Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se koiran uloste haittaa siellä ojassa?

Vierailija
21.06.2017 |

Siellä ojan pohjalla on tilaa.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kunnon kostea ja lämmin ilma, niin se haisee siellä. Ja salakuljetettu koira, leviottää tauteja. Ja itse elkoilin Espoossa metsikössä. Ei siis hoidettu alue. siellä sai kokoajan katsoa ettei astu koirankakkaan. Siellä ei kukaan varmaan kerää ja alue on täysin pilalla. Polkuja pitkin voi kävellä, mutta ei astua yhtään sivuun.

Ei se haise sieltä pohjalta. Voitko avata taueja enemmän? Nyt puhutaan ojista, eikä metsästä.

-ap

Vierailija
42/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

Haittaako sittenkun on kunnon kasa?

Ei minua haittaa.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiranpökäleet maatuu todella hitaasti. Että se siitä maatumisesta.

Kuinka kauan siinä kestää käytännössä?

-ap

Vierailija
44/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirakielto kaupunkeihin

Vierailija
45/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaa mutta voin uskoa miten moni äiti tulee vastaamaan tähän että häntä haittaa kun lapsi leikkii siellä ojassa.

Kasvattakaa lapsenne.

-ap

Vierailija
46/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kunnon kostea ja lämmin ilma, niin se haisee siellä. Ja salakuljetettu koira, leviottää tauteja. Ja itse elkoilin Espoossa metsikössä. Ei siis hoidettu alue. siellä sai kokoajan katsoa ettei astu koirankakkaan. Siellä ei kukaan varmaan kerää ja alue on täysin pilalla. Polkuja pitkin voi kävellä, mutta ei astua yhtään sivuun.

Ei se haise sieltä pohjalta. Voitko avata taueja enemmän? Nyt puhutaan ojista, eikä metsästä.

-ap

Sano nyt jumalauta ettei sulla ole koiraa. Me todella ainakin toivotaan ettei ole.

http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2016/04/19/Ker%C3%A4%C3%A4%20koira…

Kouluttakaa koiranne.

-ap

Vierailija
47/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaa:

- ihmisiä, jotka hoitavat ko. aluita eli esim. siimaleikkurin tai ruohonleikkurin käyttäjää

- ihmisiä, jotka kulkevat ko. alueella eli esim. lapsia tai lenkkeilijöitä

- ihmisiä, joilla on eläimiä eli esim. uloisteissa kierivien koirien omistajia

Ei haittaa:

- ihmisiä, jotka eivät viitsi kerätä lemmikkiensä jätöksiä

- ihmisiä, jotka heittävät muutkin roskat luontoon

Kuka vetää veteen ojan pohjalla ruohonleikkurilla? Kuka lenkkeilee ojan pohjalla? Opettakaa lapsenna kävelemään tiellä ja koira pitää kouluttaa.

-ap

Ihan samalla tavalla siellä "ojan pohjalla" kulkee muitakin liikkujia kuin se sinun koirasi. Jos siellä on vettä ja risukkoa, niin koirasi ei varmasti mene sinne tarpeilleen. Jos tien vierus on ajeltu ja tasainen, niin siellä on käynyt kunnan työntekijä (ehkä naapurin lapsi ensimmäisessä kesätyössään) ajelemassa nurmikot. Sinne on sitten kiva sun koiran mennä perässä tekemään uudet tortut. Ja naapurin 3-vee hakemaan karannutta palloa.

Vierailija
48/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaa:

- ihmisiä, jotka hoitavat ko. aluita eli esim. siimaleikkurin tai ruohonleikkurin käyttäjää

- ihmisiä, jotka kulkevat ko. alueella eli esim. lapsia tai lenkkeilijöitä

- ihmisiä, joilla on eläimiä eli esim. uloisteissa kierivien koirien omistajia

Ei haittaa:

- ihmisiä, jotka eivät viitsi kerätä lemmikkiensä jätöksiä

- ihmisiä, jotka heittävät muutkin roskat luontoon

Kuka vetää veteen ojan pohjalla ruohonleikkurilla? Kuka lenkkeilee ojan pohjalla? Opettakaa lapsenna kävelemään tiellä ja koira pitää kouluttaa.

-ap

Ihan samalla tavalla siellä "ojan pohjalla" kulkee muitakin liikkujia kuin se sinun koirasi. Jos siellä on vettä ja risukkoa, niin koirasi ei varmasti mene sinne tarpeilleen. Jos tien vierus on ajeltu ja tasainen, niin siellä on käynyt kunnan työntekijä (ehkä naapurin lapsi ensimmäisessä kesätyössään) ajelemassa nurmikot. Sinne on sitten kiva sun koiran mennä perässä tekemään uudet tortut. Ja naapurin 3-vee hakemaan karannutta palloa.

Kyllä se koira vaan menee, koska se on koulutettu. Kasvattakkaa lapsenne.

-ap

Vierailija
49/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mulle marjastaja täällä maalla valittanut, kun koirani paskansi metsässä polulle. Omassa metsässäni vielä.

Vierailija
50/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä ole koskaan kuullut kenenkään valittavan ojan pohjalla nököttävästä pökäleestä! Miksi kysymys on vääristelty?

Sen sijaan olen kuullut jalkakäytäville ja muiden pihoille paskotuista jätöksistä, joista olen itsekin vuosia kärsinyt. Kerran oli kahden jäteastian eteen vedetty aivan jäätävä läjä, siis varmaan puolikas ämpärillinen. Astioille pääsi vain läjän kohdalta, joten jos en olisi sitä huomannut, niin nilkkoja myöten paskassa olisin ollut. Yleensä vielä vien jätteet iltamyöhällä pimeässä, joten...

sikamaista touhua todellakin. Ja usein on porraspielessä ym. kulkuväylillä. Ojan pohja ja pusikot ovat täysin eri asia. Mit vit tätäkin jankutetaan niin, ettei edes asiassa voi pysyä ja tyhmyyttään sekä piittaamattomuuttaan tunnustaa? Ja se on ihan saastuttavaa ulostetta se perstuotos, ei mikään "meidän pikku Fifin hassunhauska kakkelipalleroinen". Ei koiraa sellaiselle, joka laiskuuttaan ei sitä kouluta ja ota muita ihmisiä huomioon!!!!!

Oletko lukenut tuota toista koiranpaskaketjua? Siellä jäteastialla on varmaan joku roskispoliisi ollut valvomassa, ettei kukaan ohikulkija ainakaan hänen taloyhtiönsä jäteastiaan laita ainuttakaan kakkapussia. Olen samaa mieltä, että on törkeää jättää hoidetuilta alueilta koirien jätökset keräämättä, mutta kovin menee vaikeaksi, kun mitään roskista ei saisi niistä pusseista eroon pääsemiseen käyttää. Ojanpohjalta taas ei mielestäni tarvitse lähteä mitään keräämään.

En muista toista ketjua. Minä olen aina kannustanut laittamaan meidän taloyhtiön roskikseen koiran jätteen, ja jopa usein olen pussiakin tarjonnut, vaan ylimielisesti on nenä noussut ja ivalliset hymähdykset vastineeksi.

Ei ojanpohjalta minunkaan mielestä tarvitse kerätä, mutta voi käyttää järkeä ja esim. just jonkun talon edessä olevan puskan tai ojan olemme itse koiriemme kanssa kiertäneet kaukaa. Talon pihalla saattaa olla useita lasten fillareita ja leluja, joten voin kuvitella sen riemun, kun joku tai jopa useampi lapsista, on paskan sotkema.

Ja jos koira ne jätökset ehtii tehdä, kuten mun tapauksessa, jäteastioiden eteen, eikä koiranomistaja uskalla sinne jäteastiaan asti laittaa, niin silloin ne kerätään pussiin ja kuskataan lähimpään mahdolliseen sallittuun paikkaan. Nämä pitäisi olla kaikille sellaisia perusjuttuja.

Vierailija
51/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä ole koskaan kuullut kenenkään valittavan ojan pohjalla nököttävästä pökäleestä! Miksi kysymys on vääristelty?

Sen sijaan olen kuullut jalkakäytäville ja muiden pihoille paskotuista jätöksistä, joista olen itsekin vuosia kärsinyt. Kerran oli kahden jäteastian eteen vedetty aivan jäätävä läjä, siis varmaan puolikas ämpärillinen. Astioille pääsi vain läjän kohdalta, joten jos en olisi sitä huomannut, niin nilkkoja myöten paskassa olisin ollut. Yleensä vielä vien jätteet iltamyöhällä pimeässä, joten...

sikamaista touhua todellakin. Ja usein on porraspielessä ym. kulkuväylillä. Ojan pohja ja pusikot ovat täysin eri asia. Mit vit tätäkin jankutetaan niin, ettei edes asiassa voi pysyä ja tyhmyyttään sekä piittaamattomuuttaan tunnustaa? Ja se on ihan saastuttavaa ulostetta se perstuotos, ei mikään "meidän pikku Fifin hassunhauska kakkelipalleroinen". Ei koiraa sellaiselle, joka laiskuuttaan ei sitä kouluta ja ota muita ihmisiä huomioon!!!!!

Oletko lukenut tuota toista koiranpaskaketjua? Siellä jäteastialla on varmaan joku roskispoliisi ollut valvomassa, ettei kukaan ohikulkija ainakaan hänen taloyhtiönsä jäteastiaan laita ainuttakaan kakkapussia. Olen samaa mieltä, että on törkeää jättää hoidetuilta alueilta koirien jätökset keräämättä, mutta kovin menee vaikeaksi, kun mitään roskista ei saisi niistä pusseista eroon pääsemiseen käyttää. Ojanpohjalta taas ei mielestäni tarvitse lähteä mitään keräämään.

En muista toista ketjua. Minä olen aina kannustanut laittamaan meidän taloyhtiön roskikseen koiran jätteen, ja jopa usein olen pussiakin tarjonnut, vaan ylimielisesti on nenä noussut ja ivalliset hymähdykset vastineeksi.

Ei ojanpohjalta minunkaan mielestä tarvitse kerätä, mutta voi käyttää järkeä ja esim. just jonkun talon edessä olevan puskan tai ojan olemme itse koiriemme kanssa kiertäneet kaukaa. Talon pihalla saattaa olla useita lasten fillareita ja leluja, joten voin kuvitella sen riemun, kun joku tai jopa useampi lapsista, on paskan sotkema.

Ja jos koira ne jätökset ehtii tehdä, kuten mun tapauksessa, jäteastioiden eteen, eikä koiranomistaja uskalla sinne jäteastiaan asti laittaa, niin silloin ne kerätään pussiin ja kuskataan lähimpään mahdolliseen sallittuun paikkaan. Nämä pitäisi olla kaikille sellaisia perusjuttuja.

Totta, jotkut koiranomistajat pilaavat kaikkien muidenkin maineen sillä, että heillä on omasta mielestään oikeus jättää koiran jätökset lojumaan ihan minne tahansa. Toiset kuitenkin keräävät ne tunnollisesti pois niiltä hoidetuilta alueilta. Tällaiset ketjut, joissa vaaditaan milloin mitäkin, kuten rämpimään sinne ojanpohjalle keräämään jätöksiä, tai keräämään ne myös metsästä, tai sitten kantamaan koko kymmenen kilometrin lenkki sitä pussia kädessä, koska yhden mielestä sitä ei saa laittaa bussipysäkin roskikseen ja toisen mielestä taas ei vieraan taloyhtiön roskikseen, eivät kyllä mitenkään edistä koiranomistajien motivaatiota niiden jätösten keräilemiseen. Totta kai on törkeää jättää ne nurmikoille, mutta toisaalta minusta on törkeää myös vaatia, vaatia, vaatia aina vain kaikkea lisää, ja vaikeuttaa asioita vielä kieltämällä roskisten käyttö. Itse olen edelleen ne jätökset hoidetuilta alueilta kerännyt, mutta en kyllä enää ihmettele, jos joillakin koiranomistajilla on mennyt hermo tähän loputtomaan valittamiseen niin, että he ovat sitä lakanneet tekemästä.

Vierailija
52/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, jotkut koiranomistajat pilaavat kaikkien muidenkin maineen sillä, että heillä on omasta mielestään oikeus jättää koiran jätökset lojumaan ihan minne tahansa. Toiset kuitenkin keräävät ne tunnollisesti pois niiltä hoidetuilta alueilta. Tällaiset ketjut, joissa vaaditaan milloin mitäkin, kuten rämpimään sinne ojanpohjalle keräämään jätöksiä, tai keräämään ne myös metsästä, tai sitten kantamaan koko kymmenen kilometrin lenkki sitä pussia kädessä, koska yhden mielestä sitä ei saa laittaa bussipysäkin roskikseen ja toisen mielestä taas ei vieraan taloyhtiön roskikseen, eivät kyllä mitenkään edistä koiranomistajien motivaatiota niiden jätösten keräilemiseen. Totta kai on törkeää jättää ne nurmikoille, mutta toisaalta minusta on törkeää myös vaatia, vaatia, vaatia aina vain kaikkea lisää, ja vaikeuttaa asioita vielä kieltämällä roskisten käyttö. Itse olen edelleen ne jätökset hoidetuilta alueilta kerännyt, mutta en kyllä enää ihmettele, jos joillakin koiranomistajilla on mennyt hermo tähän loputtomaan valittamiseen niin, että he ovat sitä lakanneet tekemästä.

Näinhän se menee, juu. Kun on niin montaa tyyppiä koiria ja niiden omistajia :) Olen itse aina korjannut tavaran paikoista, jos on ollut pienikään mahdollisuus sutata jonkun kengät yms. tai lasten leikkipaikkojen läheltä. Joskus kun hätä oli kova ja lasti tuli ennen kuin ehdittiin syrjään asumuksista.

Meillä oli sellainen tapa, että ensin mentiin kiireellä johonkin tosi jorpakkoon ja kakan jälkeen lähdettiin varsinaiselle lenkille metsäpoluille tai omakotitaloalueelle. Koirat oikein itse halusivat "piiloon" kakalle. Voin rehellisesti sanoa, että tuskinpa on kukaan meidän jälkeen jäänyt sadattelemaan sontakasoja. Kunpa tästä tulisi kaikille arkipäivää ja rutiini.

Ja olen kuskannut hajupusseja pitkiäkin matkoja, eikä se ollut todellakaan mitenkään kivaa.

Vierailija
53/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirille vaippapakko. Puetaanhan niitä nytkin kaikkiin tamineisiin, joten vaipat olisi pieni lisä tuohon kokonaisuuteen.

Inhottaa katsoa, kun markettien pihanurmille annetaan koirien paskoa. Omistajilla on tuossa tilanteessa joka kerralla sellainen vinha ilme eli aivan kuin ei oltaisi itse tuossa tilanteessa paikalla lainkaan.

Muutenkin pitäisi rajoittaa koirien ulkoilutusta eli ei puistoihin, kauppojen pihoille, kuntoradoille tai rannoille.

Eihän koiraa saa kävelyttää pururadalla ym. Kerran olin piiiitkällä lenkillä ja kuljin uimarannan ohi, huhti-toukokuussa, niin tuli joku sanomaan ettei koirankanssa saa kävellä rannan läpi, vaikkei siinä ole uimareita kun vasta kesällä. Ei se koira siihen tarpeitaan olisi tehnyt, oltiin jo kävelty niin pitkään. Olisin koiran antanut uida/juoda, kun kuuma paksuturkkisella koiralla. No, ei sitten. Lokit kyllä paskoo laiturille, mutta koira ei saa siitä kävellä ohi tai juoda. Kesällä nyt en koiraa uimarannalle veisikään,kun se on kielletty (ymmärrän kyllä miksi) ja käytän sitä uimassa muualla rannassa.

Vierailija
54/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirille vaippapakko. Puetaanhan niitä nytkin kaikkiin tamineisiin, joten vaipat olisi pieni lisä tuohon kokonaisuuteen.

Inhottaa katsoa, kun markettien pihanurmille annetaan koirien paskoa. Omistajilla on tuossa tilanteessa joka kerralla sellainen vinha ilme eli aivan kuin ei oltaisi itse tuossa tilanteessa paikalla lainkaan.

Muutenkin pitäisi rajoittaa koirien ulkoilutusta eli ei puistoihin, kauppojen pihoille, kuntoradoille tai rannoille.

Juuri näin

No kerrotko sitten missä sitä koiraa SAA kävelyttää, jos ei puistoissa, kuntopoluilla, rannoilla, kauppojen pihassa? Kadullakin kun se häiritsee ja joku mainitsi hoitamattomat metsäpolut? Missä?

Mihis se koira jätetään kaupassa käynnin ajaksi, ojaan?

Meidän kauppakeskuksen pihalla näkee koiria, muttei koirankusia, itse en anna koiran kuseksia esim kaupanpihaan, postilaatikoihin ym Riittää matkalla sitä hoitamatonta rytelikköä johon voi tehdä tarpeensa.

Vierailija
55/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on mullekki tultu sanomaan, että koiran kakka olisi kerättävä ojasta, pusikosta tms hoitamattomalta alueelta. Yleensä koirat menee tarpeilleen piiloon tai siis niin pitkälle kun hihna riittää (koiralla 8m flexi), että ei ne kakat siihen tielle jää. Ei koira edes halua kakkia julkisesti kaikkien nähden, keskellä tietä, ellei kävelyttäjä pakota niin tekemään. Itse en usein edes pääsisi johonkin pajukkoon, ojan pohjalle, rytelikköön mihin koira tarpeensa tekee.

On ihan omistajan vika jos kikkare on tiellä/ihan tien laidassa, ei päästä koiraa tarpeilleen oikeaan paikkaan.

Huvitti kerran lehdessä juttu. Koirankakkojen keräystalkoot keväällä oli viikolla, kahdella myöhästynyt ja kakkoja oli ollut vaikea kerätä kun sade oli jo ehtinyt ne suureksi osaksi hävittää. Niinpä.

Mutta en jätä, eikä muidenkaan pitäisi jättää, koirien jätöksiä toisten pihaan, tielle, hoidetulle nurmelle, ihan polun varteen tms, mutta hoitamattomasta ojasta tai ryteliköstä en kerää, saa kerätä joku muu jos haluaa.

Vierailija
56/56 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääköön sinne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä