että ennen tupakalle lähtöä pitää 5 minuuttia pyöriä ja vitkutella ja sama homma palatessa. Tällä porukalla meni myös takin riisumiseen ja vessassakäyntiin vähintään se 15 min. Toisaalta kyseessä oli ns syrjäytymis vaarassa olevien työpaja joten sinäänsä kai ihan normi meininki..

Vierailija
2/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet jossain se uusi, niin ihan kuin et osaisi tehdä mitään oikein niin kuin hän joka on ollut kyseisessä paikassa pidempään ja tietää jo kuviot. Se on ärsyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiantuntijatöissä teknisellä alalla. Tässä kokoelma ärsyttävimpiä parin vuosikymmenen uran varrelta:

- Nuori juuri koulun penkiltä valmistunut kaveri, jolla itsevarmuutta ylimitoin. Hän päätti meitä vanhoja kettuja tulla opettamaan miten hommat kuuluu tehdä. Kanteli myös pomoille siitä että emme tee kuten koulussa opetetaan. Pomot tosin vain nauroivat että on pojalla vielä oppimista. Muutama vuosi meni että tämä saatiin tylytettyä ruotuun ja tuntemaan asemansa. Että juniorit ei täällä määrää miten tehdään.

- Huippuguru, joka diivaili mm. valitsemalla ihmisiä joille ei suostu kommunikoimaan edes työasioita. Minä jotenkin päädyin listalle, ehkä sukupuoleni takia. Tätä käytöstä siedettiin koska asiantuntijana hän oli ehkä koko maan huippua, joku huonompi olisi saanut kenkää siitä että sanoo pomolle, että minä en sitten muuten tee työtä enkä kommunikoi tuon ja tuon ja tuon kanssa. Jos esim. minun täytyi välittää sille joku työasiaan liittyvä tieto, sen täytyi mennä pomon välityksellä, samoin vastauksen häneltä mulle. Lapsellista...

- Tiimikaveri joka kirjasi joka päivä 7,5 tuntia työpaikaa, mutta käytännössä seurantani mukaan oli työpisteellään noin 4,5 tuntia päivässä. Kävi kesken päivän kuntosalilla, pitkillä lounailla kaupungilla ja ties missä. Ja aina aikaisin kotiin lapsia päiväkodista hakemaan. Muuten en muita kyylää mutta tätä aloin ihan siksi kun kohtuuttoman usein hänen liian hitaasti valmistuvat työnsä kaadettiin mun päälle että ne tulee joskus valmiiksikin. 

- Minuun ihastunut työkaveri joka ei uskonut EI:tä. Ihan kohteliaan ein sanoin, loukkaamatta häntä, perustellen että en ole oikein parisuhdeihminen ja aseksuaalikin olen. Mutta tuosta alkoi valtava kiusaaminen, ahdistelu esim. hississä jne.

Vierailija
4/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelija, jota ohjaan. Aivan liian yli-innokas noin 30-vuotias nainen, joka kohtelee minua kuin jotain suurta esikuvaa ja jumalaa suurinpiirtein. Olen siis itse 33-vuotias nainen ja tehnyt vajaat 10 vuotta niitä hommia mitä tää nainen nyt opiskelee. Monta kertaa olen yrittänyt sanoa, että rauha rauha, ei mua tarvitse nuoleskella. Ihan rennosti vaan. Mutta ei. Ihan kuin olisi jossain opetettu olemaan tollainen, että varmasti tekee hyvän kuvan työnantajaan. No. Ei toimi muhun ainakaan.

Vierailija
5/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt työkaverina nainen, joka ei pidä taukoja, juoksee paikasta toiseen vaikka ei ole kiire ja mulkoilee kun muut on ruokiksella. Kukaan muu ei osaa mitään, käy perästä tarkistamassa toisten työt ja sekaantuu asioihin jotka ei hänelle kuulu. On lisäksi tosi vittumainen muille työkavereille. Mä niin toivon että jäis vaikka saikulle. Tai me toivotaan kaikki

Vierailija
6/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt työkaverina nainen, joka ei pidä taukoja, juoksee paikasta toiseen vaikka ei ole kiire ja mulkoilee kun muut on ruokiksella. Kukaan muu ei osaa mitään, käy perästä tarkistamassa toisten työt ja sekaantuu asioihin jotka ei hänelle kuulu. On lisäksi tosi vittumainen muille työkavereille. Mä niin toivon että jäis vaikka saikulle. Tai me toivotaan kaikki

Meillä yksi vähän tämän tapainen, mutta mä vaan nauran paskaisesti. Hyvä vaan että joku tekee kahden edestä ilmaiseksi töitä - jos sen hinta on pieni vittuilu niin olkoon. Järin välkkynä tätä ei kukaan kyllä pidä, koska siitä tosiaan ei edes makseta mitään lisää että luopuu tauoistaan, tekee ilmaista ylityötä illat jne. Mutta muut pääsemme vähemmällä, joten hyvä, polttakoon itsensä loppuun.

Vierailija
7/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa

Lisäksi työkaveri, joka tulee töihin esim. yli 38 asteen kuumeessa ja tartuttaa muutkin. Väkipakolla hänet saa ylipuhuttua työterveyteen ja sinne mennään voivotellen ettei hän voi olla pois töistä. Hitto, ei kukaan ole niin korvaamaton tässä yrityksessä ettei paria päivää voisi parantaa itseään kotona. Kaiken huippu, kun ei tajua itse levätä ja parantua rauhassa niin flunssat pitkittyvät.

Vierailija
8/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvitauolla- ja miksei muutenki, eräs piti aina monologia itsestään. Hänelle siis sattui ja tapahtui, varmaan väritti aika paljon. Puhui niin, että kaikkien oli pakko kuunnella sitä horinaa. Toisinaan hyvin henkilökohtaisia asioita, mm seksielämästään. Aloin juoda kahvit työpisteellä. Onneksi on vaihtanut toiselle osastolle.

Vierailija
9/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa

Lisäksi työkaveri, joka tulee töihin esim. yli 38 asteen kuumeessa ja tartuttaa muutkin. Väkipakolla hänet saa ylipuhuttua työterveyteen ja sinne mennään voivotellen ettei hän voi olla pois töistä. Hitto, ei kukaan ole niin korvaamaton tässä yrityksessä ettei paria päivää voisi parantaa itseään kotona. Kaiken huippu, kun ei tajua itse levätä ja parantua rauhassa niin flunssat pitkittyvät.

Meillä, it-alan firmassa, kaikki tulee flunssassa töihin jos ei ihan sairaalakunnossa ole. Meinaan kukaan ei niitä töitä tee saikun aikana, eikä deadlinet jousta, joten kaikkia pelottaa ajatus menettää "sprintistä" (parin viikon työjakso jolla tarkkaan määritellyt tavoitteet mitä on saatava valmiiksi) yhtään päivää. Eipä tuo istumatyö onneksi juuri paranemista pitkitä.

Vierailija
10/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yksi aika ärsyttävä tapaus. Mies, joka valitti koko ajan. Aina oli liikaa töitä ja jos ei valittanut ääneen niin naama ainakin oli norsunelimellä koko ajan. Kerran sain naurukohtauksen kun tein töitä kyseisen heppulin vieressä ja tämä alkoi taas valitusvirren siitä miten hirveän kiireinen hän ja koko yksikkö on. Ei ehdi töitään tehdä ja uuvuttaa. Koomiseksi tilanteen teki se, että kello oli n. klo 13 ja hänellä kaikki päivän työt tehty, tietokoneella urheilutulokset auki (mies lyö pakonomaisesti vetoa urheilusta), ja iso kuppi kahvia kädessä, jalat pöydällä. En ole sittemmin pitänyt itseäni laiskana, koska sain siis ihanan eri sfääreissä pyörivän verrokin.

