Siis MITEN tää on mahdollista, olen taas raskaana ehkäisystä huolimatta :(
Viime vuonna tulin raskaaksi vaikka käytössä oli ehkäisykapseli. Olisin pitänyt lapsen, mutta kyseessä oli monikkoraskaus joten päädyimme pitkän pohdinnan jälkeen aborttiin.
Nyt olemme käyttäneet kondomia. Kuun alussa kumi hajosi, hain melkein välittömästi je-pillerin.
Tänään plussasin. Siis miten tämä on edes mahdollista?! Toiset joutuvat yrittämällä yrittämään lasta ja minä sikiän melkein pyhästä hengestä. :(
Aborttia en aio tehdä enää ikinä, vaikka olisi kuinka monta vauvaa tulossa.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Tahattomasti lapsettomana tuntuu niiiiiin hyvältä tälläiset ketjut... Anna adoptioon kun et osaa arvostaa Jumalan suurinta lahjaa Sinulle.
Saatko jotain marttyyrikiksejä kun tuut lukemaan ketjua, jonka otsikko jo kertoo mistä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisy, oletko kuullut siitä?
Lukutaito, oletko kuullut siitä?
Kato kun sen jälkiehkäisypilleri ainoastaan siirtää ovulaatiota, ei estä raskautta, jos ovulaatio on jo "päällä".
Vältä seksiä ovulaation aikaan.. Vinkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahattomasti lapsettomana tuntuu niiiiiin hyvältä tälläiset ketjut... Anna adoptioon kun et osaa arvostaa Jumalan suurinta lahjaa Sinulle.
Lapsia haluamattomalle vahinkoraskaus voi tuntua yhtä pahalle kuin sinulle lapsettomuus.
Voi lapsi raskas... Kun ikää tulee, niin sinäkin ymmärrät.
En ole tuon aiemman kommentin kirjoittaja, mutta oikeasti, miten ylimielinen älykääpiö pitää olla, että puhuttelee toista itselleen tuntematonta henkilöä sanoin "lapsi rakas" ja toinen on "kultapieni". Wtf?!? Mahdat kokea itsesi hyvinkin erinomaiseksi ihmiseksi. Mutta kuten Raamatussakin sanotaan, se joka itsensä ylentää, niin se alennetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia haluamattomalle vahinkoraskaus voi tuntua yhtä pahalle kuin sinulle lapsettomuus.
Olihan harvinaisen vähättelevän typerä kommentti taas. Käsittämätöntä miten joku ei vielä 2017 vuonnakaan tajua, että osa ihmisistä pitää lapsen saantia pahimpana rangaistuksena jonka niskoilleen voi saada.
N47
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et saakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten nyt vielä, mutta oletat kaiken lisäks kirjoittajaa ylipainoiseks!
Siis kun jälkiehkäisyhän ei toimi jos ovulaatio on jo tapahtunut... Lukee kyllä myös ihan pakkausselosteessa.
Tulin itse myös ensimmäisestä kerrasta raskaaksi.. mutta raskaus meni kesken :( Tulin heti seuraavasta kierrosta jälleen raskaaksi ja nyt hän on 3 vuotias ihana poika <3 Joten kyllä.. toisille se vain napsahtaa heti. Tosin meillä ei ollut ehkäisyä käytössä ja lapsi toivottu.
Tilanteesi on varmasti hämmentävä ja ehkä ahdistavakin? Miltä sinusta tuntuu tällä hetkellä ajatus siitä, että olet raskaana? Ilmeisesti teillä ei aikaisempia lapsia ole?
Ymmärrän tilanteesi siinä mielessä hyvin, sillä meillä on tällä hetkellä ehkäisy, emmekä tällä hetkellä halua lapsia. Välillä "pelkään", että tulisin kuitenkin raskaaksi, enkä tiedä mitä tekisin. Luultavasti päätyisin pitään lapsen. Tsemppiä kovasti <3
Vierailija kirjoitti:
Niin se elämä on epäreilua. Mä en tule edes lapsettomuushoidoissa.
En sano tätä ilkeyttäni, vaan auttaakseni; ala Vegaanixi-syö eniten/aina terveellisesti&monipuolisesti! Kaikkein paras kuitenkin syödä eniten/aina elävää-/raakaruokaa & vähintään puolet tummanvirheää (esim.lehtikaali, pinaatti&Voikukanlehdet) & lopeta/vähennä Stressi minimiin :-) ! Kts.Ytube: Markus Rothkranz
Ja ap:n paino oli? Ylipaino heikentää sekä kapselin että jälkiehkäisyn tehoa.
Kondomit kannattaa vaihtaa oikeankokoisiin ja käsitellä varoen jos on esim pitkät kynnet tms, niin ne kestää kyllä käytössä. Ja niissäkin on viimeinen käyttöpäivämäärä.
Yleensä jos hormonaalinen ehkäisy pettää, suositellaan tuplaehkäisyä. Miksi teillä ei ollut?
Vierailija kirjoitti:
Tulin itse myös ensimmäisestä kerrasta raskaaksi.. mutta raskaus meni kesken :( Tulin heti seuraavasta kierrosta jälleen raskaaksi ja nyt hän on 3 vuotias ihana poika <3 Joten kyllä.. toisille se vain napsahtaa heti. Tosin meillä ei ollut ehkäisyä käytössä ja lapsi toivottu.
Tilanteesi on varmasti hämmentävä ja ehkä ahdistavakin? Miltä sinusta tuntuu tällä hetkellä ajatus siitä, että olet raskaana? Ilmeisesti teillä ei aikaisempia lapsia ole?
Ymmärrän tilanteesi siinä mielessä hyvin, sillä meillä on tällä hetkellä ehkäisy, emmekä tällä hetkellä halua lapsia. Välillä "pelkään", että tulisin kuitenkin raskaaksi, enkä tiedä mitä tekisin. Luultavasti päätyisin pitään lapsen. Tsemppiä kovasti <3
Samoin. Eikä mitään vahinkoja ole silti käynyt. Ei se ole mitenkään harvinaista että nainen tulee raskaaksi ensimmäisestä ovulaatiosta.
Se taas on hyvin harvinaista että tulee toistuvasti raskaaksi tuplaehkäisyistä huolimatta (joka ap:lla olisi pitänyt olla kun tiesi tilanteensa).
Minulla on 4 lasta eri miehille ja vain siksi , että tulen raskaaksi tyyliin pelkästä miesten boksereiden pesemisestä omien vaatteideni kanssa! Minulla on 11v pilleripoika, 8v kierukkakaksoset ja 8kk kapseliprinsessa. Jokainen rakas, mutta rankkaa on! No kaksosten isän kanssa olimme naimisissa, lapset olivat kuitenkin tervetulleet eikä ero liity mitenkään tyttöihin, mutta esikoisen isä häipyi kuvoista raskausaikana ja tämän nuorimman isä on taas raivoissaan sekä pitää minua jonkin sortin noitana, koska ilmoitti ylimielisesti suhteemme alussa "että häntä ei kukaan nainen ole isäksi huijannut " ( vastauksena varoitteluuni siitä että by the way, saatan tulla raskaaksi ) ja sitten PAM. Kapseli, kumi ja silti ei-toivottu raskaus. Aborttia en suostu tekemään, ellei kyseessä ole vakavasti sairas vauva.
Mutta jos seksiä haluan harrastaa, pitänee tyytyä steriiliin mieheen tai dildoon ! :/ Kunnes täytän sen maagisen 30 ( olen nyt 27v)
Vierailija kirjoitti:
Voi Jesse sentään miten ihmiset täällä ei osaa lukea :D AP selkeästi kirjoittaa, kuinka ehkäisystä huolimatta on tullut raskaaksi.
Tiedättekö te vänkääjät edes kuinka je- toimii.. Ja en edelleenkään ymmärrä tuota vänkäystä. Oletteko te kanssaihmisille samanlaisia, että tartutaan jokaiseen pienimpäänkin asiaan? Ihmettelen kuinka tuollaisilla on ystäviä.
No, ei niillä olekaan, eikä ne saa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 4 lasta eri miehille ja vain siksi , että tulen raskaaksi tyyliin pelkästä miesten boksereiden pesemisestä omien vaatteideni kanssa! Minulla on 11v pilleripoika, 8v kierukkakaksoset ja 8kk kapseliprinsessa. Jokainen rakas, mutta rankkaa on! No kaksosten isän kanssa olimme naimisissa, lapset olivat kuitenkin tervetulleet eikä ero liity mitenkään tyttöihin, mutta esikoisen isä häipyi kuvoista raskausaikana ja tämän nuorimman isä on taas raivoissaan sekä pitää minua jonkin sortin noitana, koska ilmoitti ylimielisesti suhteemme alussa "että häntä ei kukaan nainen ole isäksi huijannut " ( vastauksena varoitteluuni siitä että by the way, saatan tulla raskaaksi ) ja sitten PAM. Kapseli, kumi ja silti ei-toivottu raskaus. Aborttia en suostu tekemään, ellei kyseessä ole vakavasti sairas vauva.
Mutta jos seksiä haluan harrastaa, pitänee tyytyä steriiliin mieheen tai dildoon ! :/ Kunnes täytän sen maagisen 30 ( olen nyt 27v)
Uskoo ken tahtoo. Eikä tuo sun suhteesikaan ihan normaalilta kuulosta. Ja steriin riittää 3 lasta, ei tarvitse olla 30v.
Kuulostaa siltä ettet ole kovin koulutettu tai sitten ei vaan nappaa ottaa asioista selvää ja huolehtia niistä kunnolla.
Voi taivas mitä toopeja täällä taas on linjoilla. Eikö AP erittäin selväsanaisesti kertonut, että ehkäisy on ollut käytössä koko ajan ja jälkiehkäisy haettu heti (ja kyllä, parin tunnin sisään on heti). Onko tullut mieleen, että jotkut ihmiset jopa asuvat alueilla joista ei ole edes mahdollista päästä parin tunnin sisällä vahingosta apteekkiin, ja tällöinkin toiminta on aivan vastuullista kunhan jälkiehkäisy hankitaan sitten kun se on mitenkään mahdollista. Uskomatonta että joku katsoo aiheelliseksi syyttää AP:ta vastuuttomuudesta, kun AP:n toiminta ehkäisyn suhteen selkeästi ei ole ollut mitenkään vastuutonta. Aivan kukkua myös että ehkäisykapseli olisi "tunnettu epävarmuudestaan", ja uskomatonta että joku keksii syyllistää AP:ta kapselin vääränlaisesta käytöstä kun siihen ei mitenkään itse voi edes vaikuttaa. Samoin "pelkän" kondomin käyttö ehkäisynä on myös täysin riittävää ja vastuullista, kunhan kondomi on asianmukaisesti säilytetty ja laitettu paikalleen, sekä tarkistettu että se on ehjä vielä jälkeenpäinkin (kuten selkeästi tässä tapauksessa on toimittu). AP on täysin syytön tähän kurjaan tilanteeseen, valitettavasti ehkäisy saattaa joskus kaikesta huolimatta pettää eikä se silloin ole syyllistämisen paikka.
AP, saako kysyä onko sinulla käsitystä, mikä (tosi hyvän hedelmällisyyden lisäksi) olisi voinut vaikuttaa siihen, että kapseliehkäisy on sinulla pettänyt? Oletko esim. ylipainoinen? Kysyn vain siksi, että tilanteesi olisi oma pahin painajaiseni ja mietin nyt paniikissa, voisiko oma ehkäisyni pettää. Käytössä on ollut eri aikoina pillereitä, kapselia, kierukkaa ja kondomia, ja noista kaikista hormonaalisista on sanottu että ainakin omalla kohdallani voi olettaa ehkäisytehon olevan täysin luotettava. Tajuan tietysti että pillereiden kanssa saattaa esim. oksentaminen tai ripuli heikentää tehoa, mutta eihän tämä esim. kapseliin päde?
Jos tietää että tulee helposti raskaaksi niin kondomi ei missään nimessä riitä ehkäisyksi!!!
Vierailija kirjoitti:
Jos tietää että tulee helposti raskaaksi niin kondomi ei missään nimessä riitä ehkäisyksi!!!
Totta h*lvetissä riittää, kunhan kondomi on ehjä.
Voi Jesse sentään miten ihmiset täällä ei osaa lukea :D AP selkeästi kirjoittaa, kuinka ehkäisystä huolimatta on tullut raskaaksi.
Tiedättekö te vänkääjät edes kuinka je- toimii.. Ja en edelleenkään ymmärrä tuota vänkäystä. Oletteko te kanssaihmisille samanlaisia, että tartutaan jokaiseen pienimpäänkin asiaan? Ihmettelen kuinka tuollaisilla on ystäviä.