Mikä kumppareissa on parempaa kuin gorekengissä?
Ymmärrän kumpparit jossain mökillä tai kasvimaalla, mutta jos on pari harmaata pilveä taivaalla, niin heti kaupungilla on joka toisella kumpparit jalassa! Itse olen pärjännyt tuollaisilla gorekengillä ihan hyvin.
Kommentit (39)
Ja kumpparit pitää paremmin vettä, en ole vielä sellaisia goretexejä nähnyt, jotka pitäis jalat kuivina lätäkössä seisoessa. Ja kura lähtee helpommin irti kumpparista kuin goretexistä.
Mut siis aikuiselle kaupunkiolosuhteisiin ihan ok, mut ei kumppareissakaan mitää vikaa ole.
Mä kans tykkään kumppareista. Niissä tulee iloinen, vähän hassuttelevainen olo! :)
Se, että omistan kumpparit, mutta en gorekenkiä. Enkä näe syytä ostaa gorekenkiä, koska minulla on jo sadesäälle sopivat kengät.
Eikö niissä tule kesällä kuuma? Minulla ainakin kumppari "istuu" hyvin vain villasukan kanssa.
Mökillä ainakin kumpparit on ehdottoman hyvät. Ne saa jalkaan vaikka olis kädet täynnä tavaraa, marjapusikossa ne suojelee sääriä pidemmälle kuin goret (mulla on vanhat kunnon Kontiot), ja käärmeetkään eivät pistä niin helposti, kun varret on "ylös asti". Mutta kukin tyylillään.
Kumpparit on tyylikkäämmät, en edes omista mitään goretex-vaelluskenkiä.
Mietin juuri että tekisi mieli hankkia toisetkin Hai-saappaat edellisten kaveriksi. Ostin juuri pitkään haikailemani sadetakin, saisi sataa useammin niin pääsisi käyttämään.
Mulla on aivan ihanat kelttaiset kumpparit jotka on gorea huomattavasti kevyemmät.
Vierailija kirjoitti:
Mietin juuri että tekisi mieli hankkia toisetkin Hai-saappaat edellisten kaveriksi. Ostin juuri pitkään haikailemani sadetakin, saisi sataa useammin niin pääsisi käyttämään.
Onko nuo perussadetakit nyt jotenkin muodissa? Eilen just ihmettelin Helsingissä, kun monella näkyi sellaisia esim. keltaisia sadetakkeja, jotka ei ollut mitään Goretexiä vaan ihan tavallista kuravaatemateriaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nuo perussadetakit nyt jotenkin muodissa? Eilen just ihmettelin Helsingissä, kun monella näkyi sellaisia esim. keltaisia sadetakkeja, jotka ei ollut mitään Goretexiä vaan ihan tavallista kuravaatemateriaalia.
On muodissa. Paljon näkyy Rains-merkin takkeja monessa värissä (siis kaikkea roosasta peruskeltaiseen ja mustaan) ja mallissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muodissa. Paljon näkyy Rains-merkin takkeja monessa värissä (siis kaikkea roosasta peruskeltaiseen ja mustaan) ja mallissa.
Eikö ne ole aika hiostavia ?
Hassua, miten muodit menee äärilaidasta toiseen. Kun olin yläasteella, kumisaappaat ja sadetakki olisi ollut täysin mahdoton ajatus laittaa kouluun tai kaupungille mennessä päälle. Ja nyt ne onkin oikein muotia.
Kun kumisaapas alkaa vuotamaan sen voi ja pystyy paikkaamaan vaikka "aurinkopaikalla" kunhan etsii vuotokohdan. Goretex kengän alkaessa vuotamaan se on täysin mahdoton paikata vettä pitäväksi. Ja hintaero hankittaessa on kumisaappaan puolella. Saa kaksi laadukasta kumisaapasparia vähintään sillä hinnalla, millä saa yhden parin goretex-kenkiä.
Kumpparit sängyssä, nam. Gorekengät jo liian kinkyä.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, miten muodit menee äärilaidasta toiseen. Kun olin yläasteella, kumisaappaat ja sadetakki olisi ollut täysin mahdoton ajatus laittaa kouluun tai kaupungille mennessä päälle. Ja nyt ne onkin oikein muotia.
Jossain vaiheessa pipo oli myös niin kamala juttu, että mielummin paljain päin jäädytti aivonsa kuin laittoi mitään hattua päähänsä.
Hyvä vaan, jos muoti on mennyt siihen suuntaan, että nuoret voi pukeutua niin, ettei palele tai kastu.
Vierailija kirjoitti:
Kumpparit sängyssä, nam. Gorekengät jo liian kinkyä.
Nössööö... Kyl sängys pitäs olla teräsvahvistetut pitkävartiset nahkasaappaat et jotakin potkua antaa. Kas kun ei ainot ja reinot kuitenkaan ;)
Näin jollain teinillä sellaiset ihana värikkäät kumisaappaat, jossa oli nauhat etuosassa koko saappaan korkeudelta! Tahtoo sellaiset! (vai voiko aikuinen käyttää sellaisia ??)
Kouluaikana 70 luvulla mustat Kontiot ja Rukan keltainen sadetakki olivat pakollinen yhdistelmä, 90 luvulla ei missään nimessä. Muoti on kummallista.
Kyllä, kunnon kumisaappaita ei voita mikään. Kumisaappaat ostetaan yleensä todelliseen tarpeeseen ja siinä ei mitkään goretexit pärjää. Kumpparit ovat halvemmat, helpot pitää puhtaina ja lastenkin on helppo niitä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ja kumpparit pitää paremmin vettä, en ole vielä sellaisia goretexejä nähnyt, jotka pitäis jalat kuivina lätäkössä seisoessa. Ja kura lähtee helpommin irti kumpparista kuin goretexistä.
Mut siis aikuiselle kaupunkiolosuhteisiin ihan ok, mut ei kumppareissakaan mitää vikaa ole.
Ihan hyvin voit seistä vaikka hetken järvessä, kunhan ei varresta hörppää.
Osta kunnon kengät, eikä mitään markettikötöstyksiä.
Kumppareissa arvostan niiden helppoutta, pienikin lapsi saa ne helposti jalkaan ja pois kun ei ole nauhoja tai tarroja. Värikkäät kumpparit myös piristää harmaana sadepäivänä, ihan aikuistakin.