Vierailija
11/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ravasi jatkuvasti ulkona tupakalla - myös ollessaan yksin töissä. Jos olin vapaa-ajalla käymässä työpaikalla, käski minut tiskille jotta voi pitää röökitauon.

- Oli välillä humalassa töissä, varasti työnantajalta ja asiakkailta.

- Haukkui asiakkaita, muita työntekijöitä, omia lapsiaan ja pomoa jatkuvasti.

Tän kanssa oli kyllä oikeasti ihan järkyttävä työskennellä.

Vierailija
12/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa

Meillä, it-alan firmassa, kaikki tulee flunssassa töihin jos ei ihan sairaalakunnossa ole. Meinaan kukaan ei niitä töitä tee saikun aikana, eikä deadlinet jousta, joten kaikkia pelottaa ajatus menettää "sprintistä" (parin viikon työjakso jolla tarkkaan määritellyt tavoitteet mitä on saatava valmiiksi) yhtään päivää. Eipä tuo istumatyö onneksi juuri paranemista pitkitä.

Ymmärrän pointtisi, mutta tässä tapauksessa kyseessä työntekijä jonka työ on fyysistä. Toimihenkilö puolella pieni nuha ei haittaa ja joitain töitä voi tehdä myös etänä. Ap

Vierailija
13/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttääjä: Vahtii työkavereitaan niin paljon kuin töiltään ehtii eikä luota keneenkään. Tulee nopeasti huomauttamaan, jos näkee sen tarpeelliseksi. Katsoo pahasti kahvitauolla kävijöitä ja ottaa kellosta aikaa toisten vessassa käynneistä.

Basserwisser: Hän on aina oikeassa ja pitää itseään korvaamattomana. Pätee jatkuvasti ja on kaikessa paras ja tietävä.

Selkäänpuukottaja: ei tarvitse kuvailla. Kaikki tietävät tämän.

Vierailija
14/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi joka on ylisosiaalinen, yliavoin ja äärimmäisen huomionhakuinen - juoruaa omat, kavereiden ja kumminkaimojen asiat ja sairaudet kaikille nolostuttavalla tavalla. Kokee itse olevansa paras työntekijä ja tyyppi työpaikalla, mutta tuloksIin ei pääse koska iso osa ajasta menee juoruamiseen tai muuhun toisarvoiseen toimintaan. Alisuoriutumiselle tosin on aina olemassa hyvä selitys, milloin mikäkin. Me muut paikataan mokia ja tehdään tyypin takia isompia työmääriä. Saikuttaa myös ja jäänyt työkavereidelle kiinni että onkin itseilmoitetulla 1 pv saikulla tekemässä ihan jotain muuta. Oikein ihannetyökaveri 😂 diagnoois on että on täysin itselleen sopimattomassaa työssä (koska tämä on itsenäistä kesittämistä vaativaa puurramista) mutta ei pysty sitä itselleen tunnustamaan. Voi kumpa päästäisiin eroon jo!

Vierailija
15/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyylä/juoruaja. Henkilöstön kokouksesta pitää tarkistaa, että oliko se ja se paikalla. Jos joku on poissa niin tämän pitää tietää onko sairas, mikä sairaus, lomalla vai missä. Korva seinässä kuuntelee muitten puheita ja sitten juoruaa ne eteenpäin. Puuttuu toisten töihin ja yrittää päteä kaikessa vaikkei oikeasti osaa itse oikein mitään. Minkäänlaisessa esimiesasemassa ei ole, eikä sairaspoissaolot tvs hänelle kuulu.

Vierailija
16/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaveri joka saapuu toimistooni kello yhdeksän aamukahville, horisee omista lapsistaan mitä kaikkea helvetin jännää ne oli eilen keksineet ja ryystää kahviaan koko ajan puhuen.

