Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juoko joku oikeasti alkoholia maun takia?

Vierailija
21.06.2017 |

En ymmärrä ihmisiä jotka juo esim muutaman oluen saunan kanssa tai pari lasia viiniä ruuan kanssa. Kun eihän se käy päähän yhtään ja jää vaan paska fiilis sekä tekee mieli juoda enemmän. Ja vaikea uskoa että kukaan maun takia joisi oikeasti alkoholia. Kyllä jos juodaan niin juodaan kunnolla.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava aloitus. Kyllä "muutama" olut saunan jälkeen on jo humalahakuista. Yksi joskus voi mennä.

Vierailija
22/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin on ollut varaa ostaa hyvän makuisia alkoholituotteita, niin kuin kalliimpaa vodkaa tai viiniä. Silloin siitä jopa nauttii maun takia. Suurimmaksi osaksi tulee vain irvisteltyä näitä halpoja ja helvetin pahoja humaltumistarkoituksessa. No, Hannibal on ihan hyvää punaviiniä, sellaista marjamehun makuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä maito maistuu pahalta, en juo sitä. Silti ymmärrän miksi osa ihmisistä juo maitoa. Koska se maistuu heidän mielestään hyvältä. Pöhkö aloitus.

Vierailija
24/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain suomalainen voi edes kysyä tällaisen kysymyksen.

Kyllä suomalaiset on niin kauheita. Muut ei koskaan ryyppää. Ulkomaalaiset on vaan niin ihania.

Vierailija
25/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä olut on hyvää. Hyvästä viskistäkin saa upeita makuelämyksiä. En pelkkää alkoholia juo kuitenkaan maun takia. Ei usko, että maistuisi kovin hyvälle.

Vierailija
26/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää viiniä juon ruuan kanssa pari lasillista, koska maistuu hyvältä. Kun ruoka loppuu, loppu viini ei mulle enää maistu, ja se tulee kaadettua viemäriin.

Jotkut liköörit on kuin karkkia, niitä menee parikin ihan pelkältään, cointreau, baileys.

Yksi kylmä lonkero on saunassa raikas, kuin limsaa. Yleensä jää kyllä puoli pulloa juomatta, väljähtyy ja menee viemäriin.

Mallasviskiä imeksin pitkin iltaa vaikka kolmekin kun on niin hyvää, erityisesti Laphroaig.

Enpä muuta sitten juokaan, en tykkää.

Vierailija
27/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ihmisiä on kahdenlaisia. Toiset tykkää tulla känniin, toiset eivät. Viineissä on ihania makuja, jotka vielä vaihtelevat riippuen ruuasta minkä kanssa juo. Itsekin kuulun niihin joiden alkoholiannos on yksi lasi. Joskus hyvässä seurassa voi mennä useampikin lasillinen mut yritän välttää humaltumista juomalla vettä joka toisen lasin. Kas kun humalatila on epämiellyttävä ja voin herkästi pahoin.

Siitä yhdestä annoksesta saa just sen tarvittavan kohotuksen että juttu alkaa luistamaan.

Vierailija
28/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkään yrittänyt löytää alkoholitonta kossua. Koska ei ole löytynyt, joudun juomaan tavallista.

Kossuahan juuri juodaan maun takia. Se kun on perusvotkaa jossa on vähän tavallista enemmän sokeria.

Koskenkorva on kyllä helvetin pahaa niinkun muutkin suomi viinat yleensä on.

Viru valgea, Absolut tai Stolisnaja on juuri samoja, etkä sä niitä erottais, mutta pakko olla parempia koska ovat ulkomaalaisia.

Vierailija
29/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Fine dining -tyypisesti syödessä ei ole olemassakaan alkohololittomia viinejä, eikä yksikään alkoholiton olut voita efes keskivertoa alkoholollista olutta. Sanoisin jopa että yksikään kolmosolut ei voita nelosolutta.

Toisaalta pääosa alkoholin nauttimisessa on tietysti lähes kaikilla edes kohtuudella alkoholia käyttävillä (esim. 2 kertaa viikossa sixpack) ja silloin maku on sivuseikka. Alkoholi on päihde, joka tuottaa mielihyvää, rentouttaa, vähentää ahdistuneisuutta ja vähentää ujoutta ja estoja ja saa vilkkaammalle hyvälle tuulelle, siksi sitä juhlatilaisuuksissa ja seurustelutilaisuuksissa käytetäänkin, ei maun takia, tuntemattomienkin on helpompi lähestyä tosiaan ja jutella humalassa.

Samaa ainetta päihtymistarkoituksessa voi juoda vaikka niin ett sekoittaa käsidesiä vissyyn, sama vaikutus, eikä se makukaan nyt ole vaikkapa tequilaa pahempi.

Vierailija
30/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon alkoholijuomia maun takia, koska juomilla maksaa illanviettonsa ja limppari on ihan liian makeaa ja esanssista minulle. Gin ja tonic on ihanaa.

Vierailija
31/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon vain niitä alkoholijuomia, jotka mulle maistuu. Eli juon humalanhakuisesti hyvän makuisia juomia.

Vierailija
32/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon maun takia. En juo itseäni humalaan, enkä joisi mitään juomaa jonka mausta en pidä.

Vierailija
33/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomalaiset on niin kauheita. Muut ei koskaan ryyppää. Ulkomaalaiset on vaan niin ihania.

Okei, olet oikeassa. Myös venäläiset, virolaiset ja puolalaiset, mutta eivät juuri muut.

Vierailija
34/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkään yrittänyt löytää alkoholitonta kossua. Koska ei ole löytynyt, joudun juomaan tavallista.

Apua, olen täpötäydessä kahvilassa ja remahdin nauruun... vähän myös kahvia tyrskähti ☺️

Vierailija
35/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä ihmisiä on kahdenlaisia. Toiset tykkää tulla känniin, toiset eivät. Viineissä on ihania makuja, jotka vielä vaihtelevat riippuen ruuasta minkä kanssa juo. Itsekin kuulun niihin joiden alkoholiannos on yksi lasi. Joskus hyvässä seurassa voi mennä useampikin lasillinen mut yritän välttää humaltumista juomalla vettä joka toisen lasin. Kas kun humalatila on epämiellyttävä ja voin herkästi pahoin.

Siitä yhdestä annoksesta saa just sen tarvittavan kohotuksen että juttu alkaa luistamaan.

Oletpa herkkä alkoholin vaikutukselle. Itse voin juoda 7 annosta parin tunnin aikana eikä kukaan edes välttämättä huomaa olevani humaltunut. Miten sitten toimit oikein huippuillallisilla, esm. aperitiivit ja 6 ruokalajia jälkiruokineen ja jokaiselle ruualle tarkkaan valittu laadukas viini, kahi tai teen kanssa konjakki tai likööri. Kerrot olevasi raskaana ja juot vain kivennäisvettä?

Vierailija
36/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän jollain pervolla tavalla raa'an viinan mausta. 

Vierailija
37/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tätä kysyy ei ole maistanu parhaita single malt viskejä tai täyteläisimpiä punaviinejä. Näitä voi juoda VAIN maun takia : ovat tyypillisesti herkullisuudessaan niin raskaita juoda että tippumisaste on kaukana vetisestä keppanasta mitä voi vetää kuin vettä. Saa tehdä todella kovin duunia että näillä saa kännin vedettyä.

Näinpä.

Itse pidän suunnattomasti amarone-viineistä. Ei niillä känniä kiskota, ei niitä pysty juomaan niin paljoa. Itse en viskeistä piittää, mutta uskon kyllä ettei esim

Islay-viskit ole "kännitavaraa". Savu ja turve pursuaa korvista ihan varmasti ennen humalaa. Sama vaikka hyvässä limoncellossa. Yksi on ihanaa, toinen alkaa jo tökkiä, kolmatta ei pysty.

Känniä varten on kevyemmän makuiset tuotteet, joitakin oikeasti nautitaan vain maun vuoksi.

Vierailija
38/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon melkein mitä vain josta tulee huumalaan. Lasinpesunestettä kerran kokeilin, se maistui niin hirveälle että oli pakko sylkäistä heti ulos. Tuskin kokaiiniakaan kukaan vetää nokkaan sen takia että se puuduttaa nenää.

Vierailija
39/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa herkkä alkoholin vaikutukselle. Itse voin juoda 7 annosta parin tunnin aikana eikä kukaan edes välttämättä huomaa olevani humaltunut. Miten sitten toimit oikein huippuillallisilla, esm. aperitiivit ja 6 ruokalajia jälkiruokineen ja jokaiselle ruualle tarkkaan valittu laadukas viini, kahi tai teen kanssa konjakki tai likööri. Kerrot olevasi raskaana ja juot vain kivennäisvettä?

En ole lainattu, mutta olen pienikokoinen (48 kg) nainen jolla surkea viinapää, ja nuo tilaisuudet joita esim. työelämässä tulee säännöllisesti edustuslounaiden ja päivällisten muodossa on tosi ongelma minulle.  Ensimmäisen viinilasin jälkeen on mukava olo, posket alkaa punoittaa, nauran tavallista helpommin, höpötän enemmän mutta ihan asiallisia. Mutta jo toinen tekee sen, että alkaa huimata vähän ja näkö jotenkin epätarkentuu, ajoittain näkee kahtena ja ajoittain ei. Kolmas saattaa saada jo oksennuksen tulemaan ja lisäksi puhe muuttuu sössötykseksi. Lisäksi alan paljastaa asioita joita ei pitäisi tilaisuudessa puhua tai tunteellisesti avautumaan henkilökohtaisuuksista esim. businesskuvioissa :( 

Joten joo, olen viimeiset viisi vuotta tosiaan ilmoittanut että vain kivennäisvettä kiitos jos olen vieras. Mutta jos emännöin tilaisuutta en voi oikein tuota tehdä koska vieraatkaan ei "kehtaa" juoda jos emäntä ei juo. Silloin yritän selvitä niin että maistelen kunkin ruokalajin viinistä vain vähän ja hitaasti, ja osa jää aina juomatta kun seuraava ruokalaji ja sen viini tulee. Siltikin usein huomaan kattauksen ja jälkiruokakahvikonjakkien jälkeen, että päässä huimaa ja on epämiellyttävän tyhmä ja sumuinen olo.

Vierailija
40/43 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, olet oikeassa. Myös venäläiset, virolaiset ja puolalaiset, mutta eivät juuri muut.

Pari viikkoa sitten olin juopottelemassa saksalaisten ja kanadalaisten kanssa. Ranskalaisillekin tuntuisi omien kokemusten perusteella maistuvan.