Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se koiran uloste haittaa siellä ojassa?

Vierailija
21.06.2017 |

Siellä ojan pohjalla on tilaa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla logiikalla siellä lienee tilaa myös ihmisulosteelle, muovipussille ja rikotulle pullolle. Kyllä, olen vähän sääntötantta.

Jos joku ojassa käy tekemässä ne vessa asiansa niin minun puolestani tehköön. Pussi ja pullo eivät maadu.

-ap

Vierailija
22/56 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se siellä haittais siitä huolimatta, vaikka koiranpaska ehkä sisältää sitä eginafors-loiseläjää, joka tulevaisuudessa pilaa mustikatkin maamme metsistä.  Jokunen päivä sitten oli uutinen tuosta asiasta. 

Aiheuttaa ihmisessä maksaan ja muihin sisäelimiin rakkuloita ja tautia ei pysty parantamaan, vain ainoastaan kehitystä hidastamaan.

Antaisitko lähteen?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku syrjäisempi oja, jossa ei käy päivässä 50 muutakin koiraa ulostamassa, niin ei mitään. Mutta kun nämä haitat kasautuvat tiettyihin kohtiin, joissa hajuhaitta ja haitat kasvien kasvamiselle ym. alkavat näkyäkin.

Vierailija
24/56 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helpompaa ihmisten elämä on, sitä enemmän löytyy "ongelmia" kuten koiranpaska ojassa. Ilmeisesti oikeasti tarvitaan joku sota tai maanjäristys että saadaan vähän suhteellisuudentajua ihmisten päähän.

Väärin. Jos sinun mielestä paskan keskellä on kiva elää, se ei tarkoita että muut ovat samaa mieltä. Kotonasi voit säilöä paskakasoja, mutta et voi olettaa, että muut ihmiset haluavat ulkoillessaan jatkuvasti väistellä miinoja.

Talvella kadunvarret on ruskeankeltaisia, eikä valkoisia. Kesällä kuumalla se haju on jotain aivan järkyttävää. Ja tähän lisäksi vielä se, ettei niitä lemmikkejä kouluteta ja oletetaan vielä, että kaikki vastaantulijat rakastavat sitä sinun lemmikkiäsi, joten päästät sen toki pitkässä hihnassa kaikkien luokse. Mielellään vielä kuraisena. Jos kaikki koiranomistajat korjaisivat koiriensa jätökset ja ymmärtäisivät, että koirien kanssa muiden ihmisten parissa asuminen ja liikuminen vaatii huomioonottamista, niin kaikilta ongelmilta vältyttäisiin.

Jos asut ojassa, suosittelen muuttamaan puiston penkille. Nyt puhut ojan pohjasta, eikä tienvarresta.

-ap

Vierailija
25/56 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä ole koskaan kuullut kenenkään valittavan ojan pohjalla nököttävästä pökäleestä! Miksi kysymys on vääristelty?

Sen sijaan olen kuullut jalkakäytäville ja muiden pihoille paskotuista jätöksistä, joista olen itsekin vuosia kärsinyt. Kerran oli kahden jäteastian eteen vedetty aivan jäätävä läjä, siis varmaan puolikas ämpärillinen. Astioille pääsi vain läjän kohdalta, joten jos en olisi sitä huomannut, niin nilkkoja myöten paskassa olisin ollut. Yleensä vielä vien jätteet iltamyöhällä pimeässä, joten...

sikamaista touhua todellakin. Ja usein on porraspielessä ym. kulkuväylillä. Ojan pohja ja pusikot ovat täysin eri asia. Mit vit tätäkin jankutetaan niin, ettei edes asiassa voi pysyä ja tyhmyyttään sekä piittaamattomuuttaan tunnustaa? Ja se on ihan saastuttavaa ulostetta se perstuotos, ei mikään "meidän pikku Fifin hassunhauska kakkelipalleroinen". Ei koiraa sellaiselle, joka laiskuuttaan ei sitä kouluta ja ota muita ihmisiä huomioon!!!!!

Itse olen kuullut.

-ap

Vierailija
26/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä ole koskaan kuullut kenenkään valittavan ojan pohjalla nököttävästä pökäleestä! Miksi kysymys on vääristelty?

Sen sijaan olen kuullut jalkakäytäville ja muiden pihoille paskotuista jätöksistä, joista olen itsekin vuosia kärsinyt. Kerran oli kahden jäteastian eteen vedetty aivan jäätävä läjä, siis varmaan puolikas ämpärillinen. Astioille pääsi vain läjän kohdalta, joten jos en olisi sitä huomannut, niin nilkkoja myöten paskassa olisin ollut. Yleensä vielä vien jätteet iltamyöhällä pimeässä, joten...

sikamaista touhua todellakin. Ja usein on porraspielessä ym. kulkuväylillä. Ojan pohja ja pusikot ovat täysin eri asia. Mit vit tätäkin jankutetaan niin, ettei edes asiassa voi pysyä ja tyhmyyttään sekä piittaamattomuuttaan tunnustaa? Ja se on ihan saastuttavaa ulostetta se perstuotos, ei mikään "meidän pikku Fifin hassunhauska kakkelipalleroinen". Ei koiraa sellaiselle, joka laiskuuttaan ei sitä kouluta ja ota muita ihmisiä huomioon!!!!!

Itse olen kuullut.

-ap

Mä kuulin nyt eka kertaa :D Hienoa, että otit näinkin tärkeän asian käsittelyyn! Aika tuskaa saada joku keräämään pökäleet ojasta, kun ne eivät vaan millään päädy asianmukaiseen paikkaan kaduilta ja pihoiltakaan :( Eli kyllä se siellä kotipihojen leikkipaikkojen "ojissa" näyttäis haittaavan...

Vierailija
27/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pökäleet valuu pohjaveteen ja me kuollaan kaikki. Ai niin mut kuoltaishan me muutenkin, sori ei mitään. Ja mun koirani kakki aikoinaan ajoradan puolelle, siitä ei ollut kenellekään haittaa. Sade huuhteli kikkareet hulevesiviemäriin.

Vierailija
28/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan, että liian monen koiranomistajan mielestä piennarkin on ojaa.

Säälien katsoin, kun keväällä ensin keski-ikäinen äijä paskotti hurttansa pientareelle, sellainen höyryävä erittäin pahanhajuinen vetelä kasa, ja hetken kuluttua harjakone lähestyi keräten hiekoitussepeliä piennaralueelta, että siihen kasvaisi kesämmällä ruohokin joskus. Varmaan kiva kun harjakset on koiranpaskassa.

Koiria alkaa olla niin paljon, että kenenkään koiranomistajan ei pitäisi enää ajatella, että kaikki mikä koirasta irtoaa, kuuluu luontoon. Koirankarvatupot kierimässä pitkin poikin pihoja on myös inhottavaa. Koira joka elää sisäasunnossa, ei ole luonnonvarainen eläin ja kaikki sen jätökset pitää hoitaa kuten ihmistenkin. Niitä ei pääsääntöisesti jätetä luontoon.

Vierailija
29/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirille vaippapakko. Puetaanhan niitä nytkin kaikkiin tamineisiin, joten vaipat olisi pieni lisä tuohon kokonaisuuteen.

Inhottaa katsoa, kun markettien pihanurmille annetaan koirien paskoa. Omistajilla on tuossa tilanteessa joka kerralla sellainen vinha ilme eli aivan kuin ei oltaisi itse tuossa tilanteessa paikalla lainkaan.

Muutenkin pitäisi rajoittaa koirien ulkoilutusta eli ei puistoihin, kauppojen pihoille, kuntoradoille tai rannoille.