Eikä lähde pois vaikka mä olisin puhelimessa, hukkuisin papereihin pöydällä ja mulla olisi niin kiire että sokeatkin näkis sen. Se voi puhua mun päälleni ihan huoletta niistä kakaroistaan kun olen puhelimessa. Siis hoitamassa työasioita enkä todellakaan joutaisi kuuntelemaan jaaritteluja nico-jessican viimeisimmästä hauskasta sutkautuksesta.

Silkka kohteliaisuuteni ja haluni edes sietää toista työpaikalla estää mua kilahtamasta ja kertomasta:

1) ne ei ole hauskoja

2) ne ei ole millään tavalla uniikkeja. Joka ainoa kakara on käynyt läpi samat vaiheet, niin mun mukulani kuin miljardit muut

3) mee töihisi siitä lorvimasta vitun lusmu. 

4) jos mä saisin päättää, sinä lähtisit ekana tästä firmasta jos sen aika ikinäkään koittaa.

Mut kun ei voi, niin pitää vaan kestää.

Vierailija
17/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jonka mielestä on yksi oikea tapa tehdä asiat ja se on hänen tapansa. Kritisoi muiden toimintaa, kuittailee kaikesta ja löytää toisista pelkkiä vikoja. Rasittavan negatiivinen, tiukkapipoinen natsi.

Vierailija
18/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työkaveri joka saapuu toimistooni kello yhdeksän aamukahville, horisee omista lapsistaan mitä kaikkea helvetin jännää ne oli eilen keksineet ja ryystää kahviaan koko ajan puhuen.

Eikä lähde pois vaikka mä olisin puhelimessa, hukkuisin papereihin pöydällä ja mulla olisi niin kiire että sokeatkin näkis sen. Se voi puhua mun päälleni ihan huoletta niistä kakaroistaan kun olen puhelimessa. Siis hoitamassa työasioita enkä todellakaan joutaisi kuuntelemaan jaaritteluja nico-jessican viimeisimmästä hauskasta sutkautuksesta.

Silkka kohteliaisuuteni ja haluni edes sietää toista työpaikalla estää mua kilahtamasta ja kertomasta:

1) ne ei ole hauskoja

2) ne ei ole millään tavalla uniikkeja. Joka ainoa kakara on käynyt läpi samat vaiheet, niin mun mukulani kuin miljardit muut

4) jos mä saisin päättää, sinä lähtisit ekana tästä firmasta jos sen aika ikinäkään koittaa.

Haha sä oot saattanut joutua mun entisen työkaverin "uhriksi". Onko muuten tosi hidas tekemään töitä ja jättää jotain juttuja kokonaan tekemättä?

Vierailija
19/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) ne ei ole hauskoja

Haha sä oot saattanut joutua mun entisen työkaverin "uhriksi". Onko muuten tosi hidas tekemään töitä ja jättää jotain juttuja kokonaan tekemättä?

On. Ja jos häneltä pyydetään jotain uutta juttua, siis vaikka vaan soittamaan johonkin toiseen firmaan ja tekemään tilauksen, niin täähän menee aivan lukkoon. Saattaa se sen soiton tehdä ja sen jälkeen onkin loppupäivä aivan tiltissä. 

Vierailija
20/35 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestä vaikka kuinka ystävällisesti kukkasiin verhotuin sanankääntein kertoisi että on mokannut, ja pyytäisi korjaamaan asian.

On aika tumpelo eli mokia käy.

Selvitellään muut sitten ne hiljaisuudessa salaa omien töidemme yhteydessä.

Tutkii ja kyttää muiden töitä, ja suureen ääneen "viattomasti ihmettelee" pomolle että onkohan tässä nyt jollekin käynyt virhe ku tää on näin. 99% ajasta virhettä ei ole, vaan tämä kun ei itse kyseisiä töitä tee, ei niistä tiedäkään muuta kuin selkeimmät perusjutut; kaikki muu on sitten niitä "virheitä".

Ja mihinkään ei voi mitään sanoa, kun sattuu olemaan tällainen jolla on yhtiöön nähden oikea sukunimi.