Introvertti asiaa
Minulla on kaksi kaveria joiden kanssa käymme viikottain kahvilla. Aina juttu jatkuu näin, pelkkä kahvittelu ei riitä, pitää vielä jatkaa yhdessä iltaa ja lähteä joko johonkin syömään tai tehdä ruokaa yhdessä.
He tietävät, että olen introvertti, ja en jaksa sosiaalisuutta pitkään ja väsyn. Olen monet kerrat sanonut, suunnitelkaa rauhassa, mutta kiitos en halua syödä tms. Mutta he ikäänkuin jäävät kinuamaan ja säälittelemään, ja luulen että he kuvittelevat että loukkaannun jos he jatkavat kaksin iltaa.
En todellakaan!! Ihanaa päästä kotiin omaan rauhaan juomaan kupposen teetä ja lukea jonkun hyvän kirjan.
Miten minun kuuluu ilmaista tämä ilman että he loukkaantuvat??
Raskasta joka kerta sepittää sama homma. :(
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Kerro vaan mitä ajattelet mielessäsi :) Ota asiat kunnolla puheeksi ja kerro miltä sinusta tuntuu.
Kiitos asiallisesta vastauksesta! :) niinkai se sitten täytyy. Olen kyllä yrittänyt monet kerrat vihjailla, mutta kai se täytyy sylkäistä koko totuus siihen, jotta uskoisivat että ovat ihania ihmisiä, minussa se vika on, etten jaksa kenenkään seuraa kovin montaa tuntia peräkkäin. Ap
Sanot vaan reilusti, että olet introvertti ja niin ihanaa kuin ystäviä onkin tavata, tarvitset sen jälkeen lepoa. Etkä jaksa olla niin kauan toisten ihmisten kanssa.
Ehkä selkein tapa kuvata introvertin ja ekstrovertin eroa on siinä, että ekstrovertit saavat energiaa siitä, kun tapaavat toisia ihmisiä. Introverteilla tämä taas kuluttaa energiaa. He siis vievät sinulta sinun energiat ja siksi et jaksa heitä sen enempää :-)
Meidän perheessä kaikki on introvertteja ja meille on tyypillistä, että kun ollaan viikonloppuna kotona, niin jokainen on omissa oloissaan. Välillä kokoonnutaan keittiöön laittamaan ruokaa ja syömään, siinä tulee juteltua kyllä paljonkin ja on ihan kivaa. Mutta syömisen jälkeen kaikki vetäytyvät taas omiin oloihinsa.
Minä olen introvertti ja joudun usein samanlaiseen tilanteeseen. Minun kaverini kuitenkin toimivat päinvastaisesti: he eivät millään antaisi minun lähteä. Siinä tapauksessa kyllä usein ihan vaikka huudan päin naamaa. Minullakin on oikeuksia!
Ihanaa kuulla etten ole ainoa <3 ja kiitos kun vaivauduitte vastaamaan. Ap
Kerro vaan mitä ajattelet mielessäsi :) Ota asiat kunnolla puheeksi ja kerro miltä sinusta tuntuu.