Vierailija
30/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa:

- ihmisiä, jotka hoitavat ko. aluita eli esim. siimaleikkurin tai ruohonleikkurin käyttäjää

- ihmisiä, jotka kulkevat ko. alueella eli esim. lapsia tai lenkkeilijöitä

- ihmisiä, joilla on eläimiä eli esim. uloisteissa kierivien koirien omistajia

Ei haittaa:

- ihmisiä, jotka eivät viitsi kerätä lemmikkiensä jätöksiä

- ihmisiä, jotka heittävät muutkin roskat luontoon

Vierailija
31/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirat pitäs tappaa

Vierailija
32/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lukenut tuota toista koiranpaskaketjua? Siellä jäteastialla on varmaan joku roskispoliisi ollut valvomassa, ettei kukaan ohikulkija ainakaan hänen taloyhtiönsä jäteastiaan laita ainuttakaan kakkapussia. Olen samaa mieltä, että on törkeää jättää hoidetuilta alueilta koirien jätökset keräämättä, mutta kovin menee vaikeaksi, kun mitään roskista ei saisi niistä pusseista eroon pääsemiseen käyttää. Ojanpohjalta taas ei mielestäni tarvitse lähteä mitään keräämään.

Vierailija
33/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirille vaippapakko. Puetaanhan niitä nytkin kaikkiin tamineisiin, joten vaipat olisi pieni lisä tuohon kokonaisuuteen.

Inhottaa katsoa, kun markettien pihanurmille annetaan koirien paskoa. Omistajilla on tuossa tilanteessa joka kerralla sellainen vinha ilme eli aivan kuin ei oltaisi itse tuossa tilanteessa paikalla lainkaan.

Muutenkin pitäisi rajoittaa koirien ulkoilutusta eli ei puistoihin, kauppojen pihoille, kuntoradoille tai rannoille.

Juuri näin

Vierailija
34/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kunnon kostea ja lämmin ilma, niin se haisee siellä. Ja salakuljetettu koira, leviottää tauteja. Ja itse elkoilin Espoossa metsikössä. Ei siis hoidettu alue. siellä sai kokoajan katsoa ettei astu koirankakkaan. Siellä ei kukaan varmaan kerää ja alue on täysin pilalla. Polkuja pitkin voi kävellä, mutta ei astua yhtään sivuun.

Vierailija
35/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako sittenkun on kunnon kasa?

Vierailija
36/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat on jo nyt kielletty rannoilta, kaupoista ja kuntoradoilta kyltein, jos et tiennyt. 

Aika vähän jää paikkoja koirille, jos puistot ja metsätkin kielletään.

Vierailija
37/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranpökäleet maatuu todella hitaasti. Että se siitä maatumisesta.

Vierailija
38/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa mutta voin uskoa miten moni äiti tulee vastaamaan tähän että häntä haittaa kun lapsi leikkii siellä ojassa.

Vierailija
39/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaa:

- ihmisiä, jotka hoitavat ko. aluita eli esim. siimaleikkurin tai ruohonleikkurin käyttäjää

- ihmisiä, jotka kulkevat ko. alueella eli esim. lapsia tai lenkkeilijöitä

- ihmisiä, joilla on eläimiä eli esim. uloisteissa kierivien koirien omistajia

Ei haittaa:

- ihmisiä, jotka eivät viitsi kerätä lemmikkiensä jätöksiä

- ihmisiä, jotka heittävät muutkin roskat luontoon

Kuka vetää veteen ojan pohjalla ruohonleikkurilla? Kuka lenkkeilee ojan pohjalla? Opettakaa lapsenna kävelemään tiellä ja koira pitää kouluttaa.

-ap

Vierailija
40/56 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaa mutta voin uskoa miten moni äiti tulee vastaamaan tähän että häntä haittaa kun lapsi leikkii siellä ojassa.

Johan tuolla ensimmäisellä sivulla joku ehti sen tehdä. En ymmärrä, lapsille on vaikka millä mitalla leikkipaikkoja, mutta silti pitää ojanpohjienkin olla vielä puhtaat voidakseen toimia lasten temmellyskenttänä! Minusta kyllä se, joka leikittää lastaan ojissa hakee ihan tarkoituksella itselleen jotain aihetta, mistä pääsisi valittamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän