Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos menet eturiviin keikalle, pitääkö osata kaikkien biisien sanat ulkoa?

Vierailija
21.06.2017 |

Onko eturivin paikat "varattu" ns. tosifaneille? Miten itse valitset paikkasi isoissa konserteissa ja festareilla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seison miksauspöydän lähellä. Siellä kuulee musiikin puhtaimpana.

Vierailija
2/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta pitää heruttaa kitaristille ja yrittää iskeä sitä. Näyttää ehkä jopa tissit. Jos ei lämpee, niin sitten basistille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainoastaan tämä:

Jos menet avopuolison seurana Staminan (tai minkään muun vastaavan) keikalle, ei kannata mennä eturiviin jos et halua mustaa silmää ja aivotärähdystä.

T. Ei koskaan moshpittiä kokenut

Vierailija
4/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menet avopuolison seurana Staminan (tai minkään muun vastaavan) keikalle, ei kannata mennä eturiviin jos et halua mustaa silmää ja aivotärähdystä.

Joo, moshpitit on vaarallisia. Täytyy seistä riittävän kaukana niistä.

ap

Vierailija
5/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan se menee niin, että niitä artisteja joita kunnolla fanitan, myös haluan nähdä lähempää, jolloin myös heidän tuotantonsa on automaattisesti minulle tutumpaa, eli se sanojen osaaminen tulee ikäänkuin siinä kyljessä. Tokikaan en osaa kaikkia sanoja siltikään, enkä anna sen haitata. Sanojen osaaminen itsessään ei määrittele sijoittumistani keikalla. Kivempaa on, jos osaa, muttei se niin tarkkaa ole. Ennen keikkaa voi myös kerrata hittibiisejä.

Vierailija
6/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. :D Minulla oli joskus vastaava, en oikein ollut koskaan käsittänyt miten rajuja moshpitit oikeasti on. Monta kertaa varmistelin mieheltä, että uskallanko tulla sinne eteen. Mies vaan vakuutteli, että juu juu, täällä on pitit kielletty.

Eka biisi ja joku nainen tönäisee minua ihan täysillä selkään. Törmään edessä olevaan joka survaisee takaisinpäin. Koko ihmismassa alkaa aaltoilemaan ja tönimään toisiaan, joku heitti lonkerot niskaani.

Minä pienenä hämmentyneenä naisena koitin vikistä siellä, että herran jeesus päästäkää minut pois.

Vierailija
7/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. :D Minulla oli joskus vastaava, en oikein ollut koskaan käsittänyt miten rajuja moshpitit oikeasti on. Monta kertaa varmistelin mieheltä, että uskallanko tulla sinne eteen. Mies vaan vakuutteli, että juu juu, täällä on pitit kielletty.

Eka biisi ja joku nainen tönäisee minua ihan täysillä selkään. Törmään edessä olevaan joka survaisee takaisinpäin. Koko ihmismassa alkaa aaltoilemaan ja tönimään toisiaan, joku heitti lonkerot niskaani.

Minä pienenä hämmentyneenä naisena koitin vikistä siellä, että herran jeesus päästäkää minut pois.

Tuo kuulostaa enemmän tappelulta kuin moshpitiltä. Moshpitissä pitää mennä virran mukana, eikä laittaa liikaa vastaan, eikä missään nimessä provosoitua pienistä tönäisyistä. Helposti sinne kuitenkin eksyy aina joku urpo joka luulee etttä yylipaino on ylivoimaa ja pilaa sen hauskan.

Vierailija
8/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eturivissä ainoa "sääntö" on että ei saa vaan nojailla aitaan. Artistin kannalta tosi vittumaista jos eturivi, joka on välillä valoista riippuen ainoa jonka näkee, vaan apaattisena möllöttää.

Vierailija
9/12 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moshpittejä voi olla tavallaan hallittujakin, jos jokainen siellä olija on siellä vapaasta tahdostaan. Silloin pitti pyörii, siellä hypitään, heilutaan ja tönitään, mutta kaatuneet autetaan heti pystyyn eikä kenenkään anneta jäädä jalkoihin. Ongelmana piteissä on se, jos sinne joutuu tahtomattaan tai seassa on liian päihtyneitä tai jotain nyrkkisankareita. Silloin sattuu ja tapahtuu.

ap

Vierailija
10/12 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eturivissä ainoa "sääntö" on että ei saa vaan nojailla aitaan. Artistin kannalta tosi vittumaista jos eturivi, joka on välillä valoista riippuen ainoa jonka näkee, vaan apaattisena möllöttää.

Festareista ja esiintyjistä riippuen voi olla muitakin sääntöjä. Esim. että et saa koskea esiintyjään, vaikka ylettäisit. Näin viime kesänä ruotsalaisen The Soundsin keikan, ja laulaja olisi suunnilleen antanut eturivin kavereiden riisua itsensä, ellei järkkärit ois estelleet. En oo ikinä nähnyt niin himokkaan oloista naista lavalla kuin sen bändin laulaja.

Vierailija
11/12 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan hyvä osata ainakin hittien sanat ettei joudu tähän tilanteeseen:

Vierailija
12/12 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitti ei ole ihan eturivissä, vaan siitä keikkapaikan koosta riippuen yleensä n. 3-5 riviä taaempana ja keskellä. Kyllä niistä yleensä pääsee helposti pois ja jos niissä menee kaatumaan, niin muut nostavat ylös ennen kuin edes huomaa kaatuneensